Pukeutukaa naiset häihin arvokkaasti eikä
mitään trikoomekkoja (ne on rannalle ja kotiin, kyllä täytyy olla varaa sen verran panostaa laadukkaaseen mekkoon, että ei näytä halvalta ja siltä että arvostaa juhlaparia. Ja miehille ne puvut eikä mitään farkkuja ja 10 vuotta vanhaa pikkutakkia.
Noloa... just todistin tällaista kaverin häissä
Kommentit (62)
Paria käyttöä varten ei huvita mekkoa ostaa, tosiasiassa sitä voi käyttää montakin kertaa vaihtamalla asusteita ja pitämällä välillä toista mekkoa. Miehen ei tarvitse pukeutua epämukavasti, puku on epämukava, tosiasiassa kun pukuun sijoittaa, se ei ole epämukava (farkut ovat alunperin työasu). Häät on rakkauden juhlaa eikä pukeutuminen ole tärkeintä, tosiasiassa siisteillä vaatteilla kunnioitettaisiin juhlaparin vaivannäköä, juhlan syytä ja toisaalta, kuinka monelle tulee hienompia tilaisuuksia itsekin välillä koreilla vaatteilla. Mutta nykyajan suvatsevaisuus, kiteydytään vain vaatteisiin, ei ymmärretä, että vaatteet ovat osa käytöstapoja.
juhlavasti. Eli kuinka usein tulee tilanne, jolloin pitää miettiä että onko taas sama mekko päällä? Mulla on Haloselta ostettu musta kaunis mekko 5 vuotta sitten ja kerran vuodessa olen sitä käyttänyt (menee kesät talvet). Toki on muitakin, mutta tämä on kyllä ollut todella ajaton.
Tietty ei-ihan-häätason-juhlia on sitten kourallinen lisää.
Oletpa tylsä ihminen, jos et halua mitään juhlia ja koskaan pukeutua / laittautua muuten kuin arkisesti. ei millään pahalla, mutta totuus taitaa olla.
Miksi se, etten pukeudu normikoodiston mukaiseen hääjuhla-asuun tekee minusta tylsän ja arkisen? En ole missään sanonut että pukeudun arkisesti, en vain pukeudu teidän nipojen mieltymyksien mukaan. Ei ole mitään tarvetta täyttää vaatekaappia kuteilla, joita tarvitsee ehkä kerran kahdessa vuodessa ja silloinkin niitä tulisi pidettyä vastentahtoisesti. Onneksi mies on samanlainen. Meille juhlan tekee ihmiset eikä vaatteet.
Pitkä iltapuku voi tosiaan olla häihin melkoisen yliampuva
Omissa häissäni oli vieraita nelisenkymmentä ja vain noin kymmenkunta oli pukeutunut vähän juhlavammin. Löytyi farkkua ja neulepuseroa, farkkua ja kauluspaitaa. Siskoni oli pukenut lapsilleen samat vaatteet, joissa he olivat edellisellä viikolla olleet ulkona jne. Okei, meidän häät olivat kyllä mökillä mutta se nyt ei sattunut olemaan mikään ns. loukko vaan siisti paikka, jossa on ennenkin juhlia pidetty. Täytyy myöntää, että minulle tuli ylipukeutunut olo: minulla oli kunnon iltapuku (vähän hääpuvun tyylinen mutta ei valkoinen), miehellä smokki ja omalla lapsella tumma puku. Kaikilla oli kyllä tiedossa, että tosiaan tulevat olemaan ihan vimpan päälle juhlat vaikka meidät vihittiinkin maistraatissa ja juhlapaikkana toimi iso mökkialue. Mutta ilmeisesti muiden mielestä ne eivät olleet "oikeat" juhlat, kun ei ollut kirkkoa eikä juhlia vietetty missään viiden tähden ravintolassa. Eli joo, kyllä jäi vähän paha maku suuhun, vaikka en nyt olettanutkaan, että kaikki pukeutuvat tyyliin iltapukuun.
Omissa häissäni oli vieraita nelisenkymmentä ja vain noin kymmenkunta oli pukeutunut vähän juhlavammin. Löytyi farkkua ja neulepuseroa, farkkua ja kauluspaitaa. Siskoni oli pukenut lapsilleen samat vaatteet, joissa he olivat edellisellä viikolla olleet ulkona jne. Okei, meidän häät olivat kyllä mökillä mutta se nyt ei sattunut olemaan mikään ns. loukko vaan siisti paikka, jossa on ennenkin juhlia pidetty. Täytyy myöntää, että minulle tuli ylipukeutunut olo: minulla oli kunnon iltapuku (vähän hääpuvun tyylinen mutta ei valkoinen), miehellä smokki ja omalla lapsella tumma puku. Kaikilla oli kyllä tiedossa, että tosiaan tulevat olemaan ihan vimpan päälle juhlat vaikka meidät vihittiinkin maistraatissa ja juhlapaikkana toimi iso mökkialue. Mutta ilmeisesti muiden mielestä ne eivät olleet "oikeat" juhlat, kun ei ollut kirkkoa eikä juhlia vietetty missään viiden tähden ravintolassa. Eli joo, kyllä jäi vähän paha maku suuhun, vaikka en nyt olettanutkaan, että kaikki pukeutuvat tyyliin iltapukuun.
vieras olisi siinä tapauksessa pukeutunut käytännössä samalla tavalla kuin minä =D
Mutta pointtina on kuitenkin se, että ei voi olla vaikeaa hommata vaikkapa perinteistä kotelomekkoa, vaikka sitten s musta, jota voi asusteilla fiksailla eikä tulla farkkuhameessa paikalle.
Oletpa tylsä ihminen, jos et halua mitään juhlia ja koskaan pukeutua / laittautua muuten kuin arkisesti. ei millään pahalla, mutta totuus taitaa olla.
Miksi se, etten pukeudu normikoodiston mukaiseen hääjuhla-asuun tekee minusta tylsän ja arkisen? En ole missään sanonut että pukeudun arkisesti, en vain pukeudu teidän nipojen mieltymyksien mukaan. Ei ole mitään tarvetta täyttää vaatekaappia kuteilla, joita tarvitsee ehkä kerran kahdessa vuodessa ja silloinkin niitä tulisi pidettyä vastentahtoisesti. Onneksi mies on samanlainen. Meille juhlan tekee ihmiset eikä vaatteet.
niin onhan se vähän tylsää. Ja kyllä häissä näkee eri kulttuureista ihmisiä "ei suomalaisissa" juhlavaatteiss, joten jos ne on juhlavat niin varmasti sopii. Mutta edelleekään ei mitkään trikooryysyt
mutta ketä se liikuttaa? :) Olen ihan übertylsä kun en käytä mitään koruja, eikä minulla ole edes vihkisormusta, apua! Oma mielenkiintoni elämässä kohdistuu ihan muihin asioihin. Vaatimattomuus kaunistaa.
Tänne kirjoitin vain siksi että ärsyttää kun ihmiset ovat niin ulkonäköpainotteisia nykyään, ei taida olla häävierailla, siis niillä ihmisillä, hirveästi väliä kun tuijotetaan että onko nyt vimpan päälle pukukoodin mukainen pukeutuminen. Ja että kai lahjat on oikeat, muuten voi näyttää ovea.
Että vaikka yleensä pukeudun juhlavasti häihin, niin jossain mökillä vietetyt juhlat vois kyllä olla haastavat. Eli pukeutumisessa tulisi ottaa huomioon sekä juhlan luonne että juhlapaikka - pukeutuisin varmaan johonkin puuvillaiseen kietaisumekkoon. Ja voisinpa olla ilman sukkahousujakin, jotkut ballerinat jalassa..
Hellettä oli 30 astetta joten olisivat saaneet olla vaikka bikineissä jos olisivat halunneet.
Yhtään ei kenekään menoa haitannut. Olin älyttömän onnellinen, että kaikki olivat tulleet meidän häihin ja juhlimaan meidän kanssamme. Ihan sama, mitä niillä oli päällä, kunhan itse viihtyivät. Ei pidä ottaa elämää turhan vakavasti :)
Ei sitä vaatekaappia tarvitse täyttää millään juhlavaatteilla vaan hankkia pari juhlavampaa asua, joilla sitten pärjää juhlissa, joissa tarvitaan vähän muutakin kuin arkivaatetusta.
Inhottavaa hääparia varten. Ovat nähneet kovasti vaivaa, ja sitten on näitä, jotka vetää ne farkut jalkaan... Sääli
Inhottavaa hääparia varten. Ovat nähneet kovasti vaivaa, ja sitten on näitä, jotka vetää ne farkut jalkaan... Sääli
Jos puhuit minusta ketä quottasit niin luetunymmärtämisessäsi on vikaa. Ei pitäisi olla inhottavaa, kun en sinne juhliin mene ketään pöyristyttämään.
Että vaikka yleensä pukeudun juhlavasti häihin, niin jossain mökillä vietetyt juhlat vois kyllä olla haastavat. Eli pukeutumisessa tulisi ottaa huomioon sekä juhlan luonne että juhlapaikka - pukeutuisin varmaan johonkin puuvillaiseen kietaisumekkoon. Ja voisinpa olla ilman sukkahousujakin, jotkut ballerinat jalassa..
edes tiennyt, että juhlapaikka oli mökkialuetta, joskaa ei perinteinen sellainen, koska on erään ammattiyhdistyksen ns. kesäpaikka. Eli on ihan vimpan päälle laitettu ja minusta paljon kauniimpi kuin (sekä rakennuksen että puitteiden puolesta) kuin joku seurakuntatalo tms.
Pointtina oli kuitenkin se, että vieraat eivät (tai suurin osa heistä) ei ollut vaivautunut laittamaan juhlallisempia vaatteita. Itselleni ei tulisi mieleenkään pukea lasta samoihin vaatteisiin, joissa tämä on normaalisti ulkona. Tai itselleni päälle farkkuja. Siksi moni muukin on siellä häänsä viettanyt (mm. isäni ja äitipuoleni).
Oli tietenkin pääasia, että vieraat ylipäänsä tulivat, meillä oli hauskaa yhdessä ja kivat muistot jäivät. Minua silti kaihertaa edelleen se, että olimme ylipukeutuneet omissa häissämme, kun katsoi vieraiden asuja. Jos he olisivat tulleet noissa vastaan kaupungilla, en olisi kyllä uskonut heidän menevän häihin, ehkä korkeintaan kahvittelemaan ystävän luokse.
niin en edes laittais mekkoa, en viihdy moisissa.
Jokainen pukeutukoon persoonansa ja tapojensa mukaan.Ei ole kovin egologista ostaa kalls vaate paria käyttökertaa varten.Kesäiselle trikoomekolle on jatkokäyttöä vaikka siellä rannalla.Minusta tärkeintä lienee että häissä on hyvä henki ja vieraat viihtyyvät yhdessä.En pidä tärkeänä kaavamaista käytöstä.Antaa kaikkien kukkien kukkia...vaikka sitten trikoistenkin.
Miten voi jollain naisella olla noin huono itsetunto, ettei kestä mauttoman seksikkäästi pukeutunutta naista häissään?
Samalla voisi kunnioittaa sitä hääparia sillä, että ei pukeudu vesirajaminihameeseen, ja napaan asti ulottuvaan kaula-aukkoon..
Huomion kuitenkin kuuluu olla siinä hääparissa, eikä siinä maksulliselta näyttävässä naikkosessa.Itse loukkaannuin suuresti kun yhden vieraan avecci tuli yllä mainitsemissani vaatteissa häihimme. Ennen ruokailua kävi bestman pyytämässä tältä että joko poistuu paikalta tai käy vaihtamassa vaatteet sopivimpiin (lisäksi tuolloin oli talvi).
Neiti oli sitä mieltä että ei tee kumpaakaan, kunnes tämä vieras joka oli virallisesti kutsuttu, tajusi tilanteen ja vei aveccinsa vaihtamaan vaatteita.
Kerkesivät muuten ruokailuunkin takaisin.
Nimittäin sekin on nähty. Emäntä nosti ronskisti mekon helmaa kirkon pihalla, kun odotettiin riisinheittoa. Stay-uppien pitsireunat vaan vilkkui, kun leidi kiskoi niitä ylös :-D
ihmisistä ei tiedä, että etiketin mukaan ei saisi tulla paljain säärin, joten suurin osa ei myöskään tajua loukkaantua siitä. Win-win!
Miten voi jollain naisella olla noin huono itsetunto, ettei kestä mauttoman seksikkäästi pukeutunutta naista häissään?
Samalla voisi kunnioittaa sitä hääparia sillä, että ei pukeudu vesirajaminihameeseen, ja napaan asti ulottuvaan kaula-aukkoon..
Huomion kuitenkin kuuluu olla siinä hääparissa, eikä siinä maksulliselta näyttävässä naikkosessa.Itse loukkaannuin suuresti kun yhden vieraan avecci tuli yllä mainitsemissani vaatteissa häihimme. Ennen ruokailua kävi bestman pyytämässä tältä että joko poistuu paikalta tai käy vaihtamassa vaatteet sopivimpiin (lisäksi tuolloin oli talvi).
Neiti oli sitä mieltä että ei tee kumpaakaan, kunnes tämä vieras joka oli virallisesti kutsuttu, tajusi tilanteen ja vei aveccinsa vaihtamaan vaatteita.
olisin sellaisia sinne tilannut. En muutoinkaan pidä kohteliaana muitakaan vieraita kohtaan että puetaan tuollaisia yleisille paikoille, toki jokin s&m clubi on asia erikseen.
Pidin siis niitä vaatteita loukkauksena minua sekä muita vieraita kohtaan. Ei siinä, niin pitivät minun sukunikin niitä vaatteita loukkaavina.
Häät kuitenkin pidettiin sukumme kartanossa, ja pukeutumiskoodi oli tumma puku. Isovanhempani olivat erityisen loukkaantuneita.
Seksikäs pukeutuminen on mielestäni jotain täysin muuta kuin sitä että näytetään mahdollisimman paljon paljasta pintaa.
vieraiden vaatetus ellei se ole tyyliin shortsit ja t-paita.
Täytyy ottaa huomioon se tosiseikka ettei kaikilla ole rahaa hienoihin juhlavaatteisiin. Toki tiedän että siitejä ja asiallisia vaatteita voi saada edullisesti kaupasta ja tehdä löytöjä kirpputoreilta, toki riippuu siitä missä sattuu asumaan.
Jos on iso perhe niin juhlat tulee kalliiksi.
Mä en tiennyt, että tämä nainen tuli häihisi huoraamaan ja strippaamaan kutsumatta. Luulin, että kyse oli vain pelkästään mauttomasta pukeutumisesta. Sitten asia on tietenkin täysin eri!
olisin sellaisia sinne tilannut. En muutoinkaan pidä kohteliaana muitakaan vieraita kohtaan että puetaan tuollaisia yleisille paikoille, toki jokin s&m clubi on asia erikseen.
Pidin siis niitä vaatteita loukkauksena minua sekä muita vieraita kohtaan. Ei siinä, niin pitivät minun sukunikin niitä vaatteita loukkaavina.
Häät kuitenkin pidettiin sukumme kartanossa, ja pukeutumiskoodi oli tumma puku. Isovanhempani olivat erityisen loukkaantuneita.Seksikäs pukeutuminen on mielestäni jotain täysin muuta kuin sitä että näytetään mahdollisimman paljon paljasta pintaa.
Huomion kuitenkin kuuluu olla siinä hääparissa, eikä siinä maksulliselta näyttävässä naikkosessa.
Itse loukkaannuin suuresti kun yhden vieraan avecci tuli yllä mainitsemissani vaatteissa häihimme. Ennen ruokailua kävi bestman pyytämässä tältä että joko poistuu paikalta tai käy vaihtamassa vaatteet sopivimpiin (lisäksi tuolloin oli talvi).