Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövälittäjä vastaa kysymyksiisi hetken.

Vierailija
16.08.2011 |

Mikä asuntosi myynnissä, uuden ostamisessa askarruttaa eniten?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 200 000 euron taloa raskaampaa myydä kuin 100 000 euron?

Eihän lääkärikään laskuta %-osaa asiakkaan palkasta

Vierailija
2/24 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ensimmäinen kysyjä. Siihen jatkoksi: Miten asunnon (=osakkeen) myynnistä, jonka voi kuka tahansa tehdä itsekin ja johonka ei välittäjäkään käytännössä mitään koulutusta tarvitse, pitää maksaa niin jumalaton hinta?

Ja toiseksi, miksi välittäjät myyvät kohteitaan aina niin puolivillaisesti; huonot kuvat, tylsät tekstit, puolen tunnin "näytöt"...? Ahnehdittu liikaa töitä?

Ehkäpä näiden pohjalta; miten ikuna saatte niitä myytäviä kohteita??? En ymmärrä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienemmät asunnot käyvät luonnollisesti paremmin kaupaksi.

Toki perheasunnot ovat alueen, kunnon ja hinnan mukaan kiinnostavimpia, mutta myyntijajat hieman pidempiä. Ostajat seuraavat markkinoita, ja se on oikein hyvä asia.

Juridisissa asioissa kannattaa aina harkita sitä sijoitusta ja vastuun keventämistä ammattilaiselle, jolla on näkemys ei vain varsinaisesta asuntokaupasta, vaan sen seurauksista ja jälkipyykistä.

Ap

Vierailija
4/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tilanteeseen , kohdataan esimerkiksi oikeudellisissa tilanteissa, usein ihminen haluaa vaikkapa asianajajan ajamaan itselleen tärkeää asiaa, jotta saa itselleen vapauden hengittää hänelle tärkeän asian puimisessa.

Hyvä kiinteistönvälittäjä perehtyy kotiin ja alueeseen, mutta ennen kaikkea myyjän henkilökohtaisiin tarpeisiin asunnon myynnin osalta, räätälöi sen juuri hänelle sopivaksi kokonaisuudeksi.

Olisitiko valmis saamaan kodistasi odotettua paremman hinnan, ammattilaisen toimesta?

Sinulla on selkeästi valitettavan huonoja kokemuksia kiinteistönvälittäjistä. Olen pahoillani, että olet joutunut pettymään toimenkuvasta, mitä itse ylpeydellä ja rakkaudella edustan.

Ap

Vierailija
5/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisissa asioissa kannattaa aina harkita sitä sijoitusta ja vastuun keventämistä ammattilaiselle, jolla on näkemys ei vain varsinaisesta asuntokaupasta, vaan sen seurauksista ja jälkipyykistä. Ap

Millasessa asiassa välittäjä on vastuussa mistään?

Vierailija
6/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ottaa selvää kaikista asunnon myyntiin liittyvistä yksityiskohdista, perehtyä kaikkiin saatavilla oleviin asiakirjoihin, kuunnella myyjää, luottaa häneen, sen jälkeen juridinen vastuu on pääasiasaa asunnon myyjällä, kaksi vuotta osakehuoneistojen osalta, ja viisi vuotta kiinteistöjen osalta.

Ap

Vierailija
7/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välittäjät kinuavat toimeksiantoa sellaisilta yksityishenkilöiltä,jotka itse myyvät asuntoaan? Eikö tuo ole hyvän välitystavan vastaista? Miksi välittäjät aina uskovat hintatason nousevan tai pysyvän ennallaan, kukaan ei koskaan sano suoraan, että markkinat ovat laskusuhdanteessa. Onko välittäjän palkkio kohtuullinen tehtyyn työmäärään nähden??

Vierailija
8/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ottaa selvää kaikista asunnon myyntiin liittyvistä yksityiskohdista, perehtyä kaikkiin saatavilla oleviin asiakirjoihin, kuunnella myyjää, luottaa häneen, sen jälkeen juridinen vastuu on pääasiasaa asunnon myyjällä, kaksi vuotta osakehuoneistojen osalta, ja viisi vuotta kiinteistöjen osalta.

Ap

uskomatonta paskaa!

Kerropa nyt mitä se vastuunkanto tarkoittaa jos talo paljastuu hometaloksi?

(Kyllä, ammun kaikki kommenttisi alas muutamalla tosielämässä koetellulla esimerkillä.)

Vierailija
9/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä pyrkii sekä ostajaa että myyjää tyydyttävään yhteistyöhön ja tarjoaa siihen helpoimman ja nopeimman kanavan.Välittäjän tehtävä on myös asettua ammattilaisena myyntitilanteeseen, jossa on kysymys kahden osapuolen elämän isoimmista ratkaisuista.

Tähän liittyy usein isoja tunteita molempien osalta, minkä välittäjä neutralisoi. Nämä voisivat vaikuttaa myntitilanteeseen ilman ammattilaista.

Vuodesta -94 asuntojen hinnat ovat nousseet, lukuunottamatta pientä laskua 2000-luvun vaihteessa.

Pääsääntöisesti asiakkaani ovat olleet hyvin tyytyväisiä loppukauppahintaan, mikä on ylittänyt heidän odotuksensa. Siitä he ovat maksaneet minulle mielellään.

Ap

Vierailija
10/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ensinäytössä ja hyvällä hinnalla.

Tuntuisi typerältä maksaa jollekin samasta useampi tonni. Varsinkin kun molemmilla kerroilla eri kiinteistövälittäjät ovay arvioineet kämpän huomattavasti halvemmaksi kuin mitä olen itse ajatellut. Olen siis itse asettanut myyntihinnan ja päässyt toiveisiin tavoitteisiin. (sama homma ollut veljellä)

Eikö kiinteistövälittäjät hae viimeistä hintaa helpomman myynnin takia? Vai mistä kiikastaa?

Vierailija
11/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta kysyttiin miksette laskuta tehdystä työstä vaan prosentteja kauppasummasta?

Vierailija
12/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ensinäytössä ja hyvällä hinnalla.

Tuntuisi typerältä maksaa jollekin samasta useampi tonni. Varsinkin kun molemmilla kerroilla eri kiinteistövälittäjät ovay arvioineet kämpän huomattavasti halvemmaksi kuin mitä olen itse ajatellut. Olen siis itse asettanut myyntihinnan ja päässyt toiveisiin tavoitteisiin. (sama homma ollut veljellä)

viimeisen kaupan kohdalla välittäjä yritti painaa hintaa alemmas, esitti laskelmia ja argumentoi.

En antanut periksi ja sanoin hinnan millä mennään.

Ensiesittely oli testimielessä arki-iltana.

Meni heti kaupaksi, asettamallani hinnalla.

Kyllä tosiaan välittäjä pelaa vain omaan pussiin

ja haluaa jelppoja kauppoja.

Paskat viime kädessä mikään myyjän tai ostajan parhaaksi toimiminen paina puntarissa mitään.

Eikö kiinteistövälittäjät hae viimeistä hintaa helpomman myynnin takia? Vai mistä kiikastaa?

Vierailija
13/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöä ostaessa on tärkeää teettää kuntotarkistus ammttilaisen toimesta. Kaupan ehtona on hyväsytty laaja kuntotarkastus, ja koti myydään siinä kunnossa, sillä hetkellä olevien tietojen mukaan. Viittaan edelliseen kommenttiini vastuusta kiinteistön osalta myyjän tiedon annon kannalta.

Ap

Vierailija
14/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöä ostaessa on tärkeää teettää kuntotarkistus ammttilaisen toimesta. Kaupan ehtona on hyväsytty laaja kuntotarkastus, ja koti myydään siinä kunnossa, sillä hetkellä olevien tietojen mukaan. Viittaan edelliseen kommenttiini vastuusta kiinteistön osalta myyjän tiedon annon kannalta.

Ap

Vierailija
15/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina huomioon myyjän tarpeen, eli laskutan tehdystä työtä, oli se sitten pelkkien asiakirjojen laatiminen, tai kokonaisvaltainen myyntityö asunnon myynnin alusta loppuun asti. Pyrin toimeksiantoon, joka tyydyttää kaikkia osapuolia. Prosenttiperusteinen laskutus on yleinen kaytäntö, mutta katsotaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Vierailija
16/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vähän välinpitämätön tuttuni myy taloaan hämärän välittäjän voimin.Hinnasta puuttui ensin perästä nolla,pari viikkoa siitä hinta oli tippunut n.20 tonnia ja lopullinen hinta putosi vielä 10tonnin.

Mitä tämä tämmöinen myynti on? Myyntitavassa oli muutakin outoa,ja mietinkin olisiko tämä ns.välittäjä viilannut kaveriani linssiin kun tiedossa oli 2tonnia välityspalkkaa.

Ja pitääkö se palkka maksaa,vaikkei saa taloa myydyksi?

Kiitos jos vastaat.

Vierailija
17/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetä lainkaan yleistä näyttöä. Kun netissä olevat kuvat ovat usein heikkolaatuisia tai kuvattu vain huonekaluista, en ainakaan.itse useinkaan innostu henkilökohtaista esittelyä varaamaan, kun taas yleiseen näyttöön.tulee lähdettyä helpommin.

Vierailija
18/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjät ei vastaa tiedusteluihin, ei ota yhteyttä ja näytöissäkin seisovat nurkassa tuppusuina. Luulisi, että provikkapalkkalaisia hiukan tuo myyntityö kiinnostaisi, varsinkin, kun olen monille välittäjille sanonut, että jos löytävät ,minulle uuden kodin, saa sitten myydä vanhankin pois. (Ja on alueella, jossa taatusti menee nopeasti kaupaksi).

Ei pysty ymmärtämään, ja tämä koskee meijän paikkakunnan kaikkia kiinteistövälittäjiä, ei vain muutamaa.

Vierailija
19/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ympäripyöreitä vastauksia. Mitä järkeä tehdä alotus jos into loppuu lyhyeen eikä jaksa vastata kuin muutamaan kysymykseen ja niihinkin hullusti..

Eipä ainakaan muuttanut mun mielikuvia ko ammatinharjoittajista :(

Vierailija
20/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassukka ei edes tiedä että unelma-ammattinsa on kiinteistöNvälittäjä. Naurelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi