Tulossa sade-viikonloppu, mitä suunnittelet?
Ensi viikonlopuksi, erityisesti lauantaiksi luvataan sateita lähes koko suomeen, vain osa Lapista voi jäädä kuivaksi. Ilmatieteenlaitos sanoo, että viikonloppuna voi sataa koko heinäkuun sademäärää vastaavan määrän vettä, eriyisesti itä-suomessa.
Myös ukkosia ja rajuja tuulimyräköitä voi olla varsinkin iltapäivisin. Sen jälkeen säätyyppi muuttuu ja suomessa kylmenee, ensi viikko on vähintään 5 astetta viileämpää kuin tämä viikko.
Eli mitä suunnittelet, joko perut mökkiviikonlopun tai veneretken, marjaretket tai konserttireissut?
Linkki ylen sää-uutiseen: https://yle.fi/a/74-20236370
Kommentit (12)
Hyvä kun sataa. Ensi talvena voi olla monessa talossa hätä, kun oma kaivo on kuiva eikä kunnan vesiverkkoa ole...
Luultavasti käyn täällä Madeiralla jossain museossa.
Tekemistä on tiedossa ihan tarpeeksi kun perjantaina vien muuttokuorman uuteen asuntoon. Lauantaina sitten siivoan vanhan kämpän ja sunnuntaina pitää varmaan saada uudessa kämpässä tavaroita paikoilleen.
Sadetta odotan lauantaille lupailee 1,4 mm siinä sitten on seuraavan 10 päivän sateet.
AP voisi ainakin opetella yhdyssanoja, ettei enää avaisi näin noloja avauksia.
Siivoan. On jäänyt helleilmoilla tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Englannissa ja täällä ei ole saateesta tietoakaan. Täällä on ollut todella aurinkoinen ja (liiankin) helteinen kesä. Sateella tykkään lukea kotosella, tehdä käsitöitä tai jos ei ukkosta niin mennää vaikka metsään kävelylle sadekamppeissa.
Etkä ole vaan kirjoittelet joko Kalliosta tai Kontulasta. Noita kaikkia juttuja voit toki tehdä sielläkin.
Nautin myrskyistä sisällä. Paitsi jos tulee matalapaine. Joskus voi tarvita tauon sateeseen jos pitää asioida jossain.
Musiikkia on aina mukava kuunnella, esim. tällaista mitä ei nykyään enää tehdä:
Espanjassa koko kesä välimeren rannalla... Suomen kesähän se on +21 ja joka toinen päivä "raikas kesäsade". Juuvittu ei todella kiinnostele. Olen täällä
Olen Englannissa ja täällä ei ole saateesta tietoakaan. Täällä on ollut todella aurinkoinen ja (liiankin) helteinen kesä. Sateella tykkään lukea kotosella, tehdä käsitöitä tai jos ei ukkosta niin mennää vaikka metsään kävelylle sadekamppeissa.