Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 12-vuotiaan ampua ilmakiväärillä?

Vierailija
16.08.2011 |

Minkä ikäinen saa ostaa sellaisen? Ja missä niillä saa ampua?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ampuu ilmakiväärillä. Ja jopa sattuukiin maaliin, ihan itse tähtäämällä.

Vierailija
22/40 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole aseen pelkäämisestä vaan järjellisestä käytöstä. Tyhjääkin asetta tulee käsitellä aina niinkuin se olisi ladattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon lopettanu haulikolla kissan saman ikäisenä.

Oli jääny auton alle, ja ukki liian juovuksissa hoitamaan homman.

Vierailija
24/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta johtuu siitä, etten itsekään noista mitään tajua. Kyllähän tuon ikäinen jo hirviäkin kaataa, joten en näe ilmakiväärissä mitään pahaa, jos on perehdytetty asiaan kunnolla ja lapsi tajuaa että sillä ei räiskitä minne sattuu.

Vierailija
25/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisitteko otta ilmakiväärin ja mennä esim. kavereiden kanssa metsään ammuskelemaan? Siis ilman mitään maalitauluja tai aikuisen läsnäoloa.

ap

Vierailija
26/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistutan, mitä sillä saa ampua ja miten. Kavereitten kanssa ei lähde "metsälle", koska en luota yli 300 euron hintaista asetta lasten käsiin. Ja kyllä, se on ilmakivääri eli ei tarvitse lupia.

Vierailija
27/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisitteko otta ilmakiväärin ja mennä esim. kavereiden kanssa metsään ammuskelemaan? Siis ilman mitään maalitauluja tai aikuisen läsnäoloa.

ap

Opetat lapsille oikean aseenkäytön. Vaadi ehdottamasti suojalasien käyttö (osta vaikka ampujien lasit), silmä vaurioita tulee huonollakin ilmakiväärillä. Tosin saa hyvällä ilmakolla samoja asioita kuin pienimmillä ruutiaseilla.

Pyydä aluksi olemaan lähellä ja seuraile lapsien touhuja, jos menee hyvin niin miksi ei voisi luottaa.

t. 15 vuotiaasta asti ollut hirviporukassa (15 ikäisenä ammuin jo 2 hirveä) ikää nyt vajaa 40

Vierailija
28/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalista närkästystä ap hakemassa. Harmittaak oasialliset vastaukset.

Vierailija
29/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 6-8v pihalla. Kivaa oli.

Vierailija
30/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehokkaalla ilmakiväärillä tappaa aikuisen ihmisen jos luoti osuu oikeaan paikkaan päässä.

Eli: en tietenkään antaisi 12-vuotiaalle moista asetta valvomatta käyttöön. Jos aikuinen on läsnä ja maalitaulu + ampumissuunta turvallinen niin miksipäs ei.

Ampuminen on hineo harrastus mutta harrastusvälineen vaarallisuuden vuoksi erityistä huomiota vaativa.

Itse olen nuoremman lapsen antanut jo ampua ruutiaseella, toki aivan vieressä itse ollen.

Vierailija
31/40 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisitteko otta ilmakiväärin ja mennä esim. kavereiden kanssa metsään ammuskelemaan? Siis ilman mitään maalitauluja tai aikuisen läsnäoloa. ap

Ainoa tapa opettaa lapsia ampumaan ylipäänsä millään aseella on aikuisen valvonnassa, joko esim. mökillä tai sitten ampumaradalla 8siis oikeilla aseilla jälkimm. tapauksessa).

Oma 12-v poikani ampuu softausaseilla valvotussa tilassa (ei räiski edes sillä metsissä miten sattuu ja minne sattuu), ilma-aseilla mökillä isänsä kanssa ja metsästysaseilla harjoittelee sekä mökillä isän kanssa että ampumaradalla niinikään isän kanssa.

Vierailija
32/40 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ammuin jo 12 vuotiaana 2 hirveä ja 5 jänistä ja lapsena ammuimme ilmakiväärillä tauluun

Vierailija
33/40 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuin tuon ikäisenä jo haulikolla lintuja. Aikuisen valvonnassa tietenkin.

Vierailija
34/40 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tietty pitää opettaa ensin turvallinen aseenkäsittely.

Vierailija
35/40 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mää ainaki 10 vuotiaana aloin ampumaan ilmoilla ja käymään seuroissa en näe mitään pahaa impoissa mutta kyllä aikuisen pitää olla vieressä

Vierailija
36/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 vuotias hoksaa tähtäämisen aikaa helposti pienellä harjoittelulla ja omatki siinä iässä osas rei ittää tölkkiä

Vierailija
37/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olihan täs tapaus ku oli menny ilmakon luoti sydämeen, kuoli. Uutisjuttu löytyy googlella.

Vierailija
38/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v kävin itse lehdenjakorahoilla ostamassa ilmakiväärin (Slavia) urheiluvälinekaupasta.

Vierailija
39/40 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on kaikki kakarat ampuneet 5-vuotiaasta alkaen ilmakiväärillä. Vanhemman valvonnassa maalitauluun tai tölkkeihin. Vähän isommat (noin 8-10v) ilmapistoolilla myös.

Metsään en tietenkään päästäisi keskenään minkään ikäisenä, ilmakivääri on kuitenkin tarkoitettu maaliin ampumista varten, ei metsässä ympäriinsä ammuskeluun.

Jossain vaiheessa pojat leikki sotaa softausaseilla meidän pihalla, silloin tarkastettiin varusteet (kunnolliset vaatteet ja maskit) ja aikuinen valvoi hommaa hieman kauempaa.

Vierailija
40/40 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash touhua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan