Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tyttö tulossa!

Vierailija
16.08.2011 |

Saimme rakenneultrassa kuulla, että meille tulee kolmas tyttö. Niin kamalaa kuin se onkin niin olen todella pettynyt. Toisen kohdalla toivoin jo poikaa ja tämän kolmannen kohdalla toive oli vieläkin suurempi. Olen pettynyt paitsi siitä etten saa koskaan olla pojan äiti, myös siitä ettei mies saa koskaan isä-poika-suhdetta. Hänellä vielä kovin miehiset harrastukset (mm. kalastus, metsästys), joihin olisi varmasti halunnut pojasta kaveria. Koen, että tämä on pettymys myös isovanhemmille joilla kummallakaan ei ole poikaa lapsenlapsena. Raskaana olo, synnyttäminen ja vauvan hoito on tosi rankkaa ja nyt tuntuu, että on täysin motivaatio pois. Toki tiedettiin, että kolmaskin saattaa olla tyttö ja se tuntui ajatuksena iha ok:lta, mutta nyt tämä pettymyksen aalto on niin suuri, että vain itken ja itken. Jotain kuoli sisältäni tämän uutisen myötä, koska lapsilukumme on nyt tässä.:(

Tiedän, että tämä on itsekäs ja lapsellinen ajattelutapa ja menee varmasti ajan myötä osittain ohi, mutta jokin haikeus tästä varmasti kummallekin jää.

Muita samassa tilanteessa olevia/olleita?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin kovat vaatimukset ja odotukset siitä millainen lapsen tulee olla...ei ole tervettä.

Vierailija
42/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäis saada isä-poikasuhde? Miksi ei riitä isä-tytärsuhde? Miksi teitä kiinnostaa mitä suku on mieltä? Miksi tyttö ei voisi harrastaa kalastusta (meillä yksi tytön lempiharrastuksista isänsä kanssa on perhokalastus) Kerro ihmeessä ap...mulla ei ole tarvetta ivailla vaikka itsellä molempia onkin mutta en vaan tajua miten se voi olla noin tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttökin voi kalastaa ja metsästää, mutta onhan se epätodennäköisempää. Ainakin nuo kaksi ensimmäistä ovat kiinnostuneita tanssista, musiikista ja kauniista vaatteista, joten jos ei radikaalia muutosta tapahdu niin tuskin heitä metsällä nähdään.

En ymmärrä miksi sellaiset ihmiset tulevat kommentoimaan tähän ketjuun joilla on lapsia kumpaakin sukupuolta? Minähän kyselin nimenomaan onko vastaavanlaisia tunteita läpikäyneitä. Joillakin tuntuu olevan suurinta huvia täällä toisten mollaaminen, täytyy olla aika huono itsetunto jos tuollaisesta saa kiksejä.

Kiitos kaikille omia kokemuksiaan jakaneille, nyt adjö!

T. ap

Vierailija
44/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi tyttöä, joiden molempien odotusaikana olin varma, että odotin poikaa. Mutta toivoin molemmilla kerroilla tyttöä aivan valtavasti. Ultrissa ei koskaan sanottu sukupuolesta mitään, mutta kaikki "ulkoiset merkit" viittasivat poikaan.

Muistan miten musertunut olin välillä katsellessani tyttöperheitä, kun halusin niin kovasti tyttöä. Etenkin kuopuksen kohdalla se oli jopa omituista, kun meillä oli jo yksi tyttö ennestään... Mutta tunteilleen ei voi mitään! Tiesin, että vauva olisi rakas sukupuolesta huolimatta, mutta sitä kaihoa se ajatus ei poistanut.

Vierailija
45/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivan varmasti nuo sinun pettymyksen tunteet kaikkoavat kunhan vauva syntyy.

Meillä on kaksi tyttöä ja ollaan miehen kanssa todella onnellisia asiasta. Jos joskus saadaan kolmas, niin toivoisimme hänenkin olevan tyttö. Jos olisi poika tulossa, tuntisin varmasti aivan samalla tavalla pettymystä kuin ap saadessaan tietää odottavansa tyttöä. Kyse ei siis varmaankaan ole niin paljoa varsinaisesti sukupuolesta vaan vanhemman omasta haaveesta/toiveesta. Tuskin ap:llakaan mitään tyttöjä/naisia vastaan on, mutta olisi toivonut vain poikalasta.

Vierailija
46/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käsittää miten eräille se lapsen sukupuoli voikin olla noin tärkeä asia että sen takia täytyy oikein surra kun tuleekin väärää sorttia. Herraiäs sentään miten monella tapaa se lapsi voikin olla väärä. Sehän voikin olla poika joka on kiinnostunut baletista tai tyttö joka haluaa pukeutua pojan vaatteisiin. Säälittävää ajatella lasta joka ei ole haluttu omana itseään :(

No ei kai sun tarvikaan käsittää! Ei sulta ole kukaan kysynyt mitään, vaan niiltä keille asia on tuttu, miksi sä tähän vastasit! Et siis voi itse sitä käsittää, mutta kaippa sinä nyt tästä ketjusta osaat lukea, että monet voi, ja ne on tunteita, minkä niille mahtaa! Siis kai suakin surettaa joku asia, mikä on muille ehkä täysin merkityksetön.

Vierailija
47/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotklut vanhat ihmiset edelleen ajattelee pojan olevan jotenkin parempi mutta ei muut kyllä.

Minusta on mieletöntä kaksinaismoralismia sitten haukkua miehiä, jotka toivovat poikaa.

Vierailija
48/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan suurin osa toivoo tyttöjä

Vierailija
49/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kamala ajatus että lapsen saaminen voi olla noin täynnä pettymystä. Lapsiparka jokainen lapsi on ansainnut syntyä haluttuna ja omana itsenään.

Vierailija
50/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksavat aina jauhaa siitä miten olisivat sen tyttären halunneet...ja mulla muuten ei ole siskoa :D veljenikin suostui tekemään toisen lapsen kun oli toiveissa saada se tyttö. Tyttö tuli!

Vierailija
51/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pettyneitä väärään sukupuoleen.

Vierailija
52/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika surullista kuinka vähän sinä ymmärrät muiden tunteita ja ajatuksia.

Vierailija
53/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskausaikana asiaa surin. Luulen, että mieskin, vaikkei sitä koskaan myöntänytkään. Sitten kun lapsi syntyi, en enää ollenkaan. Jokainen lapsi on kuitenkin oma yksilönsä ja rakas. Eli kun ajatus vauvasta muuttui ihan oikeaksi vauvaksi omassa sylissä, en miettinyt enää kertaakaan että olispa ollutkin poika. Itkin onnesta, osaksi siksikin että olin ensi kertaa tolkuissani tämän kolmosen kohdalla kun syntyi. Ja ihan oikeasti olin niin onnellinen vauvasta.

Mielestäni on kuitenkin tärkeää olla itselleen rehellinen ja antaa se lupa surra ja itkeäkin. Ei saa olla liian ehdoton itselleen. Kukapa meistä täydellinen olisi. Se, että suret asiaa ei taatusti tee sinuta huonompaa vanhempaa. Se, joka tuollaista väittää tekee ihan liian suoraa johtopäätöstä asiasta! Hyvää yötä!

Vierailija
54/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuoli ole ollut ensisijainen syy tehdä lapsia...eikä koskaan ole tarvinnut olla pettynyt. Mies muuten hurahti täysin esikoistyttärensä synnyttyä ja on sitä edelleen...kahden pojan jälkeen :D

Vierailija
55/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttökin voi kalastaa ja metsästää, mutta onhan se epätodennäköisempää. Ainakin nuo kaksi ensimmäistä ovat kiinnostuneita tanssista, musiikista ja kauniista vaatteista, joten jos ei radikaalia muutosta tapahdu niin tuskin heitä metsällä nähdään.

En ymmärrä miksi sellaiset ihmiset tulevat kommentoimaan tähän ketjuun joilla on lapsia kumpaakin sukupuolta? Minähän kyselin nimenomaan onko vastaavanlaisia tunteita läpikäyneitä. Joillakin tuntuu olevan suurinta huvia täällä toisten mollaaminen, täytyy olla aika huono itsetunto jos tuollaisesta saa kiksejä.

Kiitos kaikille omia kokemuksiaan jakaneille, nyt adjö!

T. ap

Olen samanlainen kuin miehesi, kalastelen, metsästän jne Minulla on yksi lapsi, tyttö. olisin salaa toivonut poikaa. Exällä oli silloin 2 lasta, tyttö ja poika.

Ei minua haittaa vaikka nyt on tyttö, vien sen taatusti kalaan ja metsälle ( nyt ei lähde sorsan aloitukseen, on vielä sen verran pieni) Tosin en halua tytöstä muokata poikaa, jos haluaa poikien juttuja omasta tahdosta niin ok.

En kuitenkaan haaveile enää lapsesta....tai pojan saamisesta. Tosin odotan innolla kun se vävyn vötkäle-aika koittaa...jos sieltä saisi metsästys kaverin.

Vierailija
56/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksavat aina jauhaa siitä miten olisivat sen tyttären halunneet...ja mulla muuten ei ole siskoa :D veljenikin suostui tekemään toisen lapsen kun oli toiveissa saada se tyttö. Tyttö tuli!

Näitä vaan ei ääneen sanota.

Vierailija
57/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan itku sun tyttövauvan puolesta! :(((((((

En osaa muuta sanoa :(

Rakasta häntä! Ole hyvä hänelle! :(

Hän ei ole sukupuoltaan valinnut! :(

Vierailija
58/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kukaan oikeasti tajuta Ap:n tekstiä noin.

Vierailija
59/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa päättää kumpaa edes toivoisin. Jotenkin jännää ja ihanaa kun luonto sen päättää.

Ekassa ja ainoassa raskaudessani tuntui kyllä et halusin pojan. Sitten kun sain kuulla et tyttö tulossa niin en voinut olla hymyilemättä ja soitin kaikille, että se on TYTTÖ!

Olin jo ostanut vaaleanpunaisia vaatteita. Joten kai sen aavistin, tai oli mulla kyllä tyttö olo koko ajan. Sitten kun varmuus tuli leijuin pilvissä.

Vaikka luulin, et toivoin poikaa. Eli sukupuolella ei ollutkaan merkitystä. Ja tyttöni käy papan kanssa kalassa oikein mielellään.

Vierailija
60/98 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen onnesta sekaisin. En haluaisi edes poikia enää, sillä näen lähisuvussa jo niitä kauhuja jo ihan tarpeeksi. Mieheni myös onnellinen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi