Mene töihin... ARGH!!
On todella helppoa vain MENNÄ töihin, sitähän kaikille niin kovasti toitotetaan.
Nyt viimeisen 2kk aikana olen tehnyt n 70 hakemusta niin siivoushommiin, eri vuokratyöfirmoille, kahviloihin, ravintoloihin, ruokakauppoihin, pullonpalautukseen jne ja vain KAHTEEN tuli kutsu haastatteluun.
Olen myös soitellut paikkoihin ja aina sanotaan samaa: pidetään mielessä ja otetaan yhteyttä jos katsomme sen aiheelliseksi.
Alkaa jo usko loppumaan ja valitettavasti ei ole vara opiskella täyspäiväisesti, edes oppisopimusta ei tunnu saavan mihinkään.
Olisikohan jollakin jotain ideoita miten nyt sitten vain menen töihin?
Tällä hetkellä olen työpajalla työharjoittelussa kun en enää kestänyt kotona oloa ja työpaikkojen metsästystä aamusta iltaan.
Kommentit (9)
kautta he palkkaavat sijaisia avustajille ja opettajille. Meillä saisi tehdä ainakin joka päivä hommia, aina on joku poissa. Koulunkäyntiavustajan tutkinnonkin saisi opiskella työn ohessa, tekisi aina vain sen verran sijaisuuksia kun opinnot antavat myöten. Siinä olisi pohja mistä voisi ponnistaa vaikka nyt niihin sosionomin opintoihin.
Työvoimapoliittista koulutusta?
Työkokeilua työkkärin kautta?
Opiskelu tulee kalliiksi mutta mitä muita mahdollisuuksia sinulla on saada kunnon ammatti ja päästä kiinni oikeisiin töihin?
Niin semmosta se on vaikka kokkare nilkit sanoo että työttömiä on nyt vähemmän kuin koskaan, kuka uskoo tuotakin pitää olla aika lappusilmä ja tyhmä.
sain niin työpaikan, ensin ilmaista työtä tein puoli vuotta ylläpitokorvauksella, ja tietysti päiväraha, mutta se kannatti! Tein kaikkea mitä pyydettiin, olin nöyrä, täsmällinen, luotettava, ja opin oman työni, siinä se, minut palkattiin.
kokemusta työkkärin järjestämistä työvoimapoliittisista kursseista tai työkokeiluista? onko niihin helppo päästä? miten käy ansiosidonnaisen tuolloin?
kokemusta työkkärin järjestämistä työvoimapoliittisista kursseista tai työkokeiluista? onko niihin helppo päästä? miten käy ansiosidonnaisen tuolloin?
Huonot kokemusket on, olin siellä joitakin vuosia sitten ja jouduin tekemään enemmän kuin vakkari duunarit ja en silti saanut samoja etuja kuin ne, en päässyt kyllä töihinkään sinne ja vitutti olla siellä muutaman euron päiväpalkalla.
pitää haluamansa paikka hakea, ja sit jos kiinnostutaan, yleensä kiinnostutaan ilmaisesta työntekijästä, niin sitten vaan työkkäriin, ja paperit kuntoon, vakuutukset sun muut, siitä se lähtee.
Todistukset mukaan työpaikkaan, ja kyselemään, ota ensin kuitenkin yhteys työkkäriin, vaatii sulta ponnistelua paljon, mutta tätä se on tänä päivänä.
tehdä ilmaista työtä, vaaditaan heti sama palkka kuin muilla! Se ei vaan niin käy, alhaalta on aloitettava, jos ei ole koulutusta, yritystä täytyy olla!
Olen siis nuorten työpajalla, missä ei todellakaan ole mahdollista saada työpaikkaa.
Olen siellä, jotta saisin edes jotain rahaa niin kauan kun työttömänä olen ja saahan tuostakin työharjoittelusta todistuksen.
Puhuin juuri uuden ohjaajamme kanssa ja hän oli 2 vuotta hakenut ja hakenut töitä, lähettänyt yli 70 hakemusta ja vain kahteen päässyt haastatteluun vaikka onkin tutkinto kahdestakin eri alasta.
Tulimme tulokseen, ettei nykyään ole helppoa saada töitä, oli koulutus tai ei.
Tänään sitten SEURELTA tuli viesti: opiskele ensin vaikka sosionomiksi tms ja sitten katsotaan tilanne uudelleen.
Kiva, 2 tuttuanikin on heillä keikkatyössä päiväkodeissa eikä ole mitään koulutusta eikä työkokemusta lastenhoidosta.
Sain juuri kuulla, että raskaana oleva ensimmäistä lastaan odottava sai myös heiltä keikkatyötä eri tarhoihin.
Opiskelisin hyvinkin mielelläni, valitettavasti vielä se ei ole mahdollista talouden takia.
Ensin pitäsi olla töissä jottai saisi säästettyä hieman rahaa jonka jälkeen on varaa opiskella.
Masentaa :(
ap