Onko jollain kokemusta Xanor lääkkeestä?
Itselle juuri määrätty. 0,25mg.
Sain sitä paniikki/ahdistukseen.
Onko ollut haittavaikutuksia? Kerro muuta mitä mieleesi tulee.
Kyseessä on lyhytaikainen käyttö. Sain ohjeeksi 1 tableti vrk ennen lähtöä ja toinen tuntia ennen lentokoneeseen menoa.
Ja sama homma paluumatkalle.
Kommentit (40)
ota vaan,aika iso annostus tosin,mutta eipähän tarvitse pelätä ettei toimi.
Tuosta on tuota väsymystä mainittu. Saitteko ihan nukuttua vai oliko vaan nuutunut, ylinuutunut olo?
Kyllä mä silti napsin sitä juurikin lentokoneeseen mennessäni ja matkalla. Mulla auttoi oikeastaan enemmän tieto, että käsilaukusta löytyy apua, jos sitä tarvitsen.
riippuvuus syntyy nopeasti. En ikinä määrää sitä ensimmäiseksi, enkä muutenkaan, jos vaihtoehtoja on. Lääkärinä olen sinut lääkkeiden kanssa enkä juurikaan saa niistä haittavaikutuksia, mutta Xanoria en kyllä itse ottaisi ym. syystä.
sanoisin että väsyttää. Saan kyllä nukuttua. Vaikutus alkaa tosi nopeasti (varsinkin jos pureskelee tabletin).
Ei alkoholia samaan aikaan. Täällä oli siitä ketjukin muutama päiväsitten; Yhteiskäyttö on vaarallista, voimistaa vaikutusta, aiheuttaa nopeasti riippuvuuden, sekä voi saada aikaan todella huonon olon. Minulle annettiin ohjeeksi 24h väliä lääkkeen ja lakoholin kanssa.
ota eka annos siten, että olet menossa nukkumaan tai ainakin sisätiloissa, sillä tuo saattaa viedä tajun kankaalta hyvinkin tehokkaasti.
Toiseen annokseen tiedät sitten reaktiosi sen ekan jälkeen, jos reagoit lääkkeeseen vahvasti, niin ota toisesta vain puolikas tai neljäsosa, sekin tehoaa.
sanoisin että väsyttää. Saan kyllä nukuttua. Vaikutus alkaa tosi nopeasti (varsinkin jos pureskelee tabletin). Ei alkoholia samaan aikaan. Täällä oli siitä ketjukin muutama päiväsitten; Yhteiskäyttö on vaarallista, voimistaa vaikutusta, aiheuttaa nopeasti riippuvuuden, sekä voi saada aikaan todella huonon olon. Minulle annettiin ohjeeksi 24h väliä lääkkeen ja lakoholin kanssa.
Ei ole käynyt mielessäkään. varman päälle pelaamista.
Otan siis lääkkeen 1 vrk ennen lähtöä ja sitten toinen koneeseen mennessä. Jos sitä toista tarvitsen. Yhtään turhaa pilleriä en nielaise.
Jakuten joku mainitsi jossain niin ehkä se tieto, että ne on lähellä auttaa myös. Kiitos kaikille vastanneille. Lisää kommentteja saa tulla.
Söin 0,5mg-1mg enintään kolme kertaa päivässä ahdistukseen, joka johtui vakavista tapahtumista.
Auttoi erittäin hyvin. Sitä määrätään yleensä vain lyhyeksi kuuriksi, aiheuttaa helposti riippuvuutta. Ei sovi lainkaan alkoholiriippuvaisille tai muille addiktiongelmaisille.
tosi helposti koukkuun. Itse en suuhuni pistäisi.
sitä pienintä tablettia, mikähän se nyt olikaan mg-määrältään. En juuri tullut käyttäneeksi sitä. Väsymys sivuvaikutuksena nyt vielä menetteli, mutta todella hankala sivuvaikutus minulle oli tyhmentyminen ja muistin huononeminen! Minulla on paljon pikkutarkkaa ajattelua vaativa työ ja Xanoria otettuani en vaan hoksannut oikeita ratkaisuja enkä osannut pitää "lankoja käsissäni". Xanor jäi äkkiä pois, niin paljon se hankaloitti työntekoa, vaikka olisin ottanut sitä vain kerran päivässä. Mieluummin kärsin sitten ahdistuksesta. Riippuvuusoireita minulle ei tullut.
joita ajattelin testa rentoutukseen/univaikeuksiin. Aika tykkiä kamaa oli vaikka otin vain puolikkaan tabletin.. Pönttö meni ihan sekaisin ja nukuin kuin tukki 14 tuntia :)Seuraavan päivänä olin nuutunut/väsynyt/vähän pihalla puolet päivästä.
kannattaa yrittää mahdollisuuksien mukaan ratkasta sitä ahdistusta muilla keinoilla esim. psykodynaaminen psykoterapia. Lääkkeet on ok, mutta ne ei poista ahdistuksen syytä.
joita ajattelin testa rentoutukseen/univaikeuksiin. Aika tykkiä kamaa oli vaikka otin vain puolikkaan tabletin.. Pönttö meni ihan sekaisin ja nukuin kuin tukki 14 tuntia :)Seuraavan päivänä olin nuutunut/väsynyt/vähän pihalla puolet päivästä.
?
Tänä tuli ihan yllättäin. Minen lentokerran jälkeen.
Viimeksi kävi miten kävi. Lääkärin kanssa juteltu ja tämälääke nyt.
niin on takuuvarmasti sekakäyttäjät ovella kyselemässä. Että semmoinen lääke että nupin saa sekasin ja herkästi.
on tosiaan lääke joka aiheuttaa nopeasti riippuvuuden ja on väärinkäyttäjien suosikki, taitaa helposti opettaakin käyttäjänsä väärinkäyttäjäksi jos on vähänkään taipumusta.
Auttaa paniikkioireisiin tehokkaasti kyllä. On kuitenkin hankala lääke kun ei korjaa yhdenkään ongelman syytä mutta muuttuu helposti itse ongelmaksi.
on tosiaan lääke joka aiheuttaa nopeasti riippuvuuden ja on väärinkäyttäjien suosikki, taitaa helposti opettaakin käyttäjänsä väärinkäyttäjäksi jos on vähänkään taipumusta. Auttaa paniikkioireisiin tehokkaasti kyllä. On kuitenkin hankala lääke kun ei korjaa yhdenkään ongelman syytä mutta muuttuu helposti itse ongelmaksi.
tuskin ap lentelee niin usein, että hän jäisi koukkuun. Lääkärini sanoi, että kaltaisesi ihmiset tekevät karhunpalveluksen peloittelemalla potilaita. Nämä ei eivät sitten ehkä otakaan lääkettä, joka heille on määrätty. Kyse ei ole katukaupasta, vaan lääkärin/psykiatrin lääkemääräyksestä, joka tehdään tarkan mietinnän ja arvioinnin jälkeen. Mikä oikeus kaikenkarvaisilla maallikoilla on sotkeutua toisten lääkkeisiin ja hoitosuhteisiin.
Koukuttaa nopeasti.
Lentopelkoon ei saisi ottaa bentsoja, koska vaikka hätätilanne on äärimmäisen harvinainen niin siinä pitäisi pystyä toimimaan selväjärkisesti. (Oikeasti siis matka lentokentälle on noin 10 000 kertaa vaarallisempi kuin lento, eli älä ymmärrä tätä väärin, ei ole mitään syytä pelätä hätätilannetta. MUTTA lentopelkoon ei pitäisi ikinä määrätä rauhoittavia.)
Lasi viiniä olisi parempi vaihtoehto ennen lentoa.
söin aika pitkään, paniikkikohtauksiin. nukahdun melkein heti sen otettuni, jos en nukkunut niin olin tosi pihalla. haittavaikutuksia ei ollu. hyvä lääke, mutta koukuttaa tosi nopeesti