Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes 2-vuotiaat juovat nokkamukista?

Vierailija
15.08.2011 |

Olen tavannut monia kotihoidossa olevia lähes 2-vuotiaita lapsia, jotka eivät osaa juoda tavallisesta mukista, vaan käyttävät edelleen nokkamukia. Miksi? Miksei lapsille anneta tavallista (kahvallista) mukia, kun alkaa muutenkin syödä itse ruokapöydässä? Toisaalta aika moni näistä tuntemistani nokkamukin käyttäjistä ei myöskään syö itse...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittäväni tänä vuonna pois lapsen nokkamukit.

Lapsi nyt 8-vuotias. Juo maitoa sohvalla ja katsoo tv:tä. Ei tule sotkua olohuoneeseen

Vierailija
22/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeks puolivuotiaana.Lasista juotu siitä saakka.Riippuu ihan äidin viiteliäisyydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketään voi häiritä, miten ja mistä muiden muksut juo? Herraisä sentään...

Vierailija
24/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia tuttipulloista kouluikään asti :) olis nyt ees ollu nokkamukit, mut ei ees niitä..

Mulle kyllä ihan se ja sama miten kussakin perheessä tehdään. En kyllä nyt äkkiseltään muista, et missä iässä on meidän pojat juoneet ja millasesta mukista. (nyt osa vetää jo pullon suusta olutta) Mut normaaleja nuoria miehiä ja poikia on kasvanu.

Vierailija
25/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo nokkamukistakin vielä.

osaa kyllä juoda hienosti tavallisestakin.

miksi kauhea haloo ap? hakeudu hoitoon.

Vierailija
26/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta, enkä ole tuollaista turhaketta koskaan kaivannut. Lasista/mukista on ruokajuomat juotu 6kk alkaen.

Vierailija
27/28 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi kysyin asiaa, kun kiinnosti tietää, mitä ne syyt ovat, että noinkin isot lapset käyttävät nokkamukia. Mulle kun se on ihan vieras asia. En pidä itseäni muita parempana äitinä sen takia, että omat lapseni eivät ole nokkamukia käyttäneet. Se ei ole mun mielestä millään tavalla hyvän äitiyden mittari. Ja itse asiassa olisi pitänyt tarkentaa kysymykseen, etten tarkoittanut niitä lapsia, jotka osaavat juoda myös tavallisesta mukista/lasista, vaan niitä, jotka eivät tuolloin 1,5-2-vuotiaana osaa juoda vielä muusta kuin nokkamukista tai tuttipullosta. Mun mielestä SE on outoa, mutta kun luin nämä vastaukset, ymmärsin, että se on oikein tavallista.

Sitä en vaan ymmärrä, mikä ongelma siinä oli, että kysyin asiasta! Täällä kysellään paljon kaikenlaista. Miksi niin moni nokkamukia käyttävän lapsen äiti suuttui, kun kysyin tuollaista? Omituista. Ei mua liikauta suuntaan eikä toiseen, mistä muiden lapset juovat. Kunhan kiinnosti se syy.

Useimmalla syy näytti olevan se, ettei lapsi sotke nokkamukin kanssa. Mun järjen mukaan se lapsi joutuu kuitenkin jossain vaiheessa harjoittelemaan sitä oikean mukin/lasin käyttöä ja silloin yleensä saattaa tulla sotkua. Vai onko joku ikä, milloin lapsi oppii yhtäkkiä juomaan tavallisesta mukista ilman sotkua? Eiköhän se harjoittelemalla ala sujumaan kaiken ikäisillä.

AP

Vierailija
28/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi ihan heti ensimmäisestä päivästä lähtien korkillisesta pullosta juonut itse kyselemättä. Ihan on omasta osaamisesta ja viitsimisestä kiinni jos ei saa lasta ensimmäisellä viikolla opetettua tavoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä