Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, miten saisin aikani kulumaan?

Vierailija
15.08.2011 |

Alkaa toden teolla tylsistyttämään tämä työttömyys. Töitä ei vaan tunnu löytyvän, vaikka minulla on korkeakoulutus.

Miten saisi tylsät päivät kulumaan? Lapset ovat lyhyen päivän koulussa ja päiväkodissa, joten iltapäivisin on heistä seuraa. Pidän kodin siistinä ja valmistan kaiken ruoan alusta loppuun itse. Lenkkeilen, luen kirjoja, katson netistä elokuvia. Mieheni on iltatöissä, joten hänen kanssaan käymme usein päivisin kaupungilla, esim. syömässä halvoissa lounaspaikoissa. Välillä käyn työssäkäyvän kaverini kotona päivällä siivoamassa/pesemässä pyykkiä. Minulla ei ole työttömiä tai kotiäitejä kavereina.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipahdin. liiketalouden tradenomi oli aika hyvä:D

Mitä hassua tossa oli? Voihan sitä olla esim IT-tradenomi, joten hyvähän se on mainita et on nimenomaan liiketalouden tradenomi.

Vierailija
22/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kuulemma halua palkata ylikoulutettuja/ akateemisia, etenkään jos ei ole siivousalan kokemusta. Sama vastaus tullut monesta eri firmasta. Että se niistä "helposti saatavista" siivoustöistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat kyllä aktiiviselta työnhaun suhteen. Mutta kuten huomaat täältä palstalta et saa minkäänlaista myötätuntoa, mistäköhän johtuu...? Elämässä nyt vaan on erilaisia tilanteita ja jaksoja, ylä- ja alamäkiä, kaikki ei aina mee putkeen. kuuntele vain itseäsi ja hae sitä työtä, josta olet kiinnostunut. Aina on näitä vääntäjiä, joiden

mielestä kaikki työ pitää ottaa vastaan, ei se vaan mee niin, meistä kaikista ei ole kaikkeen! Aktiivinen työllistyy kyllä ennen pitkään. Tsemppiä!

Vierailija
24/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun anteeks, mut mua (ja varmaan tuota aikasempaakin kirjoittajaa) vaan nauratti tuo, kun mainostetaan itseä, että on käynyt kaupan alan korkeakoulun ja sitten on liiketalouden tradenomi.;) Joka olen muuten itsekin eli en halua sitä koulutusta dissata!

Jos sanoo suorittaneensa kaupan alan korkeakoulututkinnon, niin kyllä se todellisuudessa olisi joku kauppatieteiden maisteri vähintään.

Vierailija
25/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sitte voi kaikkea työtä hakea. sitte jos oot ihan joka paikkaan hakenu ja töitä ei löydy, tuu sitte sanoo, että ku ei töitä löydy.!

miten ne muut esim. kaupan kassalla olevat tulee toimeen rahallisesti.?! sullako on parempi työttömyyskorvaus mitä saisit kaupan kassalta palkkaa.

ei uskois aikuseksi ihmiseksi iha heti.

Olen hakenut niin uskomattomiin paikkoihin, että en kehtaa edes kertoa. Ei minua kuitenkaan kutsuta edes haastatteluun, saati sitten valita esim. puhelinmyyntiin eikä ulosottomieheksi.

Mutta kun ei niin, sillä minua haastatellaan vain niihin, joihin on ehkä kolme pätevää hakijaa. Minä olen kuitenkin yksi niistä. Koulutus- ja työkokemusvaatimukset kun ovat niihin sen verran kovat, että ei tule 87 kelpoisuusehdot täyttävää hakemusta. Valituksi tulee yleensä se, joka on sijaisena ollut siinä paikassa jo pitkään, tai joka muuten menettäisi aikaisemman työpaikkansa tehtävien vähenemisen vuoksi, tai oikean puolueen jäsen, tai ... Lista on pitkä mutta lopputulos on sn se, että minä olen edelleen työtön.

Vierailija
26/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun anteeks, mut mua (ja varmaan tuota aikasempaakin kirjoittajaa) vaan nauratti tuo, kun mainostetaan itseä, että on käynyt kaupan alan korkeakoulun ja sitten on liiketalouden tradenomi.;) Joka olen muuten itsekin eli en halua sitä koulutusta dissata!

Jos sanoo suorittaneensa kaupan alan korkeakoulututkinnon, niin kyllä se todellisuudessa olisi joku kauppatieteiden maisteri vähintään.

En ole tosikko, mutta multa meni kyllä edelleenkin ohi et mikä tuossa liiketalouden tradenomissa oli hauskaa? Siis eikö ammattikorkeakoulu olekaan korkeakoulu? Ainakin mä olen ollut sellaisessa käsityksessä. Ja eikö tradenomi ole alempi ammattikorkeakoulututkinto, joka on samantasoinen kuin kandi? Ja eikö liiketalous muka olekaan kaupallista alaa?

Vierailija
27/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosikko, mutta multa meni kyllä edelleenkin ohi et mikä tuossa liiketalouden tradenomissa oli hauskaa? Siis eikö ammattikorkeakoulu olekaan korkeakoulu? Ainakin mä olen ollut sellaisessa käsityksessä. Ja eikö tradenomi ole alempi ammattikorkeakoulututkinto, joka on samantasoinen kuin kandi? Ja eikö liiketalous muka olekaan kaupallista alaa?

Et se ole varmaan sinäkään sitten suorittanut korkeakoulututkintoa :D Enkä nyt haasta mitään riitaa, sanon vaan.

Enkä jaksa aloittaa sitä ikuisuusaihetta täällä taas kerran, että onko amk verrattavissa korkeakouluun vai ei.

Vierailija
28/34 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä taas. Tulin vain kertomaan että löysin nyt sitten oman alani töitä ja allekirjoitin vuoden määräaikaisen sopimuksen. Työt alkaa huomenna.

Oli vaan pakko tulla kertoon, koska musta joidenkin ihmisten empatiakyvyttömyys on niin uskomatonta. Heti haukutaan sossupummiksi ja heitetään paskaa niskaan, kun ei VÄLITTÖMÄSTI koulun jälkeen ole onnistunut saamaan töitä. Ikäänkuin työttömyys ei asianomaista itseään masentaisi ja ahdistaisi jo valmiiksi.

Että siitäs saitte, te jotka haukuitte!

Vierailija
29/34 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Satunallet-lastentuotteita voi myydä päivisin päiväkoteihin yms. Sivutoiminen yrittäjyys ei vie päivärahojakaan.

Sinun työttömyytesi jäikin sitten lyhyeksi, onnittelut siitä.

Mihin tämä väite perustuu,että yrittäjyys sivutoimisena ei veisi päivärahoja? Hirmuinen sählinki siinä on vaikka olisi vain osa-aikapalkkatyö.

Vierailija
30/34 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on pakko puuttua tuohon, että liiketalouden tradenomi ei kyllä vastaa kaupan alan korkeakoulututkintoa. Ei ammattikorkea oo mikään korkeakoulu!

Ja itsekin olen liiketalouden tradenomi, mutta en todellakaan pidä itseäni korkeasti koulutettuna. Ihan ammattikorkeakoulun käynyt olen, yliopistot on erikseen...

Itselläni meni 7 vuotta valmistumisen jälkeen ennen kuin löysin koulutusta vastaavaa työtä, siihen saakka olin se paljon parjattu kaupan kassa. Satoja työhakemuksia lähetin tässä välissä. En tiedä, miten jaksoin enää edes hakea, mutta onneksi lopulta tärppäsi.

Vierailija
31/34 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on pakko puuttua tuohon, että liiketalouden tradenomi ei kyllä vastaa kaupan alan korkeakoulututkintoa. Ei ammattikorkea oo mikään korkeakoulu! Ja itsekin olen liiketalouden tradenomi, mutta en todellakaan pidä itseäni korkeasti koulutettuna. Ihan ammattikorkeakoulun käynyt olen, yliopistot on erikseen...

Että jos siis ammattikorkeaa ja korkeakoulua ei voi verrata keskenään, niin mihin perustuu se, että esim. kansainvälisen liiketalouden tradenomi voi hakea yliopistoon suoraan kansainvälisen liiketoiminnan maisteriohjelmaan? Tämä ei siis ole aina ollut näin, mutta viime vuosina on ollut mahdollista, koska kauppatiedeiden kandi ja tradenomi ovat niin lähellä toisiaan. Tradenomikoulutushan on paljon muuttunut vaativampaan suuntaan viime vuosina.

Voisikohan olla että palstailijat ovat itse suorittaneet oman tradenomitutkintonsa "takavuosina" jolloin se oli vaativuudeltaan vielä sitä vielä "opistotasoa"?

Vierailija
32/34 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyksi yhteiskunnassa, vaikka tarvetta olisi ja ihan hyvä ideana.

Työtön voi olla seurana vanhukselle, lukea lehtiä jne. mutta kun ruoka-aika tulee työttömän on väistyttävä sivummalle...

Usein vanhus ei saa itse syötyä, hyvä jos työtön auttaisi. Hoitaja tulee jonkin ajan kuluttua hakemaan ruokalautasen todeten _ei maistunut, no toisella kerralla sitten...vanhukset nälässä ja työttömät toimettomina.

Olen itse saanut selityksen, työttömyyskorvauksilla ei saa "tehdä töitä" koska ne rahat tulevat paikasta josta maksetaan vain korvauksia...työpalkka tulee eri paikasta.

Jos vanhainkotiin tarvitaan vanhuksen syöttäjää, pitää palkata. vapaaehtoistyöntekijät ovat enemmänkin seurustelukavereita.

Toivotaan omaisten saapuvan ruoka-aikaan jolloi voisivat auttaa vanhusta. kaikilla vanhuksilla ei ole omaisia...

Myös vastuukysymys. Olin työsssä palkalla ja eräs vanhus alkoi kakomaan vaikka hänelle oli jauhettu ruuat soseeksi. Tukehtuminen oli lähellä, mutta saimme muutaman hoitajan kanssa kurkun tyhjäksi.

Työtön on turvaton jos jotain sattuu esim. vanhukselle tai lapselle päiväkodissa...

Vierailija
33/34 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Satunallet-lastentuotteita voi myydä päivisin päiväkoteihin yms. Sivutoiminen yrittäjyys ei vie päivärahojakaan.

Vierailija
34/34 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule mun blogiin kirjoittamaan elämästä. Siellä pitäisi olla paikkoja.

Oletko hyvä enkussa - löytyy myös enkunkielinen blogi, jonka enkkua tarttis korjata! Tule auttamaan!

Blogit löytyy googlettamalla "abortti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi