Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, miten saisin aikani kulumaan?

Vierailija
15.08.2011 |

Alkaa toden teolla tylsistyttämään tämä työttömyys. Töitä ei vaan tunnu löytyvän, vaikka minulla on korkeakoulutus.

Miten saisi tylsät päivät kulumaan? Lapset ovat lyhyen päivän koulussa ja päiväkodissa, joten iltapäivisin on heistä seuraa. Pidän kodin siistinä ja valmistan kaiken ruoan alusta loppuun itse. Lenkkeilen, luen kirjoja, katson netistä elokuvia. Mieheni on iltatöissä, joten hänen kanssaan käymme usein päivisin kaupungilla, esim. syömässä halvoissa lounaspaikoissa. Välillä käyn työssäkäyvän kaverini kotona päivällä siivoamassa/pesemässä pyykkiä. Minulla ei ole työttömiä tai kotiäitejä kavereina.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta on metsissä marjoja ja sieniä. Jos olet autoton kaupunkilainen, pääset bussilla sen verran "laitakaupungille", että löydät jotain metsän herkkuja. Jos et ennestään tunne sieniä, hae ensin kirjastosta sienikirja ja opettele yksi sieni kerralla. Tateista on hyvä aloittaa.

Entä teetkö mitään käsitöitä? Myös opiskelu kannattaa, ihan sama onk se pitsinnypläystä kansalaisopistossa vai kansainvälistä politiikkaa yliopistossa.

Vierailija
2/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ollut työttömänä? minkä alan töitä etsit? itsellä samankaltainen tilanne, mutta olen ollut vasta viikon työttömänä. Aion ottaa kaiken irti tästä ajasta, vaikka todellakin haluan myös töihin. Aluksi ajattelin käydä kaikki varastot ja kaapit läpi, meillä päässyt vähän kaaokseen, vaikka itse koti on muuten järjestyksessä. Sitten haluan lukea kirjoja, leipoa, maalata, lenkkeillä. Näitä samoja sanoit tekeväsi, mutta ehkä olet niihinkin jo kyllästynyt, jos niin ehdotan että opettelet jonkun uuden taidon, koska se tuo sopivaa haastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus

Vierailija
4/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet työpaikkahakemuksia, alat syksyn tullen käydä avantouinnissa, nautit yksinolosta ja kauniista luonnosta, kyläilet. Jos rahasta ei ole puutetta niin sitten toki mahdollisuudet vielä moninaisemmat.

Vierailija
5/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata ottaa pois päiväkodista. Ikäistään seuraa tarvitsevat (ovat varmaan isompia kun osa koululaisia).

Olen sosiaalisilta taidoiltani heikko aikuinen ja katkera mummolassa/vuorotöiden ohella hoidosta. Esikoulussa ekat vahvemmat kontaktit ikäisiini.

Miksi maksatte päiväkotimaksuja vaikka olette käytännössä molemmat päivisin kotona?

Vierailija
6/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulo vaikkapa sukkia ja lapasia joululahjaksi tai myytäväksi!

Vierailija
7/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen jos saa kipinän, niin saa helposti tunnin kaks päivässä kulumaan :)

Vierailija
8/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti-ikäisiä lapsia, vaan ovat koulussa! numero 3 vastaa.

Vierailija
9/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän on pakko olla provo...

aikuinen ihminen täysin työkykyinen kyselee miten saisi päivänsä kulumaan kun töitä ei tipu...

huhhuuh mä sanon...

kotiovelta sua varmaan tullaan hakemaan...

arvaa kumpi näyttää paremmalta cv:ssä duuni ku duuni vai työttömyys...

ai niin mut sullahan oli "korkeakoulutus" eli varmaan amkki eli ethän sä mitä tahansa töitä tee eiks niin...

odotellaan odotellaan...

kyl se elämä opettaa...

Vierailija
10/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksatte päiväkotimaksuja vaikka olette käytännössä molemmat päivisin kotona?

Siis toinen on koulussa ja toinen eskarissa. Lapset tarvitsevat kuitenkin hoitopaikan, koska olen markkinoinut itseäni työnantajille, että olen nimenomaan HETI käytettävissä. Tämä on kilpailuetu työpaikkaa hakiessa, verrattuna muihin hakijoihin.

Olen ollut työttömänä toukokuusta lähtien, eli korkeakoulusta valmistuin suoraan kortistoon. :-) Mulla on kaupallinen koulutus, ja olen hakenut tosi laajalla skaalalla kaikkea vähänkin koulutukseeni liittyvää. Paitsi en sentään kaupan kassalle, nehän on kaikki osa-aikaisia, max 30 viikkotuntia. Mielestäni palkalla pitää kuitenkin tulla toimeen...

Vierailija
11/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän on pakko olla provo...

aikuinen ihminen täysin työkykyinen kyselee miten saisi päivänsä kulumaan kun töitä ei tipu...

huhhuuh mä sanon...

kotiovelta sua varmaan tullaan hakemaan...

arvaa kumpi näyttää paremmalta cv:ssä duuni ku duuni vai työttömyys...

ai niin mut sullahan oli "korkeakoulutus" eli varmaan amkki eli ethän sä mitä tahansa töitä tee eiks niin...

odotellaan odotellaan...

kyl se elämä opettaa...

Jollakin taitaa olla "hieman" huono päivä... :-)

Vierailija
12/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunkaltaisies ihmisten takia aletaan napista siitä että tuet pitää poistaa tai laskea niitä radikaalisti.

Mielelläni maksan lastenklinikan toiminnalle verorahoja mutta ihan totta musta on pöyristyttävää että joku kehtaa ihan vaan oleilla työttömänä ja kysellä miten aikansa saisi kulumaan. Erilaisia töitä olis tarjolla pilvin pimein, ihan vaikka sellasiakin joissa voi lukea av:tä.

Tämä on se ongelma että tuet on liian isoja kun se passivoittaa ihmiset himaan odottelemaan että jotain tapahtuu. Pakkohan sun olis keksiä jotain jos olis pakko. Mutkun ei ole, sä voit elellä toisten rahoilla, miten sut on kasvatettu kun se ei edes tunnu missään? Kyllä mulla häpeis vanhemmat silmät päästään jos nostelisin työttömyyskorvauksia.

Tää on se osa jota en vain suomalaisessa yhteiskuntapolitiikassa ymmärrä, en sitten millään. Ei siihen mitään huonoa päivää tajuta, olen samaa mieltä täältä vaikka taivas onkin harmaa.

Vierailija
13/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis liiketalouden tradenomi?

Ota vaan vastaan kassan homma, jos sellaiseen pääset. Parempi sekin on kuin tappaa aikaa kotona. Niin minä ainakin tekisin sun tilanteessa.

Vierailija
14/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiketalouden tradenomi oli aika hyvä:D

Vierailija
15/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös lyhyitä 1-2 vk sijaisuuksia että hyvin voisit työn ottaa vastaan ja olla silti käytettävissä jos saat oman alan työtä.

Vierailija
16/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sitte voi kaikkea työtä hakea. sitte jos oot ihan joka paikkaan hakenu ja töitä ei löydy, tuu sitte sanoo, että ku ei töitä löydy.!

miten ne muut esim. kaupan kassalla olevat tulee toimeen rahallisesti.?! sullako on parempi työttömyyskorvaus mitä saisit kaupan kassalta palkkaa.

ei uskois aikuseksi ihmiseksi iha heti.

Vierailija
17/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan vastaan kassan homma, jos sellaiseen pääset. Parempi sekin on kuin tappaa aikaa kotona. Niin minä ainakin tekisin sun tilanteessa.

Olen tradenomi ja kaupan kassallakin varmasti viihtyisin, MUTTA, ensinnäkin niissä töissä pitäisi olla valmis tekemään myös ilta- ja viikonloppuvuoroja, ja sitten ei olisi lapsille hoitajaa. Toisekseen, näissä on todella harvoin tarjolla kokopäivätyötä. Osapäiväisellä palkalla taas ei tulisi toimeen.

Toisekseen, olen törmännyt näitä töitä hakiessa siihen, että olen "ylikoulutettu". Ei mua todellakaan oteta kaupan kassalle tai siivoamaan, koska tietävät että 2 kuukauden päästä kuitenkin löytäisin koulutustani vastaavaa työtä.

Niin ja sille huutelijalle, jolla oli huono päivä sanon vaan sen, että ei mua hävetä, koska olen työtön ilman omaa syytäni. Työhakemuksia olen lähettänyt jo satoja, ja aika moneen haastatteluunkin olen päässyt. En sitten tiedä, miksi en kelpaa töihin... Omaa yritystä ei minulta ainakaan puutu. :-)

Vierailija
18/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi ja kaupan kassallakin varmasti viihtyisin, MUTTA, ensinnäkin niissä töissä pitäisi olla valmis tekemään myös ilta- ja viikonloppuvuoroja, ja sitten ei olisi lapsille hoitajaa. Toisekseen, näissä on todella harvoin tarjolla kokopäivätyötä. Osapäiväisellä palkalla taas ei tulisi toimeen.

Toisekseen, olen törmännyt näitä töitä hakiessa siihen, että olen "ylikoulutettu". Ei mua todellakaan oteta kaupan kassalle tai siivoamaan, koska tietävät että 2 kuukauden päästä kuitenkin löytäisin koulutustani vastaavaa työtä.

Niin ja sille huutelijalle, jolla oli huono päivä sanon vaan sen, että ei mua hävetä, koska olen työtön ilman omaa syytäni. Työhakemuksia olen lähettänyt jo satoja, ja aika moneen haastatteluunkin olen päässyt. En sitten tiedä, miksi en kelpaa töihin... Omaa yritystä ei minulta ainakaan puutu. :-)

Vierailija
19/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae myös paikkoja, jotka eivät ihan vastaa koulutustasi yms. Saat sitten myöhemmin todennäköisemmin koulutustasi vastaavan paikan jos olet ollut "huonomassa" työssä vaikka vuoden kuin jos olisit vuoden kotona työttömänä.

Vierailija
20/34 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ehdottomasti laajennat hakuasi.

Hae myös paikkoja, jotka eivät ihan vastaa koulutustasi yms. Saat sitten myöhemmin todennäköisemmin koulutustasi vastaavan paikan jos olet ollut "huonomassa" työssä vaikka vuoden kuin jos olisit vuoden kotona työttömänä. Hae myös paikkoja, jotka eivät ihan vastaa koulutustasi yms. Saat sitten myöhemmin todennäköisemmin koulutustasi vastaavan paikan jos olet ollut "huonomassa" työssä vaikka vuoden kuin jos olisit vuoden kotona työttömänä.

Arvatkaa vaan olenko hakenut tosi laajalla skaalalla! Tuossa aiemmassa viestissäni jo kirjoitinkin, että kaiken tyyppistä olen hakenut paitsi sitä kaupan kassa hommaa, koska siinä muodostuisi suurimmaksi ongelmaksi työajat ja lasten hoito. Yhdessä työhaastattelussa sanoivatkin minulle, että tässä kaupungissa on järjetön kilpailu työpaikoista, koska on tämä suuri opiskelijakaupunki.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän