Missä palkka viipyy??
Ilmoitin uuden tilinumeroni (Vaihdoin OP:sta POP-pankkiin) työpaikalleni, niin että perjantaina tulleessa palkkakuitissa näkyi tämänpäivän tilin tulevan uudelle tilille.
Aina ennen, entiselle tililleni OP:hen on tili tullut HETI puolenyön jälkeen, eli 00.01 on ollut palkka tilillä. Nyt uudessa pankissa ei vielä 01.05 näy palkkaa tilillä, eikä edes tilitapahtumissa, tarkastin äsken antaneeni palkkahallintoon oikean tilinumeron. Ja oikeinhan se oli.
Kysymys siis kuuluu, missä viipyy palkkani??
Kommentit (6)
Aijjaa, hassua. Mutta eniten ihmetyttää, miksei näy edes tilitapahtumissa.. Mulla on aamulla klo 10 Teoriakoe, ja mikäli menee läpi niin sen jälkeen heti mahdollisesti inssi. Neljältä on aika pankkiin, ja sen jälkeen menen hakemaan autoliikkeestä autoa, otin autolainan. Mutta tämä lainan myöntö edellyttää että tilitulee nimenomaan tänään, eli 15.8. Ja aamulla pitäis ne teoria maksutki saada katsastusasemalle maksettua, eli siis on pieni muotoinen paniikki, ellei rahat tule aamu kymmeneen mennessä, en pääse teoriakokeeseen enkä inssiin huomenna, eli lyykkääntyvät sitten n. 2vk. Enkä saa pankista sitä lainaa, eli jää auto haaveiluksi, ja siitäkin kun on jo käsiraha maksettu, jota ei saa takaisin.. :S
niin saattaa tulla heti 00.01, mutta eri pankki niin ei välttämättä heti näy. Pykälien mukaan palkan tulee olla aamulla viimeistään klo 06 tilillä. Ei nou hätä.. :)
Kerrohan, JOS palkka ei ole tilillä aamulla niin soitan esimiehelle ja vetoan kyseiseen pykälään.. (:
kyllä se seitsemän jälkeen tilillä on. Mulla Nordeassa palkkatili. Ei ikinä näy yöllä, ei nytkään. (Flunssaa poden, töihin ei ole menemistä, yskä ja nuha valvottaa) ja tein äsken tilisiirtoja, vaan ei ole tullu liksa vielä.
niin saattaa tulla heti 00.01, mutta eri pankki niin ei välttämättä heti näy. Pykälien mukaan palkan tulee olla aamulla viimeistään klo 06 tilillä. Ei nou hätä.. :)
ei vaan tilin pitää olla tilipäivänä palkansaajalla. kellon ajasta ei ole määräystä
vai onko sinulla sellainen linkki lykätä?
Minulle palkka tulee Nordeaan joskus aamuyöstä. Ei koskaan heti puolenyön jälkeen. =(