Jos kovasti haluaisit 100 % etätyön ja sitten sellaisen saat, paljonko joustaisit palkassa?
Jos työsi on ollut sellaista ettei etätyö ole mahdollista, mutta työtehtäviäsi muokataan niin että täysi etätyö onnistuu. Mutta, se tietää palkanalennusta. Niin mikä on minimipalkka bruttona, mihin suostut?
Kommentit (31)
No mulla menee bensaan 200€ kuukaudessa joten sen joustaisin. Palkan siis oltava about 2700 €.
Mulle täysi etätyö on niin tärkeä että palkka on sivuseikka. Kunhan nyt sopivasti enemmän saa kuin työttömänä.
Asun niin korvessa etten täältä pysty missään töissä käymään.
Riippuu työstä ja muistakin ehdoista. Joskus etätyö on sellaista, että pitää olla kuitenkin paikalla koneen ääressä klo 8-16, ja jos käy syömässä pitää laittaa Teamsiin merkintä että lounaalla. Sitten sitä kytätään, että menikö yli 30 minuuttia. Sellaisessa etätyössä en olisi valmis joustamaan palkasta yhtään. Työnantaja säästää jo ihan tarpeeksi kun ei tarvitse järjestää toimitiloja. Mutta jos on oma vapaus järjestellä työaikaa ja voi vaikuttaa omaan kalenteriin ja kokousaikoihin, niin tilanne on aivan toinen.
En lähtökohtaisesti mene töihin, jossa en sa järjestellä itse omaa työaikaani. Minimipalkka 4000€/kk.
Työstä johtuvat menot kuukaudessa 360€. Voisin tehdä etätyötä 5% pienemmällä palkalla. Tienaan 3700€
Mä teen jo etätyötä 5500 e/kk palkalla, mutta jos tilanne olisi eri ja olisi valittava joko konttorityö hyvällä palkalla tai etä huonolla, valitsisin etän johonkin 2500 euroon asti. Sen jälkeen jos palkka olisi pienempi, jättäytyisin pysyvästi työttömäksi eläkettä odottelemaan. Konttorityössä vaan ei ole mitään järkeä kun työ on kuitenkin yksin nyhertämistä, ja se myös vaatisi muuttamaan kaupunkiin ja vihaan kaupunkeja. Etätyötä tehnyt jo yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työstä ja muistakin ehdoista. Joskus etätyö on sellaista, että pitää olla kuitenkin paikalla koneen ääressä klo 8-16, ja jos käy syömässä pitää laittaa Teamsiin merkintä että lounaalla. Sitten sitä kytätään, että menikö yli 30 minuuttia. Sellaisessa etätyössä en olisi valmis joustamaan palkasta yhtään. Työnantaja säästää jo ihan tarpeeksi kun ei tarvitse järjestää toimitiloja. Mutta jos on oma vapaus järjestellä työaikaa ja voi vaikuttaa omaan kalenteriin ja kokousaikoihin, niin tilanne on aivan toinen.
Säästäähän etätyössä kuitenkin työmatkoihin kuluvan ajan, lisäksi ei tarvi laittautua eikä pukeutua asiallisesti. Itse teen tuollaista etää missä työaika 9-17, ja nautin kun voin herätä 8:55 ja kömpiä vaan sängystä vessan kautta koneelle. eikä ole avokonttorin hälinää ja häiriötä.
Mulle muu kuin etätyö ei ole enää vaihtoehto ollenkaan. Jos etä ei olisi mahdollista, siirtyisin kela goldille.
Olen tehnyt aina pelkästään etätöitä. Tienaan n. 90K/vuosi.
Kulkemiseen 100€/viikko plus lounaat niin 500€/kk ottaisin het pois.
En osaa sanoa, mutta etätyöläisen palkka voisi olla n 20 prossaa alempi.
Jos tehtävä ja tavoitteet on täysin samat 0e, jos helpompi max - 200e
Minun nettopalkan pitäisi nousta ainakin tonnilla, jotta minun olisi järkevää tehdä lähityötä. Nyt ei haittaa, vaikka olenkin pätkätyöläinen. Ei minulla olisi varaa nykypalkallani muuttaa joka toinen tai kolmas vuosi työn perässä, varsinkin kun työnantajani ovat olleet ihan eri puolilla maata sijaitsevia yrityksiä. Olen edullinen työntekijä myös työnantajilleni. Mutta nykypalkastani en enää joustaisi. On se vaihdellut muutamia satasia eri työnantajilla, ja se on ok. Halpuutukseen en silti suostuisi - siinä ei olisi mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella alempi palkka, kun on kuitenkin samat tulosvaatimukset kuin konttorilla käyvällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäähän etätyössä kuitenkin työmatkoihin kuluvan ajan, lisäksi ei tarvi laittautua eikä pukeutua asiallisesti. Itse teen tuollaista etää missä työaika 9-17, ja nautin kun voin herätä 8:55 ja kömpiä vaan sängystä vessan kautta koneelle. eikä ole avokonttorin hälinää ja häiriötä.
Tämä. Mä käyn herättyäni vessassa ja pesen hampaat ja käytän koiran pihalla, sitten aloitan työt. Olen koneella 10 minuuttia heräämisen jälkeen. Aamupalan syön kahvitauolla. Jos lähtisin töihin, pitäisi herätä melkein 2 tuntia ennen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella alempi palkka, kun on kuitenkin samat tulosvaatimukset kuin konttorilla käyvällä?
Lue aloitus uudelleen.
Matkakulujen ja kahvittelujen ja lounaiden takia palkkaa voisi pudottaa noin 500e kuussa brutto. Jäisi pari tuntia päivässä enemmän omaa aikaakin. Ei vaan onnistu etänä nää työt. Toisaalta saan taas kassan rahaa enemmän kun työt loppuu ja säästyy se viissatanen.
Paljon. Ratkaisisi työn osalta käytännössä kaikki ongelmani näin vajaakuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Paljon. Ratkaisisi työn osalta käytännössä kaikki ongelmani näin vajaakuntoisena.
Sama. Mitä ongelmia sulla on? Oletko yrittänyt saada etätyön? Toinen vajaakuntoinen.
En yhtään. Jos saan 4 päiväisen työviikon, voin joustaa 1 päivän per viikko palkasta.