Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko, valitankon turhasta?!

Vierailija
14.08.2011 |

Mies on laiska lastenhoidossa ja hänen mielestään minä valitan turhasta, hänhän tekee asiat hyvin. No, oli lähdössä viemään 3v:tä pihalle, en halunnut puuttua hänen tekemisiinsä niin syöttelin vaan vauvaa. Mies avasi 3v:lle tämän vaatekaapin ovet että "valitses sieltä vaatteet päällesi". 3v teki työtä käskettyä, aloitti vaatekauppaleikin siinä sivussa ja pian oli kaikki hyllyt tyhjinä lattialla hurja vaatemeri. Puki kyllä vaatteetkin itselleen. Mies siihen vierelle huokaillen "hohhaijaa että piti alkaa sotkemaan, ja noi vaatteet on ihan joulukuteet, et sä tommosia laita, riisus pois päältäs, siellä on kylmä pistä fiksummat vaatteet". 3v taisteli että nämä on hyvät vaatteet, minä puin, mies kiukkusena että et tosiaan lähde noissa. Mies siis laittoi 3v:n vastuulle pukemisasian ja kun tämä puki, ei kelvannut jne. Mies kun ei viitsi eikä tiedä mitä vaatetta sopisi laittaa, tekee noin. Ja ei tykkää että minä puutun asioihin... nyt on hirveä vaatekaaos, ei tosiaan tee mieli alkaa siivoamaan mutta aivan varmasti ei mieskään noita siivoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies olettaa, että 3-vuotias valitsee itse säähän sopivat vaatteet ja pukee ne myös yhdellä pyynnöllä max 10 minuutissa. Sen ajan hän itse surffailee netissä.

Parempi varmaan että itse siivoat, miehillä kun on yleensä tapana tunkea kaikki vaatteet vaan yhtenä myttynä.

Mielestäni lapsen luovaa pukeutumista pitää tukea. Ei väliä vaikka menisi välillä housut väärin päin. Puistossa näkee välillä mielenkiintoisiakin asuja lapsilla, mutta mitä väliä, pääasia että kylmällä on tarpeeksi lämpimät vaatteet päällä.

Miehesi olisi voinut mennä lapsen kanssa kaapille ja kysyä otetaanko nämä vai nämä. Nyt mielestäni ei ole valittamista kun antoi lapselle vapaat kädet ja kyseessä ei ole tuon vakavampi asia kuin vaatteet.

Vierailija
2/15 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoivat lähteä ulos? Ja alkoi valita sisävaatteita?

Jos ei, ja kyse siis ulkovaatteista, niin sanoisin, että liian paljon vaihtoehtoja kaapissa, jos ei periaatteessa kaikki kaapista löytyvät ole ihan ok...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että hän kertoo omia ajatuksiaan, ehkä voit kuuntelmalla yrittää ymmärtää mitä hän ajattelee lapselle opettavansa. Ja sitten voit ehkä itse kertoa mitä olet lukenut/ oppinut jostain.

Mielestäni 3vuotiaalle voi antaa pari vaihtoehtoa tyyliin otatko sinisen vai keltaisen paidan, laitatko verkkarit vai farkut. Aikuisenkin vaikea valita usein millaisia vaatteita laittaa. Saati kolmivuotiaan, muuten oma-aloitteisuutta kannattaa opettaa, kuten sitä, että lapsi pukee ja riisuu itse vaatteitaan. Vaatekaapissa liikaa vaatteita?

Vierailija
4/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annan 3-vuotiaalle kaksi vaihtoehtoa, joista saa itse valita ja pukea.

Vierailija
5/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on todella omatoiminen ja pukee jo hienosti, ja olen sanonut miehelle että antaisi pari vaihtoehtoa. Mutta mies kun ei itse tiedä mitä lapselle pukea, laittaa lapsen valitsemaan.

Vierailija
6/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, tekeekö miehesi tuota ymmärtämättömyyttään vai välinpitämättömyyttä. Oli miten tahansa, keskustele hänen kanssaan rauhallisesti. Lasta ei saa noin kohdella.

Vierailija
7/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimie!

Vierailija
8/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateasiat on vaikeita miehille. Kannattaa äidin antaa vaatteet. Ihan normaalia tuollainen isän avuttomuus vaateasioissa :)

Vierailija
9/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä, vaadinko mieheltä liikaa ja suutunko turhasta?

Vierailija
10/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan kertonut asiasta mielipiteesi.

Ja mikä kamala vaatekasa mukamas, muutaman kaapinkin vaatteet viikkaa takaisin muutamassa minuutissa.

Vierailija
11/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottas itelläki aivoon tommonen..

Vierailija
12/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan oikein laittaa 3v päättämään itse mitä puetaan ulos ja sitten vielä morkata kun hän pukee väärin isän mielestä?

Vierailija
13/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi nyt ihan täydellinen suoritus mieheltä ollut, mutta tekemällähän sitä oppii. Tuskin sinäkään olit heti vauvan synnyttyä täydellinen ja tiesit tarkkaan miten kussakin tilanteessa toimitaan? Ei, vaan varmaan olet opetellut kotiäitiysaikana, jolloin ehkä mies ollut töissä.

Tarvitseeko kodin aina olla täysin siisti?

Kyllä aika herkältä suuttumaan kuulostat, ja vähän nipolta. Tossahan oli ihan hauskojakin piireitä, että lapsi kekkaa siihen vaatekauppaleikin :). Mieskin ois varmaan rentoutunut ja nauranut, jos oisit sanonu nauraen, et ei tainnu ihan putkeen mennä, mut siivottaisko yhdessä ku tuutte kotiin?

Vierailija
14/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan oikein laittaa 3v päättämään itse mitä puetaan ulos ja sitten vielä morkata kun hän pukee väärin isän mielestä?

Ei varmaankaan ole oikein, mutta ei nyt ihan traumatisoivaakaan, joten älä niuhota :D :D

Miltä sinusta tuntuisi jos mies olisi vieressä sanomassa joka kerta kun korotat lapsille ääntä, puhut puhelimessa kun lapsella on asiaa, annat hänelle karkin tai annat kulkea hetken likaisessa paidassa??

Vierailija
15/15 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle olen neuvonut että antaa lapsen valita muutamista, mies ei todellakaan ota rennosti lapsen sotkemista vaan minä se siinä asiassa olen rennompi. Minä myös kehuin lasta että hienostihan sinä vaatteet puit, mies alkoi morkata että noissa joulukuteissa et lähde minnekään. Mies tekee tätä välinpitämättömyyttään, ei kiinnosta auttaa ja pukea niin käyttäytyy näin. Lapsen pukemisinnostus on hieno asia ja sitä tulee tukea ja kannustaa, mutta tuo on täysin väärä tapa että morkataan. Ja mies varmaan tekee jatkossakin näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän