Miksi niin moni nainen pilaa elämänsä parhaat vuodet 20-30 tekemällä lapsia?
Elämän paras aika menee hukkaan hiekkalaatikolla.
Kommentit (51)
luotettava hoitaja. Eikö vakituisen työn saanutta kiinnosta matkustelu, shoppailu, hauskanpito? Miksi pitää sitoutua lapsiin ja asuntovelkaan kun koko maailma on mahdollisuuksia täynnä? Lapsia ehtii saamaan viisi vuottakin myöhemmin ja lapsettomuushoitoihinkin on aikaa vaikka ensin vähän eläisikin.
oli lapsia tai ei; minä shoppailen, matkustelen ja pidän hauskaa. lasten kanssa tai ilman lapsia. asuntovevelkaa on, oli lapsia tai ei. minä en rahojani jakele toisille, vaan maksan OMAA kotia.
no provohan tuo olikin, mutta niin huono, että piti kommentoida.
ja maailmaa kiertämään, kun ei tarvitse lapsista huolehtia. Tai voi vaikka mennä hyväntekeväisyysvuorikiipeilijäksi, muuttaa lofoteille, yms.
Elämästä jää seikkailu pois jos lapsia tekee.
ja maailmaa kiertämään, kun ei tarvitse lapsista huolehtia. Tai voi vaikka mennä hyväntekeväisyysvuorikiipeilijäksi, muuttaa lofoteille, yms.
jos nyt ei välttämättä halua seikkailunhaluaan menettää ja hukuttaa. Minä ajattelin, että kunhan noi lapset tuosta kasvaa tarpeeksi, ja työelämä alkaa kypsyttää, lähden vapaaehtoistyöhön maailmalle. En voi tehdä sitä alle kolmekymppisenä, mutta sitten kun teen sen, voin käyttää siihen loppuelämäni pohtimatta vauvakuumeita, biologisia kelloja, isäksi sopivia miehiä ja hedelmöityshoitoja.
Ja minä olen kyllä onnistunut shoppailemaan, matkustamaan, kehittämään itseäni ja hemmottelemaankin itseäni lapsista huolimatta. Tai ehkä nimenomaan lapsista johtuen - jos heitä ei olisi, en varmaankaan niin hanakasti tarttuisi vapaa-aikaani enkä kokisi hemmottelua ja muuta listassa mainittua niin tarpeelliseksi kuin nyt koen. Luultavasti tekisin töitä 18 tuntia vuorokaudesta ja kuvittelisin, että siinä on elämän koko sisältö.
Mulla on alle kouluikäisiä lapsia 20-32 vuotiaana. Samalla mä olen opiskellut ammatin ja talokin tehtiin.
Kun olen vähän päälle 40-vuotias, mulla on aikaa tehdä kaikkea kivaa, koska mulla on siihen myös rahaa! 20-vuotiaana ei paljoo olis toteuteltu, mutta myöhemmin on budjetti joustavampi.
parhaat vuoden alkoivat vasta sitten! Toki pari-kolmekymppisenä sitä tuli juhlittua, vietettyä vapaata opiskelijaelämää yms., mutta todellisen onnen olen löytänyt vasta perheen myötä :) Elän nyt nelikymppisenä perheenäitinä tähänastisen elämäni onnellisinta aikaa.
lapset ovat rikkaus, ei rasite. mutta jos koet niitä rasitteena, älä hanki. ei tarvitse. mutta ne känniyöt kaupungilla eivät muista sinua lämmöllä kun olet 90v.
Ei kaikkien tarvitsekaan haluta lapsia, mutta tuokin on outo käsitys, että lasten myötä kaikki kiva elämässä muuttuisi jotenkin kauhean hankalaksi. Tuo "ei tarvitse lapsista huolehtia" osoittaa, ettet ymmärrä sitä, että lapsista huolehtiminen ei todellakaan ole pelkkä rasite, vaan se myös antaa todella paljon, jopa paljon enemmän kuin se näennäisen vapaa elämä pidemmän päälle. Näin omalla kohdallani, toki kaikille eivät samat valinnat sovi.
Minullahan on se mitä parhain, jonka kanssa olen jakanut elämäni jo kohta 20 vuotta. Eikä ole mitään tarvetta lähteä baanalle, kas kun kaikille se ei olekaan se elämän huippujuttu se biletys.
t. nelikymppinen, joka oli tosin jo 25 kun sai ekan lapsen.
kyllä se elämä on auttamatta ohi. Kun pääsee taas baanalle 4-kymppisenä ei tarjolla olekaan enää niitä parhaita miehiä, vaan ne, ketkä eivät ole kellekään kelvanneet tai ne jotka on potkaistu pihalle ties monestako suhteesta.
Ja muutenkin, säälittävämpää näkyä kuin 4-kymppinen uutta nuoruuttaan elävä ex-teiniäiti.
Minä taas pidän lapsia erittäin tärkeänä osana elämääni. Tärkeimpänä. Olen saanut neljä lasta, ensimmäisen kun olin 25. Nyt olen 35. Muka parhaat vuodet menneet hukkaan, en ole samaa mieltä omalla kohdallani!
Ennen lapsia kävin töissä ja maksoin asuntolainaa, harrastin kyllä enemmän. Ei bailattu, vietettiin välillä iltoja kavereiden kanssa. Sitten tuli lapset ja jäin kotiin mutta elämäni sai erilaista sisältöä. Nyt tapaamme edelleenkin kavereiden kanssa, heillä on myös lapsia. Olen "vapaa" tekemään mitä haluan ja jaksan, toki lasten kanssa lähinnä. Mutta se on juuri sitä mistä pidän. Kyläilemme, lenkkeilemme, harrastamme, lököilemme kotona, käymme uimassa, lapset käyvät koulussa ja kerhossa(pienin on vauva eli ei käy), luemme, katsomme telkkua, pelaamme...
Parasta aikaa elämässä kun saa viettää päivänsä omien rakkaiden lastensa kanssa. Kyllä meilläkin huudetaan ja kiukutaan, ei tämä yhtä aurinkoa ole. Mutta pääasiassa nautin tästä vaiheesta. En ymmärrä mistä voisin jäädä paitsi ja mitä kaipaisin muuta. Olisiko parempi olla töissä? Vieraiden ihmisten keskellä? Toki jonkun perheessä pitää käydä töissä mutta kun miehellä on kutsumus siihen ja ok palkka... Bailata baarissa kun en ole siitä ikinä välittänyt? Oma rakas mies odottaisi kotona kun pyörisin siellä humalaisten keskellä. Älytöntä olis.
Toivottavasti saat ap asiasi järjestykseen niin että oppisit nauttimaan omasta lapsestasi!
Naisen alkuperäinen homma on lisätä sukua eikä keksiä jotain maailmanparannus humpuukia ja uraa.
Tai no voihan vielä 40-vuotiaanakin tulemaan raskaaksi jos ei ole ruma ja on hedelmällinen.
VAikka ehkä äitylien sitä vaikea uskoa onkin. On harrastuksia, matkustelua, kulttuuria, itsensä kehittämistä, löhöilyä, rentoutumista ja itseensä keskittymistä ja hemmottelua.
Ei se taivaspaikka aukea vaikka vuosia perheen eteen raataakin.