Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: OK alkoholinkulutus 30+v isälle?

Vierailija
13.08.2011 |

Mikä on teidän mielestä normaalia tai sopivaa alkoholinkäyttöä, siis määrät/miten usein, kun tilanne tämä: mies 33v, avoliitossa, 1 lapsi n.1v. (Ei siis mikään teini-isä, eikä asu yksin).

Mies väittää että mulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten muissa perheissä miehet vetää kaljaa, ja oikeessa onkin. Meillä tosi eri näkemys siitä, mikä on sopivaa, siksi kysyn mielipiteitä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan viikonloppuna yhtenä iltana viinipullo puoliksi ja muutama lonkero/siideri lisäksi. Arki-iltana saatetaan ottaa yhdet silloin tällöin. Hyvin harvoin käydään baareissa tms.

Vierailija
2/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

illaksi kummallekin. (ollaan saman painoisia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa sellainen määrä (lienee henkilökohtaista), josta ei aikuinen mies tule huppeliin.

Vierailija
4/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina ja lauantaina lasten mentyä nukkumaan kolme pulloa kaljaa (mies) ja siideriä (minä). Olemme molemmat sitä mieltä, että voisi vähentää.

Mielestämme on juonut liikaa jos:

- aamulla herätessä pää on kipeä

- ei pääse seitsemältä ylös kun lapset herää

- ei uskalla kasilta auton rattiin

Kun aamulla herätessään on olo, kuin ei olisi juonut mitään, silloin ei ole juonut liikaa.

Näin siis pariskunta, joka juo vuodessa 624 pulloa aljaa ja siideriä kahteen pekkaan eli mitään absolutisteja ei olla.

Vierailija
5/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla luvuilla kuin ap kuvasi omaansa ja mielestäni on ok, jos mies juo tölkin/pari olutta silloin tällöin sekä käy muutamia kertoja vuodessa kaveriporukalla saunomassa tms. Toki menot kaikkinensa vaikuttavat tähän sietorajaan ja esim kesäaikaan harrastusten puolesta muutoinkin niin paljon menossa, että ei kiitos enää saunailtoja. Mutta ei minua haittaa, jos vetäsee kerran tai kaksi vuodessa lärvitkin, ei siihen maailma lopu:)

Vierailija
6/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikolme kaljaa silloin tällöin, ei edes joka vkl. Arkena ei ollenkaan. Ei mitään tarvetta moiseen, vissyvesi on hyvää jos janottaa.

Ryyppyreissut asia erikseen, jolloin se ottaminen ei tapahdu lasten läsnäollessa, joitakin kertoja vuodessa.

Vierailija
7/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, siis aina yksi pieni olut illalla muutamana iltana.

Vierailija
8/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksä joi joka ikinen ilta 3-4 olutta, 365 päivää vuodessa. Ei sellaista ihan oikeasti jaksaa kauaa katella.

Vierailija
9/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kovat pohdinnat tässä viimeaikoina aiheesta. Mies 34v. Arkena ei juo, mutta pe-la menee 12-24 tölkkiä 0,33-0,5 l illalla :/ minusta tuo määrä on aika paljon. Lisänä satunnaiset käynnit terassilla/pubissa. Nyt heinäkuussa taisi käydä 3 viikonloppuna.

Mä alan olla aika huolissani ja kyllästynyt :(

Vierailija
10/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertonut tuossa aloituksessaan.

Vierailija
11/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertonut tuossa aloituksessaan.

Mulle tuli sellanen kuva.

Vierailija
12/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap 10, vaan minä, eri henkilö.... 3 lapsen äiti ja naimisissa tuommoisen kaljaa kiskovan kanssa.... :/

Vierailija
13/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. iskä:

Saunakalja kerran viikossa, pari lasillista viiniä viikonlopun aikana aterioilla, ehkä vielä lasillinen myöhemmin kun lapset nukkumassa.

Muutaman kerran vuodessa saunailtoja tai työbileitä, jolloin juo humalaan.

Jos meillä yökylässä kaveriperhe/me jossain kylässä, niin muutama kalja tuollaisen illan aikana.

31v. äiti:

Saunasiideri kerran viikossa, viiniä samoin kuin mies.

Muutaman kerran vuodessa työbileitä, joissa humalaan.

Vierailija
14/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap 10, vaan minä, eri henkilö.... 3 lapsen äiti ja naimisissa tuommoisen kaljaa kiskovan kanssa.... :/

Tuli vaan sellanen mielikuva, joskus kun unohtuu toisilta se "ap".

Vierailija
15/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juo ollenkaan alkohoila, mä olen korkannut tän vuoden puolella 3 kertaa yhden oluen.

Vierailija
16/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan lasillinen viiniä/pullollinen olutta silloin tällöin illalla lapsen jo mentyä nukkumaan, oli arki tai viikonloppu. Emme siis juo viikonloppuna yhtään sen enempää kuin arkenakaan. Molemmat juovat kuukaudessa varmaan noin 4-8 alkoholiannosta.

Emme siis ole mitään absolutisteja, mutta alkoholin käyttömme on kyllä muuttunut huomattavasti lapsen syntymän jälkeen.

Baareissa emme nykyään juurikaan käy ja ns. perseitä emme vedä ollenkaan.

Näin siis meillä.

Vierailija
17/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti pätki, lapsi heräs ja mies baarissa.. Jätin määrät pois kun halusin teidän vastauksia eka. Kiitos niistä, samoilla linjoilla olette mun kans. Mä juon tosi harvoin kun imetän vielä iltasin ja joskus yöllä. Mies taas.. No, aina on syy ottaa. Hermokalja, ilokalja, tänään peli, peli hävittiin, peli voitettiin. Lähes joka pv ainaki yks, mielellään n.3. Kännit ainakin kerran viikossa, ja siis sellaset ettei muista mitään, huutelee lattialta kun kaatuu.. Usein seur pv jatkaa, ja aina jos me lapsen kans pois. Lähtee usein 'yhelle tai kahelle', harvemmin (mut joskus kyllä) se jää siihen yhteen tai kahteen. On ok ottaa 3 sellasena päivänä kun illalla vauvauinti, sanoo hän. Vuosi sitten vannoi lopettavansa lapsen syntymään. Hah. Ja jos jäiski pelkkään känniin mutta ne krapulat.. On monesti pilannu sovitut jutut kun on krapulakalja noussu känniks, ja kerran mun leffareissu jäi, kun oksenteli koko päivän. Mut siis joo, vähintään yks kunnon känni viikossa, joskus 14 päivään mahtuu 3 tai 4 känniä. Ei aina tuu yöks kotiin. Se ois muuten tosi hyvä, mut sillon menee toinen päivä putkeen.

Vierailija
18/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo siis baareissa, ei kotona koskaan känniin.

Vierailija
19/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vuoksi onkin ex. Erottiin yli 6 v sitten, ex oli silloin 35 v.

Nykyinen mieheni on 48 v., juo 1-2 kaljaa 2 vk:n aikana. Joskus sitten ottaa kunnon kännin. Sama linja mullakin.

Vierailija
20/27 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo siis baareissa, ei kotona koskaan känniin.

plussa se on pienikin plussa. Ei sentään lapsi joudu katselemaan isin kännäilyä. Ei kaikista ole isäksi, älä tee toista hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä