Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIELIPITEITÄ? Nainen/tyttö 14v ja mies 20v,eikö ole jo sairasta?

Vierailija
13.08.2011 |

Omasta pikkusiskostani kyse siis,ihan "tosissaan seurustelevat" kuulemma.

Olen todella lähellä sitä että oikeasti ilmoitan poliisille,mielipiteitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se radiojuontaja Timpe sai samassa tilanteessa linnaa..

Vierailija
2/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tapasin oman mieheni kolme vuotta vanhempana ja meillä ikäeroa niin, että mies syntynyt -66 ja minä -73.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäinen on siskosi, edesvastuuseen joutuisi siis poikaystävä lain mukaan.

Vierailija
4/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se radiojuontaja Timpe sai samassa tilanteessa linnaa..

Lueppa sitä lakia kunnolla ja katso mitä siellä sanotaan..........

Vierailija
5/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi suhteeseen vaikuttaa, kuinka lapsellinen siskosi on, onko ihan vietävissä, tekeekö sokeasti mitä toinen haluaa jne

Itse rakastuin mieheeni 14 vuotiaana ja olimme usein yhdessä ilman seksiä, sitten tiemme erosi ja löysimme toisemme uudestaan kun olin parikymppinen. Nyt naimisissa toistakymmentä vuotta.

Vierailija
6/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias on tyttö yksiselitteisesti, ei nainen/tyttö. 20-vuotias taas mies, joskin toki nuori sellainen. Epäsuhtainen pari kuitenkin, elämäntilanteet ja kehityskaudet aivan eri tasoilla, eli parikymppinen sälli etsiköön ikäistään seurusteluseuraa.

Vastuu olisi oltava tässä tapauksessa nimenomaan aikuisella eli täysi-ikäisellä jannulla, mutta jos hänestä ei ole kypsää aikuista äkkiä lopettamaan tätä juttua, käräytä teinin tasolle henkisesti jäänyt idioottisälli tai vaihtoehtoisesti pervo pedofiili poliisille.

Vierailija
7/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa kun minä olin 13 ja hän 21v ja kauhistelijoille tirdoksi,seksi oli kuvioissa alusta lähtien.

äitini kanssa hoidin ehkäisy asiat kuntoon.Mies kosi minua kun olin 16v ja naimisiin mentiin kun 18v täytin.

en tästä ole mitenkään kärsinyt ja mies palvoo ja rakastaa minua edelleen :) nyt meillä ikää minulla 30v ja miehelläni 38v ja neljä lastakin ollaan saatu aikaiseksi.

ja ei tämä vastaus ei ole provo.

omat vanhempani hyväksyivät suhteemme täysin ja mies sai jopa tulla meille minun huoneeeeni yöksikin kunhan ei joka yö ravannut.tekeekö tämä vanhemmistani huonoja vanhempia?? no mielestäni ei.

miehen kotona taasen minua ei hyväksytty ollenkaan koska olinhan heidän silmissään pelkkä teinikakara.

edelleen anoppi kyräilee mutta antaa kyräillä.

jos ap meinaat ilmoittaa lastensuojeluun tms niin voit olla varma että saat siskosi vihat päällesi mutta mikäs siinä jos sukulais suhteet eivät merkitse sinulle mitään.

Vierailija
8/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaani kautta vuosien ovat ja ovat olleet LAPSIA. Kenellekään terveelle täysikäiselle ei voi tulla mieleen seurustella 14-vuotiaan kanssa.

Vierailija
9/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenikään antaa hänen seurusella melkein parikymppisen miehen kanssa.

Laitonta tuo on silloin, kun seksi astuu kuvioihin. Ja aika vaikea kuvitella, että tuon ikäinen mies jaksaisi odotella pari vuotta seksin aloittamista (että tyttö täyttää 16) Kannattaa tosiaan käydä ne ehkäisyasiat läpi varmuuden vuoksi, vaikkei itse hyväksyisikään suhdetta. Teiniraskaus ei varmasti ole kenenkään toiveissa.

Vierailija
10/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa kun minä olin 13 ja hän 21v ja kauhistelijoille tirdoksi,seksi oli kuvioissa alusta lähtien. äitini kanssa hoidin ehkäisy asiat kuntoon.Mies kosi minua kun olin 16v ja naimisiin mentiin kun 18v täytin. en tästä ole mitenkään kärsinyt ja mies palvoo ja rakastaa minua edelleen :) nyt meillä ikää minulla 30v ja miehelläni 38v ja neljä lastakin ollaan saatu aikaiseksi. ja ei tämä vastaus ei ole provo. omat vanhempani hyväksyivät suhteemme täysin ja mies sai jopa tulla meille minun huoneeeeni yöksikin kunhan ei joka yö ravannut.tekeekö tämä vanhemmistani huonoja vanhempia?? no mielestäni ei. miehen kotona taasen minua ei hyväksytty ollenkaan koska olinhan heidän silmissään pelkkä teinikakara. edelleen anoppi kyräilee mutta antaa kyräillä. jos ap meinaat ilmoittaa lastensuojeluun tms niin voit olla varma että saat siskosi vihat päällesi mutta mikäs siinä jos sukulais suhteet eivät merkitse sinulle mitään.

jos suomalaisia niin alkoholisteja tai mt-ongelmaisia tai sitten tämä on feikkitarina!

Kukaan vanhempi ei koskaan antaisi 13-vuotiaan Suomessa seurustella 20-vuotiaan kanssa, jos on tervepäinen! Se on fakta ja sitäpaitsi vakava rikos!

Vierailija
11/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikeaa MUTTA mielestäni puhumme kuitenkin LAPSESTA joka seurustelee AIKUISEN kanssa! ap

Vierailija
12/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vanhempi ei koskaan antaisi 13-vuotiaan Suomessa seurustella 20-vuotiaan kanssa, jos on tervepäinen! Se on fakta ja sitäpaitsi vakava rikos!

Edelleen, mitään rikosta ei tapahdu jos seurustelevat!

Vierailija
13/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suomalaisia.alkoholia eivät käytä ja ovat ihan täysipäisiä.Äitini on ammatiltaan leikkaussalihoitaja ja isäni on timpuri.ihan normaali perhe oltiin.

Mielestäni äitini teki oikein kun varmisti että ehkäisy on kunnossa.Minulla kun kuukautisetkin alkoi jo 9v iässä.ja 13v minulla oli jo C kupin rinnat.nyt ovat neljän lapsen jälkeen kokoa G

en ainakaan kovin lapselta teininä näyttänyt

minä olin yleensä se joka haki kavereille tupakkaa kioskilta tai olutta kaupasta eikä papereita kysytty kertaakaan.

eli sis loppuyhteenvetona vaikka vanhempani sallivatkin minun seurustelevan 13 v 21v kanssa niin ei se tee heistä pipi päitä.

Myönnän että jotkut teinit on ihan kakaroita MUTTA ei läheskään kaikki.

tämä ei nyt tähän aiheeseen liity mutta kaverini sai lapsen 12 v ja piti lapsen vanhempiensa tuella.hänelläkin oli ihanat vanhemmat jotka tukivat ja antoivat kaverillei itselleen päätätntävallan raskauden jatkumisesta.Nyt hän on jo 31v mummo :)

minä aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa kun minä olin 13 ja hän 21v ja kauhistelijoille tirdoksi,seksi oli kuvioissa alusta lähtien. äitini kanssa hoidin ehkäisy asiat kuntoon.Mies kosi minua kun olin 16v ja naimisiin mentiin kun 18v täytin. en tästä ole mitenkään kärsinyt ja mies palvoo ja rakastaa minua edelleen :) nyt meillä ikää minulla 30v ja miehelläni 38v ja neljä lastakin ollaan saatu aikaiseksi. ja ei tämä vastaus ei ole provo. omat vanhempani hyväksyivät suhteemme täysin ja mies sai jopa tulla meille minun huoneeeeni yöksikin kunhan ei joka yö ravannut.tekeekö tämä vanhemmistani huonoja vanhempia?? no mielestäni ei. miehen kotona taasen minua ei hyväksytty ollenkaan koska olinhan heidän silmissään pelkkä teinikakara. edelleen anoppi kyräilee mutta antaa kyräillä. jos ap meinaat ilmoittaa lastensuojeluun tms niin voit olla varma että saat siskosi vihat päällesi mutta mikäs siinä jos sukulais suhteet eivät merkitse sinulle mitään.

Sun vanhempas on olleet varmaan ulkomaalaisia tai sitten

jos suomalaisia niin alkoholisteja tai mt-ongelmaisia tai sitten tämä on feikkitarina!

Vierailija
14/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät puutu tilanteeseen?

Jos seksi tosiaan on mukana kuvioissa, niin ei tarvitse mitään eipäs juupas ite oot -vääntöä, vaan laitonta tuo on. Minä ainakin käräyttäisin jätkän sinun housuissasi, vaikka siskosi on mitä mieltä. Ja tosirakkaus - johon varmasti hän tulee vetoamaan - odottaa, eikä hötkyile seksin kanssa. Jos seksi loppuu, niin taitaa jätkä kadota auringonlaskuun.

Mikä siinä jätkässä on vikana, kun ei oman ikäisiään saa? Tai oman ikäisiltään?

Vierailija
15/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei paljon eroa ap:n tarinasta.

Olin ja olen aina ollut kypsä ikäisekseni. Eipä vanhemmat juuri vastaan laittaneet, tajusivat että kaikki on ok. Avioliitto ja lapsihan tuosta sitten kehkeytyi :)

Jos oma lapseni tekisi samoin, olisin varmasti asiaa vastaan, mutta mutta... Asioilla on aina kaksi puolta.

Vierailija
16/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias ja 20-vuotias ei mitenkään voi olla tasa-arvoinen suhde, ero ajatus-, arvo- ja kokemusmaailmoissa on niin valtava. Henkkoht veikkaan, että mies ei ole onnistunut pääsemään suhteeseen omanikäisten kanssa ja on ajautunut jallittamaan nuorempia.

Puutu asiaan, lain kautta jos tarvis on. Tuo on yksiselitteisesti alaikäiseen sekaantumista.

Suojaikäraja on 16 vuotta tässä maassa, eikä se todellakaan ole yhtään liian korkealla, jos ei turhan matalallakaan.

Vierailija
17/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ens viikolla seiskalle menevä tyttö leikkii vielä leluilla :) On tosin ihan loppuvuodesta syntynyt, mutta silti.

Vierailija
18/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Muistan itseni kun 14 vuotias, ja kyllä unelmoin silloin aikuisista miehistä, ja myös vanhemmista kuin 30, esim. elokuvatähdet. Olin jo kypsä, ja viisas tyttö silloin, seksihalut oli aika korkealla myös, Enimmäkseen halu rakastaa ja olla rakastettu, antaa minun tunteet jollekkin. Kypsyyteni ehkä todistaisi se, että vedin ekat kännit 19v, ja ekan kerran seksi 21v, 1kk ennen 22 syntymäpäivää. Tosin, mies osoittautui kakaksi, en ottanut selvää hänen taustasta enkä tavannut sukulaisia, ja sehän olikin että hänen asunto oli hänen ystävänsä, ja hänen avovaimo oli juuri synnyttänyt tyttären kun tavattiin, hän kokonaiset 4 viikkoa liehitteli minut, ja lähetteli tekstarirunoja. (olihan selvää että korneista tyhmin ja netistä otettu, mutta oli silloin mielestäni kiinnostuksen merkki). Hän sitten halusi kovasti että olisin hänen kanssa, mutta "työn" takia ei pystynyt tapaamaan kuin kerran kuukaudessa, ja sen lisäksi jatkuvasti perui tapaamisia. (tietysti.) Puolen vuoden jälkeen sain tarpeeksi, ja kun seksikään oli 2min. Ja oli hänellä naurettavan pieni. (huomasin toisten miesten myötä, 2 lisää nyt ollut tällä ajalla). Eli ei ollut pahemmin vaikeata lähteä 6kk. jälkeen. Hänen tyttärestä ja suhteesta, sain tietää 23 vuotiaana, kun jostain syystä soitin ääliölle ja tavattiin kahvilla. Miksi kertoi, en tiedä yhtään. Ehkä sai allergian valehtelulle? Eli, siis. Ton 21v. kokemuksen mielelläni vaihtaisin rakkauteen ja hyvään läheisyyteen ja että 14v, eihän siitä haittaa, jos kunnollinen poika, joka osaa arvostaa. Mutta. Kun itse olin 20, en ajatellut 14vuotiaita poikia. Kuitenkin, 20 vuotiaan maailmankatsaus on paljon laajempi, kuin 14 vuotiaalla. TOSIN. Tämä voi myös riippua ihmisestä, poika voi olla 20 vuotiaana 16v tasolla, jos luki koulumateriaalin lisäksi ainoastaan puolitoista kirjaa. Ei kirjoista siis kyse, vaan, no, siitä että kyllä 14vuotiaan kypsyys voi mahdollisesti olla 20 vuotiaan tasolla. Tärkeintä, että kundi oikeasti rakastaa. Puhu hänen kanssa. Ei riitely, vaan rauhallinen puhuminen. Älä ota ennakkoluuloja mukaan, katso millainen hän on, kuulostaako aidolta. Älä tuomitse kerran jälkeen, yritä 2, 3 kertaa selvitellä mikä hän on olevinaan. Puhu myös sisaren kanssa. Selitä hänelle, että vaikka paras rakkaus, pitää kuitenkin hankkia OMA itsenäisyys, oma identiteetti ja hyvä koulutus, ennen lapsia. Eroon ei välttämättä tarvita "kaikki miehet on pettureita ja paskanarsisteja", eroon yleisemmin johtaa se että ihmiset vain kasvavat erilleen.

Vierailija
19/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suomalaisia.alkoholia eivät käytä ja ovat ihan täysipäisiä.Äitini on ammatiltaan leikkaussalihoitaja ja isäni on timpuri.ihan normaali perhe oltiin.

Mielestäni äitini teki oikein kun varmisti että ehkäisy on kunnossa.Minulla kun kuukautisetkin alkoi jo 9v iässä.ja 13v minulla oli jo C kupin rinnat.nyt ovat neljän lapsen jälkeen kokoa G

minä olin yleensä se joka haki kavereille tupakkaa kioskilta tai olutta kaupasta eikä papereita kysytty kertaakaan.

eli sis loppuyhteenvetona vaikka vanhempani sallivatkin minun seurustelevan 13 v 21v kanssa niin ei se tee heistä pipi päitä.

tämä ei nyt tähän aiheeseen liity mutta kaverini sai lapsen 12 v ja piti lapsen vanhempiensa tuella.hänelläkin oli ihanat vanhemmat jotka tukivat ja antoivat kaverillei itselleen päätätntävallan raskauden jatkumisesta.Nyt hän on jo 31v mummo :)

vittu todella sairasta touhua.pakko olla joku ähläm perhe kyseessä.mulla tyttö 22v.ja normaalissa suhteessa.kun hän oli 13,hän oli todellakin lapsi.jos joku 21v.olis edes yrittäny koskee häntä ni....jotkut näköjään voi olla noin saatanan sairaita.

Vierailija
20/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli parikymppisenä ystävä jonka ikä oli 13v. Fyysisesti hän oli aivan aikuinen, hänelle naurettiin jos hän pyysi lastenlippua bussissa (ikäraja oli 16 tai 17 silloin, en ihan tarkkaan muista...). Henkisesti tosin oli veilä aika lapsi, mutta niin olin minäkin ja niin on moni aikuinenkin. Me sovittiin ihan hyvin kavereiksi.

Tämä tyttö alkoi sitten seurustelemaan samaan kaveripiiriin kuuluvan minunikäisen pojan/miehen kanssa. He eivät harrastaneet seksiä (tiedän koska 13v kaverini rapartoi minulle suunnilleen kaikki vuorosanatkin :) Olemme uskovaisia joten kynnys esiaviolliseen seksiin on muutenkin tavallista korkeampi). Nukkuivat kyllä joskus kahdestaan tytön kotona kun vanhemmat olivat poissa. No, mies lopetti sitten kuitenkin suhteen sen perusteella ettei hän voi odottaa neljää-viittä vuotta ennen kuin pääsee naimisiin tytön kanssa. Ehkä siinäkin mielessä järkevä ratkaisu että hän opiskeli poliisiksi ja tietysti olisi voinut tulla ongelmia siihen - ainakin jos hän olisi erehtynyt seksin harjoittamiseen...

Mutta siis tosiaan, seurustelu ei ole rangaistavaa, ainoastaan seksi. Eikä seksi kuulu kaikkien seurusteluun. Itse seurustelin vasta päälle parikymppsenä, ja seksiä oli vasta kaksi viikkoa häitten jälkeen (ja puolentoista vuoden seurustelun...).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän