Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riihimäen leikkipuistojen ahdasmieliset taaperoiden äidit!

Vierailija
12.08.2011 |

Mulla on kaksi lasta, hieman alle kouluikäiset tytöt. Nyt olen puistoissa heidän kanssa käydessäni törmännyt sellaiseen että 1-2-vuotiaiden äidit on koko ajan komentamassa lapsiani.

Älä keinu noin kovaa

Älä kiipeä liukumäkeen noin vauhdikkaasti

Älä juokse noin kovaa

Älä kiipeile noin korkealle kiipeilytelineessä, kun meidän Tytti ottaa mallia.

Jatkuva pärpätys jostain. Lapseni eivät kiroile, kiusaa pienempiä, sotke eivätkä riko paikkoja. Mutta tottahan 5-vuotiaat jo ovat liikkumisessaan erilaisia kuin 1-vuotiaat. En ymmärrä, eikö isommilla alle kouluikäisillä enää ole olemassaolon oikeutta missään?

Oletteko törmänneet näihin kotkottajiin jotka puuttuvat kaikkeen ja möksöttävät vieraille lapsille tämän tästä milloin mistäkin?

Jo kahdessa puistossa olen törmännyt näihin ikivalittajiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois aika ihquu ku ne vaan töllöttäis paikallaan, ei sattuis mitään.

Vierailija
2/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme porukkaa. Taitaa olla jotenkin sisäsiittoisia pikkupaikkakunnalla ja ei muuta elämää tai jotain... ei tajuta miten eletään ja annetaan toisten elää.

En onneksi ole pk-seudun kaupungeissa puistoissa törmännyt vastaavaan :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiden elämä on kitistynyt hiekkalaatikon ympärille? Kuulostaa vähän siltä. Ainoa pätemisen foorumi on joku f***in puiston hiekkis:D

Vierailija
4/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanon samaa koko ajan meidän lapsille, 4 & 6, että varokaa pienempiä, ettei jää jalkoihin.

Mutta pienempien kuuluukin ottaa mallia isommista, vai meinaavatko ne äitylit siellä ryhtyä kiipeilemään ja näyttämään mallia omilleen...

Vierailija
5/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaiken aikaa kiertää perässä valittamassa jostain. Emme taida sinne enää viitsiä edes mennä. Mulla menee ilta pilalle sen naisen nähdessäni.

Pitäsköhän täältä pöndeltä tosiaan hilpasta jonnekin ihmisten ilmoille asumaan?

t. ap.

ihme porukkaa. Taitaa olla jotenkin sisäsiittoisia pikkupaikkakunnalla ja ei muuta elämää tai jotain... ei tajuta miten eletään ja annetaan toisten elää.

Vierailija
6/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän Tiinu-Liinulle riittää vain äidin seura. Pahat isot lapset ne vaan kiipeilee. He eivät ymmärrä että se 2v:kin jossain vaiheessa ei enää taputtele pelkkää hiekkaa hiljaa istuen:)

Mutta pienempien kuuluukin ottaa mallia isommista, vai meinaavatko ne äitylit siellä ryhtyä kiipeilemään ja näyttämään mallia omilleen...

Vierailija
7/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytti siltä että mun pikkulapsi meinas jäädä jalkoihin, houkuttelin sen tekemään jotain muuta vähän sivummalle. Onnistui ihan hyvin.

Ei voi olettaa että koko maailma pysähtyy jonkun 1-vuotiaan takia. Sille voi keksiä muuta puuhaa kuin niitä isompien vauhdikkaita leikkejä.

Vierailija
8/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan puhumatta lapsillesi. Pitäähän sunkin avata suusi, jos lapsesi kokevät vääryyttä.

Ja tosiaan kokevat, sillä tottakai heillä on oikeus kiipeillä vaikka se MaisaLeena ottaisikin mallia.

Vierailija
9/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 7v. ja 9v. pojat ja kannustan heitä olemaan muualla, kun ihan tuossa leikkipihassa.

Ei sanota mitään, mutta tuntuu, että kouluikäiset pojat on liikaa näille taaperoiden vanhemmille.

Lisäksi kytätään lastemme liikkumista milloin missäkin.

Ei saa mennä yksin kauppaan, ei saa kävellä yksin kouluun, koska omatkaan lapset ei niin tee.

Todella ahdistavaa!

Ap parempi pysyä poissa, koska ei ne akat mihinkään muutu.

Ymmärtävät asian vasta sitten, kun oma lapsi kasvaa.

Vierailija
10/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti opettaa niille lapsillenne, että varovat pienempiä. Vauhdikkaita leikkijä saa ja kuuluu leikkiä, mutta kaikkien tarvitsee mahtua puistoon. Jos pieni on menossa liukumäkeen pitää isompien odottaa hänen hitaampaa liukumistaan ja tieltä poistumistaan, samaten portaissa juostessa isompien kuuluu varoa pieniä.

Vastaavasti pienen äiti on vastuussa, että nappasee sen pikkuisen pois sieltä liukumäen alta eikä anna taapertaa keinujen alle.

T:4 ja 6-vuotiaiden lasten äiti, jonka lapset saavat leikkiä mutta eivät töniä mennessään pikkuisia

Vierailija
11/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan itse ollut paikalla. Jos olisi rikkomista, kiusaamista ja mellastamista, kiellot olisivat ihan paikallaan.

Mutta missä vaiheessa tavallisesta elämästä on jo tullut näin traumaattista noille nalkkumammoille?

Mitä lapsilla on oikeus tehdä? Jos tavallisetkin asiat on kiellettyjä? Sitten ihmetellään että lapset ei ulkoile tarpeeksi. Miksiköhän?

t. ap

Ei saa mennä yksin kauppaan, ei saa kävellä yksin kouluun, koska omatkaan lapset ei niin tee.

Todella ahdistavaa!

Ap parempi pysyä poissa, koska ei ne akat mihinkään muutu.

Ymmärtävät asian vasta sitten, kun oma lapsi kasvaa.

Vierailija
12/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, että isommat millään tavoilla edes hipaisivat tai olisivat tiellä.

Kyse on enemmänkin liikkumisesta, nopeudesta ja vauhdikkuudesta.

Kyllä sun 4v. on vielä pieni.

T.10

Vierailija
13/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinhan sen nähnyt jos näin olisi. Toisaalta, eihän sitä 2-vuotiastakaan tarvitse välttämättä laittaa sinne isompien leikkejä sotkemaan, vaan hänelle voi keksiä jotain ikätasoisempaa tekemistä. Näin tein itse silloin kun lapset olivat ihan pieniä. Ei ollut ylivoimaista ja isommat lapset sai tehdä omia juttujaan.

ap.

Vastaavasti pienen äiti on vastuussa, että nappasee sen pikkuisen pois sieltä liukumäen alta eikä anna taapertaa keinujen alle.

T:4 ja 6-vuotiaiden lasten äiti, jonka lapset saavat leikkiä mutta eivät töniä mennessään pikkuisia

Vierailija
14/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerraksi valmiiksi mitä sanot tuolle tietylle nalkuttajalle. Vaikka tyyliin, anteeksi vain, mutta kyllä meidän lapset on jo niin isoja että saavat kiipeillä juuri niin ylös kuin haluavat, pidä huoli vain omastasi. Jos lapsesi eivät juostessaan töni pientä niin luulis ettei kellään ole oikeutta komennella. Ulos ja puistoonhan mennään juuri sen takia että lapset saa purkaa energiaa, kiipeillä, hyppiä jne..!

Vierailija
15/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikakin on joskus peloissaan kun isommat juoksentelee ja riekkuu ympärillä, siis tuossa taloyhtiön pihalla. Mutta, minä olen siinä lähellä ja seuraan tilannetta, ja isojen lasten äiti käskee varomaan pientä... Loppujen lopuksi taaperomme on ihan onnessaan kun saa seurata isojen leikkejä sivusta ja varsinkin kun yksi suloinen 6-v. poika halusi leikkiä poikamme kanssa, potki hänen kans palloa jne...! Olin ihan yllättynyt miten se 6v. otti pienen huomioon, suloista...

En oleta että muiden olis oltava meidän taaperomme takia rauhallisesti, vaan itse pidän huolen omastani ja vien vuaikka kauemmaksi jos meno on liian raisua.

Vierailija
16/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaiken aikaa kiertää perässä valittamassa jostain. Emme taida sinne enää viitsiä edes mennä. Mulla menee ilta pilalle sen naisen nähdessäni.

Pitäsköhän täältä pöndeltä tosiaan hilpasta jonnekin ihmisten ilmoille asumaan?

t. ap.

Vierailija
17/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjunrinteen yläastetta vastapäätä, toisella puolella tietä.

Vierailija
18/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspuisossa käy, Ankkapuistossa joskus harvoin enkä siellä ainakaan ole törmännyt tuollaiseen toimintaan.

Ennemmin olen joskus joutunut huomauttamaan suoraan isommille lapsille kun kiipeilevät liukumeässä "väärässä paikassa" että tippueassaan lapseni jäisi alle.. Yleensä vastakommenti on et ettet sä mua komenna..

Itse ainakin sanon isommalle lapselle että varoo pienempiä, keinumisesta ei kukaan ole valittanut. Pienempi nyt ei oikein jaloissa ainakaan Ankkapuistossa niin voi olla, kun ei siihen isompaan mäkeen pääse itse kiipeämään.

4v ja 2v:n äiti

Vierailija
19/19 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjunrinteen yläastetta vastapäätä, toisella puolella tietä.