Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atarax ja Diapam yhteensopivuus?

Vierailija
31.12.2011 |

Elikkä mulla on molempia. Voiko niitä ottaa kuinka lyhyellä välillä tai ylipäätään saman vuorokauden ajalla? Että jos vähän ahdistaa, ottaisin vaan Ataraxin ja jos ei mee ohi niin Diapamin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ahdistaa joka päivä mutta paniikki 2-5 kk ja mulla on kans diapam 5mg 1-3 tarvittaessa mulla oli xanor 2mg 1-2 tarvitteassa lääkäri lopetti seinää ni joudun ottaa ton 3 per pv ja ei mtn vaikutusta :/

Vierailija
2/13 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2011 klo 23:28"]

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Pakkoajatuksiakin jonkin verran. Olen käyttänyt Diapamia 10 vuotta ja tarkoituksella säästeliäästi, koska ahdistuneisuuteni ei mihinkään häviä lääkeriippuvuudellakaan. Nytten vaan on lopetettu juuri venlafaksiini ja ahdistus on vähän lisääntynyt, varsinkin kun vieroitusoireita on vielä viikko lopetuksen jälkeenkin. En todellakaan halua mitään toista venlafaksiinin tilalle, kun vaan jotenkin oppis tulemaan näillä toimeen. Illalla menee pieni annos ketiapiinia.

[/quote] MINULLA Iha SAMA KU lopetettii xanor 2mg ja tenox 20mg sitte yhtäkkiä määrättii vain diapam 5mg huhu mitä ahistuspaniikki ihmis pelkoja Tekis mieli ampua itteni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nään sairaita unia tosta lääkkestä ! en pysty

Vierailija
4/13 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2011 klo 23:28"]

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Pakkoajatuksiakin jonkin verran. Olen käyttänyt Diapamia 10 vuotta ja tarkoituksella säästeliäästi, koska ahdistuneisuuteni ei mihinkään häviä lääkeriippuvuudellakaan. Nytten vaan on lopetettu juuri venlafaksiini ja ahdistus on vähän lisääntynyt, varsinkin kun vieroitusoireita on vielä viikko lopetuksen jälkeenkin. En todellakaan halua mitään toista venlafaksiinin tilalle, kun vaan jotenkin oppis tulemaan näillä toimeen. Illalla menee pieni annos ketiapiinia.

[/quote] MINULLA Iha SAMA KU lopetettii xanor 2mg ja tenox 20mg sitte yhtäkkiä määrättii vain diapam 5mg huhu mitä ahistuspaniikki ihmis pelkoja Tekis mieli ampua itteni miten lääkäri voi lopetttaa tollein ja jos on vinkkiä missä oikeesti lääkäri ketä ajattelee muuta ku itteensä ni infoa kiitos !

[/quote]

Vierailija
5/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene ahdistus ohi, voit ottaa Ataraxin, Odottele reilu tunti ja jos Diapamilla ei vastetta, ota Ataraxi.

Vierailija
6/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 mg Diapamia tarvittaessa. Tarvittaessa on noin 5 kertaa kuukaudessa. Mutta siis mielelläni Ataraxilla koittaisin, koska tuo Diapam ei ole mulla mikään tilapäislääke, josta ois realistista päästä eroonkaan enkä halua lääkenistiksi. Mutta jos otan Ataraxin, ahdistaa jo pelkästään sekin, jos ei voi pamia ottaa jos ahdistus ei mee ohi. Pakkaukseskin muistaakseni oli joku yhteisvaikutusvaroitus.

Vierailija
7/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tosi pieni tuo Diapam annos. Jos ahdistus sietämätöntä, voi ottaa sen 10mg huoletta. Ataraxia on ihan hyvä unen saanti ongelmiin, mutta kyllä kehottaisin kuitenkin Diapamilla koittamaan ahistuksen helpottamista. Ja Ataraxin voit kyllä ottaa tueksi jos ei "pamista" vastetta.

Ataraxi voi kiletämättä tehostua Diapamin vaikutuksesta, jolloin rauhoittava voimistuu, mutta mitään vakavaa ei voi sattua, nukahdat vain alta aikayksilön :)

Onko sinulla ahdistus kuinka toistuvaa ja onko ahdistus millaista (fyysistä + psyykkistä) ? Paniikkia?

T. Edellinen vastaaja (psyk. sh)

Vierailija
8/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat ensin Diapam 5mg ja ahdistus jatkuu, voit toki puolittaa tuon Ataraxin. (oletan että 25mg). Tosiaan yhteisvaikutus on sellainen, että Ataraxi voimistaa Diapamin vaikutusta, joten vähempi määrä riittää. Varsinkin jos tottumaton käyttäjä :)

Vierailija
9/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Venlaflaksiini on kuulemani mukaan vaikeasti lopetettava lääke. Ahdistus voi olla hyvinki lisääntyvää. Mutta menee kyllä ohi!

Meneekö ketiapiini 25mg? On totta että ahdistus ei häviä lääkerippuvuudella, mutta hienosti olet säästeliäisesti pärjännyt tuolla pienellä 5 mg annoksella.

Ihan sinua ajatellen tässä lääkkeen lopetusvaiheessa suosittelisin ottamaan sietämättömään ahdistukseen rauhoittavan lääkkeen ihan hyvällä omallatunnolla, koska olotila on väliaikainen ja parissa viikossa epäsäännöllisesti rauhoittavaa käyttäessä et tule lääkeriippuvaiseksi. Ihan vain sillä, että sinulla ei ole sietämötöntä ahdistuneisuutta.

Ja jos lääkkeen lopeuksen (tuon Efexor/Venlaflaksiini) jälkeen ilmenee ahistusta ja pakko-oireisuutta, on SSRI lääkkeissä hyviä valmisteita, jotka käyttäjien kokemuksella toimivat ja sivuoireet ovat minimaaliset. Myös lopetus on SSRI lääkkeillä helpompaa.

Toivon sinulle kovasti helpompia päiviä ahdistukseen ja häntä pystyssä :)

Vierailija
11/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että SSRI-lääkevieroitus ei välttämättä ole yhtä vaikeaa, jos joudun sen joskus aloittaa. Efexorissa outoa, kun normisti vieroitusoireet meni (ollut max 225 mg) ohi parissa päivässä, 75 mg -> 37.5 mg en huomannut mitään oireita ja nyt heitehuimauksen tapaista ollut reilun viikon jo. No, kaipa se tästä.

Ketiapiini menee 100 mg, koska se oli alunperin psykoottiseen masennukseen ja hidas annoslasku menossa.

Paljon kiitoksia vastauksista ja Hyvää Uutta Vuotta :)

Vierailija
12/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastolla on annettu myös tuota ketiapiiniä 25mg ylöspäin ihan ahdistukseen tarvittaessa.

Mutta jos ahdistus on nyt (tai milloin tässä lähiaikoina) voimakasta, voit ottaa sen Diapamin, koska noin pieni annos :)

Oikein HYVÄÄ UUTTA VUOTTA myös sinulle!

Vierailija
13/13 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain diapania ahdistukseen ja unettomuuteen on atarax diapanilla en saa unta.joten voinko lisänä ottaa ataraxin vai meneekö taju.en