Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaisiko sinulle ja perheellesi?

Vierailija
12.08.2011 |

Meille on tulossa mökkivieraita ja meinasin päästä helpolla ja keittää jumalattoman kattilallisen hernesoppaa. Lisäksi syödään jotain kalaa jos ahti suo antejaan ja vieraat voivat tuoda tullessaan jotain mieleistään grillattavaa

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on: olettaako ap etta vieraat tuovat siis grilliruokaa isantavaellekin, vai vain itselleen? Jos myos isantavaelle, niin silloin tuo on hiukan tokeroa, koska grilliruoka on paasaantoisesti REILUSTI kalliimpaa kuin hernekeitto.

Noin yleensa ottaen jos olen kutsunut vieraita syomaan, mina myos tarjoan seka ruuan etta ruokajuomat. Monesti vieraat tuovat jotain mukanaan, kuten pullon viinia, mutta en laske tarjoilua sen varaan.

Vierailija
22/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niin, että odotat heidän tuovan syötävät tullessaan. Yllärivieraat olisivat asia erikseen, mutta hemmetin tökeröä, jos panet vieraat ruokkimaan itsensä ja samalla kaiketi teidätkin.

samoin kuin juomapuolensa (oluet, siiderit). Esim. juhannuksena oltas menty vararikkoon jos oltas koko porukalle tajottu. Mutta perunat, kastikkeet, salaatit ja eipätarpeet on kaikken käytössä meidän puolestamme.

mutta minä lähden siitä, että kun kutsun vieraita, syötän ja juotan heidät itse.

Nyyttikestit ovat nyyttikestit, kutsut ovat kutsut. Kälyistä odottaa vieraiden tuovan ruuat mukanaan, jos on vartavasiten kutsunut heidät.

Jos ei ole varaa kutsua, ei kutsuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en suostu kyökkipiiaksi koko viikonlopuksi. Jotain helppoa ruokaa teen ja mies grillaa/tekee kalaruuat. Jääkaapilla saa käydä ihan vapaasti mutta minä en varmistele parin tunnin välein että pitäisikö pöytään laittaa jotain. Tämä on toiminut meillä ja jos ei toimi voi mennä hotelliin eikä meidän mökille.

Ja sille vielä joka niistä grillattavista oli huolissaan, on niitäkin varattu ja vieraat voivat tuoda mieleisiään lisäksi

ap

Vierailija
24/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piereskelemisestä saattaa koitua iso ongelma. Koko mökki haisee tunkkaiselle vieraiden vihdoin lähdettyä.

Vierailija
25/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernari on hyvää ja ruokaisaa keitoksi. Etenkin jos on itse keitettyä eikä tölkistä.

Vierailija
26/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernari on hyvää ja ruokaisaa keitoksi. Etenkin jos on itse keitettyä eikä tölkistä.

Tottakai on itsetehtyä, jotain rajaa =D

ap

Vierailija
27/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko viikonlopun? Lounaalla ja päivällisellä? Samaa keittio lämmitettynä.. Oikein kuvittelen teidät rivissä istumassa ja lappaamassa keittoa suuhun. Ajattelitko myös päästä helpolla ja syödä kertakäyttöastioista?

:D Hyvää viikonloppua.

Vierailija
28/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menu on hyvä, niin miksi edes kyseenalaistat sen? Eli selvästikin mietit, ettei se olakaan niin kiva ajatus.

Vierailija
29/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsää tulla mökille grillaus mielessään ja sitten siellä syödään jotain hernaria. Grillatkaa ennemmin omia ja vieraiden grillattavia ja te lisukkeeksi jotain salaattia ja vaikka täytettyjä herkkusieniä tms. Ja olenko nyt ainoa, jonka mielestä henekeitto ja kala ei oikein sovi samalle aterialle?

Vierailija
30/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisia nämä aloitukset, jossa kysellään mielipiteitä, mutta jos on eri mieltä, kritisoi esim just ap.n mökkimenyä, niin intetään vastaan: on meillä muutakin ja en aio kyökkipiikana olla..

ihan sama, grillaatko vai et tai miten grillaat. Jos ruokana on hernekeitto, itse tehty tai purkista, niin en tykkäisi, koska meillä sitä söisi vain mies. lapset jäisi nälkäiseksi. Ja jos en tietäisi, lapset odottaisi, minä odottaisin ja olisi nälkä jos ei arvaa varata mukaan omia eväitä.

Vierailija
31/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappivaivaisena voisin maistella vain muutaman lusikallisen ja sitten loppuaika nälässä? Todellakin haluaisin etukäteen tietää, että ruokana hernekeitto, niin osaisin tuoda mukanani runsaasti grillattavaa, leipää ja vihanneksia. Tosin se grilliruokakin tekee sappivaivaiselle huonoa :(

Vierailija
32/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä kuvittelit että me tehdään niillä lihoilla, kanoilla ja kasviksilla ym mitä oli tarkoitus grillata? Tai kaloilla joita oli tarkoitus keittää, paistaa tai savustaa?

Ja kyllä meillä käytetään kertakäyttö lautasia ja mukeja usein mökillä.

Hyvää viikonloppua sinullekkin

ap

Vierailija
33/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis

Vierailija
34/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset inhoo. Emäntä ottaa aina riskin, jos tarjoaa vain yhtä ruokaa, eli että joku ei syö ollenkaan.

Siksi perunat, salaatti, patonkia, vähän grillattavaa on parempi, koska sitten jokaiselle löytyy edes jotakin suuhun pantavaa. Ja grillattu makkara edes keiton kanssa, että miesväki tulee täyteen...Näin itse tekisin.

Vierailija
35/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sun aloituksesta sai sen käsityksen, että hernerokka ainoa varma syötävä. Kalaa, JOS ahti suo anteja. Ja vieraiden tuomia grillattavia, mutta uskallatko laskea sen varaan, että vieraat tuo riittävästi ja monipuolisesti grillattavaa?

Vierailija
36/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä kuvittelit että me tehdään niillä lihoilla, kanoilla ja kasviksilla ym mitä oli tarkoitus grillata? Tai kaloilla joita oli tarkoitus keittää, paistaa tai savustaa? Ja kyllä meillä käytetään kertakäyttö lautasia ja mukeja usein mökillä. Hyvää viikonloppua sinullekkin ap

Hetkinen. Alkuperäinen viestisi:

"Meille on tulossa mökkivieraita ja meinasin päästä helpolla ja keittää jumalattoman kattilallisen hernesoppaa. Lisäksi syödään jotain kalaa jos ahti suo antejaan ja vieraat voivat tuoda tullessaan jotain mieleistään grillattavaa"

-Eli millä lihoilla ja kalalla ja mikä savustus? Puhuot jumalattomasta kattilallisesta hernekeittioa, koska haluat päästä helpolla. Ja lisäksi kalaa JOS saatte ongittua.

Vierailija
37/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluan päästä helpolla ja ei meillä ei syödä pelkkää soppaa

Kalaa tulee, aina ei vaan etukäteen tiedä mitä. (verkotkin on keksitty) Eli riippuu ja roikkuu miten kala valmistetaan

Ja kuten jo korjasin vieraat tuovat mieleisiään grillattavia lisäksi, meillä on omasta takaa lihaa, kanaa ja kasviksia. Samoin leipä, pääliset ja salaattitarpeet on peruskauraa joita en tajunnut edes mainita.

Mutta koska tuo soppa nyt tuntuu olevan ongelma niin ehdottakaa ihmeessä jotain muuta ruokaa sen tilalle niin ehkä me kaikki olemme sitten tyytyväisiä =)

ap

Vierailija
38/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta sai hyvät naurut, kiitos ap. Aloituksesi oli niin toisenlainen kuin mitä todellinen tilanne ... olisit heti kertonut lihoista, kanoista, salaateista, leivistä.

Vierailija
39/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta sai hyvät naurut, kiitos ap. Aloituksesi oli niin toisenlainen kuin mitä todellinen tilanne ... olisit heti kertonut lihoista, kanoista, salaateista, leivistä.

viestissä halutiin päästä rokan avulla helpolla, mutta nyt sitten tehdäänkin salaattia ja grillaillaan ym ;)

Vierailija
40/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mukavaa että tämä palsta taas elää ja saa edes jonkunlaista vääntöä aikaiseksi

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi