Auttakaa! Raskaus ja KARSEA ummetus (ei herkille!)
Toinen raskaus menossa, vko 26, ja ummetus on sellainen, että joudun oikeasti kaivamaan paskan ulos... yök. En todellakaan tekisi sitä, ellei olisi pakko. Mikään ei auta: syön kuitua, juon paljon vettä, liikun.
Luulen, että asiaan vaikuttaa se, että ekassa synnytyksessä peräsuoleni kärsi pahasti, ja tuntuu, että siellä on jonkinlainen laajentuma, johon tavaraa kertyy.
Neuvolassa asiaa vähätellään: tulee uudestaan ja uudestaan samat mantrat kuidusta, nesteestä ja liikunnasta. Ei auta ei. Kuulemma laksatiiveja ja peräruiskeita ei saa käyttää raskaana ollessaan.
Olo on kauhea, auttakaa! Ja vaiva vain pahenee, en tiedä, miten selviän vielä monta kuukautta...
Kommentit (12)
Mulle neuvolassa sanottiin, ettei saa käyttää. Magnesiumia otan, ihan lihaskramppienkin takia.
Kiitos vastauksista!
ap
sokeasti pelkään yhteen terkkariin.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=876&i=JOHNSON+%26+JOHNSON+CONSU…
paras on kuitenkin mulle ollut aina luumu. Sitä mehuna tai vaikka jogurtin ja viilin sekaan hilloa.itellä ei ainakaan auta mitkään kuidut. Toinen mistä menee maha loistavasti sekaisin on tuoreet mustikat,niitä on vaan aika vaikee saada enään. Obsidanin aloitus pisti myös loistavasti sekaisin. Ite en toilexeja ja muita pienoisperäruiskeita käyttäs, kun aiheuttavat jonkun verran suppareita.
tulinen ruoka.Etenkin jalapenot on aika hyviä vatsan sekottajia :)
Tämä tais olla ainoa, mitä raskaana saa ottaa ja mulla toimi.
mutta oletko syönyt päärynöitä? itsellä ainakin tosi kypsät päärynät pistää mahan täydellisen löysäksi. Toinen kauhistus on päärynäsose, se vauvanruoka. Pahoittelen että mainitsin vielä mutta suosittelisin vielä kokeilemaan vähintään neljää päärynää päivässä
ja varmistaisin että sitä saa käyttää raskaana. Jos kakka on kovalla niin suolihuuhtelu pehmentää kakkaa. Tiedän että kakan kaivaminen on kamalaa... itse käytän suolihuuhtelua silloin tällöin.
Kannattaa myös syödä noita uusia jyvälepiä... kakka luistaa kun syö siemeniä ja jyviä sisältävää leipää.
Alkuleipä ja jyväilo. Ihan tavallisesta prismasta löytyy.
Myös kaalista voi mainittujen ruokien lisäksi löytyä apua.
Itselläni ei toistaiseksi ole ollut vatsavaivoja, mutta alkuraskauden aikaan päätin lisätä ruokavaliooni luumuja, varmuuden vuoksi (kun ei haittaakaan ollut). Söin yhden kuivatun luumun joka aamu, eikö ollut kyllä mitään vaivoja. En tosin tiedä, olisiko ollut muutenkaan. Mutta yllätyslisänä miehen vatsavaivat katosivat, hän kun osallistui luumujensyöntiin.
Eli sopiva määrä jotain "pehmeyttävää", luonnollinen tapa.
Ja anteeksi katoaminen, mies tuli töistä enkä ihan kehdannut julkisesti keskustella tällaisesta asiasta :)
ap
Olen raskaana ja tässä mitä mitä käytän ummetukseeni. Koikeilkaa vaikka näitä! 15 luumua päivässä. Vi siblin kuituvalmistetta apteekista liotettuna lasilliseen vettä. Magnesiumtabletti iltaisin. Kiivi-hedelmää, porkkanaa, mangoa, pähkinöitä,kaurapuuroa. Luumunektaria puoli litraa. Banaani pois ruokavaliosta. 45 millilitraa Levolacia aamuisin tyhjään mahaan mustaan kahviin sekoitettuna. Pegorion makrogolivalmistetta 2 pussia päivässä nesteeseen sekoitettuna. Lisäksi tarvittaessa Microlax peräruiske. Minä vedän joka päivä tämän setin läpi. Turha valittaa ummetusta, jos ei edes yritä tehdä sen eteen mitään. Nyt tuntuu, että edes tämä lääkitys ei auta. Viimeinen oljenkorsi olisi sitten lääkärin ohjeella Laxoberon tippoja tai Toilax kapseleita. Turha luulla, että joku juominen ja liikunta auttais ummetukseen. Ei auta edes luumut, ne on pieni lisähoito vaan. Eräs nainen sanoi minulle eilen, että ummetuslääkkeitä ei tarvita, että syö luumuja niin lentää kun varpusparvi. Hah hah ja vielä kerran hah! Juuri kävin tekemässä helvetin kovan ja ison kakan, hyvä, että peräsuoli ei repeä. Ei pahaan ummetukseen meinaa auttaa mikään.
olen kyllä käyttänyt sekä laksatiiveja että peräruiskeita satunnaisesti. Lisäksi syön iltaisin magnesiumia, siitä on apua. Suosittelen!