Bongasin telkusta just nimen vauvallemme! Tii-Mari
Omaperäisen kaunis!!
Kommentit (88)
Kakkosen nimeksi tuli Keskinen. Ykkönen on Kodin-1, (kirkonkirjoissa kirjoitetaan Ykkönen, mutta tuo on lemppari). Jos saadaan siis numero kolme, nimi ei ole vielä varma. Ehkä joku Dressmann - muistuttaa hiukan sanaa tres - kolme. Oisko tää teistä ihan surkee tää kolmannen nimi?
kolmas vois olla Kärkkäinen?
Ehdottomasti pitää aina kirjoittaa juuri niin kuin lausutaan. Suomessa on todella paljon meitä lähiö- ja av-äitejä joilla menee itsetunto jos pitää miettiä miten jonkun nimi lausutaan. Täällä av:lla on usein ollut puhetta siitä, sillä täälläkin on monia sellaisia joita se ärsyttää (=nolottaa) kun ei osaa edes arvata miten joku nimi lausutaan, esim. vaikka nyt Cinderella. Mistä sitä voi tietää sit lausutaanko se Kinderella vai Sinderella? Tai vaikka joku nimi Nico, mistä sen voi tietää miten se lausutaan??
Siis sä oot ihan WT! Kyllähän kaikki nyt tietää, että Cinderella sanotaan Kinderella niinkuin ne suklaamunat.
on tyttö nimeltä Faunatar Kultajousi. Sukunimemme olemme nimittäin muuttaneet Kultajouseksi, kun ennen ke oli Laakkonen joka kuulosti ihan siltä autokaupalta ja joka ei niin kauhean muodikas juttu ole.
Tosi kivoja nimiä! Meillä on vain Nico ja Jessica, mutta naapurissa asuu Tok-Manne. Se on romaani.
Tosi kivoja nimiä! Meillä on vain Nico ja Jessica, mutta naapurissa asuu Tok-Manne. Se on romaani.
on pojat Pii-Sami ja Lu-Mikko. Sääli, ettei keksitty Tim-Anttia :( Se on mun uus suosikki!
"Stock-mannen vähemmän menestynyt velimies?"
Joo, Stock-Manne niminenkin romaani on, mutta ei velimies vaan se on sen tukholmalainen serkku.
ja kyllä silloin kun hän syntyi (olin itse jo koululainen) niin nimeä ihmeteltiin eli Tiimari-ketju oli jo silloin olemassa. Kuulosti todella oudolta. Mutta nimeen tottui nopeasti. Mielessäni hän on Tii-Mari ja kauppa on Tiimari (hiukan eri painotus ja aavistuksen tauko viivan kohdalla). En enää ajattele niiden olevan sama nimi.
Ja toisaalta maailma on pullollaan tuotemerkkejä, jotka ovat lasten nimiä Elisa esimerkiksi ja lukuisa pino naistenlehtiä, olutmerkkejä jne. jne.
Tuo on ihan totta! Naureskeletteko te Annalle tai Oliviallekin, että "Hahhahaa, mitäs naistenlehti?" Tai kysyttekö Elisalta, että "onko hyvä kuuluvuus?"
Mitäs jos lapsenne ystävystyy Manda-Riinan kanssa ja tuo hänet kotiinne, niin repeättekö siinäkin, kun lapsi esittäytyy? Opetatte oman lapsenne kiusaamaan?
Olkaa nyt aikuisia ja koettakaa ymmärtää, että makuja on monia!!
ap
ja nyt saimme tietää, että odotamme kaksospoikia, nimeksi ajateltiin antaa Olvi ja Kurko :)
Mitäs jos lapsenne ystävystyy Manda-Riinan kanssa ja tuo hänet kotiinne, niin repeättekö siinäkin, kun lapsi esittäytyy? Opetatte oman lapsenne kiusaamaan?
Olkaa nyt aikuisia ja koettakaa ymmärtää, että makuja on monia!!
ap
Vois mua kyllä naurattaa ku mandariini tulis meille :D Miks ette voi laittaa mandariinan siskon nimeks esim appelsin? Tai Citrusia?
Ei kukaan halua laittaa lapselleen nimeksi mitään Manda-Riina, tuskin tekään olette oikeasti niin tehneet?
oishan se muuten kaunis joo, mut kuka haluis olla jonku halpis-rihkama ketjun kaima???
mut kuka haluis olla jonku halpis-rihkama ketjun kaima???
Tosta mä kyl vähän loukkaantuin.
t. Ibero-tyttären äiti
ja nyt saimme tietää, että odotamme kaksospoikia, nimeksi ajateltiin antaa Olvi ja Kurko :)
Otto ja Urho :)
ekan lapsen nimi on Teodor-Antti. Pian syntyvän kakkosen työnimenä on Rex-Ona.
Hahaa :D! Loistavat nimet!
slaavilaiset sukujuuret ja Pers-Ilja!!
Joskus kun palstaa lukee, tulee mieleen, että ei oikein ihmisillä ajatus juokse, mutta näitä tämäntyyppisiä ketjuja lukiessa ihmettelee, mistä näitä huumorintajuisia ja verbaaliakrobaatteja oikein tulee! Toinen esimerkkiketju Seinäjoen halpahallin alushousut. Voi kiitos perjantain nauruista!!