Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAAKO vastustaa homoliittoja ja samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta?

Vierailija
10.08.2011 |

Ihan vain uskonnollisen vakaumuksen vuoksi? (ts. "vain" siksi kun uskoo että se ei ole oikein, ilman sen kummempia tieteellisiä perusteluja)

Vai leimataanko heti huonoksi ihmiseksi, idiootiksi tai muuten vain vajavaiseksi?

Osaavatko homouden puolestapuhujat kunnioittaa myös toisen vakaumusta ja mielipidettä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksusti ja kohteliaasti.

Vierailija
2/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjintää sellaisissa instansseissa joihin se ei kuulu. Esim. nyt avioliitton vihkiminen maistraatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin olen ihan eri mieltä kanssasi ja toivoisin, että puolisoni saisi adoptoida yhdessä hankkimamme lapset. Maistraatti riitti minun parisuhteeni virallistamiseen, mutta moni haluaisi oikeasti kirkollisen siunauksen.

Vierailija
4/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla kuitenkin on oikeus mielipiteeseensä ja vieläpä kaiken kansan arvostama oikea mielipide.

Saanko minäkin olla muslimiyhteiskunnan vastustaja jolla vahvat mielipiteet ulkomaalaispolitiikkaan myös? Jos vielä kannatan Breivikin aatteita..

Jos sinä saat niin minäkin saan, eikö..??

t. Homoavioliittojen, homoadoptio-oikeuden kannattaja ja homoparin ihanan lapsen lapsenhoitaja ynnä muslimivastainen persu

Vierailija
5/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako ihminen olla sitä mieltä että kaikki juutalaiset on mielenterveysongelmaisia ja siten kyvyttömiä hoitamaan lapsia, vaikkei siitä ole mitään tieteellisiä todisteita. Ja saako ihminen olla sitä mieltä että jokainen juutalainen on paha ja yhteiskunnan vihollinen, vaikkei siitä ole mitään tietellisiä todisteita. Siinäpä kysymykset uskovaiselle ja persulle.

Vierailija
6/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on mielipiteenvapaus. Olen eri mieltä kuin sinä, mutta sinä et ole noista syistä idiootti, vain eri mieltä kuin minä. ja puolustan hautaan asti sinun oikeuttasi olla tuota mieltä. :)

Vierailija
7/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen sanominen ääneen tuo mukanaan myös vastuun sen perustelemisesta ja sen takana seisomisesta.

Syrjintää ja ihmisoikeuksien rajaamista mielivaltaisin syin mielipide ei kuitenkaan oikeuta.

Vierailija
8/50 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa saa ottaa vain pahoja PERSUJA vastaan - hävetkää. kaikki vitun heterot!

Vierailija
9/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että homovanhempia huomattavasti haitallisempia lapselle ovat esim. ylilihavat vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen surkeat elintavat, riistävät näiltä mahdollisuuden kokea koskaan miltä tuntuu olla normaalipainossa ja pystyä kävelemään normaalisti läkähtymättä, tuhoavat monessa tapauksessa lapsen hyvän itsetunnon ja minäkuvan melko perustellisesti ja lisäksi huonontavat lapsen mahdollisuuksia terveeseen ja sairaudettomaan elämään.

Mutta olenko minä vaatimassa läskeille vanhemmille pakkosteriloitia, selibaattia ja yksinäistä vanhuutta? En.

Vierailija
10/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainoa jossain määrin ymmärrettävä perustelu vastustaa homojen oikeuksia. Ainakin ymmärrettävämpi kuin nämä "tuntuu inhottavalta ja luonnottomalta" -älykukkaset.

Mutta toisaalta, uskovaiset harvoin suostuvat vastaamaan siihen, että miksi eivät sitten noudata Raamattua kirjaimellisesti (esim. ruokailu-, puhtaus-säännökset, orjien pitäminen jne.jne.), tai miksi juuri homoja koskevat kohdat (tai se, kun jumala asettaa avioliiton miehen ja naisen väliseksi) ovat niitä, joita pitää noudattaa. Ja siitä syystä tulee mieleen, että nämä uskovaiset ovat tuota samaa "inhottaa" -porukkaa, mutta rationalisoivat inhonsa Raamatun avulla.

Minun on siis vaikea nähdä mitään perustelua homoliittojen ja -adoption vastustukselle kovin järkevänä/loogisena. + jos kannattaa universaaleja ihmisoikeuksia, niin on mielestäni loogisesti mahdotonta vastustaa niitä. Siksi saatan ehkä ilmaista tuollaista ap:n mainitsemaa asennetta. Mutta mitä siitä? En uneksisikaan pyrkiväni jotenkin rajoittamaan jonkun sananvapautta. Minullakin on kuitenkin vapaus ilmaista mielipiteeni teidän "vastustajien" mielipiteistä ja niiden perusteluista. Ei se, että enemmistö hyväksyy homoliitot ja toisinaan kertoo miksi, ole kunnioituksen puutetta teitä kohtaan tai haukkumista.

Vierailija
11/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan luvan sullekin.

Vierailija
12/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen sanominen ääneen tuo mukanaan myös vastuun sen perustelemisesta ja sen takana seisomisesta. Syrjintää ja ihmisoikeuksien rajaamista mielivaltaisin syin mielipide ei kuitenkaan oikeuta.

kenellekään selitellä.

Vierailija
13/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kannattaa vaikkapa diktatuuriin siirtymistä, mutta täytyy perustella käsityksensä. Yleensä uskonnon ja maallisen vallan sekoittamisesta seuraa kauheuksia.

Vierailija
14/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavatko homouden puolestapuhujat kunnioittaa myös toisen vakaumusta ja mielipidettä?

Kaikki vakaumukset ja mielipiteet eivät ole kunnioittamisen arvoisia, olemme tästä varmasti samaa mieltä?

Vierailija
15/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kannattaa vaikkapa diktatuuriin siirtymistä, mutta täytyy perustella käsityksensä. Yleensä uskonnon ja maallisen vallan sekoittamisesta seuraa kauheuksia.

mielipiteeseensä, eikä siihen todellakaan tarvitse mitään perusteluja. En minäkään kannata homojen adoptio-oikeutta ja minulla on yksityishenkilönä siihen täysi oikeus enkä ole velvollinen perustelemaan kenellekään kantaani.

Vierailija
16/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella noloa olla jotakin mieltä ilman kattavaa perustelua. Siis jotakin muutakin, kuin määäooonntätämieltäää! Kert.

Vierailija
17/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteeseensä, eikä siihen todellakaan tarvitse mitään perusteluja. En minäkään kannata homojen adoptio-oikeutta ja minulla on yksityishenkilönä siihen täysi oikeus enkä ole velvollinen perustelemaan kenellekään kantaani.

no saahan sitä olla vaikkapa sitä mieltä, että kaikki sinisilmäiset pitäisi kastroida. Ei siinä mitään. Olet oikeassa, en voi vaatia tuollaisen mielipiteen kantajaa avaamaan käsitykstään. Mutta ei voi vaatia, että tuota mielipidettä pitäisi kunnioittaa.

Vierailija
18/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisellahan voi olla oma mielipide ja vakaumus, mutta on eri asia, ottaako asiaan julkisesti kantaa tai toimiiko sen mukaisesti esimerkiksi työssään.

Minusta vakaumuksellaan voi perustella vain omia ratkaisujaan. 'En voisi elää homoliitossa, koska se on Jumalan sanaa vastaan'. Sen sijaan muille pitäisi sallia omat ratkaisunsa, kunhan ne eivät vahingoita sivullisia.

Minusta oleellista adoptio-oikeudessa on nimenomaan lapsen etu ja itse en ole tähän päivään mennessä löytänyt pitäviä todisteita sille, että lapsille olisi haittaa sateenkaariperheessä elämisestä.

Vierailija
19/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ja heterous on vain yksi ominaisuus ihmisessä, eikä sinällään millään tavoin haitallinen hänen kasvattamalleen lapselle. Riippuvuusongelmat ja sosiopatia voi vaivata seksuaalisuudesta riippumatta ketä tahansa, ja tällöin vanhemmuus ei ole kunnossa.

Olen sitä mieltä, että homovanhempia huomattavasti haitallisempia lapselle ovat esim. ylilihavat vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen surkeat elintavat, riistävät näiltä mahdollisuuden kokea koskaan miltä tuntuu olla normaalipainossa ja pystyä kävelemään normaalisti läkähtymättä, tuhoavat monessa tapauksessa lapsen hyvän itsetunnon ja minäkuvan melko perustellisesti ja lisäksi huonontavat lapsen mahdollisuuksia terveeseen ja sairaudettomaan elämään. Mutta olenko minä vaatimassa läskeille vanhemmille pakkosteriloitia, selibaattia ja yksinäistä vanhuutta? En.

Vierailija
20/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? noloa??? mitä se kenellekään ventovieraalle kuuluu mitä mieltä joku on asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän