Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAAKO vastustaa homoliittoja ja samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta?

Vierailija
10.08.2011 |

Ihan vain uskonnollisen vakaumuksen vuoksi? (ts. "vain" siksi kun uskoo että se ei ole oikein, ilman sen kummempia tieteellisiä perusteluja)

Vai leimataanko heti huonoksi ihmiseksi, idiootiksi tai muuten vain vajavaiseksi?

Osaavatko homouden puolestapuhujat kunnioittaa myös toisen vakaumusta ja mielipidettä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:03"]

Minulla on uskonnollinen vakaumus ja uskon että Jumala ei tarkoittanut samaa sukupuolta olevia avioitumaan, saatikka hankkimaan lapsia. Uskon, että on velvollisuuteni koittaa tehdä maailmasta mahdollisimman paljon sellainen paikka kuin uskon oikeaksi. Tämä oikeus ja velvollisuus on toki muillakin ihmisillä, mutta on jotenkin pöyristyttävää että minun oikeuttani koitetaan rajoittaa tai ainakin halventaa. En voisi kokea tekeväni moraalisesti oikein jos kannattaisin homojen avioliitto- tai adoptio-oikeutta. En kannattanut edes oikeutta parisuhteen rekisteröimiseen, mutta enemmistö päätti toisin.

[/quote]

Entä jos minulla olisi omasta mielstäni moraalisesti oikeutettu uskomus, jonka mukaan kaikki sinun uskonlahkosi lapset tulisi välittämättömästi syntymän jälkeen huostaanottaa ja myöhemmin adoptoida pedofiili"vanhemmille".

Sairas skenaario tietenkin, mutta MIKSI sinun uskosi saisi olla toisin uskovia määräävämpi kuin tuollainen usko?

Itse koen, että on olemassa perusihmisoikeuksia, jotka koskeva niin sinua, lapsiasi, minua, lapsiani, homoja, lapsiaan ja kaikkia muitakin ja niitä ei saa toiselta riistää vain siksi, että jollakulla on usko/uskomus siitä, että joku (esim. kristitty) ei ole ihmisarvon arvoinen.

Sinä koet toisin?

Vierailija
42/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:03"]

Minulla on uskonnollinen vakaumus ja uskon että Jumala ei tarkoittanut samaa sukupuolta olevia avioitumaan, saatikka hankkimaan lapsia. Uskon, että on velvollisuuteni koittaa tehdä maailmasta mahdollisimman paljon sellainen paikka kuin uskon oikeaksi. Tämä oikeus ja velvollisuus on toki muillakin ihmisillä, mutta on jotenkin pöyristyttävää että minun oikeuttani koitetaan rajoittaa tai ainakin halventaa. En voisi kokea tekeväni moraalisesti oikein jos kannattaisin homojen avioliitto- tai adoptio-oikeutta. En kannattanut edes oikeutta parisuhteen rekisteröimiseen, mutta enemmistö päätti toisin.

[/quote]

Entä jos minulla olisi omasta mielstäni moraalisesti oikeutettu uskomus, jonka mukaan kaikki sinun uskonlahkosi lapset tulisi välittämättömästi syntymän jälkeen huostaanottaa ja myöhemmin adoptoida pedofiili"vanhemmille".

Sairas skenaario tietenkin, mutta MIKSI sinun uskosi saisi olla toisin uskovia määräävämpi kuin tuollainen usko?

Itse koen, että on olemassa perusihmisoikeuksia, jotka koskeva niin sinua, lapsiasi, minua, lapsiani, homoja, lapsiaan ja kaikkia muitakin ja niitä ei saa toiselta riistää vain siksi, että jollakulla on usko/uskomus siitä, että joku (esim. kristitty) ei ole ihmisarvon arvoinen.

Sinä koet toisin?

[/quote]

Niin, koen tosiaan että tietynlainen avioliitto ei ole ihmisoikeus sinänsä kuten mainitsemani puhdas vesi ja fyysinen koskemattomuus. Sairasta mielestäni on verrata ruoskimista tai pedofiilivanhemmuutta siihen että saako homot mennä naimisiin vai ei. Jotenkin tulee mieleen presidentinvaalien alla velloneet jutut siitä, miten persut olivat sairaita kun tekivät vastaavia vertailuja homojen ja pedofiilien välillä. Outoa että se nyt onkin "sallittua" kun se näyttää olevan omaksi hyödyksi.

Sinun ei tietenkään tarvitse mielipidettäni tai uskoani hyväksyä, niin kuin ei minunkaan sinun. En kuitenkaan ala kenenkään kanssa asiasta väittelemään, tämäkin on ensimmäinen kerta kun asiasta edes netissä kirjoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vastustaa sillä tavalla, että saa valita, ettei halua olla sellaisessa osapuolena.

Sivistyneessä yhteiskunnassa ei kuitenkaan pidä yrittää edellyttää, että kaikki muutkin elävät sinun näkemystesi mukaisesti. Ihmisillä pitää olla tasa-arvoinen oikeus tehdä omaa elämäänsä koskevat valinnat.

Vierailija
44/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoliittojen kannattajat, miksi teidän mielipide olisi jotenkin oikeampi kuin homoliittojen vastustajiien mielipide?

Vierailija
45/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 22:08"]

Homoliittojen kannattajat, miksi teidän mielipide olisi jotenkin oikeampi kuin homoliittojen vastustajiien mielipide?

[/quote]

Kyseessä ei ole mielipideasia, vaan ihmisoikeudet ja tasa-arvoisuus lain edessä. 

Vierailija
46/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhdessä kissan kanssa, haluan sen kanssa mennä naimisiin kirkossa ja adoptoida yhdessä liudan lapsia kyllähän nyt tasa-arvon nimissa meidänkin pitäisi saada tehdä kuten haluan?

Vierailija
47/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 22:23"]

Asun yhdessä kissan kanssa, haluan sen kanssa mennä naimisiin kirkossa ja adoptoida yhdessä liudan lapsia kyllähän nyt tasa-arvon nimissa meidänkin pitäisi saada tehdä kuten haluan?

[/quote]

Tämä kommentti kuvastaa monen homoliittoa vastustavan henkisen kehityksen tasoa.

Vierailija
48/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs kun naapurin Pena, joka on naimisissa jo Sinikan kanssa, haluaisi viedä vihille myös Irmelin. Kyllä kai moniavioisuuden kannattajien täytyy saada  tasa-arvon nimissä myös oikeutensa.

Johonkin on raja kuitenkin vedettävä ja miksi homot olisi jotenkin eriasemassa kuin muut ryhmät? Siksikö kun nyt on muotia olla homo? Onko meidän pakko pomppia muotivirtausten mukana?

Vierailija
49/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinun vastauksesi taas homojen kannattajien kehityksen tasoa . Avaa silmäsi, Suomi on pullollaan kaikenlaisia höperöitä, perustelusi mukaan heilläkin pitäisi olla oikeus toteuttaa toiveensa, tasa-arvon nimissä.

Vierailija
50/50 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kyllä saa, sinulla on oma mielipide, mulla myös, enkä ole yhtään huonompi! En voi käsittää, että edes ajatellaan, että homot vihitään kirkossa ja että he saavat adoptoida vielä lapsia. Miksi nainen ja mies on luotu, että suku jatkuisi, ihmisiä syntyisi maanpäälle. Ja nyt lapsia pitäisi antaa niille, jotka eivät saa niitä, sen tähden että ovat samaa sukupuolta. Miksi ihminen ei ole kaksineuvoinen, niinkuin, jotitakin eläimiä on? Järkyttävää, miten voidaan edes miettiä homoliittoja, Kirkossa! Miten eduskunta voi edes miettiä tuota asiaa, se onkun muotia!!!!! Kauhistus! Lukekaa mooseksen kirjasta, mitä siinä lukee 3, 18 Mooseksenkirja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme