Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAAKO vastustaa homoliittoja ja samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta?

Vierailija
10.08.2011 |

Ihan vain uskonnollisen vakaumuksen vuoksi? (ts. "vain" siksi kun uskoo että se ei ole oikein, ilman sen kummempia tieteellisiä perusteluja)

Vai leimataanko heti huonoksi ihmiseksi, idiootiksi tai muuten vain vajavaiseksi?

Osaavatko homouden puolestapuhujat kunnioittaa myös toisen vakaumusta ja mielipidettä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa että kantaasi suhtauduttaisiin kovin vakavasti. Toisten ihmisten oikeuksien rajoittaminen pelkästään "musta tuntuu" -pohjalta ei ole erityisen kunnioitettavaa.

Vierailija
22/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? noloa??? mitä se kenellekään ventovieraalle kuuluu mitä mieltä joku on asioista.

olla avautumatta ventovieraille aivoituksistaan, se olisi todella piristävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista arvoista ei kannata luopua koska silloin ei jää mitään jäljelle. Sinulle itsellesi nimittäin.

Kyllä minä ainakin kysyttäessä sanoisin, etten homoutta hyväksy enkä myöskään adoptiota ja saatan sen myös spontaanisti sanoa jos aiheesta on keskustelua. Jos joku on eri mieltä, se on hänen asiansa.

Pitää vaan oppia olemaan oma itsensä ja tarvittaessa eri mieltä muiden kanssa.

Vierailija
24/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhtä lailla annan muiden puolustaa. Itse kullakin on oikeus toimia oman arvomaailmansa, elämänkatsomuksen ja moraalin mukaan, kunhan se ei suoraan vahingoita muita.

En kärsi toisenlaisista mielipiteistä, vaikka itse olenkin vahvasti omaa mieltä.

Mulle homouden harjoittaminen on syntiä. Piste. Jollekin toiselle se on ok.

Mutta se minkä olen huomannut, niin homojen puolustajat ovat yleensä hyvin aggressiivisia ja yrittävät saada kaikki ajattelemaan haluamallaan tavalla. Muita mielipiteitä tai elämänkatsomuksia ei suvaita, tai saa päälleen aikamoisen ryöpyn.

Vierailija
25/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen viesti on erittäin selvästi, että homous on ok.

Se mitä Pietari viestitti kolkyt vuotta myöhemmin, on Pietarin omaa kelailua.

Mä uskon Jesseen :)

Love!

Vierailija
26/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittävät saada kaikki ajattelemaan haluamallaan tavalla.

Kuten ihmisoikeuskysymyksissä. Kuten: ei saa kiduttaa. Orjia ei saa pitää. Naisen pitää saada äänestää ja päättä itse elämästään. Mustia ei saa syrjiä ihonvärin perusteella. Avioliitto on ihmisoikeus, josta minkään uskonnollisen ryhmittymän ei kuulu päättää sillä periaatteella että tämä ihmisoikeus annetaan yksille aikuisille ja ketään vahingoittamattomille ihmisille, muttei toisille.

Vierailija
27/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se minkä olen huomannut, niin homojen puolustajat ovat yleensä hyvin aggressiivisia ja yrittävät saada kaikki ajattelemaan haluamallaan tavalla. Muita mielipiteitä tai elämänkatsomuksia ei suvaita, tai saa päälleen aikamoisen ryöpyn.

Johtuu todennäköisesti siitä, että ihmisoikeudet ja se, että joku haluaa niitä toisilta rajoittaa, aiheuttaa yleensä jyrkän reaktion.

Voisiko joku oikeasti vastata siihen, että miksi osa teistä kuvittelee, että omia mielipiteitä voi laukoa miten vain ja muiden pitäisi ne hyväksyä ilman perusteluja? Mielipdettä ei vain voi ottaa vakavasti jos sille ei ole mitään perusteita. Se on silloin vain tyhjää mölinää jota ei tarvitse keskustelussa huomioida.

Vai johtuuko se perustelemattomuus siitä, että sille mielipteelle ei ole minkäännäköisiä järkiperusteita?

Vierailija
28/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on kyse kahden itsenäisen aikuisen suhteesta. Siihen ei muilla ole sanomista. Lasten asioihin toki saa puuttua, mutta sitten taas voi kyllä ihan perustellusti olla sitä mieltä, että homopari voi hyvin adoptoida ja hoitaa hyvin lapsensa. Mutta ymmärrän vastustuksenkin, jos se perustuu rehelliseen näkemykseen lapsen edusta.

Vierailija
29/50 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen voi miettiä, millaisen vastaanoton saisi tyyppi, joka vaikka kertoisi mielipiteenään, että naisten pitää järjeltään heikompina olla holhouksenalaisia, ja miehen päätäntävallan alla. Kun hänestä vaan tuntuu siltä, että tämä olisi luonnollista ja naisten itsenäisyys on jotenkin epäluonnollista, inhottavaa ja ehkäpä vaarallistakin.

(ja pakko kai laittaa varmuuden vuoksi, että tyypillä olisi toki oikeus olla tuota mieltä ja myös kertoa se)

Johtuu todennäköisesti siitä, että ihmisoikeudet ja se, että joku haluaa niitä toisilta rajoittaa, aiheuttaa yleensä jyrkän reaktion.

Voisiko joku oikeasti vastata siihen, että miksi osa teistä kuvittelee, että omia mielipiteitä voi laukoa miten vain ja muiden pitäisi ne hyväksyä ilman perusteluja? Mielipdettä ei vain voi ottaa vakavasti jos sille ei ole mitään perusteita. Se on silloin vain tyhjää mölinää jota ei tarvitse keskustelussa huomioida.

Vai johtuuko se perustelemattomuus siitä, että sille mielipteelle ei ole minkäännäköisiä järkiperusteita?

Vierailija
31/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat.

Minä en kylläkään sitä mielipidettä pysty ymmärtämään tai hyväksymään, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. En myöskään jaksa kuunnella heteroiden kristittyjen itkemistä siitä että heidän vakaumustaan ei kunnioiteta kun halutaan samat oikeudet kaikille ihmisille. Se että myös homoliitot ovat lain edessä samanarvoisia ei ole pois heteroilta.

Myöskin on naurettavaa että sinkkuna nainen saa adoptoida mutta jos elää rekisteröidyssä parisuhteessa toisen naisen kanssa, adoptio on kielletty. Siis toki suon sinkuille adoptio-oikeuden, koen vain että näin monet lapset jäävät ilman hyviä vanhempia. Ja ainoat perustelut joita tähänkin keksitään joko tekevät yksinhuoltajista hirviöitä tai antavat suvaitsemattomuuden voittaa (esimerkiksi koulu kiusaus; meidänhän ei tulisi tehdä töitä sen eteen että lapset eivät kiusaisi toisiaan vaan näiden teorioiden mukaan lapsista pitäisi tehdä sellaisia ettei heitä voisi kiusata. silmälasit piiloon ja luonnonkiharat suoriksi ja sitä rataa). Mutta tämä on minun mielipiteeni, sinulla on toki oikeus olla jatkossakin eri mieltä.

Vierailija
32/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2011 klo 22:50"]

Ihan vain uskonnollisen vakaumuksen vuoksi? (ts. "vain" siksi kun uskoo että se ei ole oikein, ilman sen kummempia tieteellisiä perusteluja)

Vai leimataanko heti huonoksi ihmiseksi, idiootiksi tai muuten vain vajavaiseksi?

Osaavatko homouden puolestapuhujat kunnioittaa myös toisen vakaumusta ja mielipidettä?

[/quote]

Saa pitää oman mielipiteensä, mutta ei saa kannustaa kansanosan syrjintään. Saa olla sitäkin mieltä, että orjuus on ok, mutta ei millään lailla toimia orjuuden jatkumiseksi/lisääntymiseksi.

Vierailija
33/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismia se on siinä missä muukin, jos siis vastustaa ihmisoikeuksia. Siitä saa olla mitä mieltä tahansa, onko jokin asia syntiä tai voiko esim. homot pitää kirkkohäitä, koska se asia kuuluu uskontoon. Muuten homoseksuaalien epäarvoisuutta lain edessä ei saa vastustaa, se on ihmisoikeusrikkomus.

Vierailija
34/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis jos tällaista kysyy, mielestäni leimautuu idiootiksi." Saako vastustaa" voi ei :D

Vierailija
35/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 18:31"]

[/quote]

Saa pitää oman mielipiteensä, mutta ei saa kannustaa kansanosan syrjintään. Saa olla sitäkin mieltä, että orjuus on ok, mutta ei millään lailla toimia orjuuden jatkumiseksi/lisääntymiseksi.

[/quote]

Aivan!

Vierailija
36/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta nykymaailmassa että edes mietitään tälläistä..

Vierailija
37/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA! Homouden vastustaminen on nykymoraalin ja nykylainsäädänön  mukaan ANKARASTI KIELLETTYÄ ja siitä voi joutua oikeuteen ja vankilaan. Homous pitää HYVÄKSYÄ ja siihen pitää KANNUSTAA!

Vierailija
38/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uskonnollinen vakaumus ja uskon että Jumala ei tarkoittanut samaa sukupuolta olevia avioitumaan, saatikka hankkimaan lapsia. Uskon, että on velvollisuuteni koittaa tehdä maailmasta mahdollisimman paljon sellainen paikka kuin uskon oikeaksi. Tämä oikeus ja velvollisuus on toki muillakin ihmisillä, mutta on jotenkin pöyristyttävää että minun oikeuttani koitetaan rajoittaa tai ainakin halventaa. En voisi kokea tekeväni moraalisesti oikein jos kannattaisin homojen avioliitto- tai adoptio-oikeutta. En kannattanut edes oikeutta parisuhteen rekisteröimiseen, mutta enemmistö päätti toisin.

Vierailija
39/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:03"]

Minulla on uskonnollinen vakaumus ja uskon että Jumala ei tarkoittanut samaa sukupuolta olevia avioitumaan, saatikka hankkimaan lapsia. Uskon, että on velvollisuuteni koittaa tehdä maailmasta mahdollisimman paljon sellainen paikka kuin uskon oikeaksi. Tämä oikeus ja velvollisuus on toki muillakin ihmisillä, mutta on jotenkin pöyristyttävää että minun oikeuttani koitetaan rajoittaa tai ainakin halventaa. En voisi kokea tekeväni moraalisesti oikein jos kannattaisin homojen avioliitto- tai adoptio-oikeutta. En kannattanut edes oikeutta parisuhteen rekisteröimiseen, mutta enemmistö päätti toisin.

[/quote]

Samoin jollakin ihmisellä voi olla uskonnollinen vakaus, jonka mukaan raiskatut naiset pitää ruoskia tai kunniamurha on oikein. Ei se silti tarkoita, että näin saisi Suomessa toimia.

Jos uskosi taistelee ihmisoikeuksia vastaan, ei sinulla ole oikeutta toimia sen mukaan ja näin ollen kiihottaa kansaa jotain ihmisryhmää vastaan. Aivan sama onko tämä ihmisryhmä homoseksuaalit, ihonväriltään erilainen ryhmä, kommunistit, jokin uskonlahko tai mikä tahansa ryhmä ihmisiä. Rasismi on Suomessa kiellettyä.

Vierailija
40/50 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ei tarvitse olla edes perusteluja. Mielipiteenvapaus on.

Uskonnollinen vakaus on mielestäni ainoa jossain määrin kelvollinen perustelu.

Mutta jos joku katsoo kannattavansa universaaleja ihmisoikeuksia ja silti vastustaa tasa-arvoista avioliittoa, niin saa varautua siihen, että joku voi hieman kysellä tästä ristiriidasta.

Muuten ihmettelen näitä "saako" kyselijöitä: onko teille noin vaikea asia, että olette eri mieltä enemmistön kanssa? Vai oletteko itse alkaneet kaivata jotain perusteluja vastustuksellenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän