Mitä 6- ja 7-luokkalaiset ovat tehneet koulun teknisen käsityön tunneilla? Elektroniikkaa??
Mitä nykyisin tämän ikäiset tekevät, onko se edelleen "veistoa", käsitellään puuta eri tavoin, vai onko se painottunut esim. metalli ja jonkinlaisiin sähkötöihin?
Kommentit (7)
Poikani teki sohvan jonmka päälysti parkkinahkalla ja vaatekomeron, tyttö teki kutomapuut ja kierreportaat 2-kerroksiseen taloon, poika teki elektroniikassa siivous robotin ja uuden led-valosarjan kylpyhuoneeseen, tyttö teki sähkötöissä opin näytteenä kaikki sähkötyöt viereen valmistuvaan omakotitaloon ja läpäisi 10/10 pisteillä näytön.
Poikani teki sohvan jonmka päälysti parkkinahkalla ja vaatekomeron, tyttö teki kutomapuut ja kierreportaat 2-kerroksiseen taloon, poika teki elektroniikassa siivous robotin ja uuden led-valosarjan kylpyhuoneeseen, tyttö teki sähkötöissä opin näytteenä kaikki sähkötyöt viereen valmistuvaan omakotitaloon ja läpäisi 10/10 pisteillä näytön.
Kyselen koska lapseni epäilee tehneensä väärän valinnan ja vielä voisi vaihtaa...
Millä luokalla tehty kantele? 7:lla?
ap
Tehdään sekä puu- että metallityötä, ei kuitenkaan elektroniikkaa tavallisesti.
Mulla on nyt käytössä tyttäreni tekemä marjanpoimuri.
KOululla varmaan osaisivat sanoa, eli miksi et kysy suoraan teknisen työn opettajalta.
Viidennellä tehtiin siis jotain löylykauhoja ja lintulautoja ja naulakoita puusta.
Kuudennella oma poika teki kaappikellon (puusta, valmiilla kellokoneistolla) ja jonkun elektroniikkarobottihärpäkkeen, joka kilisi ja villkkui valoja. Ja lisäksi muistaakseni jokusen erilaisen pyssyn. Varsijousta se suunnitteli, mutta minä ja luulen että opettajakin kielsi sen...
Elektroniikka kuuluu yläkoulun opetussuunnitelmaan. Katso oman lapsesi koulun sivuilta tai kunnan sivuilta opetussuunnitelma ja keskustele sen jälkeen lapsesi kanssa.
viisikielisen kanteleen, lottokoneen jossa elektroniikkaa, taskulampun.