Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen koulumatka yksin?

Vierailija
10.08.2011 |

Saako lapsi kulkea kouluun yksin, kun ikää on 7v. ja 5kk.

Naapurit kyylää hulluna lapseni liikkumista, kun olen antanut käydä lähikaupassa yksin.

Koulu on taas kaupan vieressä.

Poika ei halua minua saattamaan. Haluaa kulkea yksin.

Onko lapsen sallittua kulkea matkansa yksin?

Onko siihen joku ohjeistus?

Minun mielestä asutaan rauhallisella alueella ja pojalla kouluun matkaa n. 500 metriä ja tien ylityksiä on 2.

Osaa kulkea, mutta naapureita se näyttää vaivaavan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai 1. luokkalainen saa kulkea kouluun yksin. Varsinkin, jos noin lyhyt matka, lapsi tuntee reitin ja HALUAA kulkea sen yksin. Unohda naapurit!

Vierailija
2/5 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli viikkoa sain viime vuonna saattaa ekaluokkalaista sitten sano että menee yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiset menis kouluun? Harvalla on mahdollisuus lapsen kouluaikojen mukaan töihin mennä!

Vierailija
4/5 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua käyty nyt kaksi päivää, ja tänä aamuna (toinen kouluaamu siis..) jo kauhea tappelu siitä, että olisi halunnut mennä yksin. Todellakin annan kulkea yksin, matkalla on muitakin samanikäisiä keskenään kulkemassa, ja autot noissa paikoissa varmasti tietävät että koululaisia on liikenteessä, missä tie ylitetään. Pakkohan se on päästää yksin menemään, kohta alkaa työt yms taas ja sitten kotona ei todellakaan ole aamuisin enää ketään saattamassa. Jos joku siitä syyttää, niin maksakoot kuljettajan sitten lapselle aamuisin..

Vierailija
5/5 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä ekalla luokalla. Ja mä olin silloin vasta 6-v. Sen jälkeen kävelin yksin. Joskus kävelin naapurien lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi