Mies pettää taas saman naisen kanssa...?
Mies jäi kiinni pettämisestä viime talvena, oli jonkinlainen muka "kaverisuhde" toiseen naiseen.
Noh, mies lupasi ja vannoi, ettei enää koskaan ota yhteyttä naiseen. me siis olemme edelleen yhdessä, oikein näytti, kun poisti naisen numeron puhelimestaan.
Pari kertaa sen jälkeen olen kysynyt, onko kuullut tästä Mirjasta mitään- vastaus on aina että ei.
Ja nyt mä tein mokan, uteliaisuuksissani ja tyhmyyksissäni katoin miehen puhelinta- ja kappas, sinnehän se Mirjan nro oli taas ilmestynyt.
Ja kyllä vituttaa! Mitä voin tehdä? En voi kertoa miehelleni "löydöstäni", koska en olisi ikinä saanut puhelinta edes katsoa, tiedän. Jos taas kysyn ihan muuten vaan, kieltää tietysti.
Ja toisaalta, en voi miestä pihallekaan heittää, voihan olla, että asialle on vaikka järkevä selitys? Tai niin haluan ainakin kuvitella...
Tiedän olevani tyhmä idiootti, kun en miehestä heti eroa ottanut, ne kun ei koskaan muutu. Että sitä ei nyt enää tarvitse kenenkään tulla sanomaan, kiitos.
Kamalaa vaan olla ja odottaa, kun ei voi aukasta suutaan...
Kommentit (86)
nyt lopetatte sen miehen pelkäämisen.
ja se kännykkä kannattaa tutkia säännöllisesi esim. puolen vuoden välein, ehdottomasti. Saatte sielullenne edes pienen rauhan jos se mies ei sitä pysty teille muutoin suomaan.
Jos mies pettää kerran, tietty sitä pitää seurata ja kytätä, koska harva jättää yhteen kertaan.
Neuroottiseksi ei kannata alkaa, vaan ihan perusseuranta, ettei se saa päähänsä mitään hölmöyksia ja jos saa niin mies HETI tilille.
mieheen luottaa, niin silloin on viisainta ihan oman mielenterveyden ja lasten mielenterveyden kannalta erota. Jos vanhempien välit ei ole kunnossa, kyllä se vaikuttaa lapsiin ja lasten käsitykseen parisuhteesta.
Kenkää pettureille, sanon minä. Mihin se dalmatialainen täplistään pääsee?
Kyllä se munkin kokemuksien mukaan vaan niin on että jos kerran se luottamus on mennyt niin ei sitä takaisin enää saa, ja ihan aiheesta. Itse olen semmoisen luirun kanssa viettänyt vuosia ennenkuin suhde lopulta kaatui siihen että itsellä meni kuppi nurin lopullisesti.
Mies siis petti reissullaan ja sitten tunnontuskissaan paljasti pussailleensa toista. No pikkasen kun puristi niin eihän se mitään pussailua sitten vaan ollutkaan. Mutta vannoi ja vakuutti ettei ole siihen naiseen enää ikinä yhteydessä.
Annoin sitten anteeksi (typerää) ja jatkettiin normaalisti kuukausi pari. Ystäväni soitti ja kertoi minulle että netissä olisi jotain minkä hän haluaisi minun lukevan ja sitten päättelevän itse mitä teen.. Hän antoi omat salasanansa sivustolle koska omia minulla ei sinne ollut ja pääsin näin lukemaan miehen keskustelut toisen naisen kanssa.. siis kyseessä oli vielä näinkin julkinen foorumi että esim ystäväni sai sen lukea.
Suutuin kovasti ja näytin näkemäni miehelle ja kysyin mistä on kyse, tekstit olivat aika selkeitä hellyydenosoituksia. Hän tunnusti että nainen oli sama. Ja taas lupasi ja vannoi ettei enää ikinä. Kuinka tyhmä voi nainen olla?
Erosimme tosiaan vasta vuosi sen jälkeen kun miehen yölliset juhlinnat kaveriporukassa (mua ei ikinä kutsuttu) johtivat siihen että sanoin soronoo. Olisi pitänyt sanoa ajat sitten. Petturi ei koskaan muutu, ei tämä peruspetturi ainakaan, se tulee aina olemaan epäluotettava, onnea sillekin muijalle joka nyt on kierrossa.
Löysin minäkin suht pian eron jälkeen uuden ihanan miehen jonka kanssa ei ole ollut minkäänlaista luottopulaa puolin ja toisin. Ollaan naimisissa ja lapsi tulossa. Ihan ihmetyttää näin jälkikäteen miten jaksoin niin epävarmassa ja mädässä suhteessa kun olisin voinut aikaisemmin jo saada tilalle jotain näin erilaista.
Kuuntele sydäntäsi ap. Jos et voi luottaa mieheen, niin tee itsellesi palvelus. Joku aikaisempikin jo sanoi näin. Ei se suhde tule toimimaan tuolla pohjalla. Pelasta itsesi ja mielenterveytesi ja hanki parempaa.
ite en enää löytäny tätä, kun otsikonki unohdin. Mutta kiva näin!
Jos joku on huomannut, tästä on kuukausi aikaa, kun alotuksen kirjoitin. Ja mikään ei ole muuttunut miksikään, en ole saanut sanottua miehelleni mitään. Kerran kyllä sanoin, että asia(heidän suhde) vaivaa mua edelleen paljon, koska väkisinkin joudun näkemään kyseistä Mirjaa, piirit kun on pienet, harvase päivä tulee kaupassakin vastaan. Ja kun edelleen moni asia on minulle epäselvä.
Mies melkeinpä raivostui siitäkin, vanha juttu jo, pilaan kuulemma itse suhteen jauhamalla jatkuvasti(?) vanhoista asioista, jotka hän jo haluaisi unohtaa.
Oon nyt ihan tarkotuksellakin pari kertaa selannu miehen puhelimen läpi, mutta sielä ei mitään ole ollut. Tosin kaikki viestithän hän aina poistaa samantein...
Ja se mirjan numero, ei ole sielä enää samalla nimellä, vaan ovelasti sukunimellä tallennettu. Enhän mä muuten olis osannu moista ettiäkään..Ja eihän mun mies nyt ihan sentä niin hölmö ois ollu, että samalla nimellä tallentais :)
Sen naisen numero on salainen, eli miehen on täytynyt se joltain pyytää, tai sitten nainen on itse hänelle soittanut, tai sen antanut.
Joku kysyikin, mitä mä pelkään.
En tiedä, mietin jatkuvasti, onko tämä ja luottamuspula oikesti tarpeeksi suuri syy erota monen vuoden suheesta, jossa vielä pieniä lapsiakin.
Oon aina pitäny hirveän tärkeenä sitä, että lapsilla olis ehjä perhe- ja viimeseen asti toivon, että se pysyis. Monet tuttavapiirissä on eronneet, oma sisko on yh ja velikin eronut, jotenkin en tahdo tuottaa sitä pettymystä itelle, lapsille, tai mun suvulle, jos jäänkin yksin..
Ja mitä, jos se rakkaus ei lopukaan, koskaan? Osaisinko olla onnellinen yksin, kestäisinkö nähdä, miestäni jonkun toisen kanssa?
Ja ihan naurettavaahan tää on, että tollasia asioita mietin, jos mies pettää. eihän se mun syyni ole, jos ero tulee. Oon vaan niin sinisilmänen ja asenteella "kyllä kaikki vielä muuttuu paremmaks" että ihan itteäniki vituttaa.
Oon vaan yrittäny olla ajattelematta koko mirjaa- ja odotellu, josko jossain vaiheessa paljastuis jotain lisää...
AP
keino se on tuokin, hyväksyä miehen pettäminen.
Jos se saat sinut onnellisemmaksi kuin se, että puhutte (/ sinä puhut) avoimesti ja rehellisesti toisillenne niin ok.
Minusta on kurjaa, että nainen painaa asian villasella, kun ei siihen kuitenkaan 100% kykene.
Tottakai mies raivostuu, hänhän on jäämässä kiinni. Korottaa ääntää, jotta hiljenet ja nielet...ei oo reilua.
...mutta toisen puhelimen tonkiminen ilman lupaa on laitonta, toisen aikuisen paneminen ei ole mitenkään laitonta
keino se on tuokin, hyväksyä miehen pettäminen.
Jos se saat sinut onnellisemmaksi kuin se, että puhutte (/ sinä puhut) avoimesti ja rehellisesti toisillenne niin ok.
Minusta on kurjaa, että nainen painaa asian villasella, kun ei siihen kuitenkaan 100% kykene.
Tottakai mies raivostuu, hänhän on jäämässä kiinni. Korottaa ääntää, jotta hiljenet ja nielet...ei oo reilua.
En hyväksy pettämistä, todellakaan. Mutta tällä kertaa, kun ei ole muita todisteita, kuin se numero, niin mitä mä voin tehdä, muuta kun odottaa? Ei mies myönnä mitään, sen tiedän, pelkästään sen takia, että numero löyty- keksii jonkun selityksen sillekin, ja voihan olla, että asialle on, ehkä ihan oikeasti hyväkin selitys, mikä ei liity pettämiseen?
ja toisaalta, siihen en kyllä toisaalta usko itsekään. Haluaisin vaan niin kovasti uskoa.
Et tiedäkään, kuinka pahalta musta tuntuu, kun ei voi/uskalla tehdä mitään, muuta, kun odottaa. Tahdon ajatella, että kaikesta jää ennemmin tai myöhemmin kiinni.
Olen yrittänyt puhua, mutta mies ei suostu. vanhoja juttuja jo, muka.
Ja mitä tohon viimeseen viestiin tulee, mulle on toisaalta aivan se ja sama, onko toisen puhelimen tutkiminen rikos vai ei. Jos mies tahtoo mut syytteeseen siitä laittaa, jos hänelle asian paljastan, niin siitä vaan.
Olen sitä mieltä, että jos hänellä on jotain salattavaa, mikä minun kuuluisi tietää, eikä muuten suostu kertomaan, niin jatkossa(kin) aion puhelimen tutkia.
Näköjään siitä vaan ei ole mitään hyötyä.
Pyysin alunperin neuvoja, mitä tehdä, paljastamatta miehelleni puhelimen urkkimista. En nyt sitten tiedä, onko suoraan pihalle heittäminenkään se oikea, ensimmäinen ratkaisu.
Mutta naisen kanssa voi oikeasti olla kaverikin, ilman mitään suhdetta. Tässä tapauksessa siitä ei kait ollut kyse. Ei auta kuin sanoa suoraan miehelle.
Summa summarum:
Ap:n miehellä on naistuttava, joka on vähintään kaveri. Muusta ei ole tietoa, ei myöskään pettämisestä. Ap sai selville, että mies on ollut tekemisissä naisen kanssa, kilahti ja vaati miestä lopettamaan yhteydenpidon. Mies lupasi ja poisto naisen yhteystiedot.
Nyt suuri draama on siitä, että mies on laittanut puhelimeensa naisen numeron takaisin. Muusta ei ole varmuutta.
Lisäksi mies on jossain vaiheessa valehdellut ap:lle siitä, miten hyvin ko. naisen tuntee ja onko ollut yhteydessä tähän.
Suoraan sanoe, jos ap on noin mustasukkaista tyyppiä, en yhtään ihmettele, jos mies ei halua kertoa kaikkea. VAlehtelu on tietysti värin, mutta ymmärrettävää sekin.
Voi olla, että mies pettää, mutta jospa ei petäkään? AIka kohtuuttoman kova kuri ja valvonta miehellä!
...mutta toisen puhelimen tonkiminen ilman lupaa on laitonta, toisen aikuisen paneminen ei ole mitenkään laitonta
mene poliisille itkemään
Odotat että mies jää kiinni? Hänhän on jäänyt jo kiinni valehtelusta ja siitä että pitää yhteyttä toiseen naiseen. Mitä todisteita tarvitset?
Riittääkö että löydät housut kintuissa yhdessä heidät jostain? Näin ei todennäköisesti tule tapahtumaan koskaan. Odotatko että mies jää velhtelusta kiinni? Hänhän jäi jo ja se ei ole sinulle riittävä syy erota..
Jos mä oisin sä niin sanoisin miehelle että löysin numeron.Ihan sama miten paljon suuttuisi, sanoisin että jos jollain on syytä olla vihainen niin minulla.
Vaatisin selitystä. Mutta miksi? Siksi että mies voisi valehdella vielä lisää? En ymmärrä mitä odotat? Että kuten elokuvissa kaikki onkin ollut vain suurta väärinkäsitystä ja miehelläsi on ollut hyvä syy uudelleen olla yhteydessä naiseen ja valehdella sinulle... no, sitä hyvää syytä odotellessa.
Ja niinkuin aiemminkin jo sanoin, kun kerran jo olet päättänyt jäädä suhteeseen ja jäädä suhteeseen joka on valetta niin jää, mutta älä silloin tongi puhelinta.
itse teet elämästäsi sellaista kuin se on. Aina on vaihtoehto.
Oilisiko hän voinut laittaa Mirkun numeron takaisin puhelimeena, jotta tietää kun/jos Mirkku soittaa hänelle?
Tuohon pelkän numeron olemassaoloon löytyy kyllä ihan järkevä perustelu.
Vierailija kirjoitti:
puhelinratsioita salailette, jos toinen pettää mennen tullen ja palatessa. Mitä väliä, jos tuleva ex-mies loukkaantuu siitä, millä tavalla jäi pettämisestä kiinni.
Joo, huvittavaa suorastaan :) Mies pynttäytyy "työmatkalle" dödöt höyryten ja parhaimpiinsa sonnustautuen ja pikkuvaimo katselee haikeana vierestä miettien kuinka se oman kullan pili illalla lupsahtaa koloseen.
Mutta ei, ei, ei voi kertoa, että on tutkittu puhelin ja on tieto pettämisestä. Kun sehän on rangaistava teko, jos katsoo, onko mies luottamuksen arvoinen ja uskollinen. Voi jessus teitä.
Siis en nyt ymmärrä. Eikö suurimmalle osalle ihmisistä pettämisessäkin ole nimenomaan se luottamuksen rikkominen pahempi juttu kuin itse seksi? Miehesi on siis pettänyt sua aiemmin, lupasi pysyä Mirkusta kaukana ja silti hänellä on Mirkun numero. Eli valehtelee sulle=luottamus menetetty taas.
Kyllä mulle riittäisi eroon jo se, että mulle valehdellaan. Muutenhan mies olisi näyttänyt/kertonut että puhelimessani on kyllä edelleen Mirkun numero syystä x. Ei ole kertonut ei.
Pitääkö sun tosissaan saada todisteita viekä uudesta pettämisestä, kun jo näillä todisteilla on selvää, että sua ei kunnioiteta? Ja muutenkaan en pystyisi olemaan suhteessa jossa epäilen toista jatkuvasti vaikka syytä ei olisikaan. Ei kummallekaan reilua.
Yritä nyt miettiä vielä järjellä nämä asiat äläkä kuuntele tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan nyt tuota uskomatonta tarinaani.Mieheni siis kuvittelee olevansa rakastunut tuohon maksettuun venäläiseen naiseen joka ei ollut kauaa tehnyt maksettua seuralaispalvelua ja lupasi lopettavansa.Heh heh.Eilen kun kävin gynellä ja sanoin että mieheni on pettänyt ja haluan kaikki tautikokeet.kysyi hän onko mahdollisuus tauteihin.No jup,onhan se vaik mihin.Tänään klamydia ja tippuri,parin kk päästä sit hiv koe ekan kerran elämässäni.
Olen nimittäin ollut tietämättäni hänen kanssaan ja nyt tietäen.
Vaikkeivat tapaa,meilejä,soittoja.Koneellani näen että hän käy joka päivä venäläisellä sähköpostisivulla,jossa näkyy siitä naisesta kuva ja miehestänikin.Miten saisin sen tekstin suomeksi?Kiusaan itseäni.Ja silti rakastan miestäni.On tää kauheeta.
Oisko jo parempi alkaa järjestellä lähtöä hissukseen. Et kai sä nyt enää tuollaisen kanssa mitään halua? Anna mennä maatuskan mukaan, korvat luimussa ja häntä roikkuen palaa ovellesi aikanaan kolkuttelemaan. Toivottavasti selviät säikähdyksellä noista testeistä. Yököttävä ukko.
Kun avauksesta on jo yli 6 vuotta niin uskoisin että mies jo exä ja elelee jossain Mirkkunsa kanssa.
Tähän on yksi hyvä salainen ase. Muista aina välillä sopivan tilaisuuden tullen (niitä aina välillä tulee), että et käy vieraissa sen enempää kuin miehesikään. Se laittaa ajattelemaan ja mustasukkaisessa pettäjässä herättää räjähtävää tuskaa, jota ei uskalla päästää ulos. Jos ei muuta, niin suloinen kosto ilman että tarvitsee tehdä mitään.
Hakalin kardaani kirjoitti:
Kun avauksesta on jo yli 6 vuotta niin uskoisin että mies jo exä ja elelee jossain Mirkkunsa kanssa.
Kerran Porvoosta, aina Porvoosta. Hyvä trolli ei vanhene koskaan :D
Kyllä minä tein niin että reilusti myönsin katsoneeni postin/puhelimen/whatever. Peliriippuvainen kymppitonnin velkaa oleva avokki ei olisi jäänyt niin näppärästi kiinni, ellen olisi hänen postiaan aukaissut. Arvata saattaa kuinka vihainen hän oli kirjesalaisuuden rikomisesta :D Nauroin vain päälle ja sanoin että minulle tärkeämpi rikkomus on se että mies on valehdellut, pakkasin kamani ja lähdin.
Toinen mies jä kiinni pettämisestä valehtelemalla ettei tunne kys henkilöä, mutta löysin luuristaan hänen numeronsa, ja pari viestiä(joissa ei tosin ollut mitään kummallista) jolloin valheesta oli jääty kiinni, ja kamala itkeminen yksityisyyden loukkaamisesta. Sanoin vain että hän voi mennä yhteen tämän "maaritin" kanssa, ja itkeä sitten hänelle yksityisyyden loukkaamistaan, minua ei enää kiinnosta. Pointti tässä mulla se, että ole jo varma erosta, niin ei haittaa vaikka mies tietäisikin sinun saaneen todisteet "ratsaamalla".
Minulle riittää eron syyksi oma vahva tunne siitä että minulle valehdellaan, eikä minun näin ollen tarvitse saada miestä edes kiinni valheistaan. Jos mulla on tunne, että kaikki ei ole kunnossa, niin silloin ei ole koskaan ollut, joten luotan intuitiooni hyvin vahvasti.
en tiedä millaisia muiden miehet ovat vihaisina, mutta itse olen sen verran tempperamenttinen, etten kyllä hiljaa olisi.. Mies saisi ihan vapaasit suuttua.
Me tosin emme usein riitele miehen kanssa tuollaisista asioista usein, eikä mies ole koskaan pakannut esim. tavaroitaan ja häipynyt.. JOs suuttuu se on lähinnä mököttämistä. Sitten menee hetki ja tulee luokse kun haluaa sopia..