Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä astiasarjaa SINÄ keräät? Ja miksi?

Vierailija
10.08.2011 |

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Vaniljaan. Melkein oli pakko hankkia sitä. Mutta en raaskinut, kun on jo muita astioita niin paljon. Nyt tuntuu, että onneksi en hankkinut, huuma on mennyt ohi ja nyt kun täällä vielä todetaan että yhdisteleminen vaikeaa, niin senkin takia. Tottahan se on että Vaniljassa on jo kuvioita, kahta väriä, muotokin on omanlaisensa. Mitä siihen tosiaan olisi yhdistänyt?

Vierailija
42/64 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harmillisesti siinä ei ole kaikkia astioita tarjolla?

Lisäksi astiat istuvat huonosti astikaappiin ja astianpesukoneeseen :D

mutta nättejä on kuin mitkä ja se ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin saada sitä lahjaksi yhdeltä sukulaiselta kymmenisen vuotta sitten. Aluksi ajattelin, että ne on ihan kauheita, nyt silmä on tottunut ja maku aikuistunut ja olen ottanut ne käyttöön.

Vierailija
44/64 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaista Teemaa on paljon, isot lautaset, keskikokoiset lautaset, pasta/keittolautaset, murokulhot, kakkulautaset, kahvikupit, teekupit, mukit, pitkiä vateja 2 kpl, pyöreitä kulhoja 4 eri kokoista, pieniä neliövateja 2 kpl, kananmunakupit, kermanekka ja sokerikko, kermapullo. Lisäksi yhdistelyyn valkoista Teemaa pitkä vati, perunakulho kannella ja iso pyöreä vuoka.

Parempina astioina valkoista Illusiaa, alkuruokalautaset, pääruokalautaset ja keittolautaset, kahvikupit ja teekupit.

Kartio-laseja tummansinisiä (isoja ja tavallisen kokoisia), lisäksi Kartion snapsilaseja. Vernan viinilaseja arkisempaan käyttöön tai isolle porukalle kirkkaina. Tapio-punaviinilasit.

Hackminna-aterimia (sininen ja valkoinen) arkikäyttöön: haarukat, veitset, pienet haarukat, isot ja pienet lusikat. Mango-aterimia: haarukat, veitset, isot lusikat, jälkiruokalusikat, kahvilusikat, tarjoiluottimet.

Vierailija
45/64 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Mulla on nimittäin kaikki keräämäni astiastot jo täynnä. Löytyy Arabian Lumi-astiasto 18 hengelle, Pentikin Aino 12 hengelle, Arabian 24h 12 hengelle ja sitten sekalaiseen yhdistelyyn paratiisia, vaniljaa, viinimarjaa, taikaa ja lilakukkaista Illusiaa. Kaapit on täynnä eikä mitään mahdu. Pakko alkaa varmaan kohta luopumaan vanhimmista.

Mitä ihmettä alkaisin taas keräilemään? Olen jotenkin ihastunut Pentikin harmaaseen Edeniin. Myös Villeroy&Bochin astiasto voisi olla piristävää vaihtelua.

Missä säilytät kaikkia noita astioita, minkä kokoinen koti sinulla on? Ovatko astiat näkyvillä, ikäänkuin koristeena joissakin lasikaapeissa, silmän ilona? Kuinka isoja juhlia järjestät (kuinka paljon vieraita, kuinka monta ruokalajia)? Kuinka usein ylipäätään käytät niitä?

Nuo taitavat olla kaikki uusia, eli konepestäviä ...

Mitä muuta teillä on kotona kuin astioita? Eli minkä kokoinen esim. kirjasto?

Se astiastoja keräämätön (mutta liian paljon kirjoja omistava)

Vierailija
46/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rice -merkillä on paljon ihania melamiiniastioita :)

Vierailija
47/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi anopilta tuli Kiltaa, joka sopii meidän Teemojen kanssa. Mummilta tuli vanha Arabian kukka-astiasto (nimetöntä mallia), ja omien vanhempieni astiat saa ottaa joku muu sisarus. Mutta laatikkokaupalla olemme saaneet kantaa kierrätyskeskukseenkin.

Vierailija
48/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa ihan arki- ja juhlakäytössä. Basic, ei tarvitse hienostella. Onnistuin jopa löytämään poistokoon lautasia 19cm ja 23cm lisää. En itsekään välitä niistä ylisuurista 26 cm lautasista.. siinä saa lihapulla etsiä kaveria hetken aikaa.

En ymmärrä miksi ihmiset nykyään muka haluavat isoja lautasia? Koko ajan kuitenkin toitotetaan kuinka lihotaan ja syödään liikaa.. eikö se ateriakoon hallinta ole helpompaa pienemmällä lautasella. Isolla lautasella näyttää vain kärpäsen p....... ja niin tulee lastattua lautasta lisää.

Vierailija
49/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikäytössä on Ikean 24h-kopio, riittää vallan mainiosti.

Juhlavampiin tilaisuuksiin meillä on miehen perintönä saama valkoinen mutta koristeellinen Limoges-posliiniastiasto.

http://en.wikipedia.org/wiki/Limoges_porcelain

Muuten kerään enemmän tai vähemmän Muumi-mukeja (ostan harkiten ja vain sellaisia, jotka miellyttävät omaa silmää) sekä Kartio-laseja.

Joskus olen haaveillut Myrnan keräämisestä. Mummolla oli Myrna-kupit juhlakäytössä.

Vierailija
50/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten kun perintöastioita alkaa tulvia ovista ja ikkunoista? Meillä onneksi anopilta tuli Kiltaa, joka sopii meidän Teemojen kanssa. Mummilta tuli vanha Arabian kukka-astiasto (nimetöntä mallia), ja omien vanhempieni astiat saa ottaa joku muu sisarus. Mutta laatikkokaupalla olemme saaneet kantaa kierrätyskeskukseenkin.

Äidillä on muutamat kahvikupit ja kannuja, siinä se. Anopin kaluston vie luonnollisesti tytär.

Vierailija
51/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osannut oikein päättää, mitä astioita keräisin, kun on juhlapäiviä varten kyselty.

Siksi minulla on keltaista Teemaa, valkoista ja vaaleansinistä KoKoa, vihreää 24H:ta, vihreää ja kirkasta Kastehelmeä, punaista ja harmaata Edenia. Lisäksi halpiksia, jotka miellyttäneet silmää mm Stockalta ja Anttilasta, kirppislöytöjä, laseja Ikeasta. Aterimet Pentikin Matildaa.

Tykkään sekoittaa erilaisia astioita samaan kattaukseen.

Vierailija
52/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuolla kyseltiin... se on ihan vaan hyödyllistä ja iloa ja harrastus... kai tässä elämässä saa nauttia kauneudestakin, jos se ilahduttaa?

Meillä on kuusihenkinen perhe ja vieraita käy silloin tällöin, ei olla mitään hirmujuhlijoita, mutta ihan se 12 tarvitaan kun tulee vaikka sisko perheineen kylään ja vaikka mummo samalla.

Vierailija
53/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusastiasto" on valkoisena ja olen täydentänyt sitä sitten muilla väreillä. Tykkään Teeman muodosta ja ovat aika helppoja yhdistellä erilaisten astioiden kanssa.

Vierailija
54/64 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerännyt Taikaa, erilainen, nätti ja mukavantuntuinen kahvikuppi juodessa.

Vierailija
55/64 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään väliä vaikkei kaikki niitä astioita halua keräillä. Kukin tyylillään!

Mä tykkään katsella kauniita asioita, oli ne sitten astioita, vaatteita, kenkiä, tai ihmisiä, tai mitä vaan. Musta on ihana saada kattaa näteillä lautasilla ja ihailla kaunista kattausta. Suurena kirsikkana tämän kakun päällä on tietysti se, että saan kattaa pöydän rakkaille ihmisille jotka kokoontuvat meille syömään. Kokkausinto on tainnut tulla äidiltä perittynä, tykkään siis tehdä ruokaa ja tykkään "kestitä" isoakin porukkaa. Se on vaan hirmu mukavaa. Ja tähän kaikkeen kuuluu mulla automaattisesti kauniit astiat :)

Vierailija
56/64 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosin lähes kaikki sarjasta kerättyä ennen sen lopettamista. Kahvikuppejakin on parikymmentä kappaletta, on siis särkymävaraa. Mun mielestä se on todella kaunis sarja, ehdottomasti Arabian yksi parhaimmista. Lisäksi mulla on Iittalan Roxy sarjaa ja mustaa Octimea. Villeroy&Bochin Florea sarjaa on pari kahvikuppia asetteineen. Tällä hetkellä en kerää mitään astiasarjaa, onhan mulla niitä jo tarpeeksi. Mutta himoitsen salaa Kate Carlylen ihania astioita.

Vierailija
57/64 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä välissä keräsin jotain mutta lopetin kun kaikki kalliit astiat särkyi aina ensimmäisenä.

Vierailija
58/64 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään vanhoja astioita noin yleisesti. Ostan ihan yksittäiskappaleitakin, jos silmää miellyttää.

On mulla tietty käyttöastioina noita Kartion laseja, Teemaa, Uhtuaa ja noita isoja Taika-mukeja löytyy.

Vierailija
59/64 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mummulta perityt Myrnat löytyy, mä en itseasiassa niistä oikein pidä, mutta joskus juodaan kaffit arvokkaan vanhan mummun muistoksi. Sitten löytyy samalta mummulta perittynä sellainen ruusukukkainen Arabian hyvin vanha kahvikalusto, kahvikannut ja kaikki, se on tosi romanttinen ja kesällä tykkään käyttää sitä ja varsinkin huvimajassa päiväkahvilla. Kerään sellaista ikivanhaa Arabian Kesäkukka-sarjaa, huonosti vaan tuntuu löytyvän. Juomalaseja on tosi vanhoja, en tiedä edes minkä tehtaan, sellaisia hienoja paksuja. Kermakkoja ja sokerikkoja ja vanhoja maitokannuja on kaapillinen. Niin juu ja sitten on aika paljon vanhaa Pekka-sarjaa, ihanan yksinkertainen ja niiin nostalginen! Näitä täydentää sitten Pentikin Vekki (harmi kun valmistus lopetettiin) ja Marimekon skoolit.

Vierailija
60/64 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Runon Kesäsade-lautaset on mulla!! Ai että ne onkin kauniita, niin niin kauniita... ilokseni huomasin että niihin sopii mustan, valkoisen ja helmen harmaan Teeman lisäksi myös oliivi Teema, kun lautasissa olikin vihreätä väriä :) en muistanut sitä ollenkaan, mahtava juttu. Piti heti mallailla eri värejä ja ne oliivit oli tosi kivan näköiset Runojen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän