Mitä astiasarjaa SINÄ keräät? Ja miksi?
Kommentit (64)
Se on musta nätti ja siihen saa kivasti piristeitä eri värisillä kattauksilla.
Meillä on koko sarja, enkä tykkää ollenkaan (oli alunperin miehen). Väri on minusta hankala vähän kellertävä.
Itse tykkään Pentikin kokovalkoisesta Anis-sarjasta ja uudesta Edenistä (molemmat värit käy)-
Surullista. Mulla on nimittäin kaikki keräämäni astiastot jo täynnä. Löytyy Arabian Lumi-astiasto 18 hengelle, Pentikin Aino 12 hengelle, Arabian 24h 12 hengelle ja sitten sekalaiseen yhdistelyyn paratiisia, vaniljaa, viinimarjaa, taikaa ja lilakukkaista Illusiaa. Kaapit on täynnä eikä mitään mahdu. Pakko alkaa varmaan kohta luopumaan vanhimmista.
Mitä ihmettä alkaisin taas keräilemään? Olen jotenkin ihastunut Pentikin harmaaseen Edeniin. Myös Villeroy&Bochin astiasto voisi olla piristävää vaihtelua.
Ja Teemaa ennen sitä.
Minulla on keltaista Kiltaa kevääksi ja pääsiäiskattauksiin
Punasita Teemaa jouluksi.
Sinistä Teemaa ja Kiltaa täydellinen astiasto.
Ovat kauniita. Rakastan Killan muotoja ja värejä.
Nyt on tosin hakusessa valkoiset lautaset. Emme halua Teemaa, vaan jotain muuta.
Muuta kallista sarjaa ei kerätä, mutta Viivi ja Wagner -mukit on meidän lemppareita ja niitä ostetaan aina miehen kans toisillemme ku halutaan yllättää toista. :)
värikäs paratiisi. Ollut lempparini pienestä tytöstä lähtien. Muut astiat eivät koskaan ole kiinnostaneet. Niiden kaveriksi on valittu sininen teema ja valkoinen koko.
Ja Teemaa ennen sitä. Minulla on keltaista Kiltaa kevääksi ja pääsiäiskattauksiin Punasita Teemaa jouluksi. Sinistä Teemaa ja Kiltaa täydellinen astiasto. Ovat kauniita. Rakastan Killan muotoja ja värejä. Nyt on tosin hakusessa valkoiset lautaset. Emme halua Teemaa, vaan jotain muuta.
Koska ovat isoja 4 dl - inhoan juoda teetä jostain pikkukupista. Ja ne sopivat kauniisti Teemaan.
En oikein tiedä miksi pitäisi kerätä eikä ole tilaakaan.
Kauniita, yhteensopivia, mutta eriparisia astioita ja laseja on kyllä ihan riittävästi isommallekin ruokavierasjoukolle. :)
Ja siksi että minusta ovat kauniita. Ehkä vähän enemmän jouluastiasto meillä mutta käytän kyllä muulloinkin
Vanha Luxembourg - koska aloin sitä joskus yli 15 v sitten keräämään :). Oikeastaan keräys on päättynyt, koska mulla on lähes kaikki, mitä tarvitsen. Nykyisin haluaisin jonkun toisenkin vähän yksinkertaisemman astiaston mutta toisaalta tuo sopii meille ihan hyvn edelleen. Sisustus on muuten simppelimpi, niin astioilla voi sitten koristautua ;).
siihen erivärisiä Teema astioita. Lisäksi vähän en muista nimea ehkä Taika-sarjaa, sellainen punainen jossa kuviota. sopii muodon puolesta hyvin yhteen.
Pentikin omena-sarja.
Villeroyn kalusto vähän parempaan käyttöön.
Käytätkö näitä ihan arkena ja aina? Millaiset aterimet teillä näiden kanssa käytössä? Entä lasit? Pöytäliina yms?
10 vuotta Teeman ärsyttäviä syviä lautasia katseltuani möin Teemat hirmuvoitoilla huutiksessa pois ja ostin uuden Arctican. Johan rupes lautaset mahtumaan tiskikoneeseen!
Surullista. Mulla on nimittäin kaikki keräämäni astiastot jo täynnä. Löytyy Arabian Lumi-astiasto 18 hengelle, Pentikin Aino 12 hengelle, Arabian 24h 12 hengelle ja sitten sekalaiseen yhdistelyyn paratiisia, vaniljaa, viinimarjaa, taikaa ja lilakukkaista Illusiaa. Kaapit on täynnä eikä mitään mahdu. Pakko alkaa varmaan kohta luopumaan vanhimmista.
Mitä ihmettä alkaisin taas keräilemään? Olen jotenkin ihastunut Pentikin harmaaseen Edeniin. Myös Villeroy&Bochin astiasto voisi olla piristävää vaihtelua.
Miksi te ihmiset keräätte niin paljon tavaraa? Eikö yksi astiasto ole riittävä? Onhan joillain tietysti arki- ja juhla-astiat erikseen mutta itse en näe siinäkään mitään järkeä. Miksi täyttää kaappeja astioilla jotka ovat hienoja. Ennemmin katselen niitä hienoja astioita joka päivä aamukahvilla kuin säilytän kaapissa. Eipähän harmita jos joskus joku astia rikkoontuu. Olen jo vuosia nauttinut niistä muulloinkin kuin joulupöydässä.
En kerää mitään astiastoa. Minulla on valkoista, keltaista ja sinistä Teemaa sekä Paratiisi-sarjaa. Niitä on ihan tarpeeksi vaikka ei koko sarjaa olekaan. En tarvitse jokaista kaadinta ja sokerikkoa.
mutta toi pentik saaga on sellanen turisti astiasto. Lisäkksi joku sanoi että vanilja on kiva ja helppo kun voi piristää sitä erivärisillä kattauksilla.. siis hä?? Vaniljaan ei kyllä voi sotkea enää mitään väriä. Sehän on käytännössä beessi/kellertävä niine vaaleine koukeroineen joten älä nyt ainakaan kuvittele että siihen vielä joku kolmas väri sopii sekoittamaan. Tunkkaiseksi menee. Vanilja on muutenkin niiin out.
sinistä, mikä valitettavasti loppuu :(
kartiolaseja ostan melkein joka kuukausi pari kappaletta, aina niitä pari kuukaudessa hajoaa.
Olen kyllä suunnitellut että ostaisin uudet Taika-mukit ja heittäisin kaikki parittomat aamukahvimukit roskiin.
Itse en kerää mitään, mutta anoppi kerää meille Pentikin Vaniljaa; jouluisin ja synttäreinä siis aina saadaan muutama astia lisää.
Noiden astioiden lisäksi käytössä sekalainen lauma Tarjoustalon ja Anttilan astioita. En ole koskaan ollut kiinnostunut kattauksesta yms. ja mulle ihan sama mihin sitä ruoat lätkäisee, joten ei ole tullut mieleenkään ruveta keräämään mitään.
Valkoista ja mustaa Teemaa olen kerännyt aikanaan yo-juhlista alkaen, ja se onkin meillä arkiastiastona. Joku aika sitten ihastuin Villeroy&Bochin New Waveen, jota on toistaiseksi kaapissa vasta pari lautasta, mutta vähitellen, vähitellen...
Miksi te ihmiset keräätte niin paljon tavaraa? Eikö yksi astiasto ole riittävä? Onhan joillain tietysti arki- ja juhla-astiat erikseen mutta itse en näe siinäkään mitään järkeä. Miksi täyttää kaappeja astioilla jotka ovat hienoja. Ennemmin katselen niitä hienoja astioita joka päivä aamukahvilla kuin säilytän kaapissa.
Mulla on todella paljon astioita ja kaikki ovat aktiivisessa käytössä. Toiset astiastot ovat tyylinsä vuoksi enemmän juhlakäytössä esim. jouluisin, toisia käytän enemmän arkena. Mutta kaikki siis ovat käytössä, eivät vain kaapissa kaunistuksina, miksi ihmeessä niin kuvittelet? Jossakinhan ne astiat on silloin kun niitä ei käytä pidettävä, en viitsi niitä kaapin sijaan tiskipöydällekään jättää pölyttymään. Mun mielestä kattaus on lähes yhtä tärkeä kuin itse ateriakin. On kiva voida yhdistellä ja vaihdella astioita fiiliksen ja vuodenajan mukaan. Anttilan perus-astiaston voisin huolia maksimissaan mökille.
helppo yhdistää muuhun kattaukseen ja väreihin ja ovat kohtuuhintaisia sekä lisäosia saa ihan marketeista (Sittari, Prisma, Anttila). Pentikiä keräisin, jos saisi halvemmalla mm. Vanilja -sarja on kaunis.