Laittaisitko lapsesi kristilliseen kouluun?
Jos niin miksi, jos et miksi?
Itsellä jo myöhäistä, eikä koulua lähellä, mutta olisin varmasti laittanut, jos olisi ollut mahdollisuus. Perusteluna hyvät terveelliset arvot, eikä niissä kuulemma kiusata toisia. Hyvä ilmapiiri kaikinpuolin.
Kommentit (72)
kaupungin kristillinen koulu on sinänsä maksuton. 90% maksaa kaupunki(opetus, palkat jne) ja loput 10% maksavat vanhemmat yleensä myyjäisillä jne.
Kyllä kotona ja koulussa on paremmat arvot.
paremmat arvot, toisia ei kiusata, rasismia ei hyväksytä, olemme kaikki samananarvoisia jne. Käytäntö on tietysti joskus eri, mutta itse olen kuullut pelkkää hyvää kristillisistä kouluista(moni kiusattu oppilas saanut uuden alun) Ja ne ovat tosiaan valvottuja kouluja, mitkä noudattavat opetussuunnitelmaa. Yksikään lesta ei laita lastaan kristilliseen kouluun, mitä olen kuullut, koska eivät hyväksy perustapakristittyjen oppeja. Kristillinen koulu ei myöskään ole mikään suljettu yhteisö, vaan avoin koulu, mitä valvoo koulutoimi ja opetusministeriö ja hallinto. Kuin entisajan kyläkoulu. Itse ateisti, mutta minua viehättää pieni kyläkoulumaisuus, eli sellainen koulu, mikä oli ennen wanhaan.
täällä pahimpia "suvivirsi ja kristillinen usko kuuluu kouluun ja kaikille"-huutelijoita täällä! "Mamut sopeutukoot meidän tavoille (kristityille)."
Tuosta on hyvät arvot ja samanarvoisuus kaukana...
Tuo Ajankohtaisen Kakkosen pätkä, jossa lapset lauloivat ja heiluttivat huiveja taustallaan samettiverho, jossa luki isoin kultaisin kirjaimin JEESUS toi mieleeni Pohjois-Korean....
paljon sellaistenkin perheiden lapsia, jotka eivät ole uskovaisia. Ei siellä nyt sentään mikään pohjois-korea -mentaliteetti ole ;).
meiltä menee ensi viikolla kolmas lapsi kristilliseen kouluun. Erittäin hyvät kokemukset jo kahdeksan vuoden ajalta! Ei siellä mitään uskonnon tuputtamista ole, vaan juuri niinkuin joku kuvaili: meininki kuin vanhanajan hyvässä kyläkoulussa. Lapset ovat saaneet tasokasta opetusta pienessä kouluyhteisössä.
Kiusaamista esiintyy, mutta siihen pyritään puuttumaan nopeasti. Siis hyvänen aika, eihän ne lapset mitään "pyhäkoululaisia" ole, vaan ihan tavallisia lapsia. Kaikki lapset eivät suinkaan tule uskovaisista perheistä ja siksi joukossa on monenkirjavaa sakkia. Mutta koulun puolelta tehdään erittäin selväksi, että kiusaamista ei hyväksytä. Koulussa myös pyritään vahvistamaan eri ikäisten lasten vuorovaikutusta (päiväkoti, alakoulu ja yläkoulu samassa pihapiirissä).
Meillä on onni asua lähellä kristillistä koulua, siksi ratkaisu laittaa lapset sinne oli helppo. Kaupungin iso koulu olisi ollut vielä lähempänä, mutta se sattuu olemaan hivenen huonomaineisella asuinalueella, joten valinta kristillisen koulun puoleen oli helppo tehdä.
Meiltä menee ensimmäinen lapsi kristilliseen kouluun vuoden päästä. Tavallisten koulujen menoa on tullut nähtyä monelta kantilta, myös opettajan näkövinkkelistä.
Jokainen opettaja opettaa arvojensa mukaan. Objektiivista opetusta ei ole, eikä täysin objektiivista tiedettäkään. Lapsi muodostaa oman katsomuksensa paljon ennen aikuisikää. Parasta on opetus, jossa kerrotaan avoimesti, miltä pohjalta mikäkin tieto nousee. Esim. minun bilsan kirjassani 80-luvulla olleet tekstit ja kuvat ovat monelta osin jo vanhentuneita ja jopa huijauksiksi todistettuja.
Tarvitsee vaan lukasta trio-jumalten historia niin pakoonhan sitä pitää juosta. Myös tämä kristikunnan moraali on niin vääristynyt, että täytyy ihmetellä miten ihmiset pettävät itseään luullessaan olevansa -niin mitä?
Saattaisin laittaa myös, vaikka olisin eri mieltä, jos koulu muuten olisi paras. En kuitenkaan laittanut lastani mihinkään kaupunkimme kristillisistä kouluista, vaan ihan lähikouluun, joka on ollut todella hyvä valinta.
Haluan lapsilleni laadukasta opetusta.
Kyllä kristillisissä, ainakin meidän, koulussa huomioidaan ruoka-aineallergiat...