Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri palautti lainaamani lastenvaatteita.

Vierailija
09.08.2011 |

Itku pääsi. Revenneitä paitoja, tahriintuneita housuja ja mekkoja, kaikkia ei oltu edes pesty. Kaikki rypistyneitä ja heitelty kasseihin viikaamatta. Todella huonokuntoisina siis palautuivat, ja vaikka kyseessä olivat "vain" vaatteet, niin itse olen lainassa olleet vaatteet aina pessyt, viikannut ja tahrat poistanut tai ostanut vastaavan tilalle. Ei edes kiittänyt lainasta vaikka siellä oli vähän parempia vaatteitakin lainassa ja varmasti kausivaatteissa säästivät ihan oikeasti pitkän pennin.

Mikä mussa on kun suhtaudun näin tunteenomaisesti lastemme vaatteisiin, taitaa olla vika mussa. Musta vaan lasten vaatteet (ja aivan erityisesti vauvanvaatteet, joita en edes pysty lainaamaan) ovat jotenkin pyhiä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne kuluu käytössä.

Vierailija
22/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati kulkea itse lainavaatteissa tai laittaa lapsiani kulkemaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lainaan, enkä ota lainaan.

Vierailija
24/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirppishinnalla jos joku vaate oikeasti himottaa, omien lasteni vaatteet myyn eteenpäin saadakseni rahaa uusien ihanuuksien ostoon.

Vierailija
25/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverille kassillisen pojan vaatetta.. hän kysyi hintaa ja sanoin, ettei maksa mitään ja jos jotkut vaatteet jää pitämättä tai ovat edelleen siistejä niin palauttaa sitten ne ja vien itse kirppikselle.

samalla periaatteella mentiin viimeksikin kun annoin kassillisen. :)

Vierailija
26/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli törkeää ja epäkohteliasta käytöstä ystävältäsi! Ei ehkä kannata lainata hänelle enää.

Itse en myöskään lainaa vaatteita enkä vastaanota lainavaatteita. Ostan itse kaikki lastenvaatteet uusina ja annan ilmaiseksi eteenpäin hyväkuntoiset vaatteet (osan pidän toki itse mahdollista seuraavaa lasta varten). Antamani vaatteetkin tottakai pesen ja viikaan kauniisti enkä laita rikkinäisiä tai muuten kovin kuluneen näköisiä vaatteita antokasseihin ollenkaan.

Vierailija
27/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota vaatteiden lainaamista. Minä ostan, otan ilmaiseksi, annan tai myyn, mutta en lainaa. Juurikin siitä syystä, että halua varjella jokaista vaatekappaletta kuin ne olisivat maksaneet vähintääkin tonnin kappale. Enkä edes oletettavasti muistaisi, mikä on kenenkin vaate.

En halua joutua vahtimaan vaatteita joka ainoalta asialta, kuten tippuneelta ruualta, joka ei välttämättä lähde pesussa tai vaihtamaan "ruokavaatteita" jotta se lainattu vaate pysyy puhtaana. Sama juttu housujen kanssa. Meilläkin nuorin oppi kävelemään juuri ja kaatuilee minkä ehtii. Voitte sisi kuvitella, missä kunnossa housujen polvet ovat. Tuossakaan kohtaa en halua vain istuttaa lasta rattaissa, jotta housut pysyisivät ehjinä ja puhtaina.

Vierailija
28/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lainataan, mutta sillä periaatteella että jos jotain menee rikki tai muuta vastaavaa niin ei ole sen arvoinen että tarvis perään itkeä. Tottakai ne vaatteet kuluu ja olen sanonut että saa heittää roskiinkin jos on sen näköinen vaate että ei ole enää käyttöikää. Paremmista vaatteista on kyllä sovittu jonkinlaista korvausta jos vaikka esim. uudehkot ulkohaalarit repeää tmv. Ja toisekseen ainakin itse olen lainannu vain sellaisille ihmisille, joiden tiedän osaavan huoltaa ja pestä vaatteensa oikein. Pitkät pennit on säästetty puolin ja toisin!

Vierailija
29/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama hyvin varakas ystävä lisäksi mun hyvä ystävä asuu Amerikassa.

Nämä varakkaat ystävät antavat mulle lastensa vaatteet, koska he eivät tee niillä mitään ja tietävät että minä teen.

Amerikan ystävä käy kerran vuodessa Suomessa, asuu meille aina n viikon. Yleensä on yksin, hän viihtyy meillä ja mä viihdyn todella paljon hänen seurassaan.

Ollaan sovittu ettei tuo tuliaisia eikä maksa mitään majasta vaan tuo lastensa vanhoja vaatteita.

Kiitos näitten 3 ihmisen, mä en käytännössä osta lapsilleni mitään ja tosi monet tietävät sen.

Tämän takia multa jatkuvasti, vähintään kerran kuussa joku pyytää vaatteita lainaa tai omaksi, koska mä en ole niistä mitään maksanut enhän mä mitään niistä tarvi.

Mä vaan hymyilen ja sanon pitää kuule miettiä.

Ja myyn itse huutiksessa kaikki pois ja kaikkien 3.n mielestä saan rahat pitää.

Nyt vuosien takainen luokkakaverin tyttö sai lapsen, tuore äiti on 19 v. Olen pari kertaa antanut hänelle vaatteita, jotka eivät ole huutiksessa mennyt kaupaksi tai ovat niin peruskamaa ettei kannata nähdä vaivaa.

Vierailija
30/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa leikkiä ja elää normaalisti vaan vatteita pitää varoa.

Vierailija
31/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainaa jotain, tietenkin se pitää palauttaa suht siinä kunnossa kuin on saatukin. Vaatteet eivät kulu tuohon kuntoon, jos niistä pitää normaalisti huolta. Jos itse osaa hoitaa vaatteet, ei välttmättä lainattaessa tule mieleen, että kaikki eivät osaa.

Vierailija
32/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on niin että vaatteita ei kannata lainata, ne kuluu ja sottaantuu voi mennä rikkikin yms.

Vierailija
33/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhiä vaatteita ei kannata antaa lainaksi.

=D

Vierailija
34/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kannattanut lainata ollenkaan, koska suhtaudut noin tunteella vaatteisiin, se lainaaminen ei vain sovi sinulle!

Itse en ole ottanut vaatteita lainaan, koska ei voi tietää kuinka hsyteerisesti lainaaja suhtautuu, jos johonkin vaatteeseen olisi tullut tahra! Ei meillä vauva-aikana mennyt kuin pari bodya porkkanatahraisina roskikseen, mutta tietysti ne lainatut olisivat menneet pilalle. Mielestäni oli parempi ostaa ja ottaa ilmaiseksi vastaan. Ja ne ilmaiseksi saadut olen antanut ilmaiseksi eteenpäin. Joitakin ostamiani ulkovaatteita olen myynyt, en edes halua antaa mitään lainaan, koska meillä ei ole niille enää käyttöä kuitenkaan enkä halua lisää turhaa säilytettävää.

Vierailija
35/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet kuluu, meneen rikki ja tahrojakin tulee. Eikä kaikki tahrat lähde pois. Suosittelen, ettet enää lainaa.

Vierailija
36/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa, jos ei vaatetta saisi käyttää. Minä en lainaa rakkaimpia vaatteita jotka aion säästää. Lainaan vain sellaisia, joilla ei itselleni ole merkitystä. Palautuvat sitten siinä kunnossa missä palautuvat, kyllähän vaatteilla rymytään, niitä menee rikki, kaikkia tahroja ei saa pois...Itsekin kohtelen lainavaatteita samalla periaatteella. Pesen ne kyllä ennen palautusta, mutta että pitäisi ostaa uusi rikki menneen tilalle? Haloo. Kerro lainaehdoistasi ennen kuin lainaat vaatteet eteenpäin, ettei tule lainaajalle yllätyksenä tuollainen loukkaantumisesi.

Vierailija
37/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ne minusta pitää palauttaa pestynä, koska panen palautetut vaatteet myyntiin tai uff:lle, joten säästän paljon vaivannäköä, kun ei tarvitse niitä heti alkaa pyykätä.

Vierailija
38/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse palauttaa.

Vierailija
39/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kaverilta lainaan vaatteita, jotka kiersivät hänen kaveripiirissään. En uskaltanut käyttää niistä puoliakaan ja sitten ostin vielä kiitokseksi jonkun järkyttävän kalliin vaateyhdistelmän kaverin lapselle. Tajusin ettei koko hommassa ole yhtään mitään järkeä; en mä halua pieneen asuntoomme yhtään sellaista tavaraa tai vaatetta, jota en käytä, ja lainavaatetta ei voi huoletta käyttää.

Esikoisen pieniä vaatteita säilytän pienemmälle, ja annan ne pienemmän jälkeen sitten pois. Ikinä en lainaisi omien lasteni vaatteita kenellekään.

Vierailija
40/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lainaat etkä vain anna, jos et kuitenkaan niitä lainan jälkeen säästä?

Mutta kyllä ne minusta pitää palauttaa pestynä, koska panen palautetut vaatteet myyntiin tai uff:lle, joten säästän paljon vaivannäköä, kun ei tarvitse niitä heti alkaa pyykätä.

Siten saan tavarat vielä takaisin ja voin myydä arvokkaammat. Se on rahantuloa, nääs.

Jos taas myisimme, jouduttaisiin jatkuvaan hinnoittelurumbaan. Ja siitäkin voisi tulla kähnää, kun alkaisi miettiä, että kaveri hinnoitteli sen-ja-sen liian kalliiksi jne. Ota huomioon, että vaihdamme siis yhden lapsen vaatteet jatkuvasti eli monta kassillista vuodessa.

Mutta nyt siis saamme ilmaiseksi vaatteita käyttöön JA jos ne menevät rikki, se on aivan ok. Ehjäksi jääneet voimme vielä myydä.

Suosittelen - mutta pelisäännöt kannattaa miettiä kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi