Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri palautti lainaamani lastenvaatteita.

Vierailija
09.08.2011 |

Itku pääsi. Revenneitä paitoja, tahriintuneita housuja ja mekkoja, kaikkia ei oltu edes pesty. Kaikki rypistyneitä ja heitelty kasseihin viikaamatta. Todella huonokuntoisina siis palautuivat, ja vaikka kyseessä olivat "vain" vaatteet, niin itse olen lainassa olleet vaatteet aina pessyt, viikannut ja tahrat poistanut tai ostanut vastaavan tilalle. Ei edes kiittänyt lainasta vaikka siellä oli vähän parempia vaatteitakin lainassa ja varmasti kausivaatteissa säästivät ihan oikeasti pitkän pennin.

Mikä mussa on kun suhtaudun näin tunteenomaisesti lastemme vaatteisiin, taitaa olla vika mussa. Musta vaan lasten vaatteet (ja aivan erityisesti vauvanvaatteet, joita en edes pysty lainaamaan) ovat jotenkin pyhiä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin kirjoitettu otsikko. Siis kaveri palautti hänelle lainaamani lastenvaatteet.

Vierailija
2/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten poraa kun ne ei ole enää samassa kunnossa kuin annettaessa. voi vee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota enkä anna lainaan. Annan, otan tai ostan omaksi. Mielestäni vaatteita ei voi käyttää ja samalla suojella niitä siksi että ovat lainassa.

Minullekin lastenvaatteet ovat rakkaita ja todella paljon olen säästänyt vintille.

Vierailija
4/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lainasit, jos ei olisi saanut kulua? Ja ihanko olisi pitänyt uudet ostaa tilalle?? HALOO!!!

Vierailija
5/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lainaa, jos et sitä ymmärrä.

Vierailija
6/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lainaa pitää varautua siihen että kuluvat. Toki pitäisi palauttaa siististi, puhtaina ja viikattuna. Mutta kyllä jotain voi tahriintua pysyvästi tai rikkoontua. Älä lainaa vaan anna/myy tai sitten säästät itselläsi.

Vierailija
7/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin naurettavaa kuin se onkin, olin järkyttynyt jopa siitä, kun eräs ystävä oli isolla vihreällä tussilla merkannut niskalappuihin mun nimikirjaimen (siis toki siksi, että erottuu muista). =0) Nyt jo naurattaa, mutta silloin olin oikeasti järkyttynyt.

Itse arvostan toisen omaisuutta niin paljon, että pyrin pitämään erityistä huolta lainatuista tavaroista, mutta se ei valitettavasti ole kaikkien hyve.

Siksi en nykyään enää lainaa mitään, vaan joko annan suosiolla omaksi tai myyn pois. Ne, mitä uskon tarvitsevani jatkossa, on ja pysyy omassa hallussa.

Vierailija
8/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan tee samaa virhettä enää?! En voi käsittää kun yksi kaverinikin oikein pyytää itse multa lainaan vaatteita, ärsyttää... Osta hemmetti omia!

Ei vaatteet ehkä pyhiä ole, mutta niillä on jälleenmyyntiarvoa kun ovat hyväkuntoisia. Ei tässä rahassa kylvetä.

Vierailija
9/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan ei ole lainatavarat tulleet paremmassa kunnossa takaisin, hyvällä säkällä pari kertaa suurin piirtein samassa kunnossa.

Vaatteet varsinkin ovat kuluvia ja suurin osa ihmisistä ne mieltääkin sellaisiksi.

Vierailija
10/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vastaavasti. Tosin laatikko johon olin vaatteet pakannut, palautuessaan sisälsi vain vajaa puolet niitä, jotka annoin. Loput oli jotain lumppuja. Lisäksi vaatteet oli paskasia ja haisi järkyttävälle tupakalle.

Jouduin siis pyytämään ERIKSEEN omiani takaisin, on se kumma kuinka kiittämättömiä ihmiset voivat olla tälläisestä avustuksesta.

Olen lainannut heille ihan kaikki lastenvaatteet ja -tarvikkeet ja tämä on sitten kiitos siitä.

Tottakai tiedän, ettei olisi pitänyt lainata ollenkaan. Minähän se tyhmä tässä olin, mutten todellakaan lainaa enää koskaan tälle perheelle yhtään mitään.

Vierailija
11/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttaa kun ihmiset tyrkyttää vaatteita lainaksi. EN HALUA! Voin ostaa tai ottaa. Varmaan muistan vuoden päästä mikä rätti tuli keneltäkin. En lainaa, annan tai myyn. Ota tai jätä.

Tyhmä lainaa ja kuvittelee että vaate pysyy samanlaisena. En todellakaan varjele vaatteita, ne on käyttöä varten.

Vierailija
12/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina annan kaikki vaatteet pois,on se lainaajallekin inhottavaa koko ajan kytätä jokaista lainattua vaatetta,että pysyy hyvässä kunnossa yms. Ja pakkohan ne on merkata,että tietää kenelle minkäkin vaatteen palauttaa.

Vierailija
13/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempien vaatteiden lainaaminen on täysin normaali ilmiö. Monilla meistä on vielä haave seuraavasta lapsesta/lapsista, jolloin vaatteet tulevat tarpeeseen, kun ne palautuvat. On toki heitäkin, jotka pistävät kaikki huuto.nettiin, mutta minusta on jotenkin järkevämpää ja reilumpaa lainata! Minä olen oppinut ajattelemaan näin, koska tämä tosiaan on meidän kaveripiirissä tapana.

Sitten näistä kyseisistä vaatteista ja ajattelutavastani. Minusta vaatteet saavat kulua, virttyä, venyä ja vanua. Mutta EN ymmärrä vaatteiden palauttamista likaisena, viikkaamatta, rikkinäisinä tai ilman kiitosta. Se vain ei sovi mun ajatteluuni, koska kyse on lainasta ja sinänsä toisen omaisuudesta. Pahoittelut nyt ainakin olisivat paikallaan, ja se kiitos.

Ja sanottakoon nyt sekin, että paksua kangasta olevat farkut tai tuulipuvunhousut tai takit tai haalarihousut .. ne hyvin harvoin virttyvät yhdellä pienellä lapsella pilalle, kun senttikoot ovat nopeasti vaihtuvia. Siksi on omituista, kun koko erä palautuu pilallisena.

Minusta hän ei kunnioittanut toisen omaisuutta.

ap

Vierailija
14/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni vaatteita lainaan ottava luulee tekevänsä suuren palveluksen huoliessaan vaatteet, koska usein käytettyyn ja pieneksi jääneeseen lastenvaatteeseen suhtaudutaan kuin ongelmajätteeseen, jos ei ole kyse merkkivaatteista.

Mullekin on moni tarjoutunut tekemään "palveluksen" ottamalla vastaan meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet... Ei kiitos. Myyn huutiksessa, ostan kirppareilta lisää tilalle.

Vierailija
15/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia, ei toiset vaan ole niin tarkkoja vaatteiden kanssa, tai tahranpoiston ja pyykinlajittelun suhteen...

Itse olen tarkka, enkä siksi antaisikaan lainaan mitään minkä haluan säilyttää muistona, itse asiassa en anna lainaan mitään mitä haluan ehkä vielä itse käyttää.

Tosiaankin suhtaudun lastenvaatteisiin tunteella, aion joitakin säilyttää ja hypistellä sitten kun lapset on isoja...! ja onhan se kiva ehkä noille pojillekin sitten isona että näkee miten pikkuinen sitä on joskus ollut...

Vierailija
16/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kaikki tiedetä, että vaatteet kuluvat lainassa ja saattavat mennä rikki jne.

Kyse ei nyt minun kohdallani ollut ollenkaan "normaalista" kulumisesta, joka ei olisi haitannut. Vaan siitä miten vaatteita on säilytetty ja kohdeltu, palautuivat likaisina ja haisivat pahalle. Lisäksi en edes saanut kaikkia omiani takaisin!!! Ja tämä perhe kyllä tietää mitkä vaatteet ovat meidän, ollaan hyvin läheisiä.

T: 11

Vierailija
17/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttaa kun ihmiset tyrkyttää vaatteita lainaksi. EN HALUA! Voin ostaa tai ottaa. Varmaan muistan vuoden päästä mikä rätti tuli keneltäkin. En lainaa, annan tai myyn. Ota tai jätä. Tyhmä lainaa ja kuvittelee että vaate pysyy samanlaisena. En todellakaan varjele vaatteita, ne on käyttöä varten.

Vierailija
18/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa mitään keltään enkä lainaa mitään. otan vastaan tai ostan. ja kun annan(en itse myy mitään) niin olen tosi tarkka minkälaisia annankin. risoja yms. en voisi edes antaa. mua kyllä sapettaa kun saan joskus lasten vaatteita, jotka ovat valmiiksi rikki tai likaisia.

meillä on monta lasta, niin voiko antajat olettaa että mulla ois aikaa paikkailla tai poistella tahroja. vai luuleeko ne ettei sillä ole väliä?

Vierailija
19/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanottakoon nyt sekin, että paksua kangasta olevat farkut tai tuulipuvunhousut tai takit tai haalarihousut .. ne hyvin harvoin virttyvät yhdellä pienellä lapsella pilalle, kun senttikoot ovat nopeasti vaihtuvia. Siksi on omituista, kun koko erä palautuu pilallisena. Minusta hän ei kunnioittanut toisen omaisuutta. ap

mutta meillä ainakin jo konttauikäiset saattoivat saada mitkä tahansa housut aika huonokuntoisiksi polvista muutamalla käyttökerralla. Nyt 5v ja 6v pojat saavat usein upouudet farkut polvista palkeenkielille ekalla käyttökerralla esim. pelatessaan sählyä asfaltilla.

Vierailija
20/70 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vastavuoroista ja kumpikin kunnioittaa pelisääntöjä.

Olen ystäväni kanssa vaihtolainannut monta vuotta lastenvaatteita. Hän lainaa minulle esikoispoikansa vaatteita, minä hänelle esikoistyttöni vaatteita. Meillä siis lasten iät about samat, mutta sukupuolet ristiin niin, että minulla on kuopus poika ja hänellä taas tyttö.

Olemme säästäneet vuosien varrella todella pitkän pennin. Eikä ole tuottanut mitään vaikeuksia muistaa, mikä on lainavaate ja mikä oma!

Toki ne vaatteet kuluvat ja menevät rikkikin, eikä se harmita. Mutta kyllä ne minusta pitää palauttaa pestynä, koska panen palautetut vaatteet myyntiin tai uff:lle, joten säästän paljon vaivannäköä, kun ei tarvitse niitä heti alkaa pyykätä. Minusta olisi aika epäkohteliasta palauttaa vaatteet ihan evvk-asenteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän