Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin syntyi kuudes tyttö, ihan jo sääliksi käy

Vierailija
08.08.2011 |

Kuusi tyttöä eikä yhtään poikaa, varmasti oli taas pettymys kun tyttö syntyi. Jokainen mies kaipaa omaa poikaa.

Meillä on 3 tyttöä ja 1 poika ja poika nuorin lapsista. Mies ei ennen pojan syntymää sanonut mitään että haluaa pojan, mutta heti pojan syntymän jälkeen kertoi että tätä poikaa on odotettu. Nytkin on usein sanonut että kyllä isyydestä jää iso osa pois jos on vain tyttöjä.

No ehkä tuo naapurin perhekin vielä joskus sen pojan saa. Toivon ainakin niin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies kaipaa omaa poikaa.

nää yleistykset. Itse en ainakaan suin surminkaan olisi halunnut poikaa vaan olen erittäin onnellinen, että molemmat lapsistani ovat tyttöjä.

Vierailija
2/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kaksi poikaa ja vaimo varmaan olisi ollut ihan mielissää tytöstäkin. Ja toisinpäin tyttökin olisi itselle kelvannut.

Mutta on ihan peri-inhimillinen tunne, että isä saisi oman prinssin tai äiti oman prinsessan, turha sitä jeesustella.

Lapsenlapsia odotelleessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vaan niin on vieläkin että poikia arvostetaan enemmän. Ja ei kukaan mies halua jäädä pojattomaksi. Voivat joskus sanoa haluavansa tytön mutta sillä valmistavat itseään pettymykseen että jos se tyttö valitettavasti tuleekin..

Eikä kukaan tyttöjen isä uskalla ääneen sanoa että pojat ois arvokkaampia vaikka niin toki ajattelevatkin.

Vierailija
4/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonot rakastajat poikkeuksetta tehneet tyttöjä ja hyvät poikia. Sori, teoriasi meni pieleen:D Ja huom mulla enemmän tyttöjä;D

Juu, sillä petturilla on kaksi tyttöä, eli sama kokemus täällä.

Vierailija
5/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen että on molempia sukupuolia, olen aina toivonut että saisin molempia.

Mutta en mä sääli niitä joilla on vain sitä yhtä ja samaa, oli ne sitten tyttöjä tai poikia. Nyt viimeisimmän kun kävin synnyttämässä niin mun vierustoverina oli nainen joka sai kolmannen tytön ja sitä todellakaan tarvinnut sääliä, se oli niin onnellinen että siitä lapsesta että..leperteli vauvalle miten ihana se on jne.

Ja pankissa näin yks päivä naisen joka oli siellä neljän pojan kanssa. Mun mielestä se oli niin ihana ja hauska näky, varsinkin kun ne lähti sieltä pois niin huvitti kun ne pojat marssi äitinsä perässä pituusjärjestyksessä :)

Vierailija
6/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kauan kaivattu poika tuli. No, kauan ja kauan, esikoinen oli kuopuksen syntyessä 3v, keskimmäinen 1,5v. Vai olikohan odottanut sitä poikaa koko ajan..

Naapuri kertoi, että onneksi eka lapsi oli poika, niin sai jäädä myös viimeiseksi.

Kyllä ne miehet poikaa toivovat, vaikkei vaimolle myönnäkään.

Vierailija
7/52 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla oli ihanat itsetehdyt mansikkakuvioiset hellemekot ja pellavaiset hiukset.

Lähdin kaupasta ja heidän autonsa oli omani vieressä, tunnistin, kun kopassa nukkui mansikkamekkoinen ihana vauva.

Vierailija
8/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan, että itse toivotaan tyttöä, mutta paheksutaan niitä, jotka toivovat poikia! Millä tavalla se ukki, joka toivoo pojanpoikaa, tekee enemmän väärin, kuin äiti, joka toivoo kahta tyttöä? Varsinkin, kun toiveesta puhutaan kun se on toteutunut, ei sellaiselle lapselle, joka ei toivottua sukupuolta ole.

Itse kyllä uskon, että ne padotut ja kielletyt tunteet tekevät pahempaa jälkeä kuin käsitellyt tunteet.

Vierailija
9/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yrittävät sitä poikaa, varsinkin jos ovat hyvin perinteisesti ajatteleva perhe.

Meillä taas kaksi tyttöä ja yritämme kolmatta. Mies on suoraan sanonut, että toivottavasti tulee taas tyttö.... Voi johtua siitä, että meillä on lähipiirissä paljon erinäisistä käytös- ja kehityshäiriöistä kärsiviä poikia ja siitä voi tulla ajatus, että poika on suurempi "riski".

Miehelläni ei ole mitään ns. miehekkäitä harrastuksia mihin kaipaisi poikaa seuraksi tms. Tyttöjämme tykkää hemmotella :)

Vierailija
10/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää ajatella noin, mutta pakko tunnustaa että ajattelen samoin. Mulla yksi lapsi, poika. Toivoin kovasti poikaa ja kamala sanoa, mutta enempää emme tee lapsia ja olen helpottunut että poika nyt tuli. Enää kun ei olisi mahdollista.

Mutta siis tietysti on eri juttu sukupuolesta riippumatta, että kaikki lapset ovat samaa sukupuolta. Enkä kylläkään mitenkään komppaa tuota "isällä pitää olla poika", en ymmärrä sitä. Meillä isälle oli yhden tekevää, toisaalta hän sanoi että isin tyttö olisi kiva:) No, tulikin äidin poika:) hih!

Toki tämä voi olla provo, mutta vastailimpa silti, ihan tosissani.

Vierailija
11/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun muistaessani lähettää kukkia kaveriperheen isälle, jonka molemmat lapset on tyttöjä. Varmaan ihan hirveä pettymys hänelle. Mahtaakohan yölläkään nukkua?

Vierailija
12/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja miehensä ovat täysiä luusereita. Mua oikeesti hävettää niin säälittävien ihmisten puolesta.

Vierailija
13/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä on näitä (ja pikkulasten äideissä), jotka kuvittelevat, että lapsia tehdään siksi, että saadaan molempia sukupuolia? Miehen tädille tuli järkytyksenä, kun tein selväksi, ettei meille ole tulossa lisää lapsia (meillä on 2 poikaa), kun jaksoi höpistä siitä tytön teosta.

Vierailija
14/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheitä on erilaisia ja kaikki eivät odota lapsiltaan tiettyjä asioita.

Meillä on kaksi poikaa, ja jos kolmannen lapsen hankimme, en todellakaan tule pettymään, jos se on poika. En koe jääväni mistään paitsi, en kaipaa mitään prinsessaleikkejä tai vaaleanpunaisten mekkojen ostamista puhumattakaan mistään kynsilakka tms. hömpötyksestä. Jos tytön saisin, niin varmasti samalla tyylillä tulisi kasvatettua kuin pojankin.

Tuo jokainen mies kaipaa poikaa -fraasi on helppo sanoa, kun sen pojan oikeasti on saanut, mutta en usko, että osaa kaivata jotain sellaista, josta ei ole kokemusta. Uskoisin, että jos kuudennen lapsen ovat hankkineet, eivät todellakaan ole tehneet sitä vain siksi, että saisivat pojan vaan ihan sen lapsen.

Jotkut ihmiset sitten saattavat kokea, että tarvitsevat molemipia sukupuolia, mutta tuskin ne, jotka ovat jo useamman kuin 2 tai 3 lasta hankkineet.

Vierailija
15/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaa oikeesti sääli tuommosta tilannetta. MAhtava kun on tyttöjä noin paljon. :)

Onneksi mieheni ei ole koskaan sanonut että "tätä poikaa on odotettu." tai muuta vastaavaa. Kun saatiiin poika. Joka synnytyksen jälkeen on ollut lapsesta haltioissaan ja iloinen että ollaan saatu elävä vauva kotiin.

Mies on sanonut joka synnytyksen jälkeen (kätilöiden kyselyihin), ettei todellakaan ole väliä kumpi on. Pääasia kun elää.

Kiitollisia ollaan myös terveistä lapsista.

Vierailija
16/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki noin ajattelevat, mutta sitä ei ole sopivaa myöntää.

Meillä on tutuissa enemmän sitä, että on pelkkiä poikia, ja kun se tyttö viimein tulee, niin kyllä sitä sitten molemmat vanhemmat hehkuttavat ihan estoitta.

Eikä se tarkoita sitä, että jompi kumpi sukupuoli olisi parempi, vaan että monilapsisissa perheissä kyllä yleensä halutaan kokea molemmat.

Ei minusta tunteista valehtelusta ole mitään hyötyä, vaikka sen samaa sukupuolta edellisten kanssa olevan lapsen naamaan ei näitä juttuja tarvitse tietenkään työntää. Jokainen lapsi on kuitenkin rakas omana itsenään.

Vierailija
17/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tuossa jotain totuudensiementä.

Moni mies siltikin saattaa haluta ja toivoa sitä omaa poikaa.

Mulla kolme poikaa, enkä voisi onnellisempi lapsista olla, ja uskokaa, toivoin, että kolmaskin olisi poika.

Siltikin tulee pakosta mieleen, että elämä olisi toisenlaista jos olisi myös tyttö.

Tavallaan sitä toivoisin, tajuan, että jään jotain ilman peikkien poikien kanssa.

Mutta kuitenkin näin on HYVÄ

Vierailija
18/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kolmas lapsi ja itkin silmäni punaisiksi, kun se on poika :( Vaikka aiemmat lapset ovatkin poika ja tyttö, niin silti olisin taas halunnut tytön. Eniten säälittävät ne, joilla on vain yhtä sukupuolta, vaikka eihän sille itse mitään voi. Moni esittää, ettei sillä ole väliä, mutta kyllä sillä vain on.

Vierailija
19/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA olla mitään sukupuoliajatuksia!!! Herran jestas täällähän hyökätään heti "Olet paha, et ansaitse lapsia, kunhan lapsi on terve". Moni ei voi mitään ajatukselle että olisi kiva joskus saada tyttö tai poika tai molempia. Miksi nämä ajatukset ja tunteet pitäisi heittää taka-alalle???? Eikö ne ole hyvä käsitellä pois.

Ymmärrättekö, te täydelliset äidit, että ihmisillä on monen laisia, ikäviäkin ajatuksia??? Pitääkö ne siis peittää ja jättää käsittelemättä?

Itse olin valmis äidiksi vasta kun lakkasin toivomasta tiettyä sukupuolta. Olen onnellinen että tunnustin ajatukseni itselleni ja en koskaan enää ajatellutkaan kumpi tuolta tulee.

Täällä älä mene tunnustamaan että sulla on mitään ajatuksia lapsestasi, siis mitään odotuksia tms. Olet paska silloin ja lastensuojelu tulee.

Kamala paikka! Silti käyn täällä ihmettelemässä välilla tätä tuomitsemista ja puolustamassa niitä, joilla on jotain negatiivisiakin, ihan luonnollisia (kiellettyjä?) ajatuksia.

Vierailija
20/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan todella suuri juttu.

Sain itse esikoispojan keväällä ja välillä ärsyttää kun miehen suku hehkuttaa niin estoitta sitä että on POIKA syntynyt. Raskausaikana sain kuulla monesti kuinka heidän suvussaan on aina esikoinen ollut poika ja muita vihjailuja että suvun (=sukunimen) jatkaja pitää saada.

Mutta kaikista eniten mua ärsytti kun miehen isä ja ukki tuli onnittelujen sijaan sanomaan mulle "KIITOS". Tuskin olisivat tytön kohdalla tuleet kiittelemään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme