Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin syntyi kuudes tyttö, ihan jo sääliksi käy

Vierailija
08.08.2011 |

Kuusi tyttöä eikä yhtään poikaa, varmasti oli taas pettymys kun tyttö syntyi. Jokainen mies kaipaa omaa poikaa.

Meillä on 3 tyttöä ja 1 poika ja poika nuorin lapsista. Mies ei ennen pojan syntymää sanonut mitään että haluaa pojan, mutta heti pojan syntymän jälkeen kertoi että tätä poikaa on odotettu. Nytkin on usein sanonut että kyllä isyydestä jää iso osa pois jos on vain tyttöjä.

No ehkä tuo naapurin perhekin vielä joskus sen pojan saa. Toivon ainakin niin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA olla mitään sukupuoliajatuksia!!! Herran jestas täällähän hyökätään heti "Olet paha, et ansaitse lapsia, kunhan lapsi on terve". Moni ei voi mitään ajatukselle että olisi kiva joskus saada tyttö tai poika tai molempia. Miksi nämä ajatukset ja tunteet pitäisi heittää taka-alalle???? Eikö ne ole hyvä käsitellä pois. Ymmärrättekö, te täydelliset äidit, että ihmisillä on monen laisia, ikäviäkin ajatuksia??? Pitääkö ne siis peittää ja jättää käsittelemättä? Itse olin valmis äidiksi vasta kun lakkasin toivomasta tiettyä sukupuolta. Olen onnellinen että tunnustin ajatukseni itselleni ja en koskaan enää ajatellutkaan kumpi tuolta tulee. Täällä älä mene tunnustamaan että sulla on mitään ajatuksia lapsestasi, siis mitään odotuksia tms. Olet paska silloin ja lastensuojelu tulee. Kamala paikka! Silti käyn täällä ihmettelemässä välilla tätä tuomitsemista ja puolustamassa niitä, joilla on jotain negatiivisiakin, ihan luonnollisia (kiellettyjä?) ajatuksia.

Monilla varmasti on näitä ajatuksia, mutta niihin vain todetaan että "enhän minä ainakaan toivo mitään tiettyä, rakas on aina" . TOKI on rakas!!! Ihan sama kumpi on. Mutta miksi ihmeessä täällä kielletään kaikki tunteet??? Osa ei ole uskaltanut itselleen tunnustaa, totta kai se vaikuttaa tämän palstan henkee ja osalle ei tule mieleenkään toivoa sukupuolta. Mutta joillekin tulee ja jotkut haluavat sen asian avoimesti käsitellä.

Ja esim minun ei tarvitse puolustautua: en halua vaaleanpunaista hörhöä taikka sitten seisoa kaukalon laidalla. Sitäkään en ymmärrä... Minulla on myös yksi lapsi, ihan vauva ja ajattelin kyllä pitää kaikkia värejä ja tehdä kaikkea mitä hän itse haluaa, en tyrkyttää mitään sukupuoleen sidottuja harrastuksia. Toki poika ja tyttö kasvtetaan varmasti osittain hieman erilailla, mutta oletan että tuo tulee luonnostaan. En mitenkään kiinnitä siihen huomiota.

Älkää tuomitko niitä, joilla on "huonoja"kin ajatuksia mistä vain asioista. Itse toki täydellisinä koette voivanne tehdä niin, mutta mielestäni se jos mikä, on epäkypsää. Ja epäreilua, melkein sälittävää:/

Vierailija
22/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe. Ja ikuiset tuomitsijat liikkeellä. Minulla on tyttö ja häntä toivoin. So? Poika olisi ihan yhtä toivottu ja jälkeen päin jopa sanoisin että häntä toivoin. Kun lapsi syntyy, tulee tunne että juuri tämä IHMINEN on meidän, vaikka toiveita olisikin ollut. Paha paha äiti. Haleja sädekehä-äideille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tässä aloituksessa se että oletetaan kaikkien ihmisten haluavan elämässä samoja asioita. Jos ap:n mies haluaa pojan, tottakai kaikki muutkin miehet haluaa. Huoh.

Kasvakaa aikuisiksi niin ehkä ymmärrätte jotain.

Vierailija
24/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee tyttöjä.

Sääliksi käy poikien äitejä.

Vierailija
25/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yrittävät sitä poikaa, varsinkin jos ovat hyvin perinteisesti ajatteleva perhe.

Meillä taas kaksi tyttöä ja yritämme kolmatta. Mies on suoraan sanonut, että toivottavasti tulee taas tyttö.... Voi johtua siitä, että meillä on lähipiirissä paljon erinäisistä käytös- ja kehityshäiriöistä kärsiviä poikia ja siitä voi tulla ajatus, että poika on suurempi "riski".

Miehelläni ei ole mitään ns. miehekkäitä harrastuksia mihin kaipaisi poikaa seuraksi tms. Tyttöjämme tykkää hemmotella :)

On aivan OK, että "jokainen äiti haluaa tyttären", mutta mies ei kuitenkaan saa haluta poikaa... :D

Vierailija
26/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät rakastajat

tekee tyttöjä.

Maailman vanhin puolustus poikaa toivoneilta pettyneiltä isiltä (tai näiden vaimoilta)...

Vierailija
27/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jokainen äiti haluaa tyttären",

Vierailija
28/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonot rakastajat poikkeuksetta tehneet tyttöjä ja hyvät poikia. Sori, teoriasi meni pieleen:D Ja huom mulla enemmän tyttöjä;D

Vierailija
29/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linkkiä tutkimukseen tästä:

"jokainen äiti haluaa tyttären",

Eiköhän tuo "hyvät rakastajat tekevät tyttöjä" mene samaan kategoriaan.

Vierailija
30/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinähän tietysti tiedät säälin ja myötätunnon eron?

Jos säälii on tosiasiassa helpottunut omasta osastaan, tuntee itsensä vähän paremmaksi kuin säälimänsä ihminen, jota pitää vähän luuserina. Säälijä siis katsoo säälittävää ylhäältä alaspäin.

Myötätunto (empatia) on juuri sitä miltä se näyttää: että tuntee myötä, osaa eläytyä toisen ihmisen asemaan, kuvitella miltä hänestä tuntuu. Vaatii paljon enemmän luonnetta kuin sääli.

Kuusi tervettä lasta samaan perheeseen on suuri lahja.

Vierailija
31/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen suku hehkuttaa niin estoitta sitä että on POIKA syntynyt. Raskausaikana sain kuulla monesti kuinka heidän suvussaan on aina esikoinen ollut poika ja muita vihjailuja että suvun (=sukunimen) jatkaja pitää saada.

Mutta kaikista eniten mua ärsytti kun miehen isä ja ukki tuli onnittelujen sijaan sanomaan mulle "KIITOS".

ÄLLÖTTÄVÄÄ! Kamalia ihmisiä :(

Vierailija
32/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linkkiä tutkimukseen tästä: "jokainen äiti haluaa tyttären",

Eiköhän tuo "hyvät rakastajat tekevät tyttöjä" mene samaan kategoriaan.

Enpä hokannutkaan:D Joten faktaa.

T: 2 tyttären äiti:D

Vierailija
33/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avasin tän, luulin että ap säälii perhettä, jolla on noin monta lasta. Itselleni tulee vain se mieleen. Siis en toki tarkoita, että 6-lapsiset perheet ovat säälittäviä (vaan päinvastoin - hienoa että ovat saaneet niin monta lasta jos kerran ovat halunneet) tai äiti aina yliväsynyt, mutta itselleni se olisi liian suuri työmäärä.

Itselläni on yksi tyttö ja nyt kun yritämme toista lasta, toivomme molemmat, että sekin olisi tyttö. Tuskin tulee enää kolmatta, mutta JOS tulisi, toivoisimme kyllä hänenkin olevan tyttö. Joku muu vastaavasti toivoo poikia, moni toivoo molempia. Moni toivoo jotain, mutta ei kovin painokkaasti, eikä erityisemmin välitä, kumpaa sukupuolta vauva tulee olemaan.

Vierailija
34/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti tyttären. Hän sanoi että maailmassa on ihan tarpeeksi miehenretkuja. Oli valitettavasti myös itse sellainen, mutta onneksi edes tajusi asian. Edelleen sanoo, että tytär on ainut hyvä asia, jonka hän on saanut elämässään aikaiseksi.

Vierailija
35/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät rakastajattekee tyttöjä.

siis totaalisen väärin; tiedän kokemuksesta

Vierailija
36/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi totta, niin aika noloa ap:lle. Meidän lähistöllämme asuu oikeasti 6 tytön perhe, joten eipä olisi kovin vaikea tunnistaa, kuka järjen jättiläinen siellä horisee naapureistaan.

Vierailija
37/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä asiaa sen "väärää" sukupuolta olevan lapsen (ja myöhemmin aikuisen) näkökulmasta. Olisiko mukavaa olla vaikkapa " se kolmas tyttö", joka syntyi, ennen kuin "neljäs oli vihdoin poika"? Tai toisinpäin.

Oma lapseni on tyttö, ja mieheni ei halua enempää lapsia, koska hänestä tyttäressämme on kaikki, mitä hän perheeltään lisäkseni haluaa.

Appeni ja anoppini ovat aika vanhakantaisia, ja tyttäremme syntyessä appeni ensimmäinen kommentti oli "seuraava on sitten poika". Siinä tilanteessa, vasta leivottuna äitinä, en juurikaan tuohon typeryyteen reagoinut, mutta myöhemmin asia on nk ottanut pannuun kyllä paljon. Itse olen myös ainoa lapsi ja tyttö, joka on edelleen isälleen yhtä tärkeä kuin äidilleenkin.

Kun lankoni sai vaimonsa kanssa lapsen muutama vuosi sitten, oli meininki aivan toinen, kun syntyi poika. Appeni kulki lapsi sylissään ja kehotti kaikkia katsomaan "tulevaa presidenttiä". Kuvaavaa oli myös se, että tyttäremme syntyessä appi oli "liian sairas" tullakseen sairaalaan vierailulle, mutta langon poikaa lähdettiin katsomaan taksilla huomattavasti kauemmas vieläkin huonommassa kunnossa. Tyttäremme nimijuhlissa appi näytti hapanta naamaa ja moitti lapsen nimeä, langon pojan ristiäisissä apen naamaa koristi koko ajan leveä hymy.

Onko teistä kukaan ansainnut tuota tai mitä tahansa vastaavaa älyttömyyttä sukupuolensa vuoksi? Minusta ei.

Saahan jokainen toki toivoa lapselleen sukupuolta, mutta jos sellaisen toiveen itsessään tunnistaa, voisi samalla myös miettiä, mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa.

Vierailija
38/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä hokannutkaan:D Joten faktaa.

T: 2 tyttären äiti:D

että poikien vanhemmilla on suurempi riski saada käytöshäiriöinen lapsi.

Vierailija
39/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi totta, niin aika noloa ap:lle. Meidän lähistöllämme asuu oikeasti 6 tytön perhe, joten eipä olisi kovin vaikea tunnistaa, kuka järjen jättiläinen siellä horisee naapureistaan.

hitto, ja teitä on niin paljon!

Vierailija
40/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti tyttären. Hän sanoi että maailmassa on ihan tarpeeksi miehenretkuja. Oli valitettavasti myös itse sellainen, mutta onneksi edes tajusi asian. Edelleen sanoo, että tytär on ainut hyvä asia, jonka hän on saanut elämässään aikaiseksi.

Susta olisi varmaan ihan OK myös, jos oma isäsi olisi halunnut ehdottomasti pojan eikä mitään pikkuprinsessaa ja olisi pettynyt, kun ei sellaista saanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme