Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin eksääni

Vierailija
08.08.2011 |

Yhteisen tuttumme luona juhlissa. Erostamme on 11 vuotta ja eksä oli se joka eroprosessin sai aikaan. Toki tuon olisi voinut aikoinaan hoitaa hienomminkin, mutta oltiin nuoria ja katkeruus tuli kuvioihin silloin mukaan. Meillä kuitenkin on kummallakin jo oma perhe ja mielestäni menneet on menneitä.

Mutta kuinka lapsellinen voi mies olla?! Hän ei sanonut minulle heitä, ei puhunut minulle milään tapaa koko aikana. Ei noteeranut vauvaani mitenkään tms. Istui samassa kahvopöydässä ja puhui vain vaimolleen ja yhteiselle tuttavallemme. Hänen vaimo kyllä jutteli minulle ihan tavallisesti..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan käyttäydy tuolla tavalla, jos on edes likimain terve mieleltään.

Vierailija
2/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneelle on usein kova paikka huomata, ettei saa exältä asiaan kuuluvaa kunnoitusta eikä enää pysty valvomaan, että tämä noudattaa käytössääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytöstavat eivät tule ns selkärangasta, niitä ei valitettavasti enää aikuisena opi.

Vierailija
4/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi perusteella vaimo vaikuttaa täyspäiseltä ihmiseltä; varmaan on tullut kotona sanomista miehen performanssista.....

Vierailija
5/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on päättynyt (ei tämä, vaan yleisesti) petollisissa merkeissä tai muuten huonosti, niin en näe että olisi pakko kenenkään käyttäytyä neutraalisti jos ei halua. Mikä pakko se petollinen osapuoli olisi päästää omantunnontuskista ja olla niin kuin kaikki menneet olisi täysin OK? Kyllä pari aikuista ihmistä 1 h vuodessa voi olla täysin toisiaan huomioimatta ja alleviivatun välinpitämätön. Eri asia sitten jos on pakko alkaa tulemaan toimeen vaikka työn puolesta tms.

Vierailija
6/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei siis toteuta tarkoitustasi vaan kääntyy itseään vastaan.

Jos suhde on päättynyt (ei tämä, vaan yleisesti) petollisissa merkeissä tai muuten huonosti, niin en näe että olisi pakko kenenkään käyttäytyä neutraalisti jos ei halua. Mikä pakko se petollinen osapuoli olisi päästää omantunnontuskista ja olla niin kuin kaikki menneet olisi täysin OK? Kyllä pari aikuista ihmistä 1 h vuodessa voi olla täysin toisiaan huomioimatta ja alleviivatun välinpitämätön. Eri asia sitten jos on pakko alkaa tulemaan toimeen vaikka työn puolesta tms.

Eihän lapsellisesti käyttäytyvä exä mitenkään pysty ylläpitämään toisella mitään omantunnontuskia, kuten kirjoitat. Alleviivatun välinpitämättömästi käyttäytyvä kärvistelee itse tunnekoukussaan ja mielenosoituksen kohde lähinnä nauraa hänelle ja hänen läpinäkyvälle performanssilleen. Kuten minä exäni performansseille. Mistään ei ole huonoa omatuntoa; häntä jurppii lähinnä se että olen onnellinen.

Vierailija
7/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsellisesti käyttäytyvä exä mitenkään pysty ylläpitämään toisella mitään omantunnontuskia, kuten kirjoitat. Alleviivatun välinpitämättömästi käyttäytyvä kärvistelee itse tunnekoukussaan ja mielenosoituksen kohde lähinnä nauraa hänelle ja hänen läpinäkyvälle performanssilleen. Kuten minä exäni performansseille. Mistään ei ole huonoa omatuntoa; häntä jurppii lähinnä se että olen onnellinen.

Tällaisissa tilanteissa se sovitteleva osapuoli "pakottaa" tilanteen siihen, että puhutaan ja ollaan frendejä tai sitten jos ei puhuta niin johtopäätös on, että toisella on ongelma, ei minulla mitään ole.

Aina luulee voittavansa vaikka itse onkin ymmällään suhteestaan EX:ään kun se kerran häiritsee.

Kaikkien kanssa ei vaan tarvitse praatata eikä tulla toimeen.

Vierailija
8/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa se sovitteleva osapuoli "pakottaa" tilanteen siihen, että puhutaan ja ollaan frendejä tai sitten jos ei puhuta niin johtopäätös on, että toisella on ongelma, ei minulla mitään ole.

Aina luulee voittavansa vaikka itse onkin ymmällään suhteestaan EX:ään kun se kerran häiritsee.

Kaikkien kanssa ei vaan tarvitse praatata eikä tulla toimeen.

Kun ap käyttäytyy normaalisti, mutta exällään on tarve esiintyä kusipäisesti ja samalla nolata sekä itsensä että vaimonsa, ei ole vaikea nähdä kummalla siinä on ongelma.

Vierailija
9/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, onko exälläsi ehkä joku diagnoosi? Eihän kukaan käyttäydy tuolla tavalla, jos on edes likimain terve mieleltään.

En usko, että kellään on ollut tilaisuutta diagnosoida häntä sen laajemmin; hänellä tuskin olisi koskaan munaa hankkia itselleen apua. On helpompi antaa läheistensä kärsiä (sikäli kuin siinä lähellä nyt enää on ketään jäljelläkään).

Vierailija
10/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään ole päässyt sinusta vielä yli. Turhaa tuota mietit, anna olla.

Vierailija
11/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jotenki paljon exiä, jotka KUVITTELEE, että exänsä yhä jotenkin haaveilee heistä? Kuulostaa siltä. Nääs jos minä olen täysin huomioimatta jonkun ihmisen, exän tai jonkun vaan, niin teen sen VAIN JA AINOASTAAN siksi, että mua ei vaan kiinnosta yhtään. Tuskin ne miehet sen kummosempia on.

Vierailija
12/40 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi pitänyt ainakin moikata. Ei oo pakko olla kaveria tai vaihtaa paria sanaa enempää, mutta tervehtiä... Kyllähän on kohteliasta juhlissa tervehtiä kaikkia ihmisiä.

Jos mulla olisi ollut vaikea ero, niin moikkaisin eksääni juhlissa vaikka väkisin. Ihan senkin takia esittäisin normaalia, että muut ihmiset ei huomais mitään outoa suhtautumista.

Vierailija
13/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jotenki paljon exiä, jotka KUVITTELEE, että exänsä yhä jotenkin haaveilee heistä? Kuulostaa siltä. Nääs jos minä olen täysin huomioimatta jonkun ihmisen, exän tai jonkun vaan, niin teen sen VAIN JA AINOASTAAN siksi, että mua ei vaan kiinnosta yhtään. Tuskin ne miehet sen kummosempia on.

Samaa mieltä.

Aina nämä asiat näyttäisi kääntyvän siten, että jos toinen osapuoli sanoo vain MORO ja sitten toinen kärttää, että mikä on kun et voi puhua normaalisti, enempää, mennään nyt puhumaan asiat läpi ja jos sit sanoo lyhyesti etten muuten puhu/mene mihinkään niin onkin peräänhaikaileva katkeroitunut paska. :D

Järkyttävää kun ei vaan voi vanhojen antaa olla puhumatta.

Vierailija
14/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ex on juuri tällainen, joka kuvittelee, että kaikkien erossa olo vuosien jälkeen hän ja hänen pentunsa ovat minun mieheni elämän ykkösjuttu. Ovat olleet erossa noin 5v., miehelläni on sen jälkeen ollut suhde, ennenkuin me "nuoruuden rakastavaiset" palattiin yhteen...

t.7

Vierailija
15/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sillä hävetti? Ei tiennyt mitä sanoisi. Ensin on käyttäytynyt sinua kohtaan paskasti ja nyt muka pitäisi jotain small talkkiä vetää.

Kuinka ollakaan, tiedän vastaavalla tavalla käyttäytyvän tapauksen, jolla on itsessään ja edesottamuksissaan hyvin, hyvin paljon häpeämistä.

Vierailija
16/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa se sovitteleva osapuoli "pakottaa" tilanteen siihen, että puhutaan ja ollaan frendejä tai sitten jos ei puhuta niin johtopäätös on, että toisella on ongelma, ei minulla mitään ole. Aina luulee voittavansa vaikka itse onkin ymmällään suhteestaan EX:ään kun se kerran häiritsee. Kaikkien kanssa ei vaan tarvitse praatata eikä tulla toimeen.

Ihmettelen kovasti, että joku kehtaa puolustella ap:n exän käytöstä. Jos joku on peräti kutsunut nämä molemmat kotiinsa juhliin, ilman muuta normaaliin käytökseen kuuluu käyttäytyä asiallisesti kaikkia läsnäolijoita kohtaan.

Mistä tällaista sivistymättömyyttä sikiää? Ap:n ex ja hänen puolustajansa ovat varmaan jossain sosiaalisesti moniongelmaisissa perheissä (tai koulukodissa) kasvaneita, kunnon kotikasvatusta vaille jääneitä snagarijonon rayhääjiä.

Vierailija
17/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Aina nämä asiat näyttäisi kääntyvän siten, että jos toinen osapuoli sanoo vain MORO ja sitten toinen kärttää, että mikä on kun et voi puhua normaalisti, enempää, mennään nyt puhumaan asiat läpi ja jos sit sanoo lyhyesti etten muuten puhu/mene mihinkään niin onkin peräänhaikaileva katkeroitunut paska. :D

Järkyttävää kun ei vaan voi vanhojen antaa olla puhumatta.

että AP:n ex ei tervehtinyt, muutenkin oli niinkuin AP ei olisi ollukaan paikalla. Eihän heillä nyt parhaiksi ystäviksi tarvi alkaa tai omaa elämäänsä läpi käymään. Mutta aika säälittävää on jos yleisistä asioista keskustellessa ei pysty sanomaan exälle sanaakaan. Keskustellaan esim. säästä, toinen katselee seinille kun ex puhuu. Haloo....

Vierailija
18/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmäsin viime talvena eksääni baarissa, enkä tervehtinyt enkä halunnut noteerata koko miestä. Teinivuosien seurustelusuhde siis tuolta lähes 20v takaa, mutta vieläkin jäänyt paska maku suuhun koko miehestä joka kiristi, uhkaili ja käyttäytyi sairaalloisen mustasukkaisesti ..jne..

Itse olin vielä jättävä osapuoli, mutta niin paljon inhoa edelleen tuota koko ukkoa, etten ikinä suostu hänelle sanaakaan sanomaan. Kyllä koen olevani muuten vastuullinen kypsä aikuinen, mutta kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi.

Vierailija
19/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että exäsi meni lukkoon eikä tiennyt miten käyttäytyä, pelkäsi ehkä omia reaktioitaan (ettei osaisikaan olla neutraalisti) ja ratkaisi asian (ehkä tiedostamattaan) niin kuin et olisi paikalla ollenkaan. Ei olisi ensimmäinen kerta kun tuollaista käytöstä nähdään vastaavanlaisissa tilanteissa - ilman varsinaista harkintaa ja tarkoitusta.

Jos ei ole sosiaalisesti oikein taitava ihminen, niin voi olla ettei vain hallitse käyttäytymistään kovin hyvin oudossa ja paineisessa tilanteessa.

Vierailija
20/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ja AP:n kaltaiset "kaikki käsitellään", "ollaan "aikuisempia kuin muut" ja "hyviä joka tilanteessa" kiillottavat kruunuaan koska toinen olikin "hölmö".

;-)

Itse ihmettelen niitä jotka tuollaisissa tilanteissa jäävät niin miettimään, että miksi olin kuin ilmaa tai miksi se EX ei voi olla normaali. Mitä sen väliä on jos henkilö on kerran EX?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi