Näin eksääni
Yhteisen tuttumme luona juhlissa. Erostamme on 11 vuotta ja eksä oli se joka eroprosessin sai aikaan. Toki tuon olisi voinut aikoinaan hoitaa hienomminkin, mutta oltiin nuoria ja katkeruus tuli kuvioihin silloin mukaan. Meillä kuitenkin on kummallakin jo oma perhe ja mielestäni menneet on menneitä.
Mutta kuinka lapsellinen voi mies olla?! Hän ei sanonut minulle heitä, ei puhunut minulle milään tapaa koko aikana. Ei noteeranut vauvaani mitenkään tms. Istui samassa kahvopöydässä ja puhui vain vaimolleen ja yhteiselle tuttavallemme. Hänen vaimo kyllä jutteli minulle ihan tavallisesti..
Kommentit (40)
Se kuuluu jo ihan kohteliaisuuteen ja hyviin käytöstapoihin. ap
jos teillä oli hankala ero, niin ehkä sitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta olla sulle edes kohtelias. Sitä ei vaan kiinnosta sä millään tapaa.
Jos mies olisi päässyt menetyksestään yli, hän käyttäytyisi neutraalisti ja normaalisti ap:tä kohtaan. Tarve käyttäytyä alleviivatun välinpitämättömästi osoittaa, että välinpitämättömyys on täysin näennäistä: ap on tyypille niin tärkeä, että hänellä on motiivi käyttäytyä epänormaalisti.
Minullakin on tällainen "välinpitämätön" eksä. Hän saattaa tulla esim. kaupassa "vahingossa" seisoskelemaan perheeni lähettyville, ja jos ei koe saaneensa riittävästi huomiota, tulee hetken kuluttua takaisin samaan kohtaan seisoskelemaan. Reppanan tempoilu on paitsi munatonta myös kovin koomista.
että et ole ko. miehen kanssa enää suhteessa. Kuulostaa jotenkin keskenkasvuiselle tuo hänen käytöksensä, erityisesti kun huomioon otetaan, miten pitkä aika erostanne jo on.
Ensinnäkin jo ihan käytöstapojen puutetta ja vähän sitäkin, että miksi olet niin arka paikka hänelle edelleenkin.
Tai yrititkö muuten puhua hänelle?
Ensinnäkään, ei mies mitenkään ulkopuoliseksi jäänyt keskusteluissa, en minäkään. Mutta minulle ei puhunut eikä ollut huomaavinaan minun olemassa oloa. Tiedättekö sellaisen tavan osallistua keskusteluun jossa vain leikitään että yhtä ihmistä ei paikalla ole..
Ja minä tosiaan sanoin hei, tietenkin sanoin koska olin paikalla heitä ennen. Eksän vaimo vasta ja hymyili, mies ei sanonut mitään. Tuttavaallemme kyllä meni juttelemaan.
No ja jos jotaki kiinnostaa niin erosimme, kun mies oli käynyt useasti vieraissa, ja itse tunnusti ja halusi erota. Mieli muuttui aikoinaan siinä vaiheessa kun minä aloin säätämään toisen miehen kanssa eromme jälkeen. Tämä tulehdutti välejämme. Mutta menneet on tosiaan menneitä ja meillä molemmilla on oma perhe ja elämä tätä nykyä.
Ja en tosiaan osaisi enää kuvitellakaan että kyseinen mies olisi minun mies. En kaipaa häntä millään tasolla, hän on muuttunut paljon ja niin olen minäkin. Pakosta kuitenkin aina välillä tapaamme yhteisen tuttumme kautta, vähintäänkin syntympäivillä tms.
ap
Oltiin silloin nuoria, vähän päälle parikymppisiä ja suhde kaatui parin vuoden seurustelun jälkeen TOSI riitaisissa merkeissä (mies petti minua). Monta vuotta oli kyräilyä puolin ja toisin. Jos jossain nähtiin, ei todellakaan tervehditty. Pikemminkin teki mieli sylkäistä perään ja käydä vetämässä päin pläsiä.
Kun aloin seurustelemaan nykyisen aviomieheni kanssa, jotain muuttui sisälläni. Annoin menneiden olla ja pystyin hyväksymään totuuden, että se aiempi suhde nyt vaan meni niin, mitäpä tuota enää miettimään. Nyt minulla ja miehelläni on lapsi joka on päivähoidossa, exäni lapsi on myös samassa päiväkodin ryhmässä. Ovat itse asiassa aika hyviä kavereita hoidossa. Tervehditään ihan normaalisti ja vaihdetaan pari sanaa jos satutaan yhtä aikaa paikalle. Enää en jaksa kantaa kaunaa, elämässä on muutakin kuin kyräillä vuosikymmenen takaista vanhaa juttua.
Eli kyllä sanoisin että AP:n ex ei ole päässyt erostanne yli. Siitäkään huolimatta että ex oli se joka alunperin halusi eroa. Oletko AP varma ettei exäsi ajatellut silloin 11 vuotta sitten että käy vähän suhinoimassa vapaasti muiden naisten kanssa ja jonkun ajan päästä palaa kainaloosi takaisin? Ehkä oletti että sinä itket ja odottelet miestä. En muutakaan selitystä keksi sille että miehen käytös muuttui kun löysitkin uuden säädön... Tai miksi edelleen kantaisi kaunaa sinua kohtaan.
se välttämättä ole siitä kiinni että exä haaveilis edelleen, vaan jotain siinä on ettei ole päässyt yli jutusta. Ehkä jotain katkeruutta tms.
Ja tuohon tervehtimiseen kommentoin omalta osalta sen verran, että ei mulla esim. kiinnosta kaupan kassan tai työpaikkani siivojan elämä paskaakaan, kyllä mä silti tervehdin heitä koska se kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Mutta tietysti on juntteja jotka ei tuota tajua...
täällä jotenki paljon exiä, jotka KUVITTELEE, että exänsä yhä jotenkin haaveilee heistä? Kuulostaa siltä. Nääs jos minä olen täysin huomioimatta jonkun ihmisen, exän tai jonkun vaan, niin teen sen VAIN JA AINOASTAAN siksi, että mua ei vaan kiinnosta yhtään. Tuskin ne miehet sen kummosempia on.
[i
Eli kyllä sanoisin että AP:n ex ei ole päässyt erostanne yli. Siitäkään huolimatta että ex oli se joka alunperin halusi eroa. Oletko AP varma ettei exäsi ajatellut silloin 11 vuotta sitten että käy vähän suhinoimassa vapaasti muiden naisten kanssa ja jonkun ajan päästä palaa kainaloosi takaisin? Ehkä oletti että sinä itket ja odottelet miestä. En muutakaan selitystä keksi sille että miehen käytös muuttui kun löysitkin uuden säädön... Tai miksi edelleen kantaisi kaunaa sinua kohtaan.
[/quote]
Toisaalta aivan sama. Mielestäni voisimme olla ihan säädyllisissä väleissä ja unohtaa tosiaan menneet. Hän oli lopulta se joka jatkoi elämäänsä nopeammin eteenpäin, alkoi seurustella, meni naimisiin ja sai lapsia. Minä tulin paljon myöhemmin perässä. Mutta jokainen elää tavallaan, enkä minä päivääni sillä onneksi pilannut. Lähinnä vain kummastutti ja huvitti kyseinen käytös.
[i
Toisaalta aivan sama. Mielestäni voisimme olla ihan säädyllisissä väleissä ja unohtaa tosiaan menneet. Hän oli lopulta se joka jatkoi elämäänsä nopeammin eteenpäin, alkoi seurustella, meni naimisiin ja sai lapsia. Minä tulin paljon myöhemmin perässä. Mutta jokainen elää tavallaan, enkä minä päivääni sillä onneksi pilannut. Lähinnä vain kummastutti ja huvitti kyseinen käytös.
Ei tiennyt mitä sanoisi. Ensin on käyttäytynyt sinua kohtaan paskasti ja nyt muka pitäisi jotain small talkkiä vetää.
käynyt. Onneksi on ex, typerä mies.
mun mielest kaikista ei tarvii pitää, eikä tarvii mielistelläkään. Miksi sen olis pitänyt puhua sulle? Ei se sua sinne tullut tapaamaan. Mä en luultavasti noteeraisi omaa eksääni, jos oltais samoissa kemuissa...
Se kuuluu jo ihan kohteliaisuuteen ja hyviin käytöstapoihin.
ap
mun mielest kaikista ei tarvii pitää, eikä tarvii mielistelläkään. Miksi sen olis pitänyt puhua sulle? Ei se sua sinne tullut tapaamaan. Mä en luultavasti noteeraisi omaa eksääni, jos oltais samoissa kemuissa...
Se kuuluu jo ihan kohteliaisuuteen ja hyviin käytöstapoihin. ap
jos teillä oli hankala ero, niin ehkä sitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta olla sulle edes kohtelias. Sitä ei vaan kiinnosta sä millään tapaa.
kyllähän aiku8isen ihmisen luulisi osaavan käyttäytyä, mutta onhan näitä "keskenkasvuiseksi" jääneitä valitettavgan paljon.
Sinä ole VAIN vennonvieras henkilö menneisyydestä, et mitään muuta. Et voi automaattisesti olettaa, että joku jonka olet aikoinaan tuntenut, haluaa tuntea sinut edelleen.
Jos istuu samassa kahvipöydässä, niin on kohteliasta jutella pöytäseurueelle, eikä jättää yhtä keskustelusta ulos. Varsinkin, jos hänen vaimonsa puhui kaikille normaalisti.
Jos olen jonkun ihmisen tuntenut joskus, minä moikkaan häntä, pidin sitten kyseisestä ihmisestä kummemmin tai en. Olisi todella omituista, jos tuntee toisen, mutta ei voi edes tervehtiä.
Kai teillä joillakin on niin katkeria eroja takana, että ette pysty olemaan seurassa aikuismaisesti.
Jos istuu samassa kahvipöydässä, niin on kohteliasta jutella pöytäseurueelle, eikä jättää yhtä keskustelusta ulos. Varsinkin, jos hänen vaimonsa puhui kaikille normaalisti.
Eikö se mies ole keskustelusta ulkona, jos kaikki muut juttelee normaalisti ja jopa vaimo juttelee entiselle muijalle?
Selvästi oli Ap:n ilkeä juoni.
ja miten erositte? Jospa se vain on edelleen jostain katkera.
Siis mies on eksäsi.Siis eksä. Olette siis olleet avo tai avioliitossa ja riitaisa ero.
Hyvinhän tuo mies asian handlasi. Ei huutoa, ei vittuilua, ei mielenosoituksia, ei selkkausta.
Jos on oltu erossa 11 vuotta, niin miksi miehen pitäisi jotenkin erityisesti huomioida ap:tä. Entistä elämää...