Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohho! Kaverini kävi tänään kylässä. Ei tuu toista kertaa.

Vierailija
07.08.2011 |

Ollaan oltu lapsena parhaita kavereita, enää pidetty yhteyttä facebookin kautta. Ja ollaan kolmekymppisiä ja molemmilla yksi lapsi, luulisi, että tässä olisi oppinut jonkinlaista rentoutta ja suvaitsevaisuutta...

Ensimmäisenä kaverini neuvoi, miten saisin leskenlehdet karkotettua rivarinpätkäni edestä. No eipä ole mulla käynyt moinen mielessäkään, eivät haittaa mua siinä.

Toisena neuvoi, miten saan pinttymät pois vessan kaakeleista. No joo, on ne tarkoitus pestä, mutta en ole mikään neuroottinen puunaaja.

Kolmantena tarkasti MINUN lapseni lelut, onko niissä irtoavia osia ettei MINUN lapseni syö niitä. Hänen vauvansa on vielä sylissä pidettävä.

Sitten tuli paasausta neuvolakäynneistä ja elämänhallinnasta. Erehdyin nimittäin vihjaamaan, että en ole nukkunut puoleentoista vuoteen. Ja kyllä mä tiesin tän jo etukäteen, että "tää on vaan lyhyt vaihe".

Kahvinkeittoon sain hyviä ohjeita, miten kannattaa porot säilyttää ja mitenkä se pannukahvi oikeasti keitetään ja samalla sain luennon, miten tehdään maailman herkullisin paisti keittämällä. Ja miten sohvanpäälliset pitäisi pestä kun niissä on tahra.

Jotain hyvää sentään oli: mun ei tarvinnut vahtia ja komentaa taaperoani kertaakaan, kaverini hoiti sen puolestani :)

Oli liian rankka päivä tällaiselle boheemille askeetikolle! Ei enää!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täsmälleeen samanlainen kaikentietävä ja auliisti ohjeita jakava.

Ollessani Vantaalla työharjoittelussa teimme kerran treffit Helsingin keskustaan ja poislähtiessäni hän saattoi minut asemalle ja neuvoi kuinka M-juna sitten menee Martinlaaksoon. Olin siinä vaiheessa asunut 3kk Martinlaaksossa =) kerran olin lähdössä Pariisiin ja hän osasi neuvoa kuinka siellä pitää käyttäytyä vaikkei siellä ollut ikinä käynytkään.

Meidän yhteytemme on katkennut, en vaan jaksanut kuunnella

Vierailija
22/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään toista kertaa ottaisi. :D Vaikka ihan mielenkiintosta olis nähdä että millanen ihminen on tommonen ja tavatakin. :D Ei huhhuh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa epäsiisteydessäsi mutta en minäkään haluaisi vierailla kodissa jossa on paskaista:-(

Ollaan oltu lapsena parhaita kavereita, enää pidetty yhteyttä facebookin kautta. Ja ollaan kolmekymppisiä ja molemmilla yksi lapsi, luulisi, että tässä olisi oppinut jonkinlaista rentoutta ja suvaitsevaisuutta...

Ensimmäisenä kaverini neuvoi, miten saisin leskenlehdet karkotettua rivarinpätkäni edestä. No eipä ole mulla käynyt moinen mielessäkään, eivät haittaa mua siinä.

Toisena neuvoi, miten saan pinttymät pois vessan kaakeleista. No joo, on ne tarkoitus pestä, mutta en ole mikään neuroottinen puunaaja.

Kolmantena tarkasti MINUN lapseni lelut, onko niissä irtoavia osia ettei MINUN lapseni syö niitä. Hänen vauvansa on vielä sylissä pidettävä.

Sitten tuli paasausta neuvolakäynneistä ja elämänhallinnasta. Erehdyin nimittäin vihjaamaan, että en ole nukkunut puoleentoista vuoteen. Ja kyllä mä tiesin tän jo etukäteen, että "tää on vaan lyhyt vaihe".

Kahvinkeittoon sain hyviä ohjeita, miten kannattaa porot säilyttää ja mitenkä se pannukahvi oikeasti keitetään ja samalla sain luennon, miten tehdään maailman herkullisin paisti keittämällä. Ja miten sohvanpäälliset pitäisi pestä kun niissä on tahra.

Jotain hyvää sentään oli: mun ei tarvinnut vahtia ja komentaa taaperoani kertaakaan, kaverini hoiti sen puolestani :)

Oli liian rankka päivä tällaiselle boheemille askeetikolle! Ei enää!

Ap sanoi, että heillä on perussiistiä.

Vierailija
24/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehyin kerran sanomaan tälle kaverille facebookissa, että meen lääkäriin puhumaan nukahtamisvaikeuksista ja eikös sieltä tullu ohjeet, mitä lääkkeitä kannattaa kokeilla ja mitkä ei toimi ja missä on ikävät sivuoireet.

Mietin silloin, että jos sanosin sille itsemurhaa tekeväni, niin varmaan neuvois siinäkin! :D

ap

Vierailija
25/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munon oikein pitänyt purra hammasta kylään mennessä, että en ala siellä hääräämään ja neuvomaan. Nyt saan onneksi toteuttaa työssäni ja kotona ihan riittämiin viettiäni niin että olen vapaa-ajalla ihan naatti, ja minulla ei ole energiaa toisten asioihin puuttumiseen.

Vierailija
26/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihassasi leskenlehtiä elokuussa? Porvoossa ehkä täällä ei.

Vierailija
27/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munon oikein pitänyt purra hammasta kylään mennessä, että en ala siellä hääräämään ja neuvomaan. Nyt saan onneksi toteuttaa työssäni ja kotona ihan riittämiin viettiäni niin että olen vapaa-ajalla ihan naatti, ja minulla ei ole energiaa toisten asioihin puuttumiseen.

että voi tuollaisesta parantua... Varmaan kuuluu siihen samaan luonteenpiirteeseen myös se, että on sokea omille virheilleen.

En nyt tarkota, että oisin parempi ihminen, itseasiassa melkein joka elämän osa-alueella pärjään huonommin kuin kaverini. Paitsi että mulla ei ole stressiä suorittamisesta ja koen olevani onnellisempi.

ap

Vierailija
28/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihassasi leskenlehtiä elokuussa? Porvoossa ehkä täällä ei.

siis sitä kasvia kasvaa tuossa. Ei tietenkään kuki tähän aikaan ;)

Vierailija
29/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset, ap. Vieraasi ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa, olisin varmaankin kuunnellut ohjeita aidolla mielenkiinnolla ja lisännyt jotain, jos on aiheesta kokemusta itselläni.

Aika epäkohteliaalta emännältä vaikutat, kun arvostelet vierastasi täällä.

Kotisi on varmastikin siivouksen tarpeessa ja en ole kenenkään kuullut laittavan paskavaippaa ruokapöydälle.

Minua ei haittaa lainkaan, jos joku antaa uusia vinkkejä kodinhoitoon ja ruuanlaittoon. Kaikesta sitä osataankin narista.

Vierailija
30/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tyytyväinen tuollaisesta vieraasta. Oppisin paljon, vaikka olen itsekin aika uuttera, kekseliäs ja en ollenkaan uusavuton. Mikäli joku neuvoo mua niin oon tyytyväinen ja moni kysyy myös multa neuvoja. Olisi eri asia, jos sättisi tai neuvot huonoja.

Vierailija
31/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se olinkin minä jonka olisi pitänyt olla suvaitsevainen :D :D

Paha olla vaan vieläkin suvaitsevaisempi, kun ei suunvuoroa edes nyt saanut!

Joo, mutta jos haluan marttakerhoon, menen sinne. Kotiini en niitä halua.

Olisin halunnut jutella, keskustella, vaihtaa kuulumisia, juoruta, mutta nyt kuuntelin kiltisti neuvoja joita en tarvinnut enkä pyytänyt :/

Öitäpäöitä kaikille!

Vierailija
32/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen kanssa. Tunnistan itsestäni tuon tyypin. Jos tykkäät hänestä niin pidä kiinni vaikka onkin rasittava ja ole yhteydessä sen verran mitä voit. Äläkä irvaile täällä. Se on todella raskasta toiselle ja tulee olemaan kun palaa puhki tuohon jatkuvaan kontrolloimiseen ja hallitsemiseen. Sitten tarvii niitä ystäviä, aitoja oikeita ystäviä joiden kanssa voi vaan olla.

Se on ystävyyttä että antaa toisen olla sellainen kuin on ja on silti sen kanssa, irvailematta. Ei me kukaan olla koskaan täydellisiä ja eri elämäntilanteissa tarvitaan erilaisia ihmisiä. Ja kasvetaan ja muututaan koko ajan.

Jos se on pohjimmiltaan mukava tyyppi niin ole yhteyksissä ja katso miten maailma menee. Voi olla että ystävyys syvenee ajan mittaan aivan uudella tavalla ja on jopa mahdollista että itsekin opit toiselta jotain jossain välissä.

Vierailija
33/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset, ap. Vieraasi ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa, olisin varmaankin kuunnellut ohjeita aidolla mielenkiinnolla ja lisännyt jotain, jos on aiheesta kokemusta itselläni.

Aika epäkohteliaalta emännältä vaikutat, kun arvostelet vierastasi täällä.

Kotisi on varmastikin siivouksen tarpeessa ja en ole kenenkään kuullut laittavan paskavaippaa ruokapöydälle.

Minua ei haittaa lainkaan, jos joku antaa uusia vinkkejä kodinhoitoon ja ruuanlaittoon. Kaikesta sitä osataankin narista.

Siis mullekin on kodinhoitovinkit ym. ihan tervetulleita, mutta näillä tietyillä ihmisillä se menee vaan överiksi. Kun ei auta, vaikka kuinka yrittäisit sanoa, että joo kiitos mutta tää ei toimi meillä. Ei, kaveri TIETÄÄ ja jankuttaa omia neuvojaan niin kauan, että ymmärrät itse vain tyytyä nyökkäilyyn. Tällaisen ihmisen seurassa olet täysin sivuroolissa omassa elämässäsi.

En tietysti tiedä, onko ap:n kaveri samanlainen, mutta mun kaveri ei todellakaan ole mikään tavallinen neuvoja. Pahaa hän ei varmastikaan tarkoita.

t. 15

Vierailija
34/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ihminen on AP kun on boheeminen askeetikko.??

Mun mielestä noi kaksi sulkee toisensa pois aika tehokkaasti.Vähän kuin sanois olevansa siisti sotkija,lihava laiha tai kiharakarvainen kalju =D

Vierailija
35/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ihminen on AP kun on boheeminen askeetikko.??

Mun mielestä noi kaksi sulkee toisensa pois aika tehokkaasti.Vähän kuin sanois olevansa siisti sotkija,lihava laiha tai kiharakarvainen kalju =D

Tää on mun ihan omakeksimä määrittely... Siis pidän siitä, että mulla on tavaraa mahdollisimman vähän. Muutama lautanen, lasi jne. En täytä kirjahyllyäni esineillä eikä mulla ole sohvapöytää. Itseasiassa sohvankin hankin vasta pari viikkoa sitten. Siis elän materiaalisessa mielessä askeettisesti. Ja ruokakin on yksinkertaista, ei vaan todellakaan kiinnosta kikkailla paisteilla ja punaviinikastikkeilla. Boheemi, koska en suorita, edes siivousta.

Välillä makaamme lapsen kanssa takapihalla molemmat nurmikolla ja ihmettelemme matoja ja muurahaisia ja sitten niillä samoilla paljailla jaloilla kävelemme sisään.

Haa, voisimme ryhtyä myös elämäntapaintiaaneiksi!

ugh.

Vierailija
36/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vaan niin pahaa, kun ihmiset tekee asioita niin vaikeasti ja saavat vielä huonon lopputuloksen. Mulla riittää systeemejä lähes joka asiaan.

Vierailija
37/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono jos siihen on täysin tyytyväinen itse?

Vierailija
38/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, jolle toisinaan oikeasti tekisi mieli jakaa ohjeita siitä, miten saada arki toimivaksi ja sujuvaksi.

Tekisi mieli neuvoa, että jos rattaiden ilmakumirengas on rikki, mistä saa uuden, se kauppa on hänen miehensä työmatkan varrella.

Tai jos se rattaiden ratas vaan on rikki, ei sen pidä tarkoittaa että on jumissa kotona eikä pääse mihinkään (keskustaan alle 2 km): pienempi 2 v rattaisiin (yksös-rattaisiin, rengas on rikki kaksosten/sisarusrattaista, ja ei siis pääse mihinkään koska ei saa molempia lapsia rattaisiin) ja isompi 4 v ottaa apuratasfillarin !! tai vaikka potkulaudan, ja sitä mehua ja keksiä mukaan ja matkaan.

Tekisi mieli antaa ohjeita, miten 2- ja 4-vuotiaat voisi opettaa vaipoista pois. Ja miten sen 2-vuotiaan saisi maitopullosta pois.

Tai että miten arjen saa sujumaan ja lapsille ulkouilujen oheen säännölliset lämpimät ateriat makeisten ja napostelujen sijaan. Tai että meille kylään tullessa ei tarvitse ottaa mehukanisteria mukaan, hedelmiä ja keksejä, tarjoan kyllä mielelläni jos hänen lapsillaan on nälkä, laitan vaikka ruuan - mutta en pidä siitä, että omat lapseni sitten napostelee, kun eivät syö sitten koko päivänä oikeaa kunnon ruokaa, ovat kuitenkin nälkäisiä ja pahantuulisia kun verensokeri menee liian alas..

Ja että jos haluaa lähteä kaupunkiin, bussilla pääsee, sujuu se sekin lasten kanssa... tai että työpaikasta ei ole pakko irtisanoua vain siksi, ettei ole autoa eikä ajokorttia: bussiyhteys ON olemassa vaikka matka toki pitkä onkin ja se MIES voisi autolla viedä lapset hoitoon päiväkotiin!!

Olen pitänyt suuni kiinni.

Jos elämä on noin vaikeaa, olkoot sitten.

Hänkään ei ole puuttunut SUORAAN minun tapaani toimia, mutta epäsuorasti kyllä ja se ärsyttää.

Kun lapseni kaatuu ja alkaa parkumaan, hän syöksyy paikalle suunnilleen ensiapupakki mukanaan ja laittelee perään tekstareita että kuinka lapsi voi.

Lapsen polvessa oli tuskin huomaamaton naarmu jonka unohti heti kun starttasimme pihasta pois, hössötyksen ylottumista, Ja lapsi oli kuitenkin jo 7 v !

Pahinta hänessä on kuitenkin se, että hän on juoruillut asioistani muille ja ei, hän ei käy netissä tällä palstalla, koska hänellä ei ole nettiä, koska kannettava ja nettiyhteys on miehellä, eikä vaimolla ole oikeutta koskea sellaiseen tai siis, en tiedä.

PLAAAH.

Vierailija
39/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on 10 v vanha? Eli siis käytetty. Ja siinä on tahra. Kyllä mä pesisin käytetyn sohvan huolella ennen kuin ottaisin käyttöön. Ja tahrat kannattaa tosiaan pestä heti pois tai kohta se sohva on kuvottava.

Ruokaohjeiden jakelussa ei ole mitään pahaa.

Se vessan saumajuttu meni ehkä jo liian pitkälle, mutta on selvästikin sinua siistimpi ja kiinnitti niihin huomiota.

Mitä vielä? Ne lapsen lelut. Ehkä häntä kiinnosti ne kun oma vauva on niin pieni että ei ole vielä pahemmin leluja.

Ja sitten kun vielä on noin pieni vauva niin olen ainakin itse huomannut että ystäväni muuttuvat tosikoiksi ja tylsemmiksi vauvavuotena. Kestän sen ja odotan että palautuvat entiselleen. mäkin varmaan olen tylsä tosikko ollut kun on ollut pieni vauva.

Eli mitä jos sanoisit hänelle suoraan ja ystävällisesti jos sua häiritsee ne neuvot äläkä hauku häntä selän takana.

Ei teidän ylempiä ystävyksiä tarvii olla, mutta eikös tässä iässä ole hyvä pitää kavereista kiinni kun ei niitä enä joka oksalla kasva.

Vierailija
40/44 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan tuntea, vaikka jotain faktoja olitkin pikkasen muuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän