Miksi tytärtäni kiusataan?
16-vuotias tyttäreni ei enää haluaisi poistua kotoonta ihmisten ilmoille, koska kohtaa joka paikassa varsinkin tyttöjen ilkeilyä. Tytön vaatteille on tehty ilkivaltaa ja saanut kuullut haukkuja, nyt koulu onneksi vaihtuu, mutta mikä siinä on, että ihan tavallisesta, urheilullisesta, fiksusta ja nätistä tytöstä keksitään kaikenlaisia valheita ja levitellään niitä? Mikä kasvatuksessa mennyt vikaan, kun ei voida keskittyä omaan elämään, vaan on ryhmittäydyttävä jotakuta vastaan. Sattuu äitinä hirmuisesti nähdä, miten ilkeily syö elämän iloista tyttöä.
Miksi? Miksi tyttöäni ei jätetä rauhaan? Kiusaaminen siis ihan yleistä monelta taholta, siksi ei voi ketään yksittäistä ihmistä syyttää. En vaan ymmärrä...
Kommentit (26)
että näillä palstoilla kiusatut ovat aina satumaisen kauniita, fiksuja, koulussa erinomaisesti menestyviä, urheilullisia, sosiaalisia, viattomia ja kaikkien kanssa toimeen tulevia?
Muistatteko itse kouluajoiltanne millaisia ne kiusatut OIKEASTI olivat?
En huomannut että ketään olisi kiusattu . ja mitä itse olen huomannut eniten kiusataan niitä, joita kadehditaan sen takia, että vanhemmat viettävät aikaa lasten kanssa, yleensä nämä ovat myös fiksuja ja kauniita ja älykkäitä lapsia, kenen kanssa vanhemmat viettävät aikaa.
Tunge se Jennas
Vierailija - 07.08.11 01:01 (ID 13161910) jo hanuriis.
Miksi ärsyynnyit? En minä ole täällä ollut kommentoimassa noita viimeisimpiä viestejä. AP:ko se siinä avasi sanaisen arkkunsa? Ap ei muuten ole tullut kommentoimaan koko ketjua...
Onko oikeasti niin kamalaa käsittää, että oikeasti on olemassa viehättävä, valoisa, kaunis, älykäs, iloinen, ym jne nuori tyttö, joka ilman omaa syytään aivan viattomana ja osattomana mihinkään joutui koko luokan kiusaamisen kohteeksi. Ei fyysisesti paitsi yhden tytön taholta, vaan jotain sellaista, että tämä herttainen tyttönen alkoi inhota koko luokkaa ja ikätovereitaan ja ilmoitti, ettei halua käydä yläastetta alueella, jonne tulee nämä sama oppilaat.
- ja sitten se ei ollutkaan näin!! Tpotuus oli jotain aivan muuta.
Kenties ap.nkin lapsen kohdalla on näin.
Jenna aloittaa nyt lukion. Olen jutellut hänen kanssaan yläasteen koulusta. HÄN on koko koulun ainoa ns. normaali teini, eläväinen ja meneväinen. Hänen hoikkuuttaan ihmetellään ja hän imettelee sitä itsekin. Hän syö tosi hyvin ja paljon, ja silti hän on niin hoikka, että kävisi mallikuviin ilman retusointia. Hän ei vain voi tälle mitään, näin on.
sun passiivis-aggressiivista avautumista jostain inhoamastas tytöstä.
Tai anna sille ainakin joku ei-J-nimi.
ala-asteella meidän luokalle tuli yks tyttö, joka kiusas ihan kaikkia. Vuoronperään kiusas jokaista.
Jälkikäteen kuulin että naisella on 4 lasta, 3 eri isää, sisko kuoli alkoholimyrkytykseen 25 vuotiaana, itse tuli äidiksi 17 v, hänen äitinsä sai hänet 16 v ja vaikka mitä.
Siinä perheessä ei ollut mikään kunnossa, rahaa ei ollut eikä perhesuhteetkaan sekä riippuvuus alkoi nuorena siskollaan. Kiusaajan pelasti varmaan lapset.
Asuu kaupungin liian pienessä vuokra-asunnossa lasten kanssa, kuulemma vain 1 isistä pitää jonkinlaista yhteyttä. Tämä on vaan kotona.
Kavereita hänellä ei tietenkään ole. Nähdään n kerran vuodessa kun käyn kotipaikkakunnalla.
Käyn siellä n 4 krt vuodessa ja kun me jutellaan hän aina kertoo nähneensä minut keväällä, kesällä jne, eli varmaan on jossain kaukoputken kanssa katsoo pääkatua.
Juttelen hänen kanssaan, pakosta kun toinen vaan puhuu ja puhuu alle 5 min ja aina lähden pois sanoen mä en kerkee juttelee sun kanssa, on tärkeämpää tekemistä.
Ikinä ei ole keneltäkään pyytänyt tekojaan anteeksi ja siksi hänen kanssaan ei kukaan halua olla. Ei edes jutella 10 min kaupungilla ja ystävällisesti kertois mitä kuuluu. Kun sisko kuoli ei hautajaisissakaan ollut kuin ns pakollinen vaikka lehdessä oli ilmoitus. Ketään ei heidän perheen asiat kiinnosta, ei pahassa, hyväähän heille ei ikinä tapahdu.
Näin. Ihmiset voivat huonosti tällä hetkellä. se puretaan siihen keneen voidaan.suosituimmat ovat pahimpia, oikeista piireistä olevat.