Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet haluaa vaimoiksi heikkoja naisia ja me "vahvat"naiset

Vierailija
06.08.2011 |

olemme vaan kavereita tai leikkikavereita :( Surettaa niin, pitäisiköhän alkaa esittää avutonta, mutta kait sitä jossain vaiheessa paljastuisi....

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:56"]

33, minä määrittelen vahvaksi naisen, joka on taloudellisesti ja toiminnallisesti itsenäinen. Ei tarvitse elättäjää tai arjen toiminnoista huolehtijaa.

Ja joka on myös psyykkisesti vahva ja itsenäinen. Enkä nyt tarkoita mitään muita jyräävää besserwisseriä, vaan ihmistä, joka muodotaa oman mielipiteensä ja uskaltaa sanoa ja puolustaa sitä - mutta myös tehdä kompromisseja ja muuttaa mielipidetään, kun kuulee lisäevidenssiä. Ei siis pidä äkkiväärästi mielipiteistään ja valinnoistaa kiinni vain, jotta ei joutuisi "nöyrtymään ja muuttamaan kantaansa". Ja on rohkea ja luottaa kykyihinsä, eikä heti piiloudu muiden selän taakse, kun pitää opetella tai yrittää jotain uutta. Kantaa vastuuta rohkeasti, muttei tyhmänrohkeasti - ja osaa ottaa opikseen virheistä eikä nolostele mokaamista (kaikki mokaavat, tai jos eivät mokaa, se on merkki siitä, ettei koskaan ylitä mukavuusalueensa rajoja).

Ja joka sallii puolisolleen tilaa olla ja harrastaa ja seurustella muiden ihmisten kanssa, eli ei mustasukkaisesti pyri kontrolloimaan toista. Tietää, että puoliso on hänen kanssaan vapaaehtoisesti ja omasta valinnastaan, koska niin haluaa - ei koska niin on pakko.

Toisin sanoen: vahna nainen seisoo omilla jaloillaan.

22

[/quote]

Olipa hyvin kirjoitettu! Täysin samaa mieltä tästä (ja sama tietenkin koskee myös miehiä).

Vierailija
62/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:41"]

Niinpä. Mutta olen tavannut sitäkin että vahvuus määritellään juuri joidenkin tiettyjen ominaisuuksien perusteella. Kuinka itse määrittelisit sen?

[/quote]

Nyt kun kerran kysyit, niin olen pikkulapsesta asti pitänyt ihmistä kuin ihmistä sukunsa, terävyytensä ja luonteensa summana. Valitettavasti jokaisen mainitun pitäisi olla halki lapsuuden ja nuoruuden jotakuinkin kunnossa, jotta ihmisestä tulisi täysipainoinen ja kyvykäs.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä ääliömäisempänä pidän tuikiperinteistä suomalaista uskoa pelkän omaisuuden ja sisun voimaan. Ihminen ei tarvitse karaistumista, vaan mielekästä kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on taas hurjaa yleistystä. Omasta kokemuksesta voin sanoa että "liian" vahva nainen usein peloittaa miehiä..siis sellainen joka antaa vaikutelman ettei tarvi miestä mihinkään, kantaa naama punaisena kauppakassit, vaihtaa renkaita ja huutelee lastenhoito-ohjeita miehelle samalla.

Eiköhän me naiset oikeasti pärjättäisi ihan yksinkin..miehet nyt yleensä kuitenkin nauttivat tehdessään asioita joita kuvittelevat ettei nainen pysty..ja hyvä näin.

Vierailija
64/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on taas hurjaa yleistystä. Omasta kokemuksesta voin sanoa että "liian" vahva nainen usein peloittaa miehiä..siis sellainen joka antaa vaikutelman ettei tarvi miestä mihinkään, kantaa naama punaisena kauppakassit, vaihtaa renkaita ja huutelee lastenhoito-ohjeita miehelle samalla.

Eiköhän me naiset oikeasti pärjättäisi ihan yksinkin..miehet nyt yleensä kuitenkin nauttivat tehdessään asioita joita kuvittelevat ettei nainen pysty..ja hyvä näin.

Vierailija
65/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:04"]

[/quote]

Mikä siinä on hyvää? Miksi käytät sanaa "eiköhän", etkö muka ole varma?

Vierailija
66/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkottaa vahva ja mitä heikko? mulle tulee mieleen vahvoista naisista ne kovaääniset tyypit, jotka vaatii erityishuomiota, kaiken pitää mennä niiden pillin mukaan, delegoi omia töitä muille ja  pitää sitä erityis oikeutenaan että muut on aina auttelemassa ja peesaamassa, asiat pitää tehdä yhdellä tietyllä tavalla. menee eteen päin sivuilleen vilkaisematta.

Vierailija
67/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ei mies heikkoa välttämättää halua..vaan naista lähelle,eikä vahvuuten sairastanutta kova jätkä-joka KUVITTELE OLEVANSA NAINEN !!!! Sellaista se on vaan että mies ihminen kaipa seuraksi naisihmistä jolla on herkkyys,sydämmellisyys ja hellyyden ominaisuutta vielä tallessa :). Mitä teitä ,naiset,vaivaa -mitä saattee olemalla kovia ja kilpailuhakuisia. Sydämmellinen ja naisellinen nainen ei tarkoittaa tyhmä tai alistuvainen-meillä on vaan erilaiset konstit käytössä :) ,esim. välittäminen ja myötötunto. Terveiset:tyhmä ja herkkä venäläinen.

Vierailija
68/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva voi toki olla mutta on naisia jotka jyräävät miehet tekemällä/osaamalla aina kaiken paremmin. Mikä siinä on niin vaikea antaa miehen esim vain kantaa ne painavimmat kauppakassit,vaihtaa sen lampun...antaa avata ovet jne :)

Vierailija
69/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

Omasta puolestani olen, en toki voi sanoa samaa kaikista kun vaikea tuntea ihan kaikki naiset.

Vierailija
70/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

Omasta puolestani olen, en toki voi sanoa samaa kaikista kun vaikea tuntea ihan kaikki naiset.

[/quote]

Tuohon mikä siinä on hyvää vastaisin että on mukava kun mies tekee asioita puolestani ja tulee siitä vielä hyvälle mielelle, aika luonnollista,eikö?

Vierailija
71/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee sen vahvuuden tarkoittavan itsepäisyyttä ja periksiantamattomuutta, mutta eihän se ole mitään vahvuutta jos on umpiluupää, ei anna periksi missään vaikka tietäisi olevansa väärässä, siitä ainakin on vahvuus kaukana.

Tämä toinen puoli, jos miehellä onkin ns. vahva nainen, niin silloin siitä miehestä leimataan monen feministin silmissä heti luuseri, vätys ja taivaanrannanmaalari, miksi näin? Välillä kun kuuntelle näitä vahvoja naisia, niin ei voi olla välttymättä siltä ajatukselta, että he ovat erittäin hankalia monine ongelmineen ja asenteineen, kateellisia juuri näille normaaleille kanssasisarilleen.

Tämä on siis miehinen mielipiteeni vahvoista naisita. Itsenäinen, tyytyväinen, tasapainoinen ja sosiaalisesti lahjakas nainen on vahva ja kiinnostava nainen, ei mikään päällepäsmäri ja itsepäinen nipottaja.

Vierailija
72/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko nainen ei vaimona pärjää. tiedoksi vaan ap:lle 

t. 26 vuotta naimissa ollut

Vierailija
73/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni vahvana. Olen rauhallinen ja sovitteleva, en kovaääninen päällepäsmäri. En silti anna kenenkään kävellä ylitseni tai kohdella huonosti ja epäoikeudenmukaisesti. Kuljen omia polkujani, enkä niin välitä ulkopuolisesta paineesta. En ole ajatusmaailmaltani ehkä kovin naisellinen ja työskentelenkin miesvaltaisella alalla. Pidän itseäni melko loogisena ja kiinnostuksen kohteistani useimmat ovat miehisiä. Näytän silti naiselliselta, mutta en kaikkein perinteisimmässä (hameet, korkokenkgät) mielessä. En pidä epäkäytännöllisistä vaatteista, tyylissäni on ripaus asennetta. Uskallan väittää olevani kaunis, se kun on miehille tärkeää. Petyin miessuhteissa monesti ja nykyisin en oikein enää kaipaa parisuhdetta. Suurin osa tapailemistani miehistä koettaa latistaa itsetuntoani joko tarkoituksella tai tahattomasti, en oikein osaa sanoa. Mistähän siinäkin on kyse? En itse vaadi mahdottomia mieheltä. 

Vierailija
74/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:56"]

33, minä määrittelen vahvaksi naisen, joka on taloudellisesti ja toiminnallisesti itsenäinen. Ei tarvitse elättäjää tai arjen toiminnoista huolehtijaa.

Ja joka on myös psyykkisesti vahva ja itsenäinen. Enkä nyt tarkoita mitään muita jyräävää besserwisseriä, vaan ihmistä, joka muodotaa oman mielipiteensä ja uskaltaa sanoa ja puolustaa sitä - mutta myös tehdä kompromisseja ja muuttaa mielipidetään, kun kuulee lisäevidenssiä. Ei siis pidä äkkiväärästi mielipiteistään ja valinnoistaa kiinni vain, jotta ei joutuisi "nöyrtymään ja muuttamaan kantaansa". Ja on rohkea ja luottaa kykyihinsä, eikä heti piiloudu muiden selän taakse, kun pitää opetella tai yrittää jotain uutta. Kantaa vastuuta rohkeasti, muttei tyhmänrohkeasti - ja osaa ottaa opikseen virheistä eikä nolostele mokaamista (kaikki mokaavat, tai jos eivät mokaa, se on merkki siitä, ettei koskaan ylitä mukavuusalueensa rajoja).

Ja joka sallii puolisolleen tilaa olla ja harrastaa ja seurustella muiden ihmisten kanssa, eli ei mustasukkaisesti pyri kontrolloimaan toista. Tietää, että puoliso on hänen kanssaan vapaaehtoisesti ja omasta valinnastaan, koska niin haluaa - ei koska niin on pakko.

Toisin sanoen: vahna nainen seisoo omilla jaloillaan.

22

[/quote]

Eli vahva nainen onkin siis ihan tavallinen aikuisen normaalin psyyken sekä terveen itsetunnon omaava nainen?

[/quote]

No niin on. Mutta kun niitä ns. heikkojakin naisia on PALJON: eivät elätä itse itseään, vaan haaveilevat rikkasta miehestä. Elämänura pyörii perheen ympärillä, ja nainen kokee tärkeäksi miellyttää miestä. Mitä mies sanoo ja tekee, on perheen kanta ja linja, nainen komppaa. Julkisesti miehen läsnäollessa mies hoitaa kannanmuodostuksen, nainen voi lähinnä säestää ja jutustella naisten kesken "naisten juttuja", mutta "eihän naiset ymmärrä mitään politiikasta tai taloudesta". Mies on se, joka toimii yhteiskunnallisesti, nainen puuhastelee korkeintaan kansalaisosaston käsityöpiirissä.

Kotona nainen itsekin kokee siivouksen, lastenhoidon, pyykkihuollon ja ruuanlaiton naisten hommiksi ja katsoo nenänvarttaan pitkin naisia, joita ei kiinnosta leipoa tai siivota päivittäin. Mitään ns. miesten hommia hän ei osaa eikä halua tehdä, ja autolla ajo ---- iiik, se on niin hermostuttavaa!

Ja jos mies jättää, se on naisen itsensäkin mielestä hänen oma vikansa, mitäs ei huolehtinut ulkonäöstään paremmin ja päästi ryppyjä ja selluliittia syntymään...

Näitä "perinteisiä" naisia on paljon ja osa miehistä haluaa juuri sellaisen. Minua moinen lähinnä ällöttää.

Vierailija
75/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan, mitä 64 kirjoitti. Itse en miellä vahvuutta liittyvän mitenkään taloudelliseen tilanteeseen vaan se on henkinen ominaisuus, joka toisilla on vahvempi toisilla heikompi. Olen huomannut, että usein miesten on vaikea hyväksyä, ettei kumppani taivu heidän kannalleen jossakin mielipidekysymyksessä. Ylipäätään moni on sanonut, että suhteessa on ongelma jossei olla samaa mieltä asioista. Olen kokenut, ettei eriäviä mielipiteitä lopulta oikein sulateta ja lopulta naisen ominaisuuksia aletaan haukkua. Omalla kohdallani esim. juttelen reippaasti vieraille -> eräskin mies haukkui toistuvastie ttä kun en uskalla puhua vieraille. Tuolla hetkellä kun hän kommenttinsa sanoi, pidin seuraa hänen kavereilleen joita en ollut ennen tavannut. :) Olen itse kokenut sen niin, että niitä ominaisuuksia haukutaan eniten jotka itseltä puuttuu. Nykyinen mies on alkanut esittää ihan samoja asioita, nyt vaan aihe on vaihtunut. Mies ei tavallaan kestä sitä mitä nainen on, koska ei itse esim. uskalla sanoa mielipiteitään, jolloin naista aletaan haukkua siksi että hän uskaltaa asiallisesti sanoa olevansa jostakin asiasta vaikka eri mieltä.

Jenkkitutkimuksesta Iltalehdessä olleita vahvan ihmisen merkkejä, jotka allekirjoitan.

1. Vahvat eivät tuhraa aikaa itsesääliin

Itsesäälin sijaan he ottavat vastuun elämästään ja ymmärtävät, ettei elämä ole aina helppoa tai reilua.

2. Vahvat eivät luovu vallastaan

He eivät anna muiden kontrolloida elämäänsä. He ymmärtävät, että vastaavat itse tunteistaan ja että valitsevat itse, miten reagoivat.

3. Vahvat eivät pelkää muutosta

Sen sijaan he ottavat posiitiivisen muutoksen tervetulleena vastaan ja haluavat olla joustavia, sillä muutos on väistämätöntä ja heillä on kyky sopeutua uusiin asioihin.

4. Vahvat eivät tuhlaa energiaansa asioihin, joita eivät voi kontrolloida

He eivät valita kadonneista matkalaukuista tai liikenneruuhkista, vaan keskittyvät asioihin, joihin voivat vaikuttaa. Joinain aikoina ainoa kontrolloitavissa oleva asia voi olla oma asenne.

5. Vahvojen ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia

He eivät pelkää sanoa ei tai sanoa asioita suoraan silloin, kun se on tarpeen. He haluavat olla ystävällisiä ja reiluja, mutta eivät mene tolaltaan, jos heidän tekemisensä saa jonkun muun tolaltaan.

6. Vahvat eivät pelkää ottaa laskelmoituja riskejä

Laskelmoitujen riskien pohtimiseen, riskien ja hyötyjen punnitsemiseen, on käytetty aikaa ennen lopullista päätöstä. Vahva tietää riskin ottaessaan, minkälaisiin haittoihin varautua.

7. Vahvat eivät jää menneeseen vellomaan

He eivät elä pahoja kokemuksia yhä uudestaan tai unelmoi vanhoista hyvistä ajoista. He elävät nykyhetkessä ja suunnittelevat tulevaa.

8. Vahvat eivät tee samoja virheitä aina uudestaan ja uudestaan

He oppivat menneistä virheistä, siirtyvät eteenpäin ja tekevät jatkossa parempia valintoja.

9. Muiden menestyminen ei saa vahvoja katkeroitumaan

He arvostavat ja juhlistavat muidenkin menestystä, eivätkä tunne tulleensa petetyiksi jonkun muun viedessä voiton. He ymmärtävät, että menestys vaatii kovaa työtä, ja ovat valmiita työskentelemään omansa eteen.

10. Vahvat eivät luovuta yhden epäonnistumisen jälkeen

He eivät pidä epäonnistumista syynä luovuttaa. Sen sijaan he näkevät epäonnistumisen kasvamisen ja kehittymisen mahdollisuutena.

11. Vahvat eivät pelkää olla yksin

Hiljaisuus ja yksinäisyys eivät vahvaa pelota.

12. Vahvojen mielestä maailma ei ole heille mitään velkaa

He eivät syntyneet siinä luulossa, että muiden on pidettävä heistä huolta tai että maailman on annettava heille jotakin.

13. Vahvat eivät odota välittömiä tuloksia

He tekevät parhaansa ja ymmärtävät, että todellinen muutos voi viedä aikaa.

Summa summarum, vahva henkilö kantaa asioissa oman vastuunsa eikä haihattele epärealistisia asioita, ei jatkuvasti laske mielessään ja hyväksyy muut sellaisena kuin he ovat.

Jos tätä listaa nyt miettii, niin muut jyräävä henkilö ei tosiaan ole vahva vaan epätasapainoinen. Miten ne asiat edes voisi sekoittaa.

Vierailija
76/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiset ominaisuudethan eivät korreloi yksi yhteen taloudellisen tilanteen kanssa. Jokainen voi saada yt:ssä potkut, persoona näkyy siinä kuinka tilanteeseen suhtautuu. Vahva ei surkuttele vaan rupeaa toimimaan tilanteen parantamiseksi, heikompi vajoaa itsesääliin ja menettää toimintakykynsä.

t.66

Vierailija
77/90 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii, mikä vhvassa pelottaa niin ehkä se, että hänen ei tarvitse mielistellä vaan uskaltaa täysin rauhallisesti pitää tarvittaessa puoliaan ja sanoa eriävän mielipiteensä. Jos toinen tietää, ettei itse vastaavaan pysty niin sen jälkeen, jotta henkisesti heikompi ei hajoaisi, hän alkaa mielessään mitätöidä vahvempaa. Tämä on periaatteessa normipsykologiaa kai että oma piirre heijastetaan toiseen ihmiseen eli piirre johon om itsessä tyytymätön alkaakin olla toisen ominaisuus, koska itsessä ei ko. vikaa pystytä hyväksymään.

Vierailija
78/90 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olemme vaan kavereita tai leikkikavereita :( Surettaa niin, pitäisiköhän alkaa esittää avutonta, mutta kait sitä jossain vaiheessa paljastuisi....

No mut pysy kaukaa kaikista tollasista tyypeistä jotka ei o hyväksi sun itsetunnoille ja keskity itseesi ja liikuntaan, hyvinvointiin; kunnioita ja rakasta itseäsi ja kehoasi - niin tuut sit huomaamaan että yhtäkkiä sul on 100 ihanaa miestä oven takaka jonottamassa. Ei sun tarvi edes sit etsiä tai ihmetellä. Mut jos lähdet mukaan johonkin "leikkikaveri" säätöön toiveella että siitä vois syntyä jotakin, niin se on ihan ajanhukkaa, nujertaa itsetuntoa eikä siitä ikinä tuu mitään, katkase heti välit tollasten tyyppien kanssa. 

Vierailija
79/90 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vahva nainen on nainen, jolla olisi elämänhallinta käsissään itsellään riippumatta siitä onko hän naimisissa/onko hänellä/ olisiko sinkku, toisin sanoen kykenee tulemaan toimeen ilman että joku elättää.

Kyllä aika moni heikko nainenkin itsensä elättää.

Vierailija
80/90 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 19:36"]

vahva nainen on nainen, jolla olisi elämänhallinta käsissään itsellään riippumatta siitä onko hän naimisissa/onko hänellä/ olisiko sinkku, toisin sanoen kykenee tulemaan toimeen ilman että joku elättää.

Tähän lukeutuu myös yhteiskunta. Itsensä elättämistä ei ole se että eletään opintotuella, sosiaalituella tai työttömyystuella. Vaan sellainen ihminen on luuseri. 

Vahva nainen on sellainen että hän kykenee kaikessa samaan kuin mies. Hän tienaa yhtä paljon, tekee yhtä paljon, ei itke eikä pyydä helpotuksia mihinkään. Ei valita kuukautisista eikä raskauksista. 

Ei yritä saada miestä tekemään raskaat työt vaan tekee ne itse ihan yhtä helposti. Vahva nainen on myös henkisesti vahva. Hänellä on hyvä itsetunto, hän ei koe mitään itsetunto ongelmia. Hänen onnellisuutensa ei riipu miehestä, lapsista, ystävistä tai työstä. 

No jos tämä on vahvan naisen määritelmä, en todellakaan halua olla sellainen. En ikinä jaksaisi elää niin, että pitää jatkuvasti tavoitella samoja asioita kuin mies, ettei vaan olisi "heikko nainen". Minä tienaan puolet siitä mitä mieheni tienaa, mutta rakastan työtäni ja olen hyvä siinä enkä todellakaan jaksa fyysisesti samanlaista rasitusta kuin hän.

Minusta ajoittaiset itsetunto-ongelmat ovat ihan inhimillisiä. Ja kuinka tunteeton tai lähes narsistinen pitää olla, ettei ystävät, omat lapset, parisuhde tai työ vaikuta onnellisuuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi