Miksi miehet haluaa vaimoiksi heikkoja naisia ja me "vahvat"naiset
olemme vaan kavereita tai leikkikavereita :( Surettaa niin, pitäisiköhän alkaa esittää avutonta, mutta kait sitä jossain vaiheessa paljastuisi....
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:43"]
Höpö höpö ap. omassa tuttavapiirissä nimenomaan ne vahvat naiset on aviossa.
[/quote]
oma tuttavapiiri=pyhä totuus
[/quote]
No niinpä se ap:llakin näyttää olevan.En ole tuo höpö-höpöttelijä, mutta poittinsa lienee, että mikään totuus ei ole myöskään ap:n analyysi.
33, minä määrittelen vahvaksi naisen, joka on taloudellisesti ja toiminnallisesti itsenäinen. Ei tarvitse elättäjää tai arjen toiminnoista huolehtijaa.
Ja joka on myös psyykkisesti vahva ja itsenäinen. Enkä nyt tarkoita mitään muita jyräävää besserwisseriä, vaan ihmistä, joka muodotaa oman mielipiteensä ja uskaltaa sanoa ja puolustaa sitä - mutta myös tehdä kompromisseja ja muuttaa mielipidetään, kun kuulee lisäevidenssiä. Ei siis pidä äkkiväärästi mielipiteistään ja valinnoistaa kiinni vain, jotta ei joutuisi "nöyrtymään ja muuttamaan kantaansa". Ja on rohkea ja luottaa kykyihinsä, eikä heti piiloudu muiden selän taakse, kun pitää opetella tai yrittää jotain uutta. Kantaa vastuuta rohkeasti, muttei tyhmänrohkeasti - ja osaa ottaa opikseen virheistä eikä nolostele mokaamista (kaikki mokaavat, tai jos eivät mokaa, se on merkki siitä, ettei koskaan ylitä mukavuusalueensa rajoja).
Ja joka sallii puolisolleen tilaa olla ja harrastaa ja seurustella muiden ihmisten kanssa, eli ei mustasukkaisesti pyri kontrolloimaan toista. Tietää, että puoliso on hänen kanssaan vapaaehtoisesti ja omasta valinnastaan, koska niin haluaa - ei koska niin on pakko.
Toisin sanoen: vahna nainen seisoo omilla jaloillaan.
22
[quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 19:24"]
väittää ettei saa kunnon miestä koska miehet "pelkää" vahvaa naista.Paskan marjat.Rumat ja/tai muuten vaan hankalat nalkuttajat ei saa miestä ja keksii tollasen selityksen ettei tarttis ettiä vikoja itsestä.
[/quote]
Valitettavasti totta. Usein itseään "vahvoiksi" luonnehtivat naiset ovat ihan saatanan hankalia tyyppejä, ja bonuskorttina kaikki muut ovat vaan kateellisia joten kaikki heidän tekemisensä ja mielipiteet ovat oikeutettuja. Että se siitä itsetutkiskelusta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:56"]
33, minä määrittelen vahvaksi naisen, joka on taloudellisesti ja toiminnallisesti itsenäinen. Ei tarvitse elättäjää tai arjen toiminnoista huolehtijaa.
Ja joka on myös psyykkisesti vahva ja itsenäinen. Enkä nyt tarkoita mitään muita jyräävää besserwisseriä, vaan ihmistä, joka muodotaa oman mielipiteensä ja uskaltaa sanoa ja puolustaa sitä - mutta myös tehdä kompromisseja ja muuttaa mielipidetään, kun kuulee lisäevidenssiä. Ei siis pidä äkkiväärästi mielipiteistään ja valinnoistaa kiinni vain, jotta ei joutuisi "nöyrtymään ja muuttamaan kantaansa". Ja on rohkea ja luottaa kykyihinsä, eikä heti piiloudu muiden selän taakse, kun pitää opetella tai yrittää jotain uutta. Kantaa vastuuta rohkeasti, muttei tyhmänrohkeasti - ja osaa ottaa opikseen virheistä eikä nolostele mokaamista (kaikki mokaavat, tai jos eivät mokaa, se on merkki siitä, ettei koskaan ylitä mukavuusalueensa rajoja).
Ja joka sallii puolisolleen tilaa olla ja harrastaa ja seurustella muiden ihmisten kanssa, eli ei mustasukkaisesti pyri kontrolloimaan toista. Tietää, että puoliso on hänen kanssaan vapaaehtoisesti ja omasta valinnastaan, koska niin haluaa - ei koska niin on pakko.
Toisin sanoen: vahna nainen seisoo omilla jaloillaan.
22
[/quote]
Eli vahva nainen onkin siis ihan tavallinen aikuisen normaalin psyyken sekä terveen itsetunnon omaava nainen?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:00"]
Valitettavasti totta. Usein itseään "vahvoiksi" luonnehtivat naiset ovat ihan saatanan hankalia tyyppejä, ja bonuskorttina kaikki muut ovat vaan kateellisia joten kaikki heidän tekemisensä ja mielipiteet ovat oikeutettuja. Että se siitä itsetutkiskelusta.
[/quote]
Tämä on totta, ja nämä "vahvat" ihmiset ovat yleensä myös todella ilkeitä. Uskoisin, että sellainen mitä nämä kokevat vahvuutena on vain oman herkkyyden suojelua, koska on joskus kokenut tarvetta suojella itseään.
Se on sitten muuttunut tuollaiseksi "vahvuudeksi", joka on oikeasti ilkeyttä.
Se syy minkä takia miehet tykkäävät ns. heikoista naisista on se, että nämä ikään kuin ovat avoimemmin omia itsejään, ja sitä kautta on helpompi olla ihmisen kanssa, jolla ei ole voimakasta suojamuuria.
Kaikki ihmiset ovat joskus heikkoja yms. mutta monet ns. vahvat eivät päästä sellaista herkkyyttä koskaan näkyviin, sellaisen ihmisen kanssa ei voi myöskään koskaan itse varsinaisesti laskea suojamuuria, ja sitä kautta on vaikeaa olla "vahvan" ihmisen kanssa. Paljon rennompaa olla ihmisen kanssa, jolla ei ole voimakasta suojamuuria.
Mun mies halusi itselleen vahvan ja itsenäisen naisen ja sai sellaisen minusta jo lähes 20v sitten. Muistan kuinka joskus sanoi ettei voisi kuvitella itselleen naista joka on ihan "kaukosäädettävä" eli ohjailtavissa ja vailla omia mielipiteitä.
Päsmäri voin olla mutta sillä on saavutettu aika paljon tässä meidän elämässä, mies on saanut keskittyä uraansa (onneksi kohtuudella).
24: En ole ruma enkä läski vaan kaunis ja normaalipainoinen:D Kelpaisin muillekin kuin omalle miehelleni mutta mua ei kiinnosta, miehiä sensijaan vahva ja viehättävä nainen tuntuu houkuttavan:) Haaste kiihottaa aina...
Mua kiinnostais enemmän että miten ap määrittelee heikon naisen. Jos kerran kaikki vaimoiksi kelvanneet on heikkoja?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:43"]
Höpö höpö ap. omassa tuttavapiirissä nimenomaan ne vahvat naiset on aviossa.
[/quote]
Jep. Mikäli "vahva ihminen" on nainen, hänen rakentamansa komentobunkkeri saa yleensä perheen muodon. Minä olen kaiketi sitten niitä harvoja, joille todellakin kelpaa yliopistokoulutettu ura-thatcherikin - oikeastaan muunlaisten puutteessa kallistuisin mieluummin miehiin ;)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:00"]
[/quote]
Noin se menee, nämä ns vahvat naiset on täysin mahdottomia elinkumppaneita, ne imee muista kaiken energian ja nauttii toisen pahastaolosta.
Ja se kaikki selitetään sillä, että lasten vuoksi näin ja näin pitää tehdä. Heittäytyvät marttyyreiksi jos mies ei tottele.
Jos menee ja ottaa vaimokseen ns vahvan naisen se on sama kuin sitoutuis loppuelämäkseen elämään manipuloitavana ja alistettuna. Siinäpä syyt miksi miehet kaikkoaa ja etsii itselleen 'heikon naisen'.
Nämä ns heikot naiset on todellisuudessa tosi vahvoja, naisellisia ja ystävällisiä, ajattelevat muita ja ennenkaikkea osaavat asettua parisuhteessa myös miehen asemaan.
Feminismiä en edes viitsi ottaa esille tässä keskustelussa, mutta sen verran sanon siitä kuitenkin että vahvoille naisille se tarkoittaa pelkästään oman valta-asemansa pönkittämistä. Ei tasa-arvoa millään tavalla.
Ehkä he pelkäävät, että heitä sorretaan ja joutuvat vahvan naisen tossun alle? Kyllä niitäkin miehiä löytyy, jotka suostuvat siihen vapaaehtoisesti.
Mitä vahvuus ihmisessä ylipäätään on? Kuka voi sanoa olevansa vahva ihminen? Mielestäni jo itsensä määrittely vahvaksi kertoo ihmisestä jotain, ehkä tällainen ihminen yrittää kovalla ulkokuorella peittää jotain haavaa tai epävarmuutta itsessään. Vahvuus on mielestäni tilannekohtaista, se määrittyy koko ajan uudelleen ja uudelleen ihmisen kyvyssä selviytyä vallitsevissa olosuhteissa menettämättä itsekunnioitustaan (tai jos sen menettää, kykyä käsitellä asia). Miten vahvuutta voi määritellä? Olen tavannut vahvuutta hiljaisissa ja vetäytyvissä ihmisissä, luonteen lujuutta ja päätöksessään pysymistä sellaisessa naisessa joka ei katso keskustelukumppaniaan silmiin, olen nähnyt kuinka aina oikeassa ollut ihminen romahtaa täysin kun kohtalo tuntuu sillä hetkellä liian raskaalta kantaa. Vahvuus ei ole ihmisessä mielestäni pysyvä olotila tai luonteen piirre, vaan olosuhteiden summa joka voi seuraavassa hetkessä muuttua päinvastaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:31"]
Olen tavannut vahvuutta hiljaisissa ja vetäytyvissä ihmisissä, luonteen lujuutta ja päätöksessään pysymistä sellaisessa naisessa joka ei katso keskustelukumppaniaan silmiin, olen nähnyt kuinka aina oikeassa ollut ihminen romahtaa täysin kun kohtalo tuntuu sillä hetkellä liian raskaalta kantaa.
[/quote]
Nuohan ovat tyypillisyydessään lähes itsestäänselvyyksiä kaltaiselleni parikymppiselle klopillekin. Ei kai kukaan yli 10-vuotias arvioi ihmisiä sen perusteella, kuinka elokuvamaisesti tämä keskimäärin kantaa itseään? Jos niin tekee, niin toivottavasti ei ole koskaan pitänyt itseään kovinkaan kummoisena ihmistuntijana.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:31"]
Olen tavannut vahvuutta hiljaisissa ja vetäytyvissä ihmisissä, luonteen lujuutta ja päätöksessään pysymistä sellaisessa naisessa joka ei katso keskustelukumppaniaan silmiin, olen nähnyt kuinka aina oikeassa ollut ihminen romahtaa täysin kun kohtalo tuntuu sillä hetkellä liian raskaalta kantaa.
[/quote]
Nuohan ovat tyypillisyydessään lähes itsestäänselvyyksiä kaltaiselleni parikymppiselle klopillekin. Ei kai kukaan yli 10-vuotias arvioi ihmisiä sen perusteella, kuinka elokuvamaisesti tämä keskimäärin kantaa itseään? Jos niin tekee, niin toivottavasti ei ole koskaan pitänyt itseään kovinkaan kummoisena ihmistuntijana.
[/quote]
Niinpä. Mutta olen tavannut sitäkin että vahvuus määritellään juuri joidenkin tiettyjen ominaisuuksien perusteella. Kuinka itse määrittelisit sen?
Vahvaa naista ei häiritsisi se, ettei miehet ole hänestä kiinnostuneita. Eikö?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:09"]
Mua kiinnostais enemmän että miten ap määrittelee heikon naisen. Jos kerran kaikki vaimoiksi kelvanneet on heikkoja?
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelin ketjua lukiessani.
Tuttavani ovat ihan tavallisia naisia, joilla ei mene peukalo suuhun hätätilanteessa. Silti he "ovat kelvanneet vaimoiksi"
Ap nostaa nyt vanhanapiikana itsensä kaikkien muiden yläpuolelle. Jos häntä ei ole kukaan mies huolinut, Parisuhteessa olevat naiset ovat sitten heikkoja ja hän on vahva.
Eiköhän tämä jo kerro kaiken "vahvoista" naisista ja asennoitumisesta yleisesti omaan sukupuolensa edustajiin.
Kuka naisistakaan haluaisi olla tuollaisen "vahvan" naisen ystävä.
Heikko mies valitsee heikon vahva vahvan, simple!
T: vahvan miehen vahva vaimo
Että tästäkin jaksetaan jauhaa. Mulle on ihan sama miten vahva nainen määritellään, tosin kuulostaa typerältä, että sanaparissa on just taas toi "nainen". Vain juntit puhuu vahvoista naisista, naislääkäreistä, naisinsinööreistä, naispoliiseista....
En ole koskaan ajatellut itseäni vahvana naisena. Kun meissä kaikissa on niin monta erilaista ja ristiriitaista ominaisuutta. Asun joo yksin, hoidan asialliset asiat, olen hyvä työssäni, en kaipaa naimisiin tai no en toisaalta pöllimetsään moottorisaha kädessä. Mutta jos tilanne niin vaatisi, menisin. Eiköhän se vahvuus ole SUKUPUOLESTA riippumatta sitä, että tekee, mikä on tarpeen, vaikka se olisi miten vaikeaa, raskasta tai vastenmielistä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 19:41"]
jo 25v, mutta harvan miehen itsetunto kestää esim. vaimon parempaa palkkaa tai johtaja-asemaa. Olen hyvin perinteinen nainen siinä mielessä, että minusta ruuanlaitto ja pyykinpesu kuuluvat naiselle ja ne mielelläni teenkin. Mutta....ehkä tuo korkea koulutus, riippumaton taloudellinen asema jne on monelle miehelle liikaa.
Työkuvioissa olen paljon jutellut miesten kanssa ja huomannut, että monella johtajamiehellä on juuri tuollainen heikko nainen vaimona ja he ovat kertoneet että rakastuivat mm. siihen piirteeseen kun nainen oli niin heikko, köyhä tai tarvitsi suojelua. Jo muutama on todennut että olen aivan ihana pakkaus kaikinpuolin, mutta eivät voisi kuvitella näin vahvaa vaimoa rinnalleen...harmillista, kyllä me vahvat naisetkin haluttaisiin joskus olla heikkoja, kaivattais kainalossa loikoilua ja huomiota, sekä apua muussakin kun autonrenkaitten vaihdossa jonka toki osaamme jos haluamme....
ap
[/quote]
Kerrotko vielä, millä tavalla ajattelet olevasi "vahva nainen", sillä tuosta kuvauksesta ainakaan en sellaista tunnistanut?
[/quote]
Ai.. tämä olikin noin vanha ketju, mutta aihe kiinostaaa, osaisiko joku määritellä "vahvan naisen"?