Onko kätevämpää ottaa lyhyelle ulkomaanmatkalle pelkkä lentolaukku?
Olen siis paikanpäällä kolme yötä ja vaatteita en aio raahata mukaani kovin paljon. Oletteko pärjänneet pelkällä lentolaukulla vai onko tila jäänyt pieneksi tuliaisille? Kohdemaassa on matkan aikana suomalaisittain lämmin keli mutta ei kuuma.
Huom. En siiss tosiaankaan ole paljoa matkustellut, eli vinkit kehiin, pliis!
Kommentit (32)
Lue lisäohjeita kotisivuilta.
jos joku tietäis tosta laukun kokoasiasta
Taas oli tullut lisää hyviä vinkkejä! Kyllä teihin voi luottaa :)
ap.
ja jännäsin tuota nestesääntöä myös. Ostin marketin kemppariosostolta sellaisen valmiin litran pussukan, jossa oli pienia pulloja ja purkkeja. Nihin sitten siirtelin pesuainepulloista omat aineet mukaan ja laitoin kaikki nesteeksi luetellut tavarat. Hyvin meni.
tiedän siis kuinka iso laukku saa virallisesti olla, tiedän myös minkä kokoinen laukkuni on. kysyin onko millintarkkaa- eli haittaako jos esim laukun pyörät tulee noiden mittojen yli vai pitääkö laukun sit olla sen verran pienempi jotta mahtuu mukaan?
riippuu ihan siitä mitä aiot tuoda tuliaisiksi. Jos tuot 10 kiloa tavaraa niin sitten otat ruumaan menevän kassin, itse ostan kentältä lapsille jotain joten saan ne koneeseen.
nykyään huono, kun ei voi ottaa nesteitä mukaan, hammastahnaa, shampoota, parfyymia jne. En minä ainakaan halua ostaa niitä matkakohteessa ja taas heittää pois.
mahtuu kaikki litran minigripiin. Matkustan kuukausittain työn puolesta ja aina pieni lakkapullo ja muut meikit käsimatkatavaroissa.
Pelkästään lentolaukku käsimatkatavarana: + nopeat siirtymiset kentällä ja sieltä pois Miinukset: - kaikki kosmetiikka pitää miettiä sen litran säännön pohjalta - kenkiä mahtuu mukaan huonosti - tuliaisille pitää varata tilaa - kentällä laukkua on pakko raahata mukana koko ajan - erillistä läppärilaukkua ei sallita Itselläni ei ole sellaisia reissuja juurikaan ollut että oikeasti selviäisin pelkällä lentolaukulla. Laitan mieluummin laukun ruumaan ja käsimatkatavaroihinkin saa sitten kunnon repun tms.
ainakin reittilennoilla. Minulla on joka kerta 20 tuumaisen läppärilaukku mukana, lennän useampia kertoja vuodessa.
tiedän siis kuinka iso laukku saa virallisesti olla, tiedän myös minkä kokoinen laukkuni on. kysyin onko millintarkkaa- eli haittaako jos esim laukun pyörät tulee noiden mittojen yli vai pitääkö laukun sit olla sen verran pienempi jotta mahtuu mukaan?
jos joku tietäis tosta laukun kokoasiasta