Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

värianalyysi helppiä

Vierailija
06.08.2011 |

Mistä tietää onko värianalyysissa kevät vai kesä? Itselleni tehty joskus murrosikäisenä värianalyysi jossa tietokoneella katsottiin jotenkin mikä on. Otettiin hiustenväri,ihonväri ja silmienväri. Niin olin siinä joku sateenkaarikesä. Eli kylmä. Sitten olen nuorempana myös ollut tyylikurssilla ja siinä katsottiin kangaspaloja kasvojen eteen ja siinä olin kevät. Nyt mietin perusgarderobia ja että hankinko enempi kylmiä harmaan sävyjä vai beigejä ja kylmää pinkkiä vai lämmintä punaista ym.

Minulla on oljen väriset hiukset ja siniharmaat silmät ja iho kellertävä pisamilla. Pisamat punertavia ja rusketun normaalisti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa kuitenkin vielä näin:

ota valkoinen aanelonen (A4) paperi ja mene peilin eteen. Laita paperi leukasi alle (niin että se sojottaa eteenpäin). Sulje silmäsi 10 sekunniksi ja avaa ne. Kumpi pomppaa silmillesi peilistä ensimmäiseksi?

Kasvot - olet kesä (kylmä)

Paperi - olet kevät (lämmin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat olet kevät, tummat olet kesä.

Vierailija
4/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäihmisellä "paksumpi" iho, joka ruskettuu, siniset tai harmaat (tai yhdistelmä) silmät ja hiukset jotka usein luonnostaan vähän maantienväriset. Kevättyypillä punaista pigmenttiä hiuksissa.

Vierailija
5/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäihmisellä "paksumpi" iho, joka ruskettuu, siniset tai harmaat (tai yhdistelmä) silmät ja hiukset jotka usein luonnostaan vähän maantienväriset. Kevättyypillä punaista pigmenttiä hiuksissa.

Vierailija
6/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen värianalyysejä. t. ed

Vierailija
7/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätihminen

Kevätihmisen tunnistaa kuulaasta, miltei kalpeasta vaaleudesta. Hänen ihonvärinsä vivahtaa kultaan ja persikkaan, sinistä sävyä ei kevätihmisen ihosta löydy ollenkaan. Monet kevätihmiset punastelevat herkästi, mutta ruskettuvat nopeasti hennosta ihonväristä huolimatta. Kevätihmisten hiustenväri on yleensä vaalea, mutta tummiakin kevätihmisiä löytyy: heidänkin hiuksissaan on kuitenkin aina kullansävyinen hohde. Tämän vuodenajan ihmisillä on melko vaaleat silmät, joiden väriskaala vaihtelee laidasta laitaan. Kevätihmiselle sopivat parhaiten lämpimän vaaleat ja kirkkaat värit. Erityisesti hennot punasävyt ja valoisat vihreät saavat kevätihmisen hehkumaan, kultaiset ruskean sävyt antavat olemukseen hienostuneen vivahteen. Täysin vältettäviä värejä ovat musta ja kova valkoinen; yleensäkin kaikki tummat ja voimakkaat värit himmentävät kevätihmisen oman hehkun ja saavat hänet näyttämään kalpealta.

Kesäihminen

Kesäihmisille yhteistä on ihon sinertävä sävy ja hiusten tuhkanharmaaseen vivahtava hohde. Joidenkin kesäihmisten iho on maidonvaalea, toisten taas verevän punakka. Kaikkien kesäihmisten rusketus on kauniin pähkinänruskea. Yleensä tämän vuodenajan ihmiset ovat ahkeria sävyttämään hiuksiaan, jotka ovat yleensä ruskeat tai tuhkanvaaleat. Kesäihmisen silmät ovat tavallisesti siniset, mutta pähkinänruskeat silmätkään eivät ole harvinaisia. On hyvin tyypillistä, että kesäihmisellä silmän valkoinen osa on hyvin maitomainen, eikä se näin ollen muodosta jyrkkää kontrastia iiriksen kanssa. Yleistäen voisi todeta, että kesäihmiselle sopivat kaikki värit, jotka saavat muut näyttämään vaisuilta: viileät, jopa harmahtavat värit saavat tämän värityypin puhkeamaan kukkaansa. Ihon sinertävä perussävy näyttää upealta vadelmanpunaisen, savunsinisen ja viileän sitruunankeltaisen kanssa. Toisin kuin kevätihmisen, kesäihmisen tulee välttää kaikkia lämpimiä ja kellertäviä sävyjä.

Vierailija
9/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis olen kevät? Eli lapsuudestakin kuvia ulkomailta missä olin todella ruskea ja vaaleat hiukset vain näkyi. Hiusten sävy kuitenkin kultainen eikä tuhkainen. Silmät ovat tummat harmaan siniset eikä vaalean siniset kuten keväillä? Niin ja silmän valkoinen osa on aina ollut myös hiukan sinertävä eikä ole suuri kontrasti iiriksen kanssa. Ripset ovat ruskeat ei kovin tummat ja kulmat vaaleat.

ap

Vierailija
10/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis olen kevät? Eli lapsuudestakin kuvia ulkomailta missä olin todella ruskea ja vaaleat hiukset vain näkyi. Hiusten sävy kuitenkin kultainen eikä tuhkainen. Silmät ovat tummat harmaan siniset eikä vaalean siniset kuten keväillä? Niin ja silmän valkoinen osa on aina ollut myös hiukan sinertävä eikä ole suuri kontrasti iiriksen kanssa. Ripset ovat ruskeat ei kovin tummat ja kulmat vaaleat.

ap

Vierailija
11/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväälle ei... Vaaleanpunaisen kanssa sama.

Vierailija
12/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä jos julkkiksista hakee niin geri halliwell ja gwynewth palthrow risteytys värityksestäni. Niin ja olen aina kuvitellut että kesä ihmisillä ei pisamia tai kultaista hiuksissa. Siksi ihmettelin tätä analyysiä joka tehty minulle murrosikäisenä.

Kesällä varsinkin pisamat lisääntyy mutta ei tule muualle kuin kasvoihin.

ap

Vierailija
13/15 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on paljon kevättäkin ainakin vaaleilla hiuksilla. Siis Gerissä.

Vierailija
14/15 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja huonoja neuvoja on aina tarjolla. Mutta ei ketään voi analysoida pelkän kirjallisen kuvauksen perusteella, ainankaan tarkasti. Kyllä siihen tarvitaan näköyhteys. Esimerkiksi mitä tulee pisamiin: kaikilla vuodenajoilla ja sävyillä voi olla pisamia. Itse olen kirkas(jos nyt halutaan vuodenaika niin talvi) ja pisamia ON! Jos taas mietitään hiusten väriä tai värjäytyvyyttä esimerkiksi kesän hiuksesta löytyy paljon punapigmenttiä ja hius värjäytyy helposti punaiseksi tai keltaiseksi vaikka punainen ei sovi viileälle kesälle ollenkaan. Eli arvailemalla ei oikeaan analyysiin päästä.

Vierailija
15/15 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa värianalyysiin! Saat tietää vuodenaikasi sekä sävytasosi. Vaalea, todellinen, eloisa vai vastakohtainen..Kurkkaa lisää www.taikapeili.fi tai soita p. 050 2918