Onko yli 2,5 vuoden ikäero liian suuri lapsilla?
Epätoivo iskee, ei olla saatu toista ja nyt ikäeroksi olis tässä kierrossa jo 2v 7kk ja taas alko menkat. :(
Kommentit (27)
on vähän vajaa kolme vuotta ja on mielestäni ollut hyvä ikäero. Lapsena leikittiin paljon yhdesssä, nuoruusiässä ei niinkään ollut yhteisiä juttuja mutta sitten aikuisiällä on taas lähennytty toistemme kanssa. Itse en missään nimessä haluaisi lapsia kovin tiuhasti koska mielestäni pieni lapsi tarvitsee niin paljon vanhempaansa. Pelkään kyllä vähän, että johtaa siihen, etten sitten saakaan kuin yhden lapsen, joka minulla jo on mutta mieluummin sitten niin. En olisi jaksanut jos olisin saanut toisen lapsen esim. silloin kun lapsi oli 1-vuotias.
Esimerkiksi Luonnollinen lapsuus kirjassa puolustetaan pidempää ikäeroa ja vedotaan tutkimuksiin, jossa lapset erityisesti esikoinen muistaakseni nimenomaan hyötyvät pidemmästä ikäerosta. En nyt muista mikä kirjassa oli ideaali-ikäeroksi nostettu, olisiko ollut neljä vuotta tai jotakin sellaista.
siskot joihin mulla on 5 ja 10 vuoden ikäero. Se 10 vuoden ikäerolla oleva on mulla paljon läheisempi kuin toinen. Ei se ikäero vaan luonteet.
se ikäeron merkitys tule ihan siitä millaisia persoonia lapset on ja millaiseen yhteistoimintaan aikuiset ohjaa.
Mitäs jos keskittyisit siihen jo olemassa olevaan lapseen:)
Ei olla koskaan oltu läheisiä, lapsena ei vapaaehtoisesti leikitty yhdessä eikä vieläkään olla lähennytty. Tuttavaperheessä on neljä tyttöä neljän vuoden välein ja ne on aina touhunneet keskenään, edelleen viettävät paljon aikaa keskenään.
Meidän ongelma ei ollut ikäero vaan erilaiset persoonat. Ei oikein yhteiset leikit maistuneet, kun toinen on prinsessa ja toinen rämäpäinen poikatyttö. Tuskin olisi kiinnostanut pienemmälläkään ikäerolla.
Ihan turhaan huolehdit, koskaan ei voi tietää.
Minulla on monta ystävää, joilla on sisko alle vuoden ikäerolla, ja heillä ei ole mitäään yhteistä. Toisilla sitten on hyvinkin läheiset välit sisaruksiin, vaikka ikäeroa olisi monta vuotta.
Meillä on pienimmät ikäerolla 1.5v ja vaikka leikkivät hyvin yhdessä, monin tavoin ikäero olisi voinut mielellään olla suurempi. Kolmas on tulossa ja ikäeroa tulee pienimpään 3.5v ja kuulostaa hyvältä minun mielestäni:)
en voisi olla emempää samaa mieltä!