Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden puoliväli kohta käsillä, ja olo on kurja :(

Vierailija
05.08.2011 |

Hirveä väsymys, en meinaa päästä sängystä ylös. Vähän väliä huono olo, vaikka varsinainen raskauspahoinvointi on loppunut. Etenkin syömisen jälkeen n. 0,5 tuntia-tunti alkaa yökötys ja väsymys. Olen koettanut syödä pieniä annoksia, mutta tuntuu, että pienikin ruoka tekee pahan olon. Päässä suhisee ja huimaa varsinkin noustessa.

Ekassa raskaudessa ei tällaista ollut. Neuvolassa en ole käynyt koko kesänä, siellä ei ole aikoja vapaana. Eli ei ole testattu Hb:ta, pissaa tms. Np-ultrassa kaikki ok ja vauva potkii jo tomerasti.

Voiko nämä oireet olla merkki jostain ongelmasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien suhina ja kurja olo viittaisi korkeaan verenpaineeseen. Tai vaihtoehtoisesti matalaan... Voit käydä vaikka terveyskeskuksessa mittauttamassa, jollei neuvolaan pääse. Muuten en osaa kyllä ottaa kantaa, mulla oli keskiraskaus ihan samanlaista. Aloin oksentelemaan vasta viikolla 22 ja sitä kesti viikolle 34 asti.

Juo riittävästi vettä, se helpottaa oloa :) Tai jos ei vesi uppoa, imeskele jääpaloja tai vaikka jäisiä mansikoita. Auttoivat ainakin mulla!

Vierailija
2/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi poika?

En osaa muuta sanoa kun, että mulla tyttö raskaudet on ollu ihan kurjia ja pahaolokin koko raskauden läpi. Pojan kanssa ainakin itse pääsin helpommalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta rv19 ja olo ihan kamala.

Pääkipuja on lähes joka päivä, pahoinvointi on jo jonkun verran helpottanut mutta oksentelen kyllä vieläkin. Iltapäivä kolmeen asti olen ihan poikki ja huonovointinen. Pari kolme viikkoa on myös närästys ollut ihan hirveä. Jatkuva vaiva. Öisin nukun ämpäri vieressä kun herään oksennus suussa närästyksen takia. Toivoisin edes hetken hyvää oloa että jaksaisi paremmin!!! Alkaa jo mieli olla todella matalalla kun tätä huonoa oloa yms on jatkunut 15 viikkoa!!!! Ja mitä jos on vielä yli puolet jäljellä???

Ainoa lohtu on että kahdessa aiemmassa raskaudessa olo on helpottunut rv20 ihan yhtäkkiä. Sitä odotellessa..

Ei mulla oikein neuvoja ole mutta piti vaan saada avautua.

Muista levätä, juoda paljon ja syödä raskausajan vitamiineja. Väsymys voi tosiaan johtua raudan puutteesta.

Tsemppiä sulle!!

Vierailija
4/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin on 24/7 paha olo koko ajan. nyt rv24. sellaista se raskaus on. mutta kyllä kannattas tietty hemoglobiini ja pissa kattoa. mutta mun mielestä ihan normaalia.

Vierailija
5/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ekassa raskaudessa koskaan ollu matalat paineet mut tokassa ja kolmannessa n.viikoil 15-20 joka päivä aamupäivästä ja aamullakin paineet romahti(jotain 90/50)pyörtyilin ja olo muutenki kamala.varsinki näin kesällä huolehdi riittävästä nesteen saannista,syö rautaa varmuuden vuoksi ja noihin mataliin paineisiin ei oikein auta kun se juominen ja lepääminen,jalat koholle.

Vierailija
6/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas tyttö ja voi sitä pahaa oloa ja väsymystä!

Vierailija
7/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on poika, kakkosesta ei tiedetä. Pahoinvointi, siis alkuraskauden, oli samanlainen molemmissa, ehkä jopa aavistuksen helpompi tässä.

Mulla on tosiaan normaalisti hyvin matala verenpaine, mutta pojankin kanssa oli, ja pärjäsin hyvin vaikka vähän huippasi.

Koetan nyt saada neuvolasta ajan, kun neuvolatäditkin palaavat töihin.

ap

Vierailija
8/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on poika, kakkosesta ei tiedetä. Pahoinvointi, siis alkuraskauden, oli samanlainen molemmissa, ehkä jopa aavistuksen helpompi tässä. Mulla on tosiaan normaalisti hyvin matala verenpaine, mutta pojankin kanssa oli, ja pärjäsin hyvin vaikka vähän huippasi. Koetan nyt saada neuvolasta ajan, kun neuvolatäditkin palaavat töihin. ap

raskaus yleensa tuppaa madaltamaan paineita muutenkin. Ja sitten monesti 2. raskaus on ekaa rankempi kun on se esikoinen jo hoidettavana, esikoistahan saa odotella ihan siihen odotukseen keskittyen...

Vierailija
9/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on poika, kakkosesta ei tiedetä. Pahoinvointi, siis alkuraskauden, oli samanlainen molemmissa, ehkä jopa aavistuksen helpompi tässä. Mulla on tosiaan normaalisti hyvin matala verenpaine, mutta pojankin kanssa oli, ja pärjäsin hyvin vaikka vähän huippasi. Koetan nyt saada neuvolasta ajan, kun neuvolatäditkin palaavat töihin. ap

raskaus yleensa tuppaa madaltamaan paineita muutenkin. Ja sitten monesti 2. raskaus on ekaa rankempi kun on se esikoinen jo hoidettavana, esikoistahan saa odotella ihan siihen odotukseen keskittyen...

Nyt sitä muistelee kaihoten, miten esikoista odotellessa saattoi pötkötellä sängyssä kirjan kanssa, kun väsytti. Tai ottaa nokoset työpäivän jälkeen...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme