Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kolmen kanssa pärjätä?

Vierailija
05.08.2011 |

Apua kaivataan. Oon toista viikkoa kotona miehen töihin lähdön jälkeen ja tuntuu etoon ihan puhki jo. Lapset on 1kk, 2v ja 5v. Päiväton mennyt ihan jees ja vauva on helppo, mut väsyttää vaan. Pelkään, et vanhemmat lapset jää ilman kunnon hoitoa, kun en vain jaksa. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miljoonat suurperheiden äidit on selvinny?

Jos väsyttää, madalla vaatimustasoa eli kotityöt jne odottaa parempaa aikaa.

Vierailija
2/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oot noin puhki, niin pyydä jostain apua.

En tunnista tuota väsymystä nimittäin vastaavassa tilanteessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpota elämää esim välillä videoita ja ruoka seur pvksi valmiiksi illalla jo..

Vierailija
4/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään kotitöistä stressaa, mut tuntuu pahalta, kun aattelen, et varsinkin toi vilkas 5v, tarvis enemmän ohjausta ja aikuista, mut aika menee pienempien kanssa.

ap

Vierailija
5/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka tuntuisi ahdistavalta elää kellon mukaan, niin usko pois - siitä se lähtee!

Vierailija
6/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaakin teen illalla valmiiksi. Mut piirretyistä mulle tulee kauhee morkkis, kun aimmin näytin vain viikonloppuisin. Nyt on katsoneet yli tunnin päivässä.. Aattelen,et pitäis olla jotain kehittävämpää ja onhan se muutenkin liikaa.

Vierailija
7/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pelkään et sekin kuskaaminen on aika sirkusta kolmen kanssa. Mut sen verran on kyllä pakko tsempata. Kai tää nyt tästä lähtee lutviutumaan, mut arvostan kyllä kaikki 3 (tai useemman lapsen) äitejä, jotka jaksaa viel olla aktiivisia.

Vierailija
8/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta mutta ikäerot ei noin pienet ja silti muistan olleeni joskus tosi väsynyt...ihmisillä kun on niin erilaisia elämäntilanteita esim mulla ollu paljon henkilökohtaista surua ja huolta sekä uniongelmia...pyydä apua!

Vierailija
9/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kaivataan. Oon toista viikkoa kotona miehen töihin lähdön jälkeen ja tuntuu etoon ihan puhki jo. Lapset on 1kk, 2v ja 5v. Päiväton mennyt ihan jees ja vauva on helppo, mut väsyttää vaan. Pelkään, et vanhemmat lapset jää ilman kunnon hoitoa, kun en vain jaksa. :(

Voisiko 2-v esim jo pyöräillä sitä? Meillä ainakin tuon ikäinen oli aina ihan tohkeissaan lähdössä kaikkialle, kun sai olla iso ja ajella pyörällä.

Eläkä stressaa niistä piirretyistä. Kyllä niitä voi ihan hyvin päivässä tunnin, parikin katsoa, jos se helpottaa teidän kaikkien hommia. Tärkeintä on lopettaa nyt ihan liika suorittaminen.

Lisäksi kannattaa ottaa lapsia parhaan mukaan tekemään kaikkia kotitöitä, hoitamaan vauvaa jne. Siis ihan vaikka keksimällä keksiä lapsille " oikeita" tehtäviä, lapset rakastaa sitä, kun he voivat olla hyödyksi ja saavat siitä vielä kehuja päälle. Ja siis ne tehtävät voivat olla ihan pieniä tai hyvin pieniksi pilkottuja, tyyliin tuotko isin sukat makkarin lattialta ja viet pyykkikoriin, etsi kaikki lusikat tiskikoneesta ja nosta pöydälle, sitten etsi haarukat ja laita omaan pinoonsa jne.

Vierailija
10/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aamulla sai katsoa kakkoselta lastenohjelmat

-aamupalat, sisä/ulkoleikit

-lounas

-lepohetki, isommat eivät enää nukkuneet

-välipala

-leikkiä

-päivällinen

Vietettiin mahdollisimman paljon aikaa avoimessa päiväkodissa ja sovittiin kyläilyjä. Isommat jatkoivat kahtena päivää tarhassa 5-7 h. Ja silti olin väsynyt.

Tsemppiä!

Vierailija
11/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on nyt rima turhan korkealla. Vai mitä mielestäsi on se "kunnon hoito", jota ilman isommat jää?

Minä ruokin ipanat 5xpvä, vaihdan vaipat ja vaatteet, ja huolehdin pienten päiväunet. Ulkoillaan kun keritään. Muun ajan touhuavat tässä jaloissa tai keskenään. Rupatellaan oikeastaan aamusta iltaan. Annan lasten osallistua kotitöihin. Siinäpä se, no iltasadut luen vielä.

Sun 2 v ei tarvi yhtään enempää virikettä kuin vauvakaan, ehkä joku lukuhetki kun vauva nukkuu. Annat kynät käteen yms.muina aikoina. 5 v:n viet sinne kerhoon (joo, se todellakin on kauhee sirkus), ja sille oma puolituntinen illalla kun pienemmät nukkuu.

Sun vauva on kyllä vielä tosi pieni, että varmasti senkin takia väsyttää, mutta tarkoitin vain, että ethän vaadi itseltäsi liikaa! Se ei ole myöskään lasten etu, että kuolemanväsynyt äiti vetää itku kurkussa jotain viriketuokioita!!

Ja jos tuo olo jatkuu, voi olla masennusta ilmassa. Tsemppiä!!

Vierailija
12/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsia on kolme ja ovat vielä sinun lapsiasi pienempiä. Olisi sinun kyllä etukäteen kannattanut miettiä, ettei kolme lasta mene niin helpolla hoidolla kuin kaksi......

Vierailija
13/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta, ja ilmeisesti aikalailla samoilla ikäeroilla kuin sinulla. Meillä iät on 9, 6 ja 4v. Muistan kyllä ajan, kun väsytti niin paljon, ettei mitään järkeä. Silloin kun kuopus oli vauva..Älä oikeasti vaadi itseltäsi liikaa. Lasten ohjelmat ei ole vaarallisia, eikä kukaan sinua tuomitse siitä, vaikka lapset niitä katsoisivat joka päivä vähän aikaa. Jos saat lapsille ruoan nenän alle, ja puhtaat vaatteet päälle, niin se on tärkeintä!

Kerho on hyvä vanhimmalle, sieltä saa seuraa. Puistoissa käyt kun jaksat. Ei 5v oikeasti kaipaa niin hirveästi aktiviteettiä, eikä ohjelmaa, kyllä sitä tekemistä keksii kotonakin. Ota mukaan ruoan laittoon, ja esim. vauvan hoidossa isommat usein auttaa mielellään. Tuntee itsensä tärkeäksi ja isoksi, kun pyydät auttamaan tyyliin "oletko niin reipas isosisko/veli, että tuot vauvalle puhtaan vaipan? Olet jo niin iso ja reipas!" jne..

Älä tosiaan vaadi liikaa, ei ne lapset siitä pilalle mene, vaikka sinä tekisit välillä asiat "helpoimman" kautta. Tsemppiä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan