Me erotaan.
Ollaan oltu 5 vuotta naimisissa,meillä on kolme lasta neljäs tulossa. Me ei vaan enää jakseta kattoa toisiamme,ei ymmärretä toisiamme eikä jakseta enää edes yrittää ymmärtää toista,riita syntyy tiskiharjastakin. Ei mulla muuta,piti vaan avautua.
Kommentit (37)
Teillä on vastuu lapsistanne. Mihin tahansa ratkaisuun päädyttekin, te aikuisina voitte vaikuttaa omaan tulevaisuuteenne. Jos lapset ovat teille tärkein asia maailmassa, teette ratkaisut heidän etuaan ajatellen. Jos teille (tai sinulle ap yksin tai miehellesi) oma etu on tärkein, joka voi hyvinkin olla asia esim. masentuneen ihmisen kohdalla, yritä järjestää asia parhain päin ja käyttää kaikkia mahdollisia apuja.
Joskus se paras ratkaisu kaikille tarkoittaa perinteisen perhemallin hylkäämistä. Sadistisesta vanhemmasta pitää voida erota. Masentuneen vanhemman pitää saada keskittyä omaan hyvinvointiinsa. Lapsellisen vanhemman pitää antaa aikuistua, vaikka se tarkoittaisi lasten antamista pois.
Silti sanoisin, että elämässä pitää ottaa vastuu teoistaan. Mutta ratkaisua ongelmiin saa ja pitää hakea, joskus joutuu nielemään paljonkin ja myöntämään asioita joita ei haluaisi.
Tuskin on lesta, eihän silloin voisi harkita eroa, sehän on syntiä?
Olen vaan neuvoton. Voimat on loppu,ei osata alottaa asioiden selvittämistä niitä on liikaa. Ero ei ole ratkasu,mutta mä oon liian väsynyt muuhun ja mies liian osaamaton mihkään muuhun.
-ap
väärää päätöstä, kun itsekin nimeät ongelmaksesi neuvottomuuden.
ja teillä on puoli vuotta aikaa miettiä ennen virallista eroa.
Tiedän muutaman tapauksen jossa tuo erillään asuminen ja mietintäaika on auttaneet suhteen kriisitilanteeseen, josta ei ole nähty muuta ulospääsyä.
Yritän muistaa mitä kaikkea olette laittaneet ja vastata..
-Ensinnäkin juu en ole lesta.
-Menneisyydessäni on tapahtunut pahempaa kun mitä yksi siellä luetteli,kaksi kertaa olen asiat käynyt purkamassa mutta hormoniheittelyissä kaikki palaa mieleen,vahvasti.
- Ei tämä ole lapsitehtailua,loukkaa tollaset kommentit että haistaa vaan paskan ne ketkä noin sanoi, haavensa kullakin,mulla on iso perhe ollut aina haaveena ja aikaa lapsille nimenomaan on,ei esikoinen kärsi.
-Lapsia ja omaa jaksamista ajatellen on ero ollut suunnitteilla. Lapsia ajatellen niin ettei heidän tarvitse kattoa kiukkusia,toisiinsa kypsiä vanhempia. Ja omaa jaksamista ajatellen niin että pystyn keskittämään lapsiini senkin ajan joka nyt menee siihen että rauhoitan itsenäni kun on mennyt hermo mieheen joka pienimmässäkin asiassa.
-Niin ja kyllä me ehkäsy osataan,me ei vaan olla haluttu koska ollaan haluttu lapset pienillä ikäeroilla, tiesin että se on rankkaa ja muu aika on vähissä. Mies ei tiennyt näköjään, hokee kuinka muut harrastaa ja tekee ja käy oluella,sitten kun sanon että mene niin se sanoo et enhä mä voi kun on kotonakin hommaa,eli se marttyrisoi ja tekee mulle syyllisen olon,en halua olla miehen "elämän" tiellä. Ja huonon itsetunnon omaavana(mitä psykiatrilla myös yritän parantaa) loukkaannun todella koska mies on myös halunnut ison perheen.
Tiedän että ajan kanssa helpottaa ja pienten lasten kanssa arki on tällasta ja yhteistä aikaa ei ole.. IKINÄ!! Mutta toissaalta.. Kelailin tossa vähän ja kiitos teidän,otan yhteyttä maanantaina sinne seurakuntaan,mennään sinne yhdessä ja minä käyn yksin omallani kerran kuussa(kun ei enempää aikoja saa,hyvä suomi).
Ja tosiaan kyllä se iltasin menee niin että toinen istuu koneella ja toinen katsoo telkkaria. Ei vaan jaksa enää puhua ja huomioida ketään kun lapset nukkuu.. Mutta jos sitä yrittäisi,telkka ja kone kiinni ja keksis jotain yhteistä tekemistä/juteltavaa.
Mutta jos sitä yrittäisi,telkka ja kone kiinni ja keksis jotain yhteistä tekemistä/juteltavaa.
On teillä lasten lukumäärästä päätellen kovastikin yhteistä tekemistä. Itse en kyllä tajua miten edes onnistuu, että seksiä riittää jos muuten välit on huonot. Ilmeisesti sua/teitä ei sitten haittaa henkisen yhteyden puute.
Sori mutta aika horo olet, et saa kunnioitusta multa koska iso lapsilauma todellakaan ei ole ihailtava asia, päinvastoin se kertoo ihmisen alhaisesta sosiaalisesta asemasta. Hyi hitto sua ja sun laisia lehmiä.
Mutta jos sitä yrittäisi,telkka ja kone kiinni ja keksis jotain yhteistä tekemistä/juteltavaa.
On teillä lasten lukumäärästä päätellen kovastikin yhteistä tekemistä. Itse en kyllä tajua miten edes onnistuu, että seksiä riittää jos muuten välit on huonot. Ilmeisesti sua/teitä ei sitten haittaa henkisen yhteyden puute.
Sori mutta aika horo olet, et saa kunnioitusta multa koska iso lapsilauma todellakaan ei ole ihailtava asia, päinvastoin se kertoo ihmisen alhaisesta sosiaalisesta asemasta. Hyi hitto sua ja sun laisia lehmiä.
Häpeäisit! Voisit saada syytteen kunnian loukkauksesta. Jos olisin ap, niin saisitkin.
Kuule sinä keskenkasvunen luuseri,sulla ei taida olla asiat hyvin kun pitää alkaa haukkumaan sen takia että mulla on monta RAKASTA ja ARVOKASTA lasta!
Musta ei horoa saa,mieheni on ainoa kenen kanssa olen sängyssä ollut. Ja wou neljä lasta eli neljä kertaa sängyssä,waude mikä jakis olenkaan :D :D itse mahdat olla aika pihtari,pettääkö miehesi kun noin tympii :D
Miten asumusero toimii jos toiseen ei luota. Jos en pääse tästä lopullisesti vaan muutan pois niin että minulla "vielä on mies" niin en saa henkeä kun mietin mitä se tekee... Kuulostaa tyhmältä,mutta mä tiedän et mä katkeroituisin kun se tekee ja menee ja mä hoidan lapset ymym.. Meillä se varmasti pahentais vaan.
Miten asumusero toimii jos toiseen ei luota. Jos en pääse tästä lopullisesti vaan muutan pois niin että minulla "vielä on mies" niin en saa henkeä kun mietin mitä se tekee... Kuulostaa tyhmältä,mutta mä tiedän et mä katkeroituisin kun se tekee ja menee ja mä hoidan lapset ymym.. Meillä se varmasti pahentais vaan.
Mies tekee jotain ja sä hoidat lapset. Onks ne yhteisiä ja yhteisestä päätöksestä hankittu? Miksi niitä ei yhtälailla hoida mies????
Noin hepposin perustein oot eroamassa?
Tietätkö, että mun mies on vetänyt viinaa keskimäärin puoli pulloa kossua per päivä, tänä vuonna aloittanut kaiken muun pahan lisäksi vielä kuristamisen. Enkä eropapereita oo laittanut vieläkään, vaikkakin se mielessä on monta kertaa käynyt.
Teillä on vaan liikaa lapsia, siitä toi johtuu!
Niin ja siis tarkennusta edelliseeni, että 6 vuotta on sitä viinaa vetänyt päivittäin.
Älä anna kiiman viedä itseäsi liikaa, yritä muistaa ehkäisy jatkossa, ettei lapsia enempää tule. Meinaan kaikki helpottuu, kun lapset kasvaa! :-DDD
sairaassa suhteessa elät. Olet suhteessa alkohoilin kanssa, siinä sivussa sulla on sitten olevinaan kumppani. Olet jo niin sairas itsekkin, että pidät tilannettasi normaalina ja ihailet itseäsi, että jaksat siinä. Missä on itsekunnioitus. Ja toisen kunnitoitus sinua kohtaan?????
mutta tässä tilanteessa tuommoiset syyt kuin ap:lla kuullostavat todella mitättömiltä syiltä, verrattuna siis tähän omaani.
Ja siis minä olen tässä juuri papereita laittamassa vetämään, on vain niin monta asiaa, mitä pitäisi niihin liittyen hoitaa ja ottaa selvää.
t. nro 8 ja 9
Noin hepposin perustein oot eroamassa? Tietätkö, että mun mies on vetänyt viinaa keskimäärin puoli pulloa kossua per päivä, tänä vuonna aloittanut kaiken muun pahan lisäksi vielä kuristamisen. Enkä eropapereita oo laittanut vieläkään, vaikkakin se mielessä on monta kertaa käynyt. Teillä on vaan liikaa lapsia, siitä toi johtuu!
Sterilisaatio asap. Eiköhän tuossa ole askarta jo loppu elämäksi vai meinasitko etsiä uuden miehen ja jatkaa lapsitehtailua?? kuka ne entisetkään kasvattaa? Taitaa lapsi kasvattaa lasta ja äiti mahaa. Sääliksi käy esikoista ja muutenkin lapsia.