Suna Vuori HS: Avuton aikuinen saattaa pilata teatteriesityksen
lukekaan ihmeessä tänään HS B3.
Aivan loistava kirjoitus teatterielämyksestä, jonka pilasivat ptstyneet lapset ja erityisesti heidän seurassaan olleet avuttomat aikuiset.
Kommentit (64)
mutta jos lapset pilaa teatteriesityksen, etsittäköön vikaa itse esityksestä ei lapsista. kiinnostava näytelmä kyllä vangitsee lapset paikoilleen.
Heh. Ympäristö ja muiden toiminta pitää muuttaa MINUN lapselleni sopivaksi :) Musta taas vanhempien pitää viedä muksut pois esityksestä, jos häiritsevät esitystä ja muiden teatterielämystä.
mutta jos lapset pilaa teatteriesityksen,
etsittäköön vikaa itse esityksestä ei lapsista. kiinnostava näytelmä kyllä vangitsee lapset paikoilleen.
ja heidän vanhempiaan.
Ei ole tarvinnut teatterista mun lapsia viedä pois, kun ollaan niin hyviä näytelmiä käyty katsomassa.
mutta jos lapset pilaa teatteriesityksen, etsittäköön vikaa itse esityksestä ei lapsista. kiinnostava näytelmä kyllä vangitsee lapset paikoilleen.
vieneet suositusikää nuoremmat lapset teatteriin, se ei ole esityksen vika. Eikä se, että vanhemmat eivät sitten lähteneet paikalta, kun virheensä huomasivat, tai edes puuttuneet lasten toimintaan.
Vihamieliset aikuiset mulkoilevat paikassa kuin paikassa.
tuovat liian pieniä lapsia esitykseen, jonka suositusikäraja on 7 vuotta.
ja heidän vanhempiaan.
Ei ole tarvinnut teatterista mun lapsia viedä pois, kun ollaan niin hyviä näytelmiä käyty katsomassa.
jos sinäkin olet sinne viisivuotiaita viemässä.
jos sinäkin olet sinne viisivuotiaita viemässä.
jonkun kakara pilasi kriitikon taide-elämyksen!
Tottakai lapset pitkästyvät teatterissa, jos vanhemmat ovat "hoitaneet" ja "kasvattaneet" heitä peleillä ja telkkarin idioottianimaatioilla, joissa on koko ajan hirveä räiske ja meteli. Eihän sellaiset lapset jaksa lukeakaan tai kuunnella lukemista, ovat koko ajan jossakin actionhumalassa. Eivät jaksa piirtää, eivät osaa keksiä itse mitään, eivät tehdä mitään hidasta, hiljaista ja hauskaa ...
Lapsen ajantaju ja mielikuvitus surkastuu, vähintäänkin.
näytelmä oli älyttömän hyvä eikä yhtään liian pitkä (kesto väliajan kanssa noin 3 tuntia)
Uskaltaisin siis väittää että vika ei todellakaan tällä kertaa ole näytelmässä.
EI ole huono näytelmä, päinvastoin yksi parhaista mitä olen nähnyt. Sanoisin vaan että tuo 7v ihan ihan ehdoton alaikäraja tuolle näytelmälle, parempi olisi varmaan ollut kaikille, jos ikärajaksi olisi laitettu vaikka 9v, niin sitten ne 3-5 vuotiaat oliis varmaankin suosiolla jätetty kotiin. Itse olin katsomassa sitä syksyllä 7v täyttävän kanssa, joka on luonnostaan rauhallinen ja harkitseva ja ei-pitkästyvä, ja hänenkin kanssaan mietin pitkään, että tuleeko tästä yhtään mitään... Ihmettelin kyllä, kun katsomossa oli PALJON lapsia, jotka hädin itse kävelivät katsomoon. Mitä ihmettä ihmiset oikein ajattelevat?!
Esitystä suositellaan yli 7-vuotiaille.
vanhemman vika, jos tieten tahtoen jätetään noudattamatta ikärajoja.
kun vapaan kasvatuksen saaneet saa lapsia...
Me olimme alkukesästä katsomassa Ronja Ryövärintyttären 8- ja 5-vuotiaiden kanssa (tiedän, kuopus ei ollut suositusikäinen, otin riskin) ja nuorempikin jaksoi katsoa näytelmän todella hienosti. Molemmat lapset kehuivat näytelmää. Joten komppaan, en usko että vika on ollut esityksessä
mutta jos lapset pilaa teatteriesityksen,
etsittäköön vikaa itse esityksestä ei lapsista. kiinnostava näytelmä kyllä vangitsee lapset paikoilleen.