Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v-naapuri hoitaa 7v lastani 4,5h, paljon palkkaa

Vierailija
05.08.2011 |

Naapurin tyttö hoitaa koulunaloittavaa lastamme ensi viikolla yhden iltapäivän klo 12-16.30. Mikähän olisi sopiva summa palkaksi?

Aikaisemmin ei ole hoitanut, emmekä juurikaan ole naapureiden kanssa tekemisissä, joten mistään hyvistä tuttavista ei ole kyse. Tyttö itse ei osannut sanoa mitään ja äidiltä kysyttäessä sanoi tyyliin "Sinähän se maksat, maksa mitä jaksat"

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeänä palkkiona naapurin teinille 20 e on aivan riittävä palkkio.

Tuonikäisestä ei tarvitse vielä maksaa eläkemaksuja, eikä mitään muitakaan sivukuluja kerry noin lyhyestä keikasta. 15-vuotiaalla tuskin on niin paljon muita tuloja, että hän joutuisi maksamaan verojakaan. Mutta jos maksat palkat laillisesti, pystyt vähentämään siitä 30 % veroistasi kotitalousvähennyksenä. Tosin kotitalousvähennyksessä on omavastuu, joten jos mitään muuta vähennettävää vuoden aikana ei kerry, et vielä pääse hyötymään siitä.

Minä miettisin asiaa tältäkin kannalta: jos maksan vähän reilusti, voin pyytää samaa teiniä hoitajaksi toistekin, kun tulee tarve. MLL:n hoitajat maksavat tosiaan reilut 8 euroa tunti, mutta he toitavat yleensä alle kouluikäisiä, jolloin hoitamisessa on selvästi enemmän työtä. Minä maksaisin 7-vuotiaan hoitamisesta tuosta ajasta 25-30 euroa.

(Tähän ketjuun ei tarvitse kenenkään tietämättömän tulla sitten väittämään, että kotitalousvähennyksen saisi vain firman laskusta. Käykää tutkimassa ohjeet verottajan sivuilta ennen kuin kirjoitatte asiasta mitään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla