Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoituksissa ärsyttää ihan suunnattomasti se, että

Vierailija
15.08.2011 |

jos kyseessä on ns vuokratyöpaikka, niin miksei kaikissa ilmoituksissa voida kertoa, että MIHIN yritykseen haetaan työntekijää? Olisi kiva tietää, että mihin on hakemassa töihin. Usein vain mainitaan, että etsimme asiakasyrityksellemme ammattitaitoisia ja motivoituneita työntekijöitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näissä firmoissa koko paikkaa ei ole olemassakaan.Haetaa jatkuvasti samaan tehtävään työntekijää ja kerätään ihmisten tietoja.Pitäisi karanteeni olla yrityksellä mikä tätä tekee.

Syynä tähän on se,että saadaan "listoille" näin ja näin paljon halukkaita työntekijöitä.

Vierailija
2/11 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa tiedetään se varsinainen työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näissä firmoissa koko paikkaa ei ole olemassakaan.Haetaa jatkuvasti samaan tehtävään työntekijää ja kerätään ihmisten tietoja.Pitäisi karanteeni olla yrityksellä mikä tätä tekee.

Syynä tähän on se,että saadaan "listoille" näin ja näin paljon halukkaita työntekijöitä.

Olin jo ilmoittautunut Opteamille työnhakijaksi ja sitten kun tuli sopivanoloinen paikka Moll:in sivuille soitin Opteamiin ja aloin kysellä tästä paikasta. Mutta tyyppi sanoi, ettei voi nyt puhua vaan soittaa mulle myöhemmin, annoin numeroni tietenkin. No ei se soittanut, soitin itse uudelleen ja taas sama vastaus. Eikä taaskaan soittanut. Joten päättelin, että paikkaa ei oikeasti ole olemassakaan. Sillä mulla oli juuri se koulutus ja työkokemus mitä siinä odotettiin.

Vierailija
4/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi edes valmistautua haastatteluun, kun ei tiedä mihin on hakemassa??

Vierailija
5/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän esim. että oma työpaikkani hakee virallisen rekryn lisäksi vuokratyöpaikkailmoitusten kautta, jos joku typerä haksahtaisi.. Tämän takia haen vain virallisia reittejä pitkin, tietää vähän mitä saa.

Vierailija
6/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minulle ihan heti kerrottiin mikä firma on kyseessä. Eilakaisla palkkasi minut, ensin olin 6kk vuoratyöläinen, jonka jälkeen siirryin ko. firman palkkalistoille.

Vierailija
7/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä myös silloin kun rekrytointi on ulkoistettu vaikka kyseessä ei olisi vuokratyöstä. Syy tuohon on osittain se, ettei työnhakija ottaisi yhteyttä suoraan kohdeyritykseen. Rekrytointi on ulkoistettu juuri sen takia, ettei se veisi niin paljon yrityksen resurssia. Ärsyttäväähän tuo on varsinkin kun työpaikan sijainnin määrittely voi olla hyvin väljää.

Vierailija
8/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkaa ja soittivat sieltä ja sanoivat, että kyseessä on sama työpaikka, mistä olin lähdössä pois :) No en mennyt haastatteluun ;)

Vierailija
9/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisi jo paljon. Pahimpia ovat ne, joissa sijainti on "keskustassa", mikä käytännössä voikin tarkoittaa mitä tahansa paikkaa koko kunnan alueelta. Selvittele siinä sitten liikenneyhteyksiä ja muita vastaavia.

Vierailija
10/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain VMP:n kautta paikkaa josta kerrottiin työnkuva (toimistotyö) ja paikkakunta. Sitten sain numeron työpaikalle ja yksityiskohtaiset tiedot kun he päättivät laittaa minut haastatteluun. Ehdin siis ensin tutkia mistä paikasta oli kyse.

Sain paikan. 4 kuukautta jatkoin vmp:n kautta ja sitten minut vakinaistettiin suoraan..

Vierailija
11/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuuta siinä sittenhakemuksessasi, että olet kiinnostunut urasta juuri tässä firmassa ja että olet etsinyt juurikin "vaativaa asiakaspalvelutyötä"...