Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssia pätkähti, kieltäydyin 150km työmatkasta!

Vierailija
05.08.2011 |

En missään nimessä voi enkä halua enkä jaksa suosutua siihen että työmatkani olisi 76km/suuntaansa eli 152km/pvässä!!

Lapset menee 2-ja 4-luokalle ja elämä olisi sitä että aamulla öähden klo05.15 töihin ja illalla kotiudun klo18 aikaan jos hyvin käy.

Työmatkoihin siis menisi jopa yli 3h/pvässä.

Eli karenssia pätkähti ja kyllä on epätodellinen olo, en osaa juuri nyt edes itkeä, olen vain niin totaalisen kyrpiintynyt tähän yhtkuntaan että harkitsen siitä irtisanoutumista jollakin tavoin/erinäisin keinoin.

Minä olen ihminen, minullakin on voimavarani ja rahkeeni ja nuo lapset, mutta ei sehän ei paina paskankaan vertaa kun pitäisi vaan saada 1hlö pois rumentamasta kortistoja.

4kk olen työttömänä nyt ollut.

Kommentit (353)

Vierailija
101/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän se tee kolmelta kuukaudelta kuin ~4000 euroa vähemmän käteen jäävää tuloa. Mahtaisko sillä saada hankittua ajokortin tms.

Vierailija
102/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen jälkeen ja aamulla lähtisin klo 6 ennen kuin lapset heräävät niin kyllä se aika paljon rajoittaisi oloa lasten kanssa.

kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat

Missä on sanottu että sitä rajoitettaisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten niillä ei kannata olla autoakaan.

Tuttu sairastui epilepsiaan ja lääkäri ei myöntänyt ajokorttilupaa. Mutta työkykyinen hän silti on useimpiin töihin.

Vierailija
104/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 80 km on työssäkäyntialue, jonka sisällä tyo on otettava vastaan. Ei ole mitään merkitystä sillä onko samaa vai eri paikkakuntaa. Jos ei tähän suostu niin sitten ei ole työmarkkinoiden käytettävisssä ja saa karenssia.

Vierailija
105/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen jälkeen ja aamulla lähtisin klo 6 ennen kuin lapset heräävät niin kyllä se aika paljon rajoittaisi oloa lasten kanssa.

elämä on sellasta. Ihme valittajia täällä.

Vierailija
106/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan toi valinta.

Kolmen kuukauden karenssi ja useamman tonnin rahanmenetys vai työkokemusta, rahaa jolla ehkä ajaa ajokortti ja ostaa joku halpa auto joiden avulla työssäkäynti voisi helpottua eikä työkokemuskaan käsittääkseni ole haitaksi.

Toki menetetty aika oma lukunsa sinänsä.

Vierailija
107/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen

elämä on sellasta. Ihme valittajia täällä.

Ei ole ollut ennenkään, miksi nyt pitäisi?

Vierailija
108/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättänyt niin miksi nyt pitäisi?

Vierailija
109/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin ei ole ennenkäään ollut? Kyllä sitä on aina töissä käyty (tai sitten eletty miehen palkalla.)

Vierailija
110/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisi lapsille tosi vähän, siitä ei pääse mihinkään.

Ite en ainakaan suostuisi..

Etkö ap löytäisi muualta töitä?

Voisitteko saada sossusta rahaa, sehän vähentää jonkun määrän (20%) työkkärin rahasta jos kieltäytyy töistä tai kurssista?

Vai onko miehelläsi liian hyvät tulot, ettette saisi mistään rahaa?

Vierailija
111/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole työkkärin vika, että lakia pitää noudattaa. Ottakaa yhteys työministeri Lauri Ihalaiseen (lauri.ihalainen@tem.fi) ja kysykää, onko menettely hänen mielestään kohtuuton. Asian aikoinaan sai läpi työministeri Anni Sinnemäki, joten yksi syy pitkiin työmatkoihin ovatkin yllättäen Vihreät!

Vierailija
112/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös työkkärin kanssa riidellyt omasta työpaikastani...Minun oli pakko ottaa työpaikka vastaan, enkä nyt voi irtisanoutua, vaikka työmatkoihin menee reilu 2 tuntia suuntaansa. Yhteensä siis 4,5 h päivässä...

Ei paljon omaa aikaa jää, kun on 8-9h töissä ja sitten matkustaa 4,5h:(

Nyt säästän rahaa, että voisin irtisanoutua.

Vierailija
113/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti nähnyt lapsia enemmän kuin 2-3 h arkipäivinä.

elättänyt niin miksi nyt pitäisi?

Vierailija
114/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla suurimmalla osalla työmatka kestää 1,5 -2 tuntia päivässä, osalla vielä se 3 h jos joutuu sahaamaan poikittaislikenteellä. Onhan se ihan kamalaa, jos töissä pitäisi käydä. Aina tälläista lukiessa alkaa tuo veronmaksu ja kassamaksut vituttaa.

Jos ei ole terveydellisiä esteitä, niin ajokortti pitää hankkia jo oman ja perheen liikkuvuuden takia. Jos kortti ja auta alla, niin tuohan olisi ihan normaalia mieninkiä, jos tunti työmatkaan sivuunsa. Ajattele ihan investointina tulevaisuuteen.

Vierailija
115/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matkaan ruuhkissa menee helposti reilu tunti.

Mä lähden töihin aamulla seiskalta. Ehdin nippanappa nähdä lapset. Töistä tulen kotiin puoli kuutene mennessä. Miehen työmatka on paljon lyhyempi ja hän yleensä hoitaa lasten viemise ja hakemiset tarhasta.

Eihän tämä lystiä ole, lapsia näkee arkisin vähän mutta elämä nyt vaan on tällaista. Töitä on tehtävä ja aikaa matkoihin kuluu jos täällä haluaa asua. Valintakysymysiä hyvin pitkälti.

Olen muuten myös ollut työttömänä. Tämän nykyisen duunin löysin puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen. Ja ilosta kiljuen otin sen vastaan. Ei olisi mieleenikään tullut kieltäytyä tystä matkaan kuluvan ajan takia.

Jos haluaa olla kotiäitinä, ja VALITA sen, niin sitten on turhaa vatia yteiskuntaa maksamaan se lysti.

Valinnoista on TODELLA paljon kiinni.

kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat

Missä on sanottu että sitä rajoitettaisiin?

Vierailija
116/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut täällä vaativat ap:tä muuttamaan toiselle paikkakunnalle kuin perhe? Ja maksamaan kahden asunnon kulut? Tosi "mahtavia" ehdotuksia.

Kyllä, olen muuttanut. Sen toisen asunnon kulut saa laittaa verovähennyksiin. Kyllä se kannattaa, jos sillä hankkii ansiosidonnaisen päivärahan taas seuraaviksi 500 päiväksi.

Vierailija
117/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla lapsen edun mukaista että vanhemmat 10-11h päivässä töissä tai työmatkalla.

Oisko mahdollista aloittaa työt pph:na?

Itse aloitin ja nyt on ihanaa kun saa ite laittaa lapset kouluun ja ottaa sieltä vastaan ja oikeasti antaa aikaa ja olla lasten kanssa!

Vierailija
118/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kiinnostaa:D

Vierailija
119/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi et ole oikeutettu yhteiskunnan "lastenhoitotukeen", jollaisena näköjään työmarkkinatukea/ansiosidonnaista pidät.

Vierailija
120/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tarvitsee vielä sen auton, ihan halvinta ei kannata ostaa jos päivässä joutuu ajamaan 200 km. Lisäksi vakuutuksset, jotka ensikertalaisella on kalliit ja tietenkin auton korjaukset ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän